Curierul de Iassi, ianuarie-iunie 1879 (Anul 12, Nr. 2-65)

1879-02-14 / nr. 18

CURIETUL DE IASSI Domnule Președinte, Sub-semnatul avocat Gh. Manole, lucrând In calitate de procuratore ai d-lui Dimitrie Krache, de profesiune proprietar, cu domiciliul in urba Bacău, pe temeiul procure;. No. 232 din 26 Iulie 1878, acționează in judecată civilă pe d-nul Nucului N. Ghica de profesiune rentieră, cu domiciliul in comuna Comăneștii din plasa Tazlău de sus, județul Bacău pentru bani, motivele acțiunei sunt: că d-nul Neculai N. Ghica după convențiunea schimbată intre d-lui cu clientele la 1 iunie 1877 datorește d-lui Eracte cu suma de 1000 galbeni din executarea unui mandat, și fiindcă până acum d-nul Ghica n’au mai achitat acești bani după căte invitațiuni i s’au făcut amânând plata banilor, roga se chema in judecată și a se soroci cauza admițind urgența deoare-ce d-nul Ghica au instreinat din avere, și prin sentința ce se va pronunța a se condemna pe intmat la plata sumestie 1000 galbeni cu procentele și cheltuele de judecată, anexez al 2-a exemplar pentru intimat cu osebit 2 coase hârtie timbra de căte 10 lei equivalents tasei procesului. Bine-voiți d-nule Președinte a primi asigurarea considerației mele. Gh. Manoliu. No. 1376. Imobilul dotai din Bacău a d-nei Elena Tulbure rentieră, domiciliată tot in Bacău, și anume: casele cu tot locul lor și atenansele din ograda de la No. 22, strada județană, desp. 4-a megieșită la o parte cu imobilul d-lui Iancu Neculai, și pe de alta cu a d-lui Iorgu Theodor. După jurnalul inchiat de complectul tribunalului local de pe petiția registrată la No. 213 a d-lui Isac Igner, de profesiune comersant din Bacău, urmând a se expropia silnic pe puterea documenzilor și a posmanei de față, spre îndestularea d-lui Igner, cu suma de la Ogaîb, și procentele stipulate de 1 Va % pe lună calculate de la 5 Octomvrie 1877, și până la numerătoare, in virtutea actului de ipotecă din 5 Iulie 1876, înscris de tribunal la No. 80, și investit cu formula esecutorie No. 155 cedat de d-nul H. Leon Jurist prin actul din 12 Iulie 1876, autentificat sub No. 167 cătră d-nul Isac Ignel, se face cunoscut concurenților care au a se conforma art. 542 pr. civilă, și că vânzarea acestor case va avea loc in camera ședințelor acesta tribuna! in ziua de 29 Mai anul curent 1879, oara 12 din zi, adică după 3 luni de la data publicăm in foaea oficială, conform arh 510 aceeași procedură, totodată se somează și pe acei ce ar pretinde vreun drept de propietate, usufruct, servitute, chirie, privilegiu, ipotecă, sau ori ce alt drept asupra acestui imobil, ca mai inainte de adjudecațiune să se prezinte la tribunal spre ași arata pretențiunele lor căci in urmă nu li se vor mai ține in samă. Tribunalul județului Dorohoi. No. 785. D. Ioan Gheorghe Moraru, cu domiciliul necunoscut, este citat prin această singură citațiune ca la 22 Fevruarie 1879, oara 11 ante-meridiane, să se presinte in camera acestui tribunal, spre a fi ascultat in acțiunea privitoare de dânsul și alții inculpat pentru furt de găște, la neurmare se va procede conform legei. No. 876. D. Anania Hirghiligiu, cu domiciliul necunoscut, este citat prin această singură citațiune ca la 23 Fevruarie 1879, oara 11 ante- meridiane, să se presinte in camera acestui tribunal, spre a fi ascultat in acțiunea privitoare pe dansul și alții, inculpat pentru furtul unei ape, la neurmare se va procede conform legei. Tribunalul jud. Neamț. No. 714. D. Const. Nația și Haim sin Moisă, cu domiciliurile necunoscute, sunt citați a se