Cuvântul Liber, aprilie 2008 (Anul 20, nr. 64-84)

2008-04-08 / nr. 69

Vár MARTI, « APRILIE 2006 • ANUL XX, NR. 60 (4.747) • 16 PAGINI, 60 BANI. trUNORMI, Curcubeul nu s-a mai arătat! Fără îndoială, summit-ul NATO de la Bucureşti a fost evenimentul (subiectul) săptămânii trecute, al lunii şi al anului. Nebunie mare. Toţi ochii au fost aţintiţi pe frumoasa Mehriban, soţia preşedintelui azer, Ilham Alyiev, mai ceva decât pe Bush, Merkel, Sarkozy la un loc! Ca să vezi! „luarea viitoare putere" a NATO - vă mai amintiţi bancul celebru cu cele trei tancuri? - devine... Albania! Ţinând la siluetă, Condeleezza Rice trăgea la fiare, la o sală bucureşteană de fittnes. Bucate alese, pe toate gusturile, la restaurantul de la Palatul Parlamentului, cum stă bine unui summit la nivel atât de înalt. Doar 15 bucătari au gătit bucatele pentru 3.500 de oameni. A mai dat şi ploaia, stricând pe alocuri socotelile şi programul, ca şi cum eşecurile şi speranţele frânte ale unora (ne referim la reprezentanţii Macedoniei, Ucrainei şi Georgiei) nu ar fi fost suficiente! Au mai fost luările peste picior, degetul acela mijlociu, ridicat în sus, al studentului, arătat semnificativ şi ostentativ coloanei oficiale (el zice că dorea să afle din ce direcţie bate vântul!), cele 130 de pistoale cu 4.000 de cartuşe ale celor din serviciile de pază, militanţii antiNATO împotriva scutului antirachetă, excesul de zel al organizatorilor şi al „mascaţilor", momentele inedite, uneori umoristice, demne de acei mari comici vestiţi ai ecranului, comparaţii stupide mergând până la aceea că Bush ar fi o „reîncarnare a lui Elvis", discuţiile despre cutia nucleară la mâna preşedintelui american, despre „conducta rusească" etc. După întrevederea, „téte-á-téte", Băsescu-Putin, doamna Maria, soţia preşedintelui, a fost uitată în ploaie, „polcovnicul roşu", Vladimir Voronin, a venit la Bucureşti ca translator pentru... limba moldovenească! Totul, la un loc! Acum, când „zona de risc major "a României a rămas undeva în urmă, dovadă că timpul trece şi tace, privind şi cântărind la LAZAR LADARIU (Continuare în pag. a 3-a) „Noi suntem semințe şi pământul e al nostru... (NICHITA STĂNESCU) (Chiti în pag. a 7-a) 99 Conferinţă cu oficialităţile din oraşele înfrăţite Consiliul Judeţean Mureş organizează în săptămâna aceasta, în zilele de 9 şi 10 aprilie, o conferinţă la care vor participa partenerii externi ai administraţiei mureşene. Sunt aşteptate la conferinţă oficialităţi din localitatea franceză Montigny le Bretonneux, înfrăţită cu judeţul nostru, şi parteneri din mai multe judeţe ungare. în prima zi a reuniunii, miercuri, delegaţiile străine îşi vor prezenta proiectele lor de succes, modalităţile de atragere a fondurilor europene. Se vor discuta, de asemenea, posibilităţi de colaborare între judeţul nostru şi localităţile înfrăţite, colaborare în domeniul cultural, turistic şi economic. în cea de-a doua zi a vizitei, oaspeţii vor efectua deplasări la Sighişoara şi Saschiz, la obiective de interes turistic. în seara aceleiaşi zile, artiştii Ansamblului „Mureşul" vor oferi oaspeţilor un spectacol folcloric. (LV.) . Premieră naţională Programare... electronică la cabinetele din Spitalul Judeţean Statul cu orele în faţa cabinetelor medicale din Spitalul Judeţean va lua sfârşit. Ieri a fost inaugurat un sistem electronic foarte modern de programare a pacienţilor în ambulatoriile de specialitate. Ei îşi vor lua