Curierul Foaea Intereselor Generale, 1882 (Anul 9, nr. 2-144)

1882-10-10 / nr. 114

IAȘI Duminică 10 (22 Octomvrie) 1882, că denunțările contra arabiștilor se înmulțesc din ce în ce. Numerite arestări sunt causate de răsbunări private. — Se represintă atitudinea lui Arabi ca contrastând prin orecare aer de demnitate cu atitudinea celorlalți prizonieri, dintre cari nici unul n’are curajul opiniunei sale. Toți pretind că au ascultat cu supunere de frică. Nici unul nu invocă patriotismul ca argument de aparare. CRONICA. LOCALA *** ("Rugăm) pe d-nii abonați ai „Curierului” cari se află in Táji fie cu ocasia Congresului economic, fie cu cea a exposițiunei județane, cari ar dori să vadă pe proprietarul „Curierului” să bine-voiască a trece pe la Redacțiunea nostră, mai ales că la mulți dintre d-lor avem a le comunica ceva important. *** (Himen). Astăzi, duminică, la 7 ore sala se va celebra in sala primăriei căsătoria civilă a d-lui locotenent Dimitrie V. Antipa cu d-sora Felicia Würfel. Căsătoria religiosă va avea loc imediat după cea civilă in biserica Buna-Vestire. Urăm junei perechi tote fericirile căsniciei. (Solemnități). Amintim cititorilor noștri că astăzi la 11 ore a. m. va avea loc solemnitatea deschiderei externatului secundar de fete. La ora 1 p. m. va avea loc deschiderea exposițiuneigj județene, iar la 3 p. m. deschiderea Congresului economic. Iată o zii în care nimeni nu se va putea plânge de lipsa de ocupație. *** (Sosiți). Eri, sâmbătă, cu trenul de la umedă, un mare număr dintre membrii Congresului economic de prin celelalte orașe, între care și d. C. Porumbaru, președintele Societăței Concordia Română, au sosit în Iași. La gară au fost întimpinați de membrii Clubului comercianților și meseriașilor din Iași, de Oltenii din Iași și de mai mulți cetățeni. Din parte ne le urăm bun sosit și reușită în scopul la care țintesc: #** (Pentru exposițiune). D-sora Lili Burky, unica fiică a d-lui N. Burky, a dus exposițiunei nóstre județene o frumosă dă cu rase artificiale rose, făcute de d-sa cu atâta perfecțiune, încât ușor le-ar putea lua cineva drept flori naturale. D-șora Burky fiind încă forte tânără, abea de doisprezece ani, promite a se perfecționa încă mai mult in acesta artă frumosă. D-șora Burky e eleva dnei Veillard in acesta artă.J *** (Alegere nimerită). Un anunț a teatrului național ne-a adus vestea bună că desară va avea loc o representație extraordinară în onorea membrilor congresului economic. Se va representa piesa O noapte furtunoasă sau No. 9 de I. L. Caragiale. O alegere mai nimerită din tote punctele de vedere nu se putea face : „noptea furtunosă” este o piesă romănescă plină de spirit și o copie inteligentă a moravurilor nostre. Cu aceste calități piesa a atras in anul trecut in patru representații mai tot publicul ieșan, încât cine nu se va duce cu bucuri să mai vadă pe „Coana Veta» și să-și reamintească sentimentele patriotice și mai ales „onorul de familist” a lui jupân Dumitrache? Pentru astă dată însă, suntem informați că publicul va putea saluta în mijlocul său pe însuși simpaticul și inteligentul comedist dl. Caragiale, sosit in Iași de asemine pentru congresul