Curierul de Iassi, iulie-decembrie 1876 (Anul 9, Nr. 74-141)

1876-09-17 / nr. 102

ANUL IX. Iassi, Vineri 17 Septemvrie 1876. No. 102 PREȚUL ABONAMENTULUI: Iași: Pe un an 12 lei noi;—Pe șase luni 6 lei noi;—Pe trei luni 3 lei noi. In districte: se adaogă portul de 2 fr. 40 bani. Austria: Pe 6 luni 14 franci — Germania pe 6 luni 18 franci; — Italia, Belgia, Elveția: — Pe șase luni 22 franci. ANUNCIURI. Rândul sau locul sen 15 bani. PARTEA OFICIALA. PUBLICAȚII ADMINISTRATIVE. Prefectura districtului Iași, No. 9500. In ziua de 30 a curentei, vara 12 meridiane, urmează a se ține din nou licitație in camera Comitetului Permanent, pentru darea in antrepriză a impetruirei părței de terasement, cuprinsă intre pichetul No. 391 pănă la pichetul No. 429, pe drumul județian Iași-Botoșani, se publică aceasta spre știința d-lor concurenți, ce vor vor a lua aseminea antrepriză a se presenta in camera Comitetului, in ziua indicată, însoțiți fiind de garanția de 10% din valoarea divizului, care împreună cu caetul de însărcinări se pot videa in toate zilele in cancelaria Comitetului No. 9501. In ziua de 27 a curentei, vara 12 meridiane, are a se ține in camera Comitetului Permanent din nou licitație, pentru darea in antrepriză, a construirei unor parapete pa drumul județian Iași-Vaslui, se publică aceasta spre știința d-lor concurenți, de a se presenta in ziua indicată, asociați de o garanție de 10% din valoarea divizului care inpreună cu caetul de însărcinări, se pot videa in toate zilele in grefa Comitetului Permanent. No. 9502. In ziua de 30 a curentei, vara 12 meridiane, urmează a se ținea din nou licitație, in camera Comitetului Permanent, pentru darea in antrepriză a construirei a 19 cantoane (bordeie), știind că in citata zi, d-nii concurenți vor trebui a fi asociați de o garanție provizoră de 10% din valoarea devisului, care dinpreună cu caetul de însărcinări se pot videa in toate zilele in grefa Comitetului. No. 9544. Licitațiunea ce era fixată a se ținea in ziua de 15 ale curentei luni Septemvrie, pentru rearendarea pe restul periodului 1876—1886 a moșielor a căror "arendași n’au complectat garanțiile definitive și despre care tratează adresa acestui oficiu No. 8968, amănăndu-se de onorabila administrațiune pentru ziua de 21 Septemvrie curent, se publică aceasta spre cunoștința generală. No. 9549. La 28 Septemvrie curent, urmând a se ținea licitațiune atăt in camera acestei prefecturi precum și la comuna respectivă pentru vinderea materialului lemnos tăiat din pădurea Statului Mogoșeștii-Frumoasei, cu ocazia deschiderei traseului de drum județian Iași-Vaslui prin Bordea, se publică aceasta spre cunoștința generală. No. 9552. Conform adresei Domnilor Administratori Domeniilor și pădurilor Statului No. 23,654 sa 27 Septemvrie curent, urmănd a se ținea licitațiune in camera acestei prefecturi, pentru vinderea materialului resultat din dărâmarea dughenii No. 404 vechiu sau 2317 nou din strada Aomână, se publică aceasta spre cunoștința generală. Prefectura Poliției Iași, No. 7739. D-l Camenu Tonciu, cerând a i se da autorizație pentru deschiderea unui stabiliment de crâșmă in acest oraș desp. IV, este necesitate a se ști mai intăi dacă numitul nu este căzut in vreo cauză corecțională, tras înaintea trib, pentru delicte de vini sau crimi, sau pus sub privigherea polițienească pentru delicte de vini sau crimi, se publică aceasta și sunt rugate autoritățile respective că dacă vor cunoaște pe numitul căzut in vreuna din aceste categorii, se facă