presenta înaintea acestui tribunal, in ziua de 20 Fevruarie 1879, carele 10 dimineață in calitate de inculpați pentru furt, dosarul No. 341, din 1878, cunoscând că la neurmare se va aplica in contra lor disposițiunile art. 182 din procedura penală. No. 585. D. Eduard Moga, cu domiciliul necunoscut, este citat a se presenti înaintea acestui tribunal in ziua de 20 Fevruarie 1879, oarele 10 dimineață, in calitate de inculpat pentru furt, dosarul No. 1458, din 1875, cunoscând că la neurmare se va aplica in contra sa disposițiunele art. 182 din proc. penală. No. 1427. D-nii Gh. Gh. a Anișii, Gh. a lui Gh. Toma, Vasile Ioan Mioru, cu domiciliurile necunoscute, sunt citați a se presenta înaintea acestui tribunal in ziua de 22 Fevruarie 1879, oarele 10 dimineață, in calitate de inculpați pentru maltratare, dosarul No. 476, din 1878, cunoscănd că la neurmare, se va aplica in contra lor disposițiunile art. 182 din proc. penală. Tribunalul jud. Suceava. No. 131. Pentru îndestularea d-nei Maria Frunzete, născută Neculaevici, de profesiune liberă, domiciliată in orașul Folticeni, cu suma de 100 galb. și a lor procent de la 15 Septemvrie 1861 pănă la numerare, precum și cheltuelile de urmărire și timbru, ce are a lua de la d-na Catinca Doncescu, de profesiune liberă, domiciliată tot in orașul Folticeni, după obligația din 1861 Septemvrie 15, înscrisă de tribunal sub No. 288, îndeplinindu-se formalitățile prescrise de art. 496, 497 și 500 din pr. civilă, așa precum d-na Doncescu după primirea comandamentului n’au urmat a achita datoria și nici s’au conformat art. 502 din aceiaș procedură, tribunalul prin procesul-verbal No. 591 din 13 Mart 1876, au încuviințat silnica expropriare a imobilului ipotecat, care este: 1 casă in orașul Folticenii, strada Buciumeaii sub No. 719, construită din lemn, acoperită cu dranițe vechi, se compune din 5 odăi și un antret, podite pe sus și pe jos cu scânduri, având ușile și ferestele trebuitoare, lângă aceste case este o căsuță mică de lemn ruinată, in ogradă se află un grajd și o șură de lemn vechi, acoperită cu dranițe și o fântână zidită cu peatră, in dosul grajdiului se află o mică livadă cu pomi roditori, ograda este Îngrădită cu scânduri vechi, toate aceste clădiri sunt pe un loc ce sa învecinează in față cu strada Buciumenii, ia fiind cu locul casei d-lui Gavril Dieom&ndescu, pe da la deal cu un loc sterp a d-lui Iorgu Doncescu, și pe da la vale cu locul caselor d nei Ecaterina Radu, și publică clar vânzarea acestei case in termin de 3 luni socotite de la data fosei, cu deșteptare ca concurenții ce vor vroi a o cumpără să se presinte in camera tribunalului în cea intăi zi de lucru după expirarea termenului oarele 11 antemeridiane, pregătiți de garanții legale, căci are a se face mezatul și adjudecație asupra persoanei ce ar da prețul cel mai avantajos, cu restricțiunele art. 559, 561, 564 și 566 din procedura civilă, somăndu-se totodată pe toți acei ce ar avea vreun drept de proprietate, usufruct, servitute, chirie, privilegiu, ipotecă sau ori-ce alt drept asupra imobilului ipotecat, ca înaintea zilei de adjudecare sâ-și arăte pretențiunele la tribunal, căci la din contra eu li se vor mai ține in samă, sarcini asupra acestui imobil nu sunt altele decăt datoria aratată mai sus cătră d-na Maria Frunzete, pentru care sau scos in vănzare, cumpărătorul va fi obligat a plăti taxele vănzarei, de timbru, de înregistrare și portărei, precum și dările cătră Stat și comună ce nu vor fi plătite din trecut. Tribunalul județului Vaslui. No. 2793. D. Zaharia