economic. *** (Convocare). D-nii membri ai Comitetului pentru ajutorarea incendiaților din țară sunt invitați a se întruni mercuri, in 13 oct. curent, la 7 ore jumătate sara, in salonele I. P. S. S. Mitropolitul Iosif, pentru a hotărâ data tragerei lotăriei aranjată de Comitet. Președinte, N. Drossu. Secretar, G. C. Stamatopulo. *** (Trupele) din garnisana nostră, cariau luat parte la manevre, au început să sosască în Iași. Vineri s’au întors la căminile lor batalionul din reg. XIII de dorobanți și reg. VI de linie. Artileria și calarașii, cariau luat drumul de la Bârlad spre Iași prin Vasluiu, vor sosi astă-di. *** (O durerosă sarcină). D-na colonelului Stârcea, plecă astă-di la Neapoli unde va sta vr’o opt luni. Scopul acestui voiaj al domnei Stârcea e forte dureros, căci d-sa se duce să aștepte timpul când obiceiurile Italiei îi vor permite să disgrope osemintele regretatului său soț pentru a le aduce în țară și a le îngropa la cimitirul „Eternitatea” din orașul nostru,s-a și pregătit un cavou pentru acesta. O dată cu resturile mortuare d-na Stârcea va aduce și un frumos monument de marmură comandat la Neapoli representând bustul regretatului său soț in uniformă de colonel. Promitem amicilor și cunoscuților d-lui Stârcea că la timp oportun le vom face cunoscută sosirea resturilor mortuare a amicului lor. *** (Timp a 1) l’a însărcinat să ne mai dea o prevestire despre apropiata sosire a iernei. Vineri dimineță începusă să ningă. S’a oprit însă îndată. Sórele nu vrea să se arate și nori groși acopăr ceriul. *** (Nouă bombane pectorale)—Domnul farmacist Vorel, din orașul Petra a reușit pe deplin să prepare din estractul concentrat al craiului Carpaților (inventat de cisa) cu o adăogire de gălbenuș de ouă, zahar de glață, gumă și cacao, niște bomboane pectorale cu un gust esceient și cu o eficacitate absolută contra tuturor bulelor aparatului respirator ca: tusele nervose, nădușaîa, guzunarul, calharele cronice și altele, recunoscute chiar de către autorități medicale. Ele pot concura cu cel mai mare succes contra tuturor preparațiunilor de acelaș fel venite din străinătate. Din parte ne felicităm pe d. Vorel pentru acesta salutară invențiune și suntem pe deplin convinși că și publicul la rândul său, nu va lipsi să încurajeze invențiunea unui Român. M. La Regile a bine-voit să breveteze pe d. Vorel numindu- furnisorul Curței Regale. *** (înmormântarea tenorului Alexandru Hahn). Vineri a avut loc înmormântarea tânărului Alexandru Hahn la cimitirul „Eternitatea”. Cortegiul funebru, ce se deschidea prin câțiva jandarmi călări, plecă de la locuința defunctului la 2 ore p. m. după ce pastorul protestant pronunță un discurs mângâitor pentru muma defunctului. Cordonele carului funebru erau ținute de patru tineri, dintre cari doi bacalaureați și doi elevi ai Institutelor Unite. Buna Mumă, sora și fratele tenorului râpit de marte în florea juneței, erau în cea mai mare desolare. La cimitir, tenorul Brăescu pronunță câteva cuvinte bine simțite, și după jumătate de oră, numai rămasă din tânărul Alexandru Hahn, care promitea să devie folositor atât societăței cât și familiei sale decât o amintire