cunoscut acestui oficiu pănă in termen de 40 zile de la data Ioaei. No. 7873. D-l Gherșin Valder, cerând a i se da autorizare pentru deschiderea unei bucătării in stabilimentul de crășmă ce are in desp. IV strada Sf. Vinere, casa No. 111, este necesitate a se ști mai intăi dacă numitul nu este căzut in vreo cauză corecțională, tras înaintea trib, pentru delicte de vini sau crimi, sau pus sub privigherea polițienească pentru delicte de vini sau crimi, se publică aceasta și sunt rugate autoritățile respective că dacă vor cunoaște pe numitulcăzut in vreuna din aseminea categorii, se facă cunoscut acestui oficiu pănă in termin de 40 zile de la data fonei. Prefectura județul Suceava, No. 8289. Spre a se da autorizațiune evreului Zalmăn Baer din orașul Folticeni acest județ, a deschide stabiliment public de crâșmă in zisul oraș, se publică ca toate autoritățile competente, și in fine oricine cunoscând pe numitul căzut nn vreo faptă penală corecțională sau pun sub privigherea polițienească, să-l denunțe acestei Prefecturi un termin de 30 zile socotit de la data Ioaei. Primărial Municipiul lași. La 11 a viitoarei luni Octomvrie a % urmând a se ține licitație, și 15 tot Octomvrie, a doua concurență pentru darea in antrepriză a venitului comunal pe cărțile de joc pe timp de trei ani de la 1 Ianuarie viitor in 1877, după condițiunile ce concurenții ii vor pute vede la autoritatea comunală. Subsemnatul publică spre cunoștința doritorilor de a lua această antrepriză, și-i invită a se presenta in camera acestui oficiu la termenile mai sus arătate cu garanțiile provizorie de căte 2400 franci in bani, bonuri rurale, dominiale sau de ale creditului fundar rural, spre a se procede la concurență, iară garanția definitivă să poate primi două treimi in fond, și o triime in bani sau bonuri, cu clausele văzute in contractul vinilului pe rachiu. p. Primar: I. Scorțescu, Secretar: D. Antonescu, Biuronl Il-le. No. 7659. Șef, Trantomir. 1876 Septemvrie 15. La 18 a viitoarei luni Octomvrie a. c., urmănd a se ține licitație pentru dare in antrepriză a venitului comunal pe jugărit și harabagilăc, pe timp de trei ani de la subsemnarea contractului, după condițiile ce se pot vnde in orice timp la autoritatea comunală. Subsemnatul publică spre cunoștința doritorilor de a lua această antrepriză și-i invită a se presenta in camera acestui oficiu la termenul mai sus aratat cu garanțiile provizorie de câte 28,000 franci in numerar, bonuri rurale, domeniale, sau de ale creditului fondar rural, spre a să procese la concurență, iar garanția definitivă, se poate primi două treimi in fond și o triime in bani, sau bonuri, cu clausele văzute in contractul venitului pentru rachiu. p. Primar, I Scorțescu. Secretar: D. Antonescu. Biuroul II. No. 7660. Șef, Trantomir. 1876, Septemvrie 15. La 19 a viitoarei luni Octomvrie a. c., urmănd a se ține concurență pentru darea in antrepriză a venitului comunal pe zahar, pe timp de trei ani de la semnarea contractului, după condițiunile ce se pot vide in orice oară lucrătoare la autoritatea comunală. Subsemnatul publică spre cunoștința doritorilor de a lua această antrepriză și-i invită a se prezenta in camera Primăriei la termenul aratat mai sus, cu garanțiile provizorii de căte 14,000 franci in numerariu, bonuri rurale, domeniale sau de ale creditului fundar rural spre a se procede la concurență, iar garanția definitivă să poate primi, două treimi in fond, și o treime in bani sau bonuri, cu clauzele văzute in contractul pentru rachiu. p. Primar: I. Scorțescu. Secretar: D. Antonescu. Biuroul II, No. 7657. Șef, Trantomir. 