Curierul Foaea Intereselor Generale, 1875 (Anul 2, nr. 1-99)

1875-12-21 / nr. 98

din puntul de vedere politicu, administrativu, industrialii și economicu. „Vestita coțcărie a doctorului Strasberg și consorții în afacerea căilor ferate; concesiunile și monopolurile de tot felul predate în mâinele Austriaciloru și ale Germanilor; administrațiunea și justiția puse în serviciulu acestora , amenințările de coloniisare germanică, par a fi rădicații indignarea întregei Românii. Este de temutu că o furtună, venindu din acesta parte, să nu crescă agitarea ce deja domnesce în Orientu. „Credemu utile a atrage atențiunea asupra lucrurilor ce se săvărșescu acolo și a recomanda cu acesta ocasiune o broșură ce apăru de curându subt titlului România și politica germană in Orientu, și care dă amănuntele cele mai interesante asupra stării de lucruri în țările dunărene. Francia trebue să se preocupe de ceea ce se petrece acolo, căci România este în parte opera sa și ea represintă ideile franceze în Orientu. „Scriea ce ni s’a transmis și prin telegramă despre demisiunea d-lui Boerescu, ministrul afacerilor străine în România, merită să nu trecá nevăzută. Acestu faptu, are o adevărată ’nsemnătate, căci este după noi semnul unei crise ministeriale, care pate se aibă grave consecințe din puntul de vedere alu politicei generale a Principateloru-[Unite. D. Boerescu este absolutu devotatu politicei prusiane, și, pe cătu se pare, retragerea sa provine din causa liniei de purtare pe care merge guvernul principelui Carol. La France „S’au văzutu, după soriile nóstre de ieri, că cabinetul din România era dislocații. D. Vasile Boerescu, ministrulu afacerilor streine, care representa în Bucuresci politica prusiana, a trebuitu se se retragă. Țăra începe a se osteni de princepele Carol de Hohenzolern și se póte prevedea la spatele acestei crise ministeriale o crisă guvernamentală, din causa situații care devine din ce în ce mai rea“, (lice Tăblițele unui Spectator. (U union) CRONICA LOCALA ■ *** (Tétru naționalu). Joi și a séra sâmbătă s’au representatu piesa „Féta Mamei Angot“ în care d-ra Danescu mai cu séma a jucatu cu multu succesu și a fost viu aplaudată In astă sérá se va representa „Giroflé-Girofla.“ *** (Distracțiune plăcută) Pentru Marți, 25 curent, ni se promite uă plăcută distracțiune Renumitul violonist Wiest, atâta de iubit de publicul nostru, va da în acea seră, în sala tetrului unuconcertu, cu concursul trupei române care va juca un comedie din cele mai frumose. (Onorurile funcționarilor Judecătoresci). La fiecare ramu onorările funcționarilor s’au redicat în raportu cu scumperea alimentilor și a articulilor necesare esistenții, numai în ramul de bani cu lefile suntu totu acelașu, ce le aveu jiudecătorii și funcționarii cu 14 ani în urmă de și putemu afirma că mai totul s’a scumpuți la îndoitu de ceea ce era la 861-62. De aceia nu ere > dimu de prisosu a atrage atențiunea D. Ministru respectivu, și a D-lor Senatori și a D-lor deputați a avem videre acum la rectificaria Bugetilor și inbunătățirea sortei acestor funcționari căci numai atuncia credim că vomu ave complectaminte jiudecători și funcționari capabili, integri și onești cându vor fi bine plătiți. — și în a cărore puteri ne este