David, domiciliat in tărgușorul Pungeștii din plasa Bicova, județ. Vaslui, având a lua suma de 1220 lei vechi căpițe plus procente, de la 8 Fevruarie până la numerătoare, și 700 lei noi cheltueli de instanță și plata de avocat, precum timbru și portărei, da la d. Constantin Tiron, tutorele casei defunctului Dimachi Negruș, și de la soția sa Frosa Tiron, in calitate de succesoră defunctului Dimachi Negruș, după decisiunea curții de apel din Iași, No. 82, investită și cu formula executorie sub No. 1584 din 11 Mai 1876, prin petițiunea dată tribunalului, înregistrată la No. 405, au cerut punerea in vânzare a părților de păși și mai jos descrisă, insă fiind cl d nii debitori nici in urma primirei comandamentelor prealabile, conform art. 496 și 497 pr. c., n’au achitat ace datorie și nici au format vre o cerere in condițianele art. 502 pr. c., trib, prin jurnalul No. 184, au dispus formarea situiațiunei părților de pământ, și punerea in publicațiune și vânzare, care părți de pământ după descripțiunea făcută de agentul de urmărire prin procesul verbal No. 13, arată că sunt situate in comuna Armășoara, ca una ce urmează a se pune în vânzare după lămurirele luate de la ginpartașii acelei moșii, și anume: de la d. N. Spiidon, loan Gherasim și loan Chirilă, zisa moșie e situată in comuna Bleșca, comuna Armășoaea, plasa Racovi, județ. Vislnit, se compune din 2 blizi, ana despre nord să învecineiza ca moșnenii de Valmași, loan Gherasim, V. Gherasim, V. Călinicescu și cu defunctul N. Budrea, despre sud cu moșia defunctului preot G. Berdig, despre est cu moșia d-lui Iancu Marcopul, și despre vest cu moșia Dragonirești din județ. Tutova, a 2-a blită să megieșește despre nord cu moșia d-lui loan Gherasim, despre sud cu moșia defancului preut G. Berdea și Profira Negruș, despre est cu moșia d-lui Iancu Marcopul, și despre vest cu moșia Dragomireștii, județ. Tutova, care in total acele 2 blizi compun ca 30 fălci spro climativ, pe această moșie sunt ca 6 fălci pădure mică, și acareta, 2 casă in stare proastă, un coșer de inele, acoperit cu strujeni, tot in calitate proastă, și dar se publică vănzarea acestor imobile in termin de 3 luni, conform art. 510 pr. c., cu deșteptare ca doritorii de a le cumpăra, să se presinte in sala de licitație a trib. județ. Vaslui, la 31 Mai 1879, carele 12 meridiane, ziua Joi, când urmează a se face adjudecarea provizorie, iar sarcini privitoare pe acel fond și cunoscute prin lucrările trib., după relațiunea dată de d. grefier păstrător registrelor, sunt: 1) garanția de 20.000 lei vechi, dată pentru Dimitrie Grigoriu, înscrisă la No. 6, h 2 Mai 1860, in fondul sus zisei moșii Bieșcâ, somăndu-se tot acum pe toți acei ce vor avea vreun drept din acele prevăzute ia punctul III de sub art. 506 a procedurei civile, sâ-și arăte pretenția la trib iu lăuntru terminului, căci in urmă nu li se vor considera, toate dările fiscale și comunale privitoare la acel fond și neplătite până in present, vor fi pe conta noului cumpărător. No. 1663. D-nul Stefan Tovac, cu domiciliul necunoscut, este citat ca in ziua de 21 Fevruarie 1879, oara 10 de dimineață, să se presinte in camera acestui tribunal, când urmează a se căuta procesul seu in care se inculpă pentru furt, la neurmare se va proceda conform legei. No. 1802. D. Ioan Cheptănuș (Ignat), cu domiciliul necunoscut, este citat ca in ziua de 21 Fevruarie 1879, oara 10 dimineață, să se presinte in camera acestui tribunal, cănd urmează a se căuta procesul seu și a altora in care se inculpă pentru furt de vite, la