durerosă și o mică ridicătură de pământ care indică locul unde se repausază resturile sale, mortuare Fie’i țărâna ușoră ! CURIERUL TH. BALASSAN. CURTEA DE CASAȚIUNE SECȚIA 1. Luni 11 oct. Statu cu Simeon Pandeli Statu cu Nicolae Vlaicu Matei Stoica cu G. Săvulescu Statu cu locuitorii Ghermănesci Marți 12 oct. Panachi Valsamo cu G. Vaia Safta Toma cu Ștefan Vasiliu Simeon Opincaru cu Herscu Aronovici Mercuri 13 oct. Nicolae Văduva cu George Vizuri Hrinte Petrovici cu Zoe Săulescu loan Cărturaru cu Tanase Dumitru Vineri 15 oct. G. Costescu cu Păuna Pretorian Radu Burtică cu Anghel Marinescu Sevastița Lendel cu A. Zipțer , Nicolae Greceanu cu Teodor Gheorghiu Sâmbăta 16 oct. Statu cu Eforia Spit. civile Dim. Anastasiu cu Administrația vămilor Preotul Radu cu M. Bâleanu H. Cohen cu Creditul Fonerar Urban Maria Spasovici cu Solomon Moscu CURTEA DE CASAȚIUNE SECȚIA II. Luni 11 oct. Nicolae Stoica vehitare Stefan Petrovici vânzare I. Avram Silman corecțional Nusem și Jose Baron, contrav. la legea timbrului. Marți 12 oct. Mihail Flora vânzare Marghiala Protopopescu vând J. loan Valiada corecțional Hristachi Gheorghiu vânzare Statu cu N. Iancovescu idem Mercuri 13 oct. Dimitrie Mărculescu venisare ! loan Stefan Rabovenu corecțional i Statu cu Dim. Ionescu silvicu N. Rudaru corecțional CURTEA DE APEL SECȚIA I. Luni 11 oct. Gh. Bontaș p. batac Th. Chiscariu p. jurământ fals S. Gh. Chelariu p. t. Z. Alterovici p. servire cu un pasport fals Elena Bașotă cu Al. Curtu p. pământ Marți 12 oct. Gh. Cilibiu cu Victoria Miclescu p. căștiu C. Ghica cu Gr. Balș p. b. Smaranda Muruzi cu Ars. Roseti p. căști Agripina Jian cu Sulița Fote p. b. L. Iamandi cu M. Iamandi și Mari Gherghel a. b. T. Vicol cu Ilie Neculau p. b. Max Iacobson cu Frndirica Iacobson p. b. Mercuri 13 oct. Al. Pandeli p. ultr. D. Toma Dimitrescu delict silvic M. Făclieriu p. joc de cărți H. Fron p. f. * Gh. Croitoriu p. sperjur Vineri 15 oct. I. Moței p. batai H. Leibovici p. rănire D. și Gh. Duca p. lovire Gh. Trofin p. f. Maria Muntenu cu frații Muntenu și A. Fanu p. b. Sâmbătă 16 oct. Elena Bașotă cu Institutu Bașotă p. dotă Amalia Berstein cu D. Berstein și alții p. b. CURTEA DE APEL SECȚIA II. Luni 11 oct. Catinca V. Balan cu Elena Crețu p. pământ. Irimia Ilievici cu Safta Gh. Buium p. b. Iorgu Lațăscu cu Dim. Mavrocordat p. b. Vasile Bontaș și alții p. sustragere C. Tambo pentru furt Marți 12 oct. Stefan N. Poganescu cu Maria Irimia Dima p. o casă. Elena Emanoil cu A. Sardin și altii p. b. Profira și Savastița Codrescu cu C. En și Dim. Castroeanu p. b. Gh. Carp p. lovire. Mercuri 13 oct. Elena Anton Iacob cu Dim. M. Romila și altii p. un imobil. C. Bobeica cu M. Buznea p. b. Ion Boboc și alții p. f. N. Popovici și alții p. t. Vineri 15 oct. Iosub Aradic cu Vasile Irimia Bută p. anularea unui act. Gh. Apostoliu cu succesori def. Dim. Cristea p. b. C. Tabără p. lovire Al. Pandeli cu Ec. Patamiano p. arendă. Iorgu Sion cu Al. Cuza p. avere Sâmbătă 16 oct. Locuitorii de Vascești și alții cu moștenitorii def. Aga N. Ghica p. un contract Ioil sin Mendel Hertan și altii p. f. Dim. Ungurenu și alții p. f. Statu cu erezii def. N. V. Fălcoeanu