dată onerea și averea. *** (Lipsa Arhivarilor) Amu mai aratatu în jurnalul nostru că deși legea de organisare judeptorescu prevede că fiecare Secție de Curte și Trib se aibă și câte unu Arhivaru totu aceste posturi nu suntu nici pănă acum create și fiindu că din esperiență videmu că Arhivari suntu cei mai necesari funcționari într’o grefă. Rugămu pe D. Ministru Justițiiar înființa după cum cere menționata lege frcsându-le o léja astfeliu ca să se potă găsi persone competente a ocupa aseminea posturi și așu închide cariera în ele. *** (Amânări zadarnice de procese) vr’o 3 (We s’a ocupatu Secț. II-a Curței cu cercetarea procesului dintre clironomii defunctului Ion Cherghel Costescu, cu posesorii Moșii sale Costești, pentru reziliarea contractului de arendă, și după ce a pledat din cauză dintre cei mai eminenți avocați a Baroului de Iassi și Botoșani și Curtea a deliberații vr’o 5 ore, pe cându toți așteptau cu in paciență pronunțarea deciziunei de odată se pominescu că se anunse amânarea procesului fiindu paritate de voturi, repetăm V dar rugile nóstre adresate D-lor Președinți prin acestu jurnal de achiptul că de câte ori se înfițoșeză procese mari, se fie judecători în maesimul conplectu căci pe de o parte s’ar eviti perderea timpului și ocuparea astanților judecătoresci inze dar era pe de alta cheltuelile și drumurile făcute de părți. *** (Condemnatu.) Joi s’a judecatu de trib. Iassi secția IV pe Evreul Peisih sin Pasca)tinechegiu, care prin spargerea casei de feru a D-lui M. Vaserman din strada mare a furata să sumă bani, după cum amu arătat’o lectorilor noștri la timpu. Tribunalulu a condemnatu pe acusatu la 5 ani închisore. (Asasinii zarafului Cahan). Grație inteliginții și activității poliției nóstre asasinii zarafului Cahan suntu deja in mânele justiției și nu vor întărire de ași lua pedepsa meritată. Ei suntu duoi Greci anume Panaioti Florea și Dimitrie Patro, din care celu âuteiu a fostu prinșii în Bacău. Criminalii mărturisescu că la 16 Octomvre au Inchiriatu de la evreul Stazer să odaie din casele Bucșănescu numai în scopul de a asasina acolo pe taraful Cahan și a’i lua banii. După o săptămână de la închirierea acelei odăi, adecă în lina de 21 Octombre, între orele 2-3 p. m. criminalii luându pe zisulu zarafu din hală, sub protestul de a le schimba nisce bancnote, îlu duseră acolo și ’lu uciseră prin lovituri de cuțitu, îi luară banii și apoi, lâsându’lu acolo mortu, mai era ușa pe din afară și dispărură, avându grijă de a trage mai ântăiu perdelele de la fereștri pe care le cumperaseră espre. Făptuitorii, după comiterea crimei au plecatare calea ferată la Galați, unul suindu-se in trenn chiar la gara Tassi eru celu-altu de la gara Cucuteni, păn’ la care mersese cu uă birjă. Din depunerile acuzaților se vede că resultatul autopsiei nu corespunde cu realitatea. Se pare într'adevăr și straniu ca nisce făcători de rele cari punându mâna pe unu individu pe care voiau a’lu asasina și prăda, se aibă răbdarea a ascepta ca elu se espire prin fume. *** (Deposite de gunoiu) Fie suntu multe în urba nostră și chiar în părțile principale ale orașului și servescude monumente acelor însărcinați cu înfrumusețarea și buna lui stare; pentru astăzi însenu vomu aminti decâtu de două, care au ajunsu nesuferite și care suntu acela de la sf. Atanasie și acela de pe strada St. Lazăru, rugându ne locuhi competenta a îndrepta în altă parte murdăriele ér nu a lăsa să se facă din ele deposite în centrul orașului. Curtea de Apel Sect. I, Luni 24 Noembrie , 1 M. Mahalu Conduratu și alții p. 1. 