Curierul de Iassi, iulie-decembrie 1876 (Anul 9, Nr. 74-141)

1876-09-12 / nr. 101

ANUL IX. Iassi, Duminica 2 Septemvrie 1876 No. 101 PREȚUL ABONAMENTULUI: Iași: Pe un an 12 lei noi; —Pe șase luni 6 lei noi; —Pe trei luni 3 lei noi. In districte: se adaogă portul de 2 fr. 40 bani. Austria: Pe 6 luni 14 franci — Germania pe 6 luni 18 franci; — Italia, Belgia, Elveția: — Pe șase luni 22 franci. ANUNCIURI. R&ndul sau locul sau 15 bani. I.F“ Din cauza Sf. Serbători de Harți, Mo. viitor al foaei va apare Vineri. PARTEA OFICIALA. PUBLICAȚII ADMINISTRATIVE. Prefectura Politiei Iași, No. 7666. D-l Iosip David Ricler, cerând a i se da autorizare pentru deschiderea unei bucătării in stabilimentul de crâșmă ce are in strada Hala casa No. 119, este necesitate mai intăi a se ști dacă numitul nu este căzut in vreo cauză corecțională, tras inaintea trib, pentru delicte de vini sau crimi, sau pus sub privigherea polițienească pentru delicte de vini sau crimi, se publică aceasta și sunt rugate autoritățile respective că dacă vor cunoaște pe numitul căzut in vreuna din asemenea categorii, se facă cunoscut acestui oficiu până in termin de 40 zile de la data fonei. Prefectura distrctului Bacău, No. 10.780. La oborul comunii Cașin, au picat de pripas un cal, la păr murg inchis, coama, coada neagră și furculițe la urechea dreaptă, se publică aflarea proprietarului lui conform art. 48 din legea poliții rurale. Casieria generală a județului Iași, No. 1818 Din procesul verbal indicat de agentul de percepțiune și agentul polițienesc, comunicat casieriei de Primăria comunei Iași pe lăngă adresa No. 1815 constatănduse perderea brevetului de licență sub No. 654, a comersantului Ițic Heinig, pe o parte s’au obținut de la d. Ministru de finanțe un duplicat spre ai servi titularului, iar pe de alta se publică anularea celui pierdut. Casier general, Bogdan. Primărial Municipiul lași. Cerând trebuința a se da in antreprindere facerea din nou și reperarea mobilieriului necesar scoalelor primare de ambe secse din această urbă, in conformitatea divisului respectiv dresat la 4 Septemvrie a. c., subsemnatul publică termin pentru ziua de 20 a acestei luni, pe când invită pe toate persoanele aspirante ce ar voi a lua asupră re facerea acestui lucru, se binevoiască a se presenta in camera acestei comune, in ziua fixată, parele 12 din zi, unde urmează a se face adjudecațiunea cuvenită asupra concurentului ce ar conveni la un preț mai avantajos pentru casa acestei comune. Primar, Tu/escu. Secreter: D. Antonescu. Biuroul IV. No. 7477. Șef, Michailescu. 1876, Septemvrie 8. De cătră epitropia averei bisericei Sf- Vasile din Tataraș, urmănd a se da in locațiune casele din strada Movilă No. 37 și 39, precum și acele din strada Ciurchi, pe timp de trei ani, incepătoriu de la 26 Octomvrie viitor a. c., se deschide din nou concurența Joi in 16 ale curentei, carele 12 meridiane. Amatorii de a lua in locațiune aseminea acarete, se vor presenta in camera acestui oficiu in ziua și vara sus indicată, cu garanția necesară pentru a se face adjudecarea. Primar, Tufescu. Secretar: D. Antonescu. Biuroul III. No. 7435. Șef: Evghenide. 