neurmare se va procede conform legei. No. 23485. D. Leibasin Iancu, cu domiciliul necunoscut, este citat ca in ziua de 23 Fevruarie 1879, oarele 10 de dimineață, să se presinte in camera acestui tribunal, când urmează a se căuta procesul sau in care se inculpă pentru furt, la neurmare se va proceda conform legei. Prim Procuror trib. Iași. No. 866. Noi D. Alexandreaca, Primul Procuror tribunalului județului Iași, văzind sentința trib. corecțional local, No. 827, din 22 August 1878, prin care sau condamnat pa Gl Russu, de profesiune agricultor la 3 luni închisoare corecțională și 50 lei noi amendă, conform art. 28 codul penal pentru furt, considerând că domiciliul numitului condemnat e necunoscut, in basa art. 193 procedura penală, cerem ca toți agenții auxiliari ministerului public, să pună mana pe sus numitul condemnat ori cănd și oriunda s’ar afla și sei aducă la acest parchet spre demarșa legală. No. 878. Noi D. Alexandressa, prim-procuror tribunalului județului Iași, văzind sentința tribunalului corecțional local, No. 622, din 22 Mai 1877, prin care l’au condemnat pe Alfred Piancovstbi, funcționar, la 6 luni și una zi închisoare corecțională și 100 lei amendă, conform art. 28 c. p., pentru abtul de încredere, considerănd că domicile numitului condemnat este necunoscut, in basa art. 193 procedura penală, cerem ca ori agent auxiliar ministerului public, să pună mana pe sus numitul condamnat, ori cănd și oriunde s’ar afla și ce’l aducă la acest pachet, spre demarșa legală. Jude Instructor al trib. Botoșani. MANDATE DE ARESTARE. No. 298. Noi C. Urse, judecator de instrucțiune pe lângă tribunalul de prima instanță a județului Botoșani, văzând actele procesului și conclusiunile d-lui procuror respectiv, măndăm și ordonăm la toți agenții forței publice să aresteze și să conducă la casa de arest din Botoșani conformăndu-să legei, pe Tudorachi Vasiliu, dispărut de la domiciliul seu din Botoșani, inculpat pentru furt de boi, fapt prevăzut și penal de art. 309, aliniatul 1 din c. p., cu pedeapsă corecțională, ordonăm custozilor zisei casă de arest a’l primi și reține, invităm pe toți depositarii puterei publice a da concursul cuvenit pentru esecutarea acestui mandat, care s’a semnat de noi și revestit; cu sigiliul cabinetului, agentul Însărcinat cu esecutarea acestui mandat se va conforma art. 99, 110, 111, 113 și 580 procedura penală. No. 299. Noi Ed. Ule, judecătorul de instrucțiune pe lângă trib, de prima instanță al județ. Botoșani, vezind actele procesului și concusiunele d-lui procurore respectiv, măndăm și ordonăm ca toți agenții forței publice să aresteze și să conducă la casa de arest din Botoșani, conformăndu-se legei, pe Alexandru Asian, dispărut de la domiciliul seu din Botoșa., inculpat pentru furt de boi, fapt prevazut și penal de art. 309, aliniatul 1 din codul pinál, cu pedeapsă corecțională, ordonăm custozilor zisei casă de arest al primi și reține, invităm pe toți depositarii puterei publice a da concursul cuvenit pentru esecutarea acestui mandat, care s-a semnat de noi și revestit cu sigiliul cabinetului, agentul însărcinat cu esecutarea acestui mandat se va conforma art. 99, 110, 111, 113 și 589 procedura penală. MANDAT DE ÎNFĂȚIȘARE. No. 359. Noi Ed. IIle, judecător instructor al trib. Botoșani, in virtutea facultăței ce na dă legea de procedură, măndăm și ordonăm ca d. !