2 Th. Eugiagu oul. Engiagu și Maria Popa p. păm. 3 I. Codreanu și Al. Belesen p. adus de putere. 4 S. Zendelu cu C. Ilii p. niște ovăsu 5 Al. Stirbei p. bataiu Soatu cu Preufcu Petrea p. pomănscu 7 A. Hudicu, I. Sburza și Gh. Ionescu p. f. Marți 25 Noemvri. 1 Sfc. Angheluță cu Epitrop. Sf. Spiridon p. b. 2 Stefan Alestar p. f. 3 IST. Garofeanu p. falsificare 4 D. Anghel cu Statu p. danie. 5 R. Panii p. f. 6 L. M. Hofer cu Z. Morghinnstein p. asociațiune. 7 Tanase Carpu și alții p. f. Mercuri 26 Noemvrie. 1 Min. de Resb. cu M. Daniel p. niște reperațiuni. 2 Th. Merariu și I. Vasiliu p. malt. 3 Ioan a Safoei și Andrii Trohin p. t. 4 Nichita Toma p. t. 5 M. Danielu cu comanda militară p. bt. 6 Smaranda Vasiliu cu Th. Alexandrescu p. b. 7 Gr. Holban cu Em. Gherghel p. avere. Joi 27 Noemvrie. 1 Maria Scutariu cu S. Sahan p. avere. 2 N. Hulubei cu M. Ionescu p. b. 3 C. Vlasie p. t. 4 C. Ulea p. maltr. 5 C. Preda cu Em. Cilibin p. b. 6 I. Ivașcu cu Epitropia Sf. Spiridon p. b. 7 C. Popovici p. f. Vineri 28 Noemvrie. 1 C. Chiriacu cu Gh. Matei și I. Stoica p. păm. 2 C. Vasiliu Strochina cu Zamfira Cornescu p. chirie. 3 N. Caraiașu p. t. I . Simion Suțu și Gh. Busuiocui p. maltr. 5 L. Ghika cu N. Rosebescu p. mită. 6 Profira Carp cu I. Rosentower și I. Stenghel p.b. Sâmbătă 29 Noembrie. 1 Gr. Huiban cu Stătu p. b. 2 S. Navarsat p. maltr. 3 Maria Reamerița p. lesiunea unui copil. 4 I. Mihailovici pentru abusu de încredere. 5 Avram Lupu Justcevcu H. Copelu Daniel p. b. 6 Gh. Mircașu și Vasile a lui Andrei Ganea pen. prădăciuni. Curtea de Apel Seat. XI. Luni 24 Noemvrie. 1 C. Ghidionescu p. delapidare. 2 Statui cu C. Rosetbi Tircanii p. danie. 3 G. Nițescu cu I. Perju p. b. 4 N. B. Gheorghian și alții cu Bereu Leventer p. b. Marți 25 Noemvrie. 1 D. Botu p. maltr. 2 Petrache a Marinei și alții cu V. Desila Dim. p. b. 3 C. Moica cu Paulina Steriade și Cat. Gheor. p. b. 4 I. Cocobe p. f. (arestat). Mercuri 26 Noemvrie. 1 G. Murmineanu p. maltr. 2 St. Musteață p. delapidare. 3 Lupu Davidovici cu Aron Zissu Goldenthal p. asociațiune. 4 Statu cu C. Panaitescu p. inapoirea unei garanții. 5 H. Goldner cu Radu Petrescu p. b. (dep. jur.) Joi 27 Noemvrie. 1 Gh. Sb. Iordache p. martr. 2 Mihail și Costache Liteanu p. luare de mită, 3 Obscia locuitorilor de Tatarași cu I. Mihnea și alții p. administrarea moșiei 7 ómeni 4 C. Bossie, E. Iorgandopolo cu Col. Rosnovanu și bancherul L. Meer Hofer previndecarea moșiei Sirețelu. Vineri 28 Noemvrie. 1 Leib Chioru p. martr. 2 Marcu Garcineanu p. violare de sequestru. 3 Statu cu V. Soamaci p. valorea acaretelor de pe moșia Giuleștii. 4 G. Stefănescu p. f. (arestat). Sâmbătă 29 Noemvrie. 1 Meer și Herșcu Meilih Rodien p. maltr. 2 1. Nastasania și alții p. maltr. 3 Heredii lui Enache Valeanu cu V. Vasiliu p. b. 4 Col. Gr. Sturdza și Olga Stur, cu Elena Pastia p. b. Trib. Iași Sect. X. Luni 24 Noemvrie 1 Min. Publicu cu N. Zagură și T. Mitachi p. neregul. în actele starei civile. 