singuri bilete de ordine electronice în locul „numerelor"de carton eliberate de la ghişeu de până acum. Panoul de programare va conţine specialităţile cabinetelor, pacienţii urmând să apese doar pe butonul adecvat pentru a-şi rezerva programarea. Până se vor obişnui cu noul sistem, mureşenii vor fi însă ghidaţi şi ajutaţi de un angajat al spitalului. ALEXANDRA CRISTESCU (Continuare în pag. a 3-a) Obsesiile lui Markó Béla (Citiți în pag. a 5-a) Partidul României Europene partid de uniune naţională -Comunicat de presă în data de 5 aprilie 2008 a avut loc, la Bucureşti, Şedinţa Biroului Permanent Central al Partidului României Europene (P.R.E.), care a aprobat fuziunea, prin absorbţie, a grupurilor de iniţiativă ale Partidului de Uniune Naţională (P.U.N.). Cu acest prilej, s-a lansat un apel naţional în vederea regrupării societăţii civile şi a fondatorilor P.U.N. în scopul structurării unui partid nou. Partidul României Europene (P.R.E.). Partidul României Europene (P.R.E.) îşi propune să răspundă aspiraţiilor cetăţenilor pentru o schimbare a clasei politice compromise şi să ofere o alternativă în opoziţie cu partidele politice perimate, ce au alternat la putere nu pe principiul doctrinelor, ci al năravului, care trebuie curmat, conform căruia „Patru ani furăm noi, patru ani furaţi voi !" Partidul României Europene (P.R.E.) invită cetăţenii României să se alăture eforturilor pe care acest partid nou le face pentru o reală schimbare în România, conformă cu aspiraţiile românilor. Semnat, Copreşedinte la nivel naţional, ing. PETRU-FLORIN OPROIESCU NOTĂ: Cetăţenii care doresc să ne contacteze o pot face la telefoanele 0722/46.77.87 şi 0265/26.72.05, precum şi pe e-mail :proiescu@yahoo.com. Bătălia de viitoarele nosturi creează deranj mare! Demisii în lant în PSD Mures: 9 9 Briscaru, Frătean, Popa, Bárdosi. Cine urmează? (Citiţi în pag. a 8-a) Prima policlinică din sectorul public dotată cu sistem electronic de numere de ordine Prefectul Ciprian Dobre a participat ieri, 7 aprilie 2008, la conferinţa de presă organizată de conducerea Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Mureş, în cadrul acesteia, prefectul Ciprian Dobre a anunţat implementarea, în Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă, a sistemului de numere de ordine în formă electronică, similar celui care funcţionează în prezent la Serviciile Paşapoarte, Permise şi înmatriculări Auto din cadrul Instituţiei Prefectului Judeţului Mureş. Acest sistem a fost implementat şi va funcţiona timp de două săptămâni în patru cabinete din cadrul spitalului, şi anume la cele de ortopedie, neurologie, chirurgie, medicină internă, urmând să se extindă în toate cabinetele din ambulatoriul spitalului şi apoi la cele din Policlinica II Târgu-Mureş. „Este prima Policlinică din ţară care foloseşte sistemului electronic de numere de ordine, iar în ambulatoriu este prima dată când se creează un astfel de sistem", a declarat Ciprian Dobre. Oare chiar „omul potrivit la locul potrivit”? Personal, ca jurnalist, am motive suficiente să afirm, cu argumente oricând la îndemână, că, într-un fel, regret că Adrian Cioroianu, ministrul nostru de Externe,,_________ a devenit un fel de ciucă a bătăliilor, atât pentru presă, cât și pentru unii dintre oamenii politici ai momentului atât de înşelător. Evident, atunci când vorbeşti despre poziţia unui şef al diplomaţiei româneşti, nu poţi să nu o asociezi unor priorităţi