*.helsin Zisu, cu domiciliul necunoscut, să be ijfățișsză la cabinetul nostru in 24 oare după publicarea sau notificarea acesteia, spre a fi cercetat in cauza in care să inculpă pentru furt de cai, cunoscând că nefiind următor a Se înfățișa, sa va decerne pentra’i mandat da aducere, cu esecutarea acestui mandat să însărcinează agentul puterei publice, care se va conforma cu art. 99 din zisa procedură. Jude Instructor trib. jud. Vaslui. MANDATE DE ADUCERE. No. 377. Noi D. Cotta, judecător instructor al trib. Vaslui, in virtutea facultăței ce ne dă legea de procedură criminală, măndăm și ordonăm ca Toader Dobrin, să fie adus la cabinetul nostru, la 23 Fevruarie curent, spre a să lua interogator, cu esecutarea acestui mandat, să însărcinează agentul puterei publice, care se va conforma art. 99, 101,110 și următorii din zisa procedură. No. 378. Noi D. Cotti, judecător instructor al trib. Vaslui, in virtutea facultăței ce nu dă legea de procedură criminală’, măndăm și ordonăm ca Ilie Timuș, să fie adus la cabinetul nostru, la 23 Fevruarie curent, spre a i să lua interogator, cu esecutarea acestui mandat, să însărcinează agentul puterei publice, care să va conforma cu art. 99, 101, 110 și următorii din zisa procedură. No. 354. Noi D. Cotta, judecător instructor al trib. Vaslui, in virtutea făcut țâței ce ne dă legea de procedură criminală, măndtăm și ordonăm ca Ioan Timuș, să fie adus la cabinetul nostru, la 23 Fevruarie curent, spre a i să lua interogator, cu esecutarea acestui mandat să însărcinează agentul puterei publice, care să va conforma cu art. 99, 101, 110 și următorii din zisa procedură. Judele de pace ocol. n din Iași. No. 243. Conform art. 143, 151 și urm. proce. penală, inculpatul Faim Zibel, cu domiciliul necunoscut, este citat a se presenta in pretorul nostru, in ziua de 17 Fevruarie curent, oara 11 din zi, cănd are a se judeca acțiunea ce i s’a intentat pentru contrabandă, la neurmare se va aplică legea. Judele de pace ocolul III din Iași. No. 537. Conform srt. 75 al. 6 și 227 pr. civilă, cităm pa d-nul Capitan P. Hociung, fost cu domiciliu in acest cf. actualminte necunoscut, a se presenta in pretorul nostru in ziua de 16 Fevruarie a. c. in persoană, parele 11 dimineață, cănd are a se cerceta procesul intentat contra sa de dl. Enachi Atanasiu pentru bani, cunoscând că la nenrrasie se va aplica legea. No. 484. Conform art. 12 și 75, al. 6 pr. civilă, cităm in judecată pe d-lor I. Pamfilui și Gh. I. Panfilu, foști cu domiciliul In această desp. și acum necunoscuți, de a se presenta in pretorul nostru in ziua de 19 Fevruarie 1879, oara 11 din zi, spre a fi față la cercetarea reclamației intentată de d-na Bans Hoffman pentru bani, la neurmare se va judeca in lipsă conform cu legea. No. 706. D-nii Adolf Baron, Mateiu Bisanui, P. Popovici, Fritz Cheler și I. Morariu Ilești cu domiciliul in Iași desp I-iu, și acum necunoscuți, sunt, citați le a sa presenta in pretorul nostru in ziua de 17 Fevruarie curent carele 11 din zi, spre ași da știința ca martori in procesul intentat de d-nul Ghiorghi Sagin, contra d-lui Șmil Ginsberg, pentru insultă și maltratare, cunoscând că la neurmare se vor condemna la amendă, conform srt. 155 pr. penală. Judele de pace ocol. IV din Iași. No. 346, D-nul loan Gheorghiu, fost cu domiciliul in comuna Poiana Cărnului, plasa Crasna jud. Vaslui, și acum cu domiciliul necunoscut, este citat a se presenta înaintea noastră in ziua de 17 a curentei, oarele 11 dimineață, cănd are a se judeca procesul privitor pe el pentru uciderea unei scroafe a d-lui Alecu Sălăvăstru, la neurmare se va aplica legea. Judele de pace ocol. V. din Iași, No. 222. D-na Savastița Vasiliu și Elena Gheorghiu, cu domiciliul necunoscut, conform