1876 Septemvrie 15. La 20 a viitoarei luni Octomvrie a. c, urmănd a se ține concurență pentru darea in antrepriză a veniturilor comunale pe case, lumânări de stearină și gaz, ceara de pământ brută, păcură și ciohot, lumânări de ceară albă și galbănă, și ceară brută albă și galbenă, pe timp de trei ani de la semnarea contractului, după condițiunile ce se pot vide in orice oară lucrătoare la autoritatea comunală. Sub-semnatul publică spre cunoștința doritorilor de a lua această antrepriză, și-i invită a se presenta in camera acestui oficiu la termenul aratat mai sus cu garanțiile provizorie de căte 9900 franci in numerariu, bonuri rurale, domeniale sau de ale creditului fondar rural, spre a se procede la concurență, iară garanția definitivă se poate priimi, două triimi in fond, și o triime in bani, sau bonuri, cu clausele văzute in contractul pentru rachiu. p. Primar, I. Scorțescu. Secretar: D. Antonescu. Biuroul II. No. 7658. Șef: Trantomir. 1876, Septemvrie 15. 21 a viitoarei luni Octomvrie act urmănd a se ține concurență pentru darea in antrepriză a venitului comunal Pe vinul nou și vechiu indigen, pe timp de trei ani, de la semnarea contractului, ^lpă condițiunile ce se pot vedea in orice oară lucrătoare la Primărie. Sub-semnatul publică spre cunoștința, doritorilor de a lua această antrepriză, și’invită a se presenta in camera acestui oficiu la termenul aratat mai sus cu garanțiile provizorie de căte .... franci in numerariu, bonuri rurale, domeniale, sau de ale creditului fondar rural, spre a se procede la concurență, iară garanția definitivă se poate primi, două treimi in fond și o triime in bani, sau bonuri, cu clausele văzute in contractul pentru rachiu. p. Primar, D. Gherghel. Secretar: D. Antonescu. Biuroul II. No. 7661. Șef: Trantomir. 1876, Septemvrie 15. De cătră epitropia averei bisericei Sf. Theodor, urmănd a se da in locațiune, pe timp de trei ani, incepătoriu de la 26 Octomvrie viitori a. c., acaretele următoare ; 1) . Franzelăria din strada Sft. Theodor, inscrise la No. 1 și 3, cuprinzătoare din două magazii, trei odăi, cu pivniță, ogradă și atenansele lor. 2) . Una casă de locuință sub No. 5, cuprinzătoare din patru odăi și una bucătărie. 3) . Una casă de locuit de din dosul bisericei sub No. . . cuprinzătoare din 5 odăi una bucătărie cu ograda lor, situată in desp. a 3-a, se deschide concurența Vineri in 24 ale curentei, parele 12 meridiane. Amatorii de a lua in locațiune aseminea acarete se vor presenta in camera acestui oficiu in ziua și oara sus indicată cu garanția necesară pentru a se face adjudecarea. p. Primar: D. Gherghel. Secretar, D. Antonescu. Biuroul III. No. 7640. Șef, Evghenide. 1876, Septemvrie 15. Serviciul perceperei contribuțiilor directe. No. 1258. La 29 a curentei ziua Mercuri, fiind fixat a se vinde rachiul confiscat de la contravinientele Aron Herșcovici, se publică ca concurenții ce vor voi a-l cumpără, să se presinta la locuința contravinientului casa No. 828, strada Arca de sp 1iu, pentru a se adjudeca vănzarea in favoarea aceluia ce va da prețul cel mai avantajos. Primăria comunei Botoșani. No. 3339. Conform votului Consiliului Comunal din ședința de la 31 August a. c., se publică din nou termin la 11 Octomvrie viitor, cu respectul a 8 zile libere pentru supralicitare, pentru darea in antrepriză a venitului comunal din taxa pe lumânările de clară albă și galbenă, pe timp de la data contractului pănă la 31 