1876, Septemvrie 6. In temeiul constatărei făcute de cătră serviciul Perceperei Contribuțiunelor directe prin procesul verbal primit pe lăngă referatul No. 1074, și in baza art. 11 al. 2 din regulamentul legei de licență, se publică perderea brevetului No. 1609 a debitantului de băuturi spirtuoase Șaia Rossman, și se invită pe acel care va găsi un aseminea brevet se-l presinte acestui oficiu, la caz de negăsire in termin de 10 zile de la data Ionei, se va considera ca nul și se va mijloci la Ministeriul de finanțe eliberarea unui duplicat. Primar: Tufescu. Secretar: D. Antonescu. Biuroul V, No. 6850. Șef, Scănteianu. 1876 August 19. TABLOU. De numeral vitelor mari și mici tăete la macelariele din cuprinsul urbei Iași pentru consumație publică, in cursul aspiratei luni Iulie a. c. 1876. Primar, Tufescu. Secretar: D. Antonescu. Biuroul IV. No. 7483. Șef, Mihailescu. 1876. Septemvrie 8. TABLOU. De numerar vitelor mari și mici tete pentru consumațiune publică la macelariele din cuprinsul urbei Iași, in cursul aspiratei luni August a, c. 1876. Secretar: D. Antonescu. Biuroul IV. No. 7484. Șef, Michailescu. 1876, August 8. De cătră epitropie a averii bisericii supranumită Banu, urmănd a se da in locațiune pe timp de 3 ani începători de la 26 Octomvrie viitori, una dugheană situată in poarta palatului Administrativ, cu două odăi, o pivniță de piatră sub un acoperemănt și alte două odăi in ogradă sub un alt acoperemănt, se deschide din nou concurența Vineri in 24 a curentei, carela 12 meridiane. Amatorii de a lua in locațiune aseminea dugheană, se vor presanta in camera acestui oficiu in alua și vara sus indicată cu galanțe necesare pentru a se face adjudecarea. p. Primar: D. Gherghel. Secretar: D. Antonescu. Biuroul III-le. No. 7548. Șef, Evghenide. 1876 Septemvrie 11. Primara comune Bădeni. No. 1301. Picând de pripas in această comună un cal cu căruță, și hamuri proaste, calul la păr murg inchis, coamă coada neagră, chiar de un ochiu in partea dreaptă, pete albe pe spinare, fără alte semne, se publică aceasta spre deșteptarea păgubașului, conform art. 45 din legea poliției rurale. Primăria comunei Cristeștii. No. 1674. La 14 a trecutei luni August, pe teritorul comunei Hulboca această comună, pripășindu-se un bou, la păr porumb plăvan, ciopărtatic de coadă, inserat la cornul stâng și șoldul stâng cu lit. L și cu coarnele țapoșe aduse puțin pe spate, se publică aflarea păgubașului in termenul prescris de art. 48 din legea poliției rurale. Primăria urbei Piatra. No. 3506. Regulăndu-se din nou termine pentru darea in antrepriză a următoarelor craturi: la 7 Octomvrie viitor revinderea antreprizei taxei de la vin și rachiu pe câmpia actualului antreprinor; la 8 tot Octomvrie antrepriza taxelor de la gazul fotogen, și ace a cărților de joc; la 10 tot Octomvrie, accizul vin și rachiu, precum și antrepriza taxelor vechi de la rom, case, etc. Asemenea la IO tot Octomvrie, pentru vânzarea bolții din strada Mare acest oraș, foastă a def. Haim Zerafu Bărlădeanu și devenită in proprietatea comunei, se publică ca muștereii ce vor fi să se presinte atunci in camera acestui oficiu, însoțiți de geranții solvabile, iar condițiile se pot vede in cancelaria Primăriei. Primăria Tărgul-Frumos. No. 698. La 2 și 3 a viitoarei luni Octomvrie a. c., s’au decis a să ține licitațiune orală in camera