art. 75, aliniatul 6 pr. r., și 155 din pr. p., sunt din nou citata a se presenta in pretoriul nostru in ziua de 17 a curentei, oara 11 de dimineață, cănd are a se judeca procesul de contravențiune, ce i se impută d-nei Peisa soția lui Nusem Mendel, pentru că au ținut stabilimentul deschis in zi de respect, cunoscând că pentru absența de îa 7 a curentei, sunt condamnate la câte 10 franci amendă in folosul statului, la neurmare li se va decerne un mandat de aducere. Judele de pace al urbei Roman. No. 286. Neculai Popovici, fost Kremier la gara Roman, cu domiciliul actualminte necunoscut, este citat ca la 20 Fevruarie anul curent, oara 10 dimineață, să se prestaze in camera acestui eficiu, 3a judecata procesului in care să inculpă Tolder Cosma împreună cu alții, pentru maltratare, la neurmare sa va aplica legș». No. 287. Asemenea Aleea Antoniu, fost Kremzer la gara de Roman, este citat la 20 Fevruarie 1879, oara 10 dimineață, in care se inculpă pe Tolder Cosma și alții pentru maltratare. No. 293. Asemenea Ștefan Drosu, fost bremzer la gara Roman, este citat la 20 Fevruarie 1879, ca martor. No. 291. Asemenea Ghiță Ștefănescu, fost bremzer la gara Roman, este citat la 20 Fevruarie 1879, tot ca martor. No. 294. Asemenea Gheorghe Botez, fost bremzer la gara Roman, este citat la 20 Favruarie 1879, tot ca martor, No. 292. Asemenea Toader Minculean, fost bremier la gara Roman, este citat la 20 Fevruarie 1879, tot ca martor. RECTIFICARE. In foaea No. 17, din 11 a curentei, la pagina II, coloana IV, la publicația Tribunalului jud. Botoșani, No. 128, relativ la vânzarea moșielor Răpicenii, Sorbova și Movila Ruptă, la al 42-lea rănd, in loc de 20 ale lunei Mai“ să se cetească 42 ale lunei Mai descu de a fi înscris in colegiul IV comunal. D. Mircea întreabă dacă d. Davidescu are domiciliul aice. D. Sculy Logotetides zice că de multe ori s’a discutat chestiunea domiciliului și incă nu este bine lămurită. Cănd cere legea domiciliu de un an, va să zică cere așazare cu intenție de a șede. Legea care regulează domiciliul este codul civil. Codul civil zice că nu să capătă un domiciliu decăt cănd cineva să așază cu intenție de a șede. Faptul șederei nu conferă domiciliul dacă nu este și intenție de a șede. D- Davidescu, numit profesor suplinitor n’a venit să se așeze aice cu intenția de a șede, prin urmare, după lege, n’are domiciliu. D. Primar lămurește că d. Davidescu este numit profesor suplinitor prin decretul de la 15 Noembre 1878, prin urmare nu este domiciliat de un an după cum cerea legea comunală. Să pune la vot înscrierea d-lui G. Davidescu de a fi înscris in colegiul IV comunal și să respinge. Să supune reclamația d-lui Mihail Iamandi de a fi înscris in colegiul III cu dreptul reținerei de 5 % ce plătește statului din salar. D. Primar zice că conform votului de mai nainte, diamandi nu poate fi înscris pe basa reținerei de 5 ° C, d-sa insă are drept de a fi înscris in colegiul IV căci plătește darea personală. D. Sculy Logotetides nu înțelege să se înscrie pe cineva in alt colegiu decăt acel in care cere omul; și dată d. Iamandi nu să admite in colegiul III, ci-sa să abține cănd să va pune la vot înscrierea in colegiul IV. Să pune la vot înscrierea d-lui M. Iamandi in colegiul III cu dreptul reținerei de 5% Și să respinge. Să pune la inscriere… d-lui M. Iamandi in colegiul IV și să primește. Să supune reclamația d-lui I. D. Voișel de a fi înscris in colegiul IV comunal. D. Primar arată că controlorul spune că d. Voișel a fost pus la dări ca stabil, dar neplătind dările s’a trecut intre ambulanți. 