Dechemvrie inclusiv anul 1878, doritorii de a lua asupră de un asemine venit, se vor presenta in camera acestei Primării in ziua citată la carele 12 meridiane, spre a concura la licitație, după condițiunele esistente. No. 3342. D-l Polițai de orașiu prin adresa No. 3953, declerănd de pripas una ladă in părsură, coarnele mici, găsită pe stradele orașului, se publică termen de 6 luni, conform art. 48 din legea poliții rurale, ca păgubașul acelei lade să nu presinte in lăuntrul temenului la Primărie, cu probe legale spre a i se elibera, căci după espirarea termenului, lada se va vinde și banii se vor incasa in folosul casei. Primăria comunei Miroslava. No. 1968. La 12 a curentei, neputănduse efectua mezatul a 4 juncani, una giriadă orz da 3% st. lungime și 1% st. lățimea, idem una girindă de orz de 2 st. lungime și 1 st. lățimea și 32 prăj. popușoi, sechestrate de la d-l Gh. Zaharovici pentru îndestularea comunei cu o sumă bani, din cansă că nu s’au presentat concurenți, se publică din nou că vănzarea unor aseminea vite și producte urmează a se efectua la acest oficiu in ziua de 22 a curentei, oarele II din zi, No. 1849. In această comună pripășinduse două ape negre, una inserată la șoldul stâng cu No. 75, est una inserată la șoldul stăng cu literele N D chirilic și la cel drept cuier necunoscut, se publică aflarea păgubașului in termenul prevăzut de lege. Comisia desp. a II-a din Iași. No. 287. Se publică terminul de 23 a curentei luni Septemvrie, pentru vănzarea obiectelor sechestrate de la d-l Moisă Blanc, in pretenția d-lui Pincu Spira, mijlocit de d-l jude ocolului 2 cu adresa No. 1724, in piața Necolina, oarele II "din zi, in presența d-lui judecători. FOAEA PUBLICAȚIUNILOR OFICIALE DIN RESORTUL CURȚII APELATIVE DIN IASSI. Apare de trei ori pe septămănă DUMINICA, MERCURI și VINERI. Redactiunea si Administratiunea In localul TIPOGRAFIEI NATIONALE. Primăria comunei Socola. Inserțiuni și reclame: Răndul 40 bani. — Epistole nefrancate nu se primesc.— Manuscriptele nepublicate se vor arde. Francia: Pe oase sunt 20 franci. Abonamentele și arunciurile pentru „Cariera de Iași“ joaca banală se fac la Havas, Laffite - Cune, 8 Place de la Bourse, Paris. Constantinopole, 26 franci. Abonamentele și anunciurile pentru Curierul de Iași foaea oficială, să fac la D. Eugène Mirand. Constantinopoli 2 rie de la Banque Ottoman 2. Exemplarul 30 Bani. CALENDARUL. SEPTAMANEI. Stil vechiu. 1 Stil nou. 1 ZIUA. PATRONUL ZILEI. Ref. Soar. Ap. Soar. Stil vechi. Stil nou. | ZIOA. PATRONUL ZILEI. |[ Ref. Soar. Ap. Soar. Septemvrie. Septemvrie. | ore. m. ore. m. Septemvrie. Septemvrie. lore- more- m-12 24 Duminică. | Martirul Autonom. 6 1 5 59 16 28 Joi. Martira Eufimia. | 6 6 5 52 13 25 Luni. | Martirul Cornilie sutașul. 6 2 5 57 17 29 Vineri. Martira Sofia. 6 8 5 50 14 26 Marți. (•) înălțarea Sf. Cruci. 6 3 5 55 18 30 Sâmbătă. Cuviosul Eumenie. 6 1 ° 5 48 15 27 Mercuri.j Martirul Nichita. 6 5 5 54 19 1 Oct. Duminică. Martirul Trofim. l 6 12 5 47 PUBLICAȚII JUDECĂTORESCĂ. Curtea de Apel din Iași secția a I-a. NOTICAȚIUNE. No. 3088. D-nul Strai Meer Chetner, de profesiune comerient, fost domiciliat in comuna Tupilați, județul Roman, acum cu domiciliul necunoscut, s’au judecat de cătră Curtea de Apel din Iași secțiunea I, pentru delictul de violare de sechestru, și prin decisiunea, dată in lipsă No. 313, din 17 August 1876, s’au condamnat la închisoare de una lună. D-nul Grefier zisei Curți, incunoștiințază pe numitul că menționata decisiune se poate ataca pe