p. un imob. TRIBUNALUL IAȘI SECȚIA I. Luni 11 pet. Marian Dumitru p. adus de purure Tăciune Cost. și Șaiea Rotman p. violare de dom. Rolia Vasile p. insulte Emilia Tritzentin p. f. Proca St. Ion Florian și V. Apostol p. f. cu efracț. Michel sin Marcu și Strul sin Meer p. f. Euge Emsler, Iancu Zilberman, Moise Braunștein, Ilie sin Șmil, Zeilig sin Solomon, Moise Vainștain, Avram Starț și David Butnariu p. f. Marți 12 oct. Iamandi Ana cu Anast. Sion și Col. N. Iamandi p. b. Varoviasca Anica cu Maria Corne și Pavel Vasiliu p. b. Șendre M. S. cu M. Sfarți și Enachi Vacarescu p. b. S. Seragher cu Dr. I. Lebil p. b. recurs Marcu Marcovici cu H. Antoniu p. b. opos. Mateciuc Maria năs. Simionică cu Cost. Agachi p. o casă și pămănt rural Pincu sin Iosef cu Caiman Calmovici p. darie Negre Gh. cu Simon Bercovici p. b. apel Mercuri 13 oct. Ión a lui Ilie p. f. Perla Grimberg p. maltr. Ion Carapciue, Anton Basian, Ióna Gropan și Marghióla V. Basian p. f. Pahoni Gogu, G. Lefter, Panaite Sirbu și Ilie Sîrbu p. maltratare. Avram Copelovici p. bancrută simplă Sevescu Teodor cu soția sa Elisaveta Sevescu p. div. Popa Neculai pentru furt. Dimitriu Neculai și Zamfirescu Nec. p. t. cu efract. Vineri 15 oct. Ci ristanovschi Maria cu Ión Zirra, și Cost. Zirra p. b. Florentin P. Ion cu soția sa Ecat. Florentin p. div. Ștefan Baldovici cu Maria Botez p. d. Roaseti Gh. cu soția sa Soltana năs. Papadopol p. d. Mihailescu G. D. cu Iancu Zilberman p. o czetură Hiesin Caiman cu Cost. Corjescu p. d. apel Soma Spaner cu Elias Grimberg și Haim Gheler p. d. Sâmbătă 16 oct. Hana Osias p. injurie apel Șloim Covrig.Jis și Pitariu p. contrav. apel Mihailescu Vasile p. maltr. apel Androne Tudurachi și Vasile p. insulte și batai Ștefanei Pricope p. insulte apel Lungu Gh., Iosef sin Avram și Șmil sin Lippa p. 1. TRIBUNALUL IAȘI SECȚIA II. Luni 11 oct. H. Leib Feldman violare de dom. M. Vaisman calomnie V. Hóiban maltr. Gh. Enciu contrav. N. Antoniu cu soțul Th. Antoniu I. Cast.a Anei Mendia Vainscrod cu V. Simionovici p. diviz. Marți 12 oct. N. Drăghies cu I. Ițic p. o casă A. Costinescu cu Elisa Costinescu div. Bancescu Gh. și alții p. calomnie Mercuri 13 oct. D. Zaharescu și M. Rusu p. maltr. R. Mândru p. maltr. Șaia Iosupovici contrav. Gh. Cobzariu contr. Col. Sn. Sturza p. maltr. Gh. Ungureanu p. maltr. Avram Ursachi p. maltr. Societ. Dramatică din Iași cu Primăria ¥lbei Iași Vineri 15 oct. C. Sandulachi Popovici cu El. Grosu Mendel Moscovici cu Arhim. Romanescu Const. Strichide cu Ecat. Ciurea Savastița Andriescu cu S. Andriescu p. div. Dim. Pfritanu, Zoița Gheorghiade cu P. Cazmir j. Blumental cu R. Ivas p. b. recurs. TRIBUNALUL IAȘI SECȚIA III. Luni 11 oct. Vânzarea imob. Franț Nasler p. Gustav Haberman. Supralic. la rem. imob. def. Ecaterina Davidei. Idem la vânt. imob. I. Trancu. Marți 12 oct. Vân<J. imob. D. Dimitrie Gh. p. prima Societate de Economie din Iași. Vinieri 15 oct. Vân.J. voluntarie a imob. remas după def. Capitan Em. Cachi. Conv. cons. de familie casei def. Aglaia Silion. Sâmbătă 16 oct. Opos. N. Miclescu la darea imob. sale p. loan Peroinian. TRIBUNALUL IAȘI SECȚIA IV. Luni 11 oct. Sofia Negrea cu loan