acestei Primării, cu supralicitare in camera Comitetului Permanent din Iași, carele 10 dimineață la 9 Octomvrie pentru darea in antrepriză a veniturilor acestei comuni, pe termen de 3 ani, incepătoriu de la 1 Ianuarie 1877, și anume: taxele radiio vinu, cotul, cărțele de joc, cantaratica, făina de grău și de sacară, giugăritul carelor cu povoară, vânzarea vitelor, romul, gazul, lumânările stearine, oloiul și mierea, tăerea masculilor, berea țaicul s’au drojdia, beret păcura s’au doholul și taxa de la zahar, care, și pescării, după condițiunele votate de consiliu aflate in oricare timp in cancelaria Primăriei spre a să observa de persoanele amatoare, se publică aceasta spre generala cunoștință. Comisia desp. a Il-a din Iași. No. 1089. Conform mijlocirei d-lui jude de pace ocolul al 2-le No. 1693, se publică terminul de 20 a curentei, oara 11 din zi, când urmează a se vinde mai multe obiecte in piața Nicolina, inplinite de la d-na Sabina Cringher, spre îndestularea d-lui Alecu Grigoriu. No. 280. Se publică termenul de 13 a curentei luni Septemvrie, pentru vânzarea obiectelor sechestrate de la D. Costachi Banin, in pretenția d-lui Gavril Lebidov, mijlocit de d-l judecător ocolul 2 Iași cu adresa No. 1709, in piața Nicolina la oarele 11 din zi. Comisia desp. a IlI-a din Iași. No. . . In virtutea cărții de judecată No. 346 a d-lui jude de pace ocolului al 3-le din Iași, pronunțată in 25 Maiu 1876, și investită cu formula esecutorie la No. 212, prin care se condeamnă pe Altăr și Reiza Hascalovici, cu domiciliul necunoscut, să plătească d-lui reclamante capitana Dimitrie Baldovici, suma de 381 lei noi, 87 bani, cu clausa penală de 10 lei noi, plus 10 lei noi cheltuele de judecată, in urmarea somațiunii noastre No. 1090, formată in conformitatea art. 388 și 75 al. 6 pr. civ., inserată prin foaea publicațiunilor oficiale No. 94 din 25 a trecutei, cătră debitare pentru a respunde suma menționata mai sus, la care până in present n’au fost următore: astăzi d-l Șmil Stam, procuratoriul d-lui Baldoviei, prevăzut prin procura legalizată de comisiea desp. a 3-a la No. 208, din 29 Ianuarie 1876, presentăndu-se cu stăruințe susține a se senestra un sipet cu obiecte aflat in dipositul dlui Baldoviei, toate acele obiecte și sipetul inbrăcat cu pete și legat cu tablă de fier, in care s’a găsit, pe răspunderea d-lui Ștain, și in numele legii se declară secestrate, aplienduse pe el sigilul acestui oficiu, lăsinduse in conservarea d-lui Ștain cu ’obligație a’l da față ori cănd Va fi cerut, PUBLICAȚI! JUDECĂTORESC!. Curtea de Apel din Iași secția a II-a. No. 2923. David sin Ițic, cu domiciliul necunoscut. In virtutea art. 180 din proced. penală, combinat cu art. 75 alin. 6 procedura civilă, este citat a se presenta in persoană inaintea secțiunei II a Cursei de Apel, la 30 a lunei Octomvrie, anul 1876, oarele 11 din zi, cănd are a se judeca procesul pentru daunele de curse dintr’un delict de abuz de încredere săvârșit in prejudețul d-sale. No. 2926. Anica Popovici, cu domiciliul necunoscut. In virtutea art. 180 din procedura penală, combinat cu art. 75 alin. 6 pr. civilă, este citată a se presenta in persoană inaintea secțiunei II a Curței de Apel la 28 a lunei Octomvrie, anul 1876, carele 