2 Neculau Cost. cu soția sa Paraschiva p. div. 3 Cost. și Casandra Ghiulea cu Maria Dimcea p. b. apel. 4 Mailre G. cu I. M. Melik p. onorariu apel. 5 Vernav Constantin cu Zissu sin Lupu p. evacarea unei dugheni. Marți 26 Noemvrie. * 1 1 Profira Dimitriu cu soțul ei Teodor p. div. 2 Vasiliu Smaranda cu soțul său Th. Vasiliu p. div. 3 George Hristochefal cu soția sa p. div. 4 Stefana Elena cu Nițescu Petru p. d. 5 Ivanovici Petru cu soția sa Iulia p. dev. 6 N. Costantiniu cu soția sa p. div. 1 Mercuri 26 Noemvrie. 1 Epitropia Bisericei Sf. Ion Botezetorul cu Michel 1 Horovitz. 2 Limont Z. Moise cu casa def. Neculai Negre p. b. 3 Brief Carol cu Costachi Ghemu și G. Olănuțe p. b. 14 Ion M. Alecsandru cu Vasile Goliu și Mavro Acordatu p. o vacă. 5 Alcaz Ecaterina cu Ana și George Negruți p. b. 5 6 Timuși Vasile cu Marie Petrino p. b. Vineri 28 Noemvrie. 1 Stamatopol Constantin cu Dim. G. Savescu p. b. 2 Popovici Cosbachi cu Marghióla Neculau p. b. ap. 3 Zef Aron cu Firma Rosental p. b. apel. 4 Laza Esmerella cu Smaranda Pop. p. b. verifiicare de scripte. 5 Lupu Neculai cu admin. dom. statului p. b. Sâmbătă 29 Nev. 1 1 Orenstein Marcu cu eredit def. Simon Leib Șfarți p. avere. 2 Golden tal Iosep cu Ecaterina și Costachi Turculețu p. b. CURIERUL Trib. Iași Teat. XX. Luni 24 Nov. 1 Ahil Trifonin.o cu Iorgu Paladi p. b. apel. 2 E. Margraf cu Panaite și Evsevia Vak’iu p. b. 3 Petru Nițescu cu Ham Sfarți p. Chirie. 4 Ion Vivosehi cu Alfred Piancovschi ver. de scripte 5 Iona Muntenii cu Marcu și Haia Oximberg. Marți 25 Nov. 1 Altar Davidovici cu Leiba sin Moisi apel. 2 Statul cu Titus Dunca p. b. 3 Lupu Crist. Casian cu Maria Zarifu div. 4 Comp. căei ferate Lemberg-Cernăuți-Iași cu Statul p. despăgubiri. Mercuri 26 Nov. 1 Solomon Fișman cu Marcu Zilberman p. b. 2 Divid Chenik cu Icon. Cost. Savin p. b. 3 Profira Bănescu cu Ion Bănescu div. 4 Pascal Croitoriu și Beniș Bercovici cu Vas. Steamboleni p. b. apel. 5 Hie Pisoschi cu S. Gold p. b. apel. 6 Avram Cheringher cu Ignat Vas. Balinschi p. b. Joi 27 Nov. 1 Statul cu Moisi David Croitoriu p. o casă. 2 Morii Taigier cu Anton Cumer p. b. 3 Naftulea Sufrim și I. C. Barotz cu cred. lui Burăk Fainblat p. b. Vineri 28 Nov. 1 Solomon Ițicovici cu Melic Bamșta’n p. b. 2 Iosef Zisuz Bunariu cu Moisi sin Bereu idem. 3 Statul cu cred. Mitropolit. Sofronie idem. 4 Marcu Ițic Goldimberg cu Iancu Haimovici id. 5 S. Landescu sind. fal. . Avram Spaer id. 6 Iancu Lebelson cu sind. fal. Avram Șpaer id. Sâmbătă 29 Nov. 1 Maria Șapira cu Iancu și Vas. Pandelea p. b. 2 Bela Lefter cu soțul seu Șmil sin Marcu div. 3 Cost. Neculau cu Maria Neculau și N. Hristea. 4 Ecat. Cerchez cu Th. Bănescu p. b. 5 Lupu Sfarți cu Paul Străjescu p. b. Trib Xassi Sert. 17. Luni 24 Noemvrie. 1 I. Strulovici pentru falsu. 2 Gheorghe Marin pentru lovire. 3 Th. Rusu și L. Bizilă p. deliciu silvicu. 4 I. Feinștein pentru vagabonnajiu. 5 Gheorghe Ilinescu și alții p. lovire. 6 Elena Tomanu p. insultă. 7 P. Iancu p. furtu. Marți 25 Noemvrie. 1 Rosenthal p. ajuns de încredere. 2 Ionu Gârlea și alții p. violare de domiciliu. 3 Iancu Mighiu p. uliagiu. 4 Bassa R. S. Solomon p. contravenciune., 5 M. Veniștein p. maltratare. 