calea oposițiunei in termin de 5 zile conform regulelor stabilite la art. 183 și următorii din procedura penală, și pe calea recursului in Casație in termin de 3 zile, conform art. 211, 396, 417 și următorii din aceiași procedură. Tribunalul județului Iași secția a II-a. No. 1349. D-na Ecaterina Vladoianu, cu domiciliul necunoscut. In virtutea art. 75, 151 din procedura civilă, este citată a se presenta in persoană sau prin procurator admis de lege înaintea secțiunei II a Tribunalului la 27 a lunei Octomvrie, anul 1876, oarele II din zi, cănd are a se judeca procesul intentat de d-nu. Lascar Roseti, contra erezilor def. Casandra Baluș pentru ștergerea unor inscripțiuni, aducănd atuncea și probele ce va fi posedând, la neurmare causa se va căuta in lipsă. No. 2359. Conform art. 248 codul comercial, se citează pe d-nii creditori masei credale a iahtului Moisă Rotman, domiciliat in Iași, la 20 Septemvrie 1876, pentru a delibera asupra formării concordatului, și la caz cănd se va face unirea creditorilor pentru a fi consultat asupra gestiunei căt și asupra menținerei sau a inlocuirei sindicilor, și a se da părerea dacă poate să se de vreun ajutor iahtului din activul falimentului, in conformitate cu art. 273 codul comercial. Tribunalul județului Botoșani. No. 1992. Avănd in vedere sentința acestui Tribunal sub No. 17 din 1875, investită cu formula executorie sub No. 59, prin care se condamnă pe d-nul Neculai Gheorghiu și in caz de insolvabilitatea acestuia pe d-na Maria Frangefer, sa plătească d-lui Mihalachi Gheorghiu suma de 50 galbeni capital cu procent de căte 20% fr. pe lână pe tot capitalul ca datorește după creanța de la 12 Noemvrie 1875, pănă la numerătoare. Având in vedere că pentru acest scop sau făcut comandamentul prealabil in conformitatea art. 496 și 497, in care termin d-lor n’a fost următori cu plata banilor. Tribunalul motivat din nou de stăruința d-lui Mihalachi Gheorghiu ce face prin petiția inregstrată la No. 5249, prin jurnalul sub No. 1912 ordonă vânzarea imobilului d-nei Maria Frangefer, care după procesul verbal al agentului de urmărire este: un joc sterp situat in acest oraș cf. 111, in mărime de 3 ctănjini fața, megieșinduse din dus cu dugheana d-lui lapen Ciulei, din jos cu dugheana d-lui lancu Bogata, d o parte (fața) cu medianul, târgul vitelor și la dos cu ulița. Se publică terminul de 3 luni socotit pentru vânzarea acestui imobil ca concurenții ce vor vroi se-l cumpere, să se prezide in camera acestui Tribunal in cea intăi zi după espirarea terminului aratat, vara 10 de dimineață, cănd urmează a se face edjudecațiunea asupra persoanei ce ar oferi cel mai avantajos preț. Totodată se somează pa toți acei ce ar avea vreun drept de proprietate, usufruct, servitute, chirie, privilegiu, hipotecă sau ori ce alt drept, ca să Să presinte cucerirele lor la acest Tribunal înaintea espirărei terminului sus arătat, căci in urmă nu li se vor mai considera. Tribunalul județului Bacău. No. 15257. D-na Marghioala Băncilescu, născută Obreja, cu domiciliul necunosct, este citată a se presenta in camera acestui Tribunal in ziua de 23 Octomvrie 1876, oarele 10 dimineață, spre a se judeca in procesul de divers ce i’au intentat soțul d-sale d-nul Toader Bancilescu, la neurmare se va judeca in lipsă, conform legei. No. 15,537. Părțile de moșie a d-nei Elenco Murguleț, de profesiune proprietară, domiciliată in comuna Rușii, din plasa Bistrița de jos acest județ, și anume: 175 stănjini pământ din hotarul moșiei Rușii, ce d-na