11 din zi, cănd are a se judeca procesul ce are cu Gr. Cristescu, pentru daune de curse dintr’un delict de furt. Tribunalul județului Iași secția a IlI-a. No. 687. Imobilul d-lui Simon Iosepovici proprietar, domiciliat in Iași, ce se compune din una vie, situată in podgoria Goroni, comuna Tomești, plasa Codru, județul Iași, înscrisă la No. 467, și megieșită cu drumul ce conduce la pădurea Dancu, cu imașul satului Goroni și cu viea d-lui Aleea Vasiliu și a d-lui Teodor Brudia, fiind scoase in vânzare silnică spre îndestularea d-lui Marcu Vais, domiciliat in Iași cu suma de 290 galbeni și a lor procente, plus 50 galbeni, cheltueli de urmărire și plata de advocat ce are a lua in virtutea transacțiunei legalisată de acest Tribunal la No. 9384, din 5 Decemvrie 1873 și investită cu formula executorie, minus 40 galbeni ce d-nul creditor declară a fi primit. La 20 August 1875, cănd a fost fixat terminul de vânzare a indicatului imobil, nu s’a putut efectua deoarece Tribunalul prin jurnalul No. 2999, din acea zi a inchis licitația conform cererei părților înregistrată la No. 7360. In urmă iasă d-nul creditor Marcu Vais prin petițiunea înregistrată la No. 4547 cerând a se pune din nou in vânzare tratatul imobil. Pe acest temeiu și in baza art. 553 și următori din procedura civilă, Tribunalul publică din nou vinderea indicatului imobil, conform art. 556 din zisa procedură, iar concurenții ce ar fi de a cumpără, după lămurirele de mai sus, după cum de acest imobil s’au prevăzut și in publicațiunea inserată in foaia oficială No. 75, din 13 Juliu 1875, să se înfățoșeze in camera acestei secțiuni ani, la 22 a lunei Octomvrie, ziua Vineri 1876, oara 11 din zi, cănd ave a se face adjudecația, potrivit art. 539—550 și cu restricțiunea art. 559, 561, 564 și 565 din procedura civilă. Totodată se somează pe toți acei care ar pretinde vreunu dreptu de proprietate, usufruct, servitute, chirie, privilegiu, hipotecă, sau ori ce alt drept asupra bunului urmărit, ca inaintea adjudecațiunei să se arăte la Tribunal spre a'și arata petițiunele lor, sub pedeapsă de a nu li se mai ține in samă. Lămurinduse că sarcina de inscripțiune, asupra arătatului imobil există: 400 galbeni după obligația, din 5 Noemvrie 1868, înscrisă la No. 215, prin care Simon Iosepovici, împrumută de la Solomon Drozner pe timp de un an, cu procent de 120 C pe an, care obligație este trecută cu cesiune d-lui Marcu Vais, și B’a redus suma de 300 galbeni, conform declarației inreg.la No. 3713, din 1872, 400 galbeni după obligația din 5 iulie 1871, înscrisă Bub No. 246, prin care Simon Iosepovici a împrumutat de la Solomon Leib Drozner pe timp de 5 ani, cu procent de 1 la sută pe lună. No. 690. D-na Sura Herșcovici Balan, tubirea minorilor sei fii, de profesiune liberă, domiciliată in Iași, prin comandamentul înregistrat la No. 482, au somat pe d-na Sofia Alexandru Sfetcovici, de profesiune comersantă, domiciliată in Iași, dispărț. NI, ca in termin de 30 zile se respundă suma de 3500 galbeni cu a lor procent de 24 ° C pe an, de la 18 Noemvrie 1875 și până la numerătoare, ce se reclamă in virtutea obligațiunei hipopotecare înscrise de Tribunalul Iași, secțiunea III la No. 410, din 20 Noemvrie 1873 și investită cu formula esecutorie, fără