Ursachi p. bani. Anica Tanase Zanfir cu Maria Rugozianu p. păm. Mihail Stamatopulo apel contra hotărărei consiliului com. Badeni p. ștergerea din listele comn. Reiza Haim Rosental cu Zeilic Tapester și alți p. averi. Gh. Goescu cu Iftimia lui C. Dău și alții p. păm. Gavril Gh. Turcu cu Elisabeta Alerguta p. revandicarea unui imob. Iosep Iosopovici cu Nini Thaler și,Ițic Staru p. b. Marți 12 oct. Leiba sin Iancu p. maltratare apel Georghi Lupu" pentru maltratare apel Buium Șmilovici p. bancrută fraudulose loan Iurașcu p. f. apel Vasile Bogdan și I. Minas p. bancrută simplă Gh. Cobzariu p. f. Simon Rubințain p. ușurpațiune de titluri Ițica Gudlei p. inșălăciune Moise Leibovici p. f. Avram sin Haim p. rănire Mercuri 13 oct. G. Rosenbaum et Bruder contra Rubin sin Sprițer și alții p. b. A. Dima și alții cu Șloim Simionovisi p. b. Sc. Pastia cu P. Rășcanu și Iulia Gh. je îidrea p. b. Daniel Podoniș cu sind. fal. Ivan Zaicin p. lichid. unei cr. Maria Zaicin cu sind. fal. soțului șer Ivan Zaicin p. . lichidarea unei creanțe. Sâmbătă 16 octombre. Prima Loc. de Econ. din Iași cu Prim. com. Holboca p. b. Epitr. Bis. Sf. Pantilimon cu Epitr. Sf. Spir. p. un legat. Maria Gervianu cu Ion Gervianu p. b. Epitr. Sf. Ștefan cu Epitr. S. Spiridon p. un legat. Iosep Iosepovici cu Nine Thaler și Ițic Startz Balașa Bădărău cu soțul ei Iancu Bădărău p. div. cronica JUDICI aiîI La esposițiunea de igienă ce s’a ținut la Geneva în decursul acestei luni, și care a fost deschisă de o dată cu congresul internațional de igienă, doctorul Lacassagne, profesor de medicină legală la Facultatea din Lyon a expus niște carte colorate forte interesante asupra criminalităței in Francia. Aceste carte sunt împărțite pe departamente și arată prin nuanțele lor importanța fiecărui departament. Ele sunt in număr de douăzeci, și anume : 1) asasinate, 2) paricide, 3) omoruri, 4) infanticide, 5) răniri și lovituri cari au causat martea sau o incapacitate de lucru mai mare de două decizlile, 6) otrăviri, 7) violuri asupra adulților, 8) violuri asupra copiilor, 9) plăsmuire de monetă, 10) fals in scrieri private, 11) fals in acte publice, 12) fals in scripte comerciale, 13) bancrută fraudulosă, 14) mărturie mincinosă și mituire de martori, 15) furturi calificate, 16) furturi cu violență, 17) furturi domestice, 18) incendiu, 19) furturi prin biserică, 20) abus de încredere. Statistica acestor crime și delicte a fost redusă la un denominator comun: 10,000 locuitori. Cartele doctorului Lacassagne sunt făcute pe periodele următore : 1825—1838, 1839— 1851, 1853—1866, 1867—1880. Din simpla examinare a nuanțelor fiecărui departament, se vede imediat ce variațiuni a produs fiecare crimă și fiecare delict in decursul celor patru periade. Lucrarea destinsului medic legist a fost forte mult apreciată de tote personele care veniseră pentru congresul internațional de igienă. * Moravuri din Lumea Nouă. D-na Scherer, văduvă deja dintr’o primă căsătorie cu un orecare Bem, avu nenorocirea să îngropa pe cel d’al bărbat, atelierul Teodor Scherer, câteva luni numai după cununie. întristarea bi-văduvei nu se pote descrie și negreșit ce ar fi rămas inconsolabilă