1 D. Ornescu zice că d. Voișel a fost funcționar la biuroul procurorului general, și fiindcă n’a plătit dârele percepția l’a trecut intre ambulanți. Este trist că percepția nu l’a urmărit pentru a împlini dârele, dar d. Voișel fiind trecut intre ambulanți și îndeplinește condiția cerută de lege. D-sa cănd are nevoe de a face gălăgie la alegeri vine și cere înscrierea in listele electorale, dar legea cere dări pe anul trecut și pe anul curent, și fiindcă d. Voișel nu probează aceasta, nu poate fi înscris. Să pune la vot înscrierea d-lui I. D. Voișel in colegiul IV comunal și să respinge. Să supune reclamația d-lui I. I. Ivașcu de a fi înscris in colegiul IV comunal. D. Rojniță zice că d. Ivașcu plătește darea ca ambulant. D. Ornescu zice că dacă faptul s’ar practica cum spune d. Rojniță, cu practica nu să poate anula legea. D. Rojniță, ca adjutor de primar are drept să pue in regulă acest abuz, dar legea nu să poate anula. Acest tertip de practică, nu este decăt pentru a frauda comuna și județul de cezimi. Dar ce are a face frauda comunei și a județului cu dreptul electoral cănd plata la comună și județ nu să ie in privire la dreptul electoral? In specie, d. Ivașcu plătește contribuția personală, și dacă consiliul nu crede, poate amăna, această chestiune pănă mine și d. Ornescu să obligă a aduce proba că a plătit. Să poate să fie d-nu Ivașcu 2 ani judecător și să nu plătiască contribuția ? D. Nane merge mai departe. D-sa admite că d. Ivașcu nu este trecut in roluri , dar intru căt tatăl sâu a avut domiciliu aice, intru căt d. Ivașcu este judecător, și prin urmare domiciliat aice, trebue să fie trecut in roluri, sau dacă nu este, atunce este o scapare din vedere reparabilă și care nu’l poate lipsi de drepturile cetățenești. D. Primar lămurește că d. I. Ivașcu arată că șede in dispătrțrea III, și perceptorul dispărțirei III arată că d-sa nu plătește nimica in această dispărțire, acuma insă să spune că d. Ivașcu este înscris la dispărțirea IV. Să pune la vot înscrierea d-lui I. I. Ivașcu in colegiul IV comunal și să primește. Să supune reclamația d-lui î. Cuparencu de a fi înscris in colegiul IV comunal. CONSILIUL COMUNAL DIN IAȘI. Sesiunea ordinară pentru confecțioarea listelor electorale. Ședința din 26 Ianuarie. Președința d-lui Primar Sc. Pastia. Membri presenți , și anume: d-nii Belcic A., Cristodulo-Cerkez C., Gane N., Gheorghiu D., Mihailescu V., Mircea M., Ornescu I., Rojniță 0., Sculy Logotetides V. Absenți motivați: d-nii Ianov I., Mărzescu Gh. Absenți fără motive: d-nii Ciupercescu T., Langa O., Pogor V., Rosseti D., Roznovanu R. N. Ședința să deschide la ora 2% p. m. Să cerește procesul-verbal al ședinței precedente și să aprobă. D. Primar supune reclamațiile ce s’au primit pentru înscrierea in colegiul IV comunal. Consiliul, pe temeiul dovezilor presentate, admitea să înscrie in acest colegiu următoarele persoane: d-nii Andrei Brighiu, A. Petrovici Stănceanu, Alex. Cozmescu, V. Gheorghiu, V. Răileanu, I. Stamati, I. Constantinov major, I. Grigorescu, A. Lambrior, I. Butez, locotenent A. Cordoneanu, G. Cucu, P. V. Florea, Cristodulo Gheorghiu, V. Negruți, V. I. Stoenescu, I. Panaitescu, D. Mihailescu, capitan C. T. Carp, C. Faur, G. Zaharia, C. O. Balaiș, T. C. Balaiș, C. Balaiș, V. G. Cucu, I. Chirilă. Nu să admite înscrierea in colegiul IV comunal a următoarelor persoane care sunt de naționalitate armană și ne împământeniți: P. Aritonovici, Măgărdici Ariton, Dănilă Dănilovici, Hristea Ștefăniu. Să supune reclamația d-lui G. Davi-