prejudețul cheltuelilor și plata de avocat. Fiindcă d-na debitoare in tratatul termin ce au espirat, n’au plătit banii, iar d-na tutrice Sura Herșcovici Balan, prin petițiunea înregistrată la No. 5813, cerând a se pune in urmărire vânzarea imobilului hipotecar, care este o casă situată in orașul Iași, disp.III, strada RusaBcă, înscrisă la No. 16, 18 și 20, construită de cărămidă, acoperită cu tinichia, in 2 etaje și compusă sus din 5 odăi și un antret, iar jos din 4 odăi cu 2 bucătării de desupt, având in ogradă o altă casă, construită tot de cărămidă, acoperită cu tinichea, in 3 etaje, și care se compune din 7 odăi, deosebit 2 pivniți, grajdiu, șură, magazin, gheterie, făntănă, cu atenansele și locul lor. Pe acest temeiu și in baza art. 503 din procedura civilă, Tribunalul publică vânzarea, conform art. 510 din acea procedură, ca concurenții ce ar fi de a cumpără indicatul imobil cu atenansele sale, să se infățeșe in camera acestei secțiuni a 111-a cu garanția cerută de lege, la 13 a lunei Decemvrie, ziua Luni 1876, vara 11 din zi, cănd ave a se face adjudecația, potrivit art. 539— 550 și cu restricțiunea art. 559, 561, 564 și 565 procedura civilă. Totodată se somează pe toți acei care ar pretinde vreun drept de proprietate, usufruct, servitute, chirie, privilegiu, hipotecă sau ori ce alt drept asupra bunului urmărit, ca inaintea adjudecațiunei să se arăte la Tribunal spre a-și arata pretențiunele lor, sub pedeapsă de anali se mai ține in samă. No. 700. D-nul Beriș Rappaport, de profesie bancher, domiciliat in Iași, in calitate de comoștenitor și represintatul erezilor Simon Șragher, prin comandamentul înregistrat la No. 504, au somat pe d-nul Bereu sin Aron, de profesiune croitor, domiciliat in comuna Podul-Iloaei, județul Iași, ca un termin de 30 zile se respundă suma de 196 galbeni cu a lor procente, plus clausă penală de 50 galbeni ce se reclamă in virtutea obligațunei hipotecare, înscrisă de Tribunalul Iași, secțiunea III, la No. 424, din 28 Noemvrie 1874 și investită cu formula esecutorie, fără prejudețul cheltuelilor de urmărire. Fiindcă d-l debitare in tratatul termin ce au expirat n’au plătit banii, iar d-nul Bereș Rappaport, prin petițiunea înregistrată la No. 5282, cerând a se pune in urmărire vânzarea imobilului hipotecar, care este o casă situată in comuna Podul-Iloaei, plasa Bahlui, județul Iași, construită de cărămidă, acoperită cu șindilă, compusă din 2 odăi și o dugheană cu pivniță, megieșindu se cu imobilul d-lui Alexandru Alexa pe de o parte, iar pe de alta cu a lui Avram Grimberg și in față cu Strada Națională, având deosebit o casă din dosul celei intăi, construită tot de cărămidă, acoperită parte cu șindilă și parte cu pamânt, compusă din 2 odăi, megieșinduse cu cea intăi, cu imobilele d-lor Leizer Boengia, Alexandru Alexa și cu o ulicioară conducătoare prin sat, cu locurile lor supuse besmănului către d-nul Lascar Cantacuzin. Pe acest temeiu și in baia art. 503 din pr. civilă, Tribunalul publică vânzarea, conform art. 510 din acea procedură, ca concurenții ce ar fi de a cumpără indicatele imobile cu atenansele sale, să se înfățoșeze in camera acestei secțiuni a 3-a, cu garanția cerută de lege, la 13 a lunei Decemvrie, ziua Luni 1876, vara 