6 I. Dimitriu p. calomnie. Mercuri 26 Octomvrie. 1 I. Patrașcu și alții p. maltratare. 2 N. Avram p. maltratare. 3 Haim Moise p. contravenciune. 4 Al. Paschevici p. maltratare. 5 Catinca Moscu p. furtu. 6 B. Ciobotariu pentru maltrat. 7 L. Moroșanu p. furtu. Joi 27 Noemvrie. 1 I. Casapii p. maltratare. 2 Gr. Popoviciu p. mărturie minciunasc. 3 L. Barbu p. escrocherie. 4 I. Hartopeanu p. maltratare. 5 I. Gafencu pentru insultă. 6 I. Manoilă p. maltratare. 7 V. Ungureanu p. furtu. Vineri 28 Noemvrie. 1 I. Simicescu și alții p. maltratare. 2 L. Laxer p. adus de încredere. 3 M. Galino p. maltratare. 4 Froim darin p. maltratare. 5 Gh. și Vasile Muntenii p. maltratare. 6 V. Popa p. contravenciune. 7 Buruhu sin Iucu și alții p. furtu. 8 I. Neculau p. maltratare. Sâmbătă 29 Noemvrie. 1 G. Petrov pentru contravenciune. 2 M. Ionescu p. contravenciune. 3 M. Aisilcu pentru contravene. 4 Gh. Parlageanu p. maltratare. 5 I. Serul pentru furtu. 6 C. Lazu p. falșu. 7 V. Gamanu inculpatu p. falșu, lângă declarațiunile -releiere a unui amoru eternu, instrucțiunile necesare pentru esecutarea cu succesu a unui bunu planu de evadare conceputu cu dibăcie Restul se gâcesce. Superiora indignată și scandalisată de atâta cutezanță și nerușinare, trimise scrisorea h comisarul de poliție alu despățirei. X... descoperitu și interogatu trebui se mărturisescă totu, după care fu trimișii înaintea poliției direcționale sub prevențiunea de violare de domiciliu cu circonstanțe agravante. D . Blanpain, apărătorul inculpatului, intruă pledoarie smălțuită cu periode umoristice, a arătatu considerațiunile care trebuiau se militeze în favorea pré junelui și pré înamoratului seu clientu. Tribunalul n’a condemnatu pe prevenit de câtu la 100 fr. amendă, cu condițiunea ca se nu mai reîncepă aceste nebune întreprinderi. B ® A V »3 B*. S •HH U ă forte amusantă și romanescă afacere de violare de domiciliu cu escaladare a dusu filele trecute înaintea Trib. corecțional de Bruxella pe unu june care aparține unei din cele mai bune familii din Yavre. Finanțatu cu un domnișoră D.... din același orașu, junele X.... află într’uăli cu mirare că părintele promisei își schimbase de nădată olărirea, și că nu numai că retușa de a consimți la căsătoria proiectata, dar încă că închise pe fiica sa într’uă casă afectată la retragerea pocăitelor. Ely află asemine că acestu asilu era situata in Bruxella, strada Terre- Neuve și purta numele de Refugiul Madeleinei. Olărirea lui fu îndată luată: se mergă la momentu în Bruxella și acolo se combineze unu planu de scăpare și de răpire a redusei. După ce s’a învârstu mai multe țlde prin prejurul casei conventuale observându localitățile, X... avisă uă spălătorie separată de stabilimentu printr’un zidu destul de naltu. Cându înoptă, și cu riscul de a fi luatu dreptu unu făcătorii de zeu vulgaru, escalada mai întâu unu zidu pentru a intra în spărtorie, și sări apoi alu duoile zidu pentru a ajunge în curtea monastirei, și acésta după ce puțin a lipsitu se nu -și frângă gâtul de douezeci de ori. Reușindu în fine a se vedé acolo, întră într’unu cabinetuarecare, lăsă uă scrisóre și apoi se intórse totu pe acolo pe unde se dusese. Acésta scrisóre care se găsi a doua zi diminață de cătră una din pensionarele casei și fu dată îndată superiorei, colține pe copertă promisiunea de a asigura uă posițiune pentru totă viața persónei care va da scrisorea la adresa ei adică domnișorei D... Biletul pe care se grăbiră de a’lu deschide, cuprinde pe ROMANIA PRIMARIE A URBEI FOLTICENI pânî M Qainda a Xo. 6291, “ La 1. 