pentru totă viața, dacă întâmplarea—acestă «zeitate tutelară a celor nenorociți — nu l-ar fi scos în cale pe Curaj Parker, cel mai tânăr și mai frumos flăcău din Hoboken, care o făcu să-i aibă inima pentru a treia oră. Cum băgă de somn sentimentul ce inspira, Parker începu să visiteze forte des pe d-na Scherer și a o sfătui să-și vândă oțelul și să se stabilescă la Hoboken, ca să se potă vedea mai lesne. Ea îl ascultă numai decât, vându imobilul pentru suma de 15,000 dolari și se mută într’o elegantă boarding house de pe strada principală. La începutul lui marte, tânărul promite in mod formal văduvei că o va lua de nevastă. El adăogă numai că n’ar fi tocmai delicat din parte-i să devină succesorul fericit a d-lor Rein și Scherer înainte de a’și asigura și el o posițiune órecare. Ba tocmai audise că e de vândare un stabiliment de comerciu din cele mai avantajose: ’i lipseau numai paralele ca să’l cumpere... Văduva înțelese numaidecât unde vrea să fie amantul ei. Ea primi bucuros să’l împrumute cu 1,000 dolari, ca o probă de dragoste din parte-i, ânsă adăugă și condițiunea ca fondul de comerciu să fie cumpărat pe numele ei. Ea avu chiar generositatea să’l împrumute cu o sumă de 700 dolari necesari pentru instalațiunea lui. Trecu câtăva vreme la mijloc și văduva, vădând că nu se mai pomenește nimic de căsătorie, aduse aminte lui Parker de mai multe ori promisiunile ce -i fucuse. Tânărul însă găsi tot felul de proteste ca să amâne treba necontenit. Luna trecută, d-na Scherer, vădând că bănuielele ei se cam adeveresc, se informă pe sub ascuns și află că magazinul pentru care numărase ea paralele fusese cumpărat nu pe numele ei, după cum se invoiseră, ci pe acela al lui Parker. Atâta ’i trebui pentru a da fuga la judecătorul Busch și a cere arestarea tânărului, ca culpabil de abuz de încredere. Procesul s’a înfățișat nu de mult înaintea magistratului. De la început reclamanta a declarat că e gata să-și retragă pîra dacă prevenitul va consimți să o ia de nevastă hic etiune. Parker avea figura unei vulpe prinsă in laț. După ce mornăi între dinți câteva cuvinte neînțelese, se hotărî să spue in cele din urmă că primește căsătoria, deorece nu pate să iasă altfel din încurcătură... — Numai să isprăvim cât s’ar putea mai curând, adăogă el adresându-se judecătorului. Magistratul începu atunci să le facă cestiunile obicinuite. Când veni vremea să întrebe pe miresa de câți ani este, Parker îl întrerupse, murmurând : — Da n’o mai întreba de graba, că e destul de coptă pentru măritiș; asta e a treia oră... — Așa ? strigă roșie și supărată văduva. Nu te mai iau de bărbat ! — Și, adresându-se magistratului: — Te rog să mergi cu judecata înainte și să’i dai pedepsa ce merită pentru înșelătoria lui , adăogă ea in culmea necazului. Insă Parker, văzând că a pățit’o, se apropie repede de dânsa și, cu scrisul său cel mai grațios pe buze, îi șopti ceva la ureche, ceea ce făcu pe văduvă să țincă magistratului ca să termine ceremonia. Peste câteva minute perechia fericită pofjea pe judecător, pe grefier și pe tote per sanele presente la masă, care fusese pregătită într-un birt in colțul stradei. (Dreptul). DEȘTEPTARE : Sunt 12 zile de când prin poșta de Iași s’a trimes prin o scrisóre nerecomandată "o drată pe suma de 1909 franci 36 Cent. cu data din 23 August anul present cu scadența la 23 Iulie anul viitor 1883, semnată de cătră dl. lancu Scharff pe numele d-nei Maria Sotirescu și girată cătră dl. Iosif Chercel. Scrisorea și trata erau adresate cătră dl. Iosif Chercel din Târgul Neamț. Din Corespondența urmată între subsemnatul și dl Iosif Chercel resultând că scrisorea și trata nu’i-a parvenit încă nici până ’n present, este doc a se presupune că ele au fost sau perdute sau sustrase. Se face deci cuvenita deșteptare asupra acestui fapt, cu tote că și îndeosebi debiturile Scharff se află prevestit de acetă împrejurare spre a nu efectua la timp plata decât în mânile d-nei Maria Sotirescu. Nicu Ceaur Aslan , Procuratorul d-nei Maria Sotirescu. Prefectura Politiei Iași. • * D. Iosip Strulovici de 49 ani, statura mijloc, părul sprincenele castanii inchise, fruntea regulată, ochii căpri, nasul gura potrivită, barba castanie închisă, bărbia obrasul oval, fața smadă, pleșuv, cerând a i se elibera autorisațiune pentru deschiderea unui stabiliment de crășmă in acest oraș despărțirea a V-a strada Tataraș No. 1042, trebue a se ști mai intăi dacă numitul nu este căuiat in vreo causă corecțională, tras înaintea tribunalului pentru delicte de vini sau crime sau pus sub privigherea polițienescă in recidive de delicte vini sau crime, se publică spre cunoștința generală fiind rugate tote autoritățile respective, cum și oriși ce persone care vor cunoște pe numitul cățian in vreuna din categoriile cele mai sus enumerate să facă cunoscut acestui oficiu până in termin de 40 file de la data Ionei, D. Neaga Ene, din acest oraș, etatea 32 ani, statura mijlocie, părul sprincenile castanii, ochii căprii, fața smadă, nasul lungăreț, gura bărbia potrivite, barba rade, mustețile castanii . Cerând a i se elibera autorizație pentru deschiderea unui stabiliment de crâșmă cu bucătărie, in acest oraș, disp. II, Strada Palatului No. 15. Trebue a se ști mai intăi dacă numitul nu este căuiat in vr’o causă corecțională, tras înaintea Trib, pentru delicte de vini sau crimi, sau pus sub privigherea polițienescă in recidivă de delicte vini sau crimi. Se publică acesta spre cunoștința generală, fiind rugate tóte autoritățile, precum și ori și ce personă care vor cunoște pe numitul cățianin vr’o una din categoriele mai sus enumerate, să facă cunoscut acestui oficiu până in termin de 40 file de la data feei. D. Avram Chisel, de 44 ani, statura mijlocie, părul sprincenile castanii inchise ochii Pag. 8. ANUL al X-lea No; 114. căprii, fața smadă, fruntea mare, nasul, gura potrivite, barba și mustețile castanii inchise, cerând a i se elibera autorizație pentru deschiderea unui stabiliment de crâșmă in acest oraș, disp. V strada satei Treimi No. 404. Trebue a se ști mai intăi dacă numitul nu este căuiat in vr’o causă corecțională, tras inaintea Trib, pentru delicte de vini sau crimi sau pus sub privigherea polițienască in recidivă de delicte vini sau crimi. Se publică, acesta spre cunoștința generală, fiind rugate tóte autoritățile, precum