11 din zi, cănd ave a se face adjudecația, potrivit art. 539,550 și cu restricțiunea art. 559, 561, 564 și 565 proc. civ. Totodată se somează pe toți acei care ar pretinde vreun drept de proprietate, usufruct, servitute, chirie, privilegiu, hipotecă sau ori ce alt drept asupra bunului urmărit, ca inaintea adjudecațiunei să se arăte la trib, spre a-și arata pretențiunile lor, sub pedeapsă de a nu li se mai ține in samă. Secția a IV-a, No. 4293. D-nul loan Coșarcă, cu domiciliul necunoscut, se citează ca in ziua de 9 Octomvrie 1876, oarele 10 de dimineață, să se presinte înaintea acestui Tribunal, spre infățoșare in procesul in care se inculpă pentru furta, cunoscând că nefiind următor, se va pronunța sentința in lipsa, conform art. 187 pr. penală. No. 4790. D-nul Gh. Zaharov, cu domiciliul necunoscut, se citează ca in ziua de 15 Octomvrie 1876, carele 10 de dimineață, să se presinte inaintea acestui Tribunal, spre infățoșare in procesul in care 88 inculpă pentru maltratare, cunoscănd că nefiind următor se va pronunța sentința in lipsă, conform art. 187 pr. penală, No. 4761. D-nul Manoli Bejenaru, cu domiciliul necunoscut, se citează ca in ziua de 7 Octomvrie 1876, oarele 10 de dimineață, să se presinte inaintea acestui Tribunal, spre infățoșare in procesul in care se inculpă pentru furt, cunoscând că nefiind următor, se va pronunța sentința in lipsă, conform art. 187 pr. penală. No. 4708. D-nul Mihai Rusu, cu domiciliul necunoscut, se citează ca in ziua de 29 Octomvrie 1876, oarele 10 de dimineață, să se prezinte înaintea acestui Tribunal, spre infățoșare in procesul in care se inculpă pentru furt, cunoscănd că nefiind următor, ne va pronunța sentința in lipsă, conform art. 187 pr. penală. No. 4605. D-nul Ilie Caroleanu, nău Cateliu, cu domiciliul necunoscut, ne citează la FOAEA PUBLICAȚIUNILOR OFICIALE DIN RESORTUL CURȚII APELATIVE DIN IASSI. CALENDARUL SEPTIMANEI. Stil vechin. Stil non. ZIUA. PATRONUL ZILEI. Res. Soar. Ap. Soar. Stil vechin. Stil non. ZIUA. PATRONUL ZILEI. 1 Res. Soar. Ap. Soar. Septemvrie. Septemvrie. ore. m. ore. m. Septemvrie. Septemvrie. I ore. m. ore. m. 12 24 Duminică. Martirul Autonom. 6 1 5 59 16 28 Joi. Martira Eufimia. 6 6 5 52 13 25 Luni. Martirul Cornilie sutașul. 6 2 5 57 17 29 Vineri. Martira Sofia. 6 8 5 50 14 26 Marți. (J) înălțarea Sf. Cruci. 6 3 5 55 18 30 Sâmbătă, Cuviosul Eumenie. 6 10 5 48 Apare de trei ori pe septămănă DUMINICA, MERCURI și VINERI. Redactiunea si Administratiunea in localul TIPOGRAFIEI NATIONALE. Inserțiuni și reclame: Rândul 40 bani. — Epistole nefrancate nu se primesc. — Manuscriptele nepublicate se vor arde. Francia: Pe sașe lunt 26 franci. Abonamentele și anunciurile pentru „Cariera de Iași“ joaca oficială se fac la Havas, Laffite - C mvie, 8 Place de la Bourse, Paris, Constantinopole, 26 franci. Abonamentele și anunciurile pentru Curierul de Iași foaea oficială, să fac la D. Eugéne Micoud, Constantinopoli 2 rue de la Banque Ottoman 2. Exemplarul 30 Bani. cd c © COTb › co II—' ‘T'BIO T ON(N NH I îl L ii H (MIO CO I Uo _____ _*■* Primar, Tufescu. ____15__________27_______Mercuri.__________Martirul Nichita.__________________ 6 5 5 54 19 _____1 Oct. Duminică._________Martirul Trofim.___________________| 6 12 5 47