2. și 3. Dechembre viitor anul curenta, urmând a se tine licitatiune in camera acestui oficiu pentru darea in arenda, pe termen de trei sau cinci ani cu începere de la 28. April anul viitor 876 a imobililor. O livadă cu pomi roditori și case de zid pe ea de pe mosie a Oprisenii Comuna Badășenii proprietate a Bisericei Adormirea din acest oraș. Un locu sterp din acest oraș despre pârăul Buciumenii și un locu din strada Numernicenii cu un căsuță de vălătuci acoperită cu stuh ambe aceste locuri, proprietăți a Bisericei sf. Voivozi din acest oraș, se publică spre generala cunoștințe ca concurenții ce vor vroi a lua în arenda aratatele imobile să se presinte in acele zile in camera acestui oficiu însoțiți de garanțiile pretinse de ferea de condiciuni. Mam aa 8 Iaai, rstokica pentru tinerimea studiosă, de Dimitrie Gusti. Edițiunea a doua a eșit de sub presă și se află de vinzare în Iași la tipografia H. Goldner cu prețul 4 lei 50 bani exemplarul: T IW" noble Dame agée qui par de ia A tristes circonstanceș se trouve reduite á gagiier sa vie. canable d eutretener toutes sortes de corespondancei en langues Roumaine, grecque et surtout franțaise o‘fre ses servies á tous ceuc qui ont beioin de lettreș, sunpliques M maison Sourea Diamémoires k k Rue Bacbotte ant. T. D1TXH4 (i-.ira) Strada Gândului (dosul Academiei) De Arendat MOȘIA BA A din județul Sucéva proprietatea d-lui Mir.’isude Bedmar, cu telniță, mori, ferestee, parchet de pădure, se dă in arendă pe termen de 5 sau 10 ani, cu începere de la 23 April 1877. MOȘIA HORODNICENTI din județul Suceva, proprietate a d-lui Marchisu de Bedmar cu velniță și parchet de pădure, se dă in arendă pe termen de 5 sau 10 ani, cu începere de la 23 Aprilie 1877. MOȘIA BOROGANII din județul Calmi, proprietate a d-lui Prinț Grigorie Gr. Ghyka se dă în arendă pe termin de 5 ani, cu începere de la 23 Aprilie 1877. MOȘIA COSTANGALIA din județul Cahul, proprietate a d-lui Prinț Ferdinand Gr. Chilia, se dă în arenda pe termin de 5 ani, cu începere de la 23 Aprilie 1877. MOȘIA TERACOTA de SALCE din județul Cahul proprietate a d-nei Princese Efrosina Ghyka, se dă în arendă pe termin de 5 ani, cu începere de la 23 Aprilie 1877. ■ CANIIBIRUL CURIERULUI pr turul 1 1878 A eșitu de sub presă, și se aude ven lare la administrațiunea acestei foi. Acestu Calendaru conține, pe lângă materia calendaristica, totu ce atinge interesele generale, precum: I Toate Ermaronc. Zi ce se făcu în România în cursul anului Taxifele Telegrameloru, scrisorilor, imprimaelor și probelor de mărfuri. Taxele cailor scrale MONETARU arâtându raportul monedelor străine cu cele rămâne. TOATE S SILE LOS IUI ALE esite piu’ acum. Honuri Io Ilmiirnlaii* * 1 Toate seriile lui|rumiiliiliii limiresci de la cea danteiu tragere și piu’ la 1 Ianutriu 1876. NI.iron Bucovinei Apelul Pârlitului National Liberal. Dare de sama despre serbarea efectuata in lassi la 4 Oct in memoria gloriosului martira âiuamij mmrit