și oriși ce persone care vor cunoște pe numitul cățianin vr’o una din categoriile mai sus enumerate, să facă cunoscut acestui oficiu pănă in termin de 40 zile de la data trei. ANUNCIURI. D-rnil Eugeniu Donici Mijlocitor de mărfuri pe lângă Bursa din Iași face cunoscut că să insărcinăția de a efectua orice vândări și cumpărări de cereale, spirturi, vite, coloniale și de tot soiul de mărfuri, și că, pentru înlesnirea clientelei sale, au deschis un biurou in strada Mare No. 116 in casele D-lui Waldberg. Agenția specială a societății de asigurare Dacia-Romania, (458—30). He inchiriat acum, în totul sau în pariJKjul Uulllilte> casele sub-semnatului, strada Săulescu No. 35. Nicu Burky. auJICII. Se caută o personă cu cunoștință indestulătare in trebele comerciului cu băcălii, pentru a derige o dugheană. Condițiunele sunt : să fie român, să aibă un certificat de moralitate și de cunoștință in comerciul de băcălie de la comercianți și întărit de camera de comerciu; se aibă garanție de 5,000 lei in efecte publice sau ipotecă suficientă. A se adresa pănă la 1 Noembre 1882 la biuroul Primei Societăți de Economie din urba Iași strada Mare No. 179 in porta curței. cd o nimfă cu cafeneua numită „Pomulut? all Ulbța Verde”, compusă din două salone, o odae și două bucătării, cu alte atenanse trebuitore, precum și renumita grădină cu ghețărie, precum și sus trei odăi și o bucătărie sunt de inchiriet de la Sf. Dimitrie. A se adresa la Domna Goldsman. Dp inohîmpf in casele mele din Serărie, L C Nivillll CL etajul de sus casa ocupată de Consulatul francez, compus din nouă odăi, osebit atenanse. L Vivoski, Madame Regina Ambos Modistă, casa Bancei No. 9. Venind din străinătate de unde a adus un asortiment forte bogat de pălării de teatre, pluși și catifea de fasonurile cele mai de pe urmă, asemenea și flori, pene, panaje, mănuși, colțuni, pantofi, corsete, manșone, gulere, manșete, cămeși și alte lucri trebuinciose pentru dame precum și mănuși pentru bărbați, tote cu prețuri forte moderate. Primește pălării de feutre de reinoit și fasonat. Rogă pe Onor. la clientelă și pe public a o onora cu visitele d-lor, asigurăndu’i de un tratament forte bun ca și până acum. BIBLIOGRAFIE Aeșit de sub presa Aritmetica elementară pentru Scoalele primare de ambe secse conform programului in vigóre de II iJMP. MALUMPA-MESCMJ Directore scalei publice primare de băeți No. II din suburbia Tatarași din Iași. (Edițiunea a 111-a) Pentru comăndi a se adresa la autore sau la Petru C. Popovici, librar, in Iași str. Mare. Rabat 20 la sută se dă tuturor acelor, cari odată cu cererea vor inainta și costul esemplarelor cerule. Prețul unui esemplar 80 bani. 0 [nmA cunoscând limbele francesă, germanilaniană și italiană, dorește a se angaja ca guvernantă la un pensionat sau la o familie onorabilă, sau ca damă de companie la vr’o familie aristocratică. Pentru informațiuni ca se adresa la d-na Elena Voinescu,“strada Păcurari,“la scala de fete No. 1. CEA MAI FINA Hârtie de Cigarete Fabricat Frsnws SE PREVESTESCE CONTRA IMITATIUNE BRAUNSTEIN FRÉRES Sbuls Pabî^ PARIS ațts fNLArGUes Brevetées ifi fRigiCI ff A gTRAjK CIR. 'les DERNIfr'r''' .LIDIDE PEND