Murguleții are cumpărătură de la fratele d-sale D. Costache Brăescu, după declarațiea acestuia dată trib. la II Septemvrie 1865, din 150 stânjeni ce li se cuvin după hrisovul din 10 Iunie 1838, și actul de impărțală din 10 Aprilie 1844, care, stânjeni se megieșesc la partea de dincoace de Bistrița, spre apus la lăturea din sus cu partea de pământ a d-nei Catinca născută Dumitriu (Ciutea) iar la laturea din jos cu partea ce-i remăne d-nei Murguleț din clironomica de 150 stânjeni cuprins in actul de impărțală mai sus citat, iar lungul lor este din drumul Faraoanelor până in matca Bistriței și peste Bistrița pănă in hotarul Radomireștilor, partea din sus in lăture se megieșește cu moșiea Letea, iar cea din jos, cu partea ce are domnia-sa tot de clironomie, calitatea pământului este de arat, fănați și imaș, avănd pe acești stănjini o casă cu atenansele ei, și 2 coșere de inese pe picioare de piatră, podite cu dul»pi spre a servi de hambar, acoperite cu șindilă, și in mărime de 16 stânjeni; 2) 142 stănjăni 2 palme pământ din hotarul Bichiu, tot teritorul comunei Rușii, ce d-na Murguleț ii are clironomie și cumpărătură in virtutea actelor mai sus menționate, care sunt situați intre Siret și Bistrița și care se megieșesc in laturea despre apus cu Bistrița, iar la acea despre răsărit cu partea d-nei Catinca născută Dumitriu, capătul din sus cu fundul de Valea Sacă, și acel din jos cu moșia Tamașii a d-nei Efrosina Sereț; calitatea pământului este de arat, fănaț, imaș și luncă; 375 stânjeni pământ din hotarul Rușei ce are d-na Murguleț, jumătate din suma de 150 stânjeni prevăzuți in actul de inpărțală și hrisovul mai sus menționat, ce sunt sintuați intre 2 cumpărături, acea de 75 stănjeni de la fratele d-sale d. Costachi Brăescu arătați la punctul unu și acea de la Răzeși; lungul lor este din drumul Faraoanilor pănă in matca Bistriței și peste Bistrița pănă in hotarul Radomireștilor, calitatea pământului este: de arat, tănar și imaș, după jurnalul indiiet de complectul acestui trib, la 28 Aprilie 1876, urmănd a se expropriea silnic pe puterea documentelor și a posisiunei de față spre îndestularea d-nei Erna Botezatul, tubirea casei defunct, capt. Gh. Botezatu din Bacău cu suma de 2350 galb, capita și a lor procente de 1% pe lună, de la 12 Noemvrie 1875 până la numerătoare, ce are a lua de la d-sa după actul de bipotecă, inscris de trb. la 30 Noemvrie 1874, sub No. 128, investit cu formula esecutorie, la 31 August 1876, terminul defapt pentru efectuarea adjudecațiunei după publicațiunea inserată in foaia No. 60, de la 30 Mai 1876, nu s’au putut din inprejurări face licitațiune, și fiindcă, după jurnalul trib. No 3787 din 1876, și sentința No. 179 de la 30 August anul curent, sau regulat a se forma alte afipte și publicațiuni cu termin de 3 luni, se face cunoscut concurenților, că, vănzarea aceștia moșii după situațiunea descrisă va ave loc in sala ședințelor acestui trib, in cea intăi zi lucrătoare, vara 12 dimineața după expirarea terminului de 3 luni calculat conform art. 730 pr. civ., de la data fonei, și că, asupra acestor imobile după cercetarea făcută mai există sarcinele următoare: 1) hipotecă formată la 24 Mai 1873, pe valoarea de 6345 lei noi cătiră Primăriea comunei Valea Sacă, numită astăzi Valea Mare, in 75 stânjeni pământ tot din Rușii, și 2) idem acea formată la 12 Decemvrie 1875, pe valoarea de 58.000 lei noi cătră prima Societate de credit funciar rural din București, condițional a se achita sarcinele mai sus arătate, mai este pea-