Discursurile ținute la acesta serbare precum și Poesiile distribuite cu acesta ocasie Acte spre a servi la Istoria Contimpuranii PROGRAMUL MINORITĂȚII DIN CAMERA Aderările la acesta programa. Demisiunea in masa a Deputaților Ojwsitiunei Darea de seamă a acestor Deputați Și Petițiunile adresate fi Seile pentru a nu sanciona Convențiunea Comerciali cu Austro-Ungaria. IU (Nuvelă Spaniolă) CUUMLIM CEL JALUSUL reposatul Ir* r* io IxndL ölUĂ FETA de maritatu. etc. etc, etc. SEMNE DE BOCU din pădura Berezlogii Qualitatei cea mai bună, fagu,stenienii esaci de ontu palme domnești, clădiți gospodărește exclusivamente din salbe fără vârfuri, crengi, strimbaturi sau cióte. A se ad resa, in Iași: la D-lu Angeln Vali sau la D-na Roza Oostandacbi Casa AsaVi. și la Stolnicenii la d. Torgu Costandaki. Piedarea lemnelor pe loc in pădurea Berezlogii, la gara Tassu. de probă se póte vide in ograda >? D-nei Roza Costandachi. m CDT ^00 Galbeni sunt de data IUAFU 1 vJUU Clt cu prima epoteca, in Iași sau districtul Iașii; adresa la D. advocat Chirița strada sf. George Lozonsky. Doritorii de a lua in arendă aceste moșii se bine-vească a se adresa la d-nul Gheorghie I. Racoviță in Iași, strada Romană stoguri fani suntu de ven lare pe fpr 7 moșia Lunca-Banului, din județul Fălciu, plasa Prutu, și pășune destul de bună pe oă întindere de pomeatu ca 2000 fălci. Doritorii se potu adresa la Huși la major C. Teleman. Anulare POVEȘTNITE unul de 800 gl. și altul de 700 gl. date D-lui Angel Zulufinde de subsemnata pe nume de înfăgioșătoriu, fiindcă după mai multe cereri ce’i amu făcutu In urmă n’a voitu a mile înapoi, pentru care reclamându la parcheta, publicu că ori cine s’au presenta cu asemeni hârtii se se considere ca nula fiindu că nu amu primitu nici unu banii, ci date numai după ademenirea numitului Zulufiade. Maria Dumitrescu. fl r. W. Finkelstein $ $ § ■a Instințeadă pe onorab. sei clienți că Xa s’a mutat în casa sa (fostă Temistocli vs Bastachi) str. Poinir (strada ce combine 0 $ Polul vechi cu sf. Vineri vis-avis de $ Spițăria lui Haralamb). Consultațiune g* ^ 8—10 a. m. și 3—5 p. m. || <3$ <3S> <3S> <S&> Eta <3& <2 ® <$» T din casele D-lui Dr. Maurid3ua.«B*»3 del stânjeni, jumătăți de stănjini, palme cu preciul de 80 fr. adusu acasă. Ear lemnele tăete cu preciu de 5 fr. suta de ocă. Vinde Vânzare In orașul Romanului, strada Primaries asa, No. 383 sânt de vândare, vinățe vechinde sâ vinde de la una vadra, pân la sute î poloboice, balerci, și gărâji, vinat de almint de COTNARI, ODOBEȘTI, și roșâe, NIDREȘTE Personele ce vor a luă cantități cari sânt rugați a să predentâ la locu, iară î cantitați mici vor triimeti garafe, balerci. i valora de 20 ft. pentru una vadră constă din loce ocă, adresa Târgu Cilibia Roman, Transportul până la gară pe contul vâu lamaiul oștea Julestii in suma de 203 fălci jumătate erade gara de Roman se si vinde, de veci, pentru tot felul de iformațiuni doritorii de a o cumpara sfintit, Liga ți á să adresa la D. George Eniarth in Iașul Roman, 1 .o Vânata de MOLA SOLATI din jud. Vaslui in măime de 300 fălci având o casă cu hâtriirlii și cu tóte atenansile ei, Tatu, vis. Doritorii de a cumpăra sunt invitați a se adrosă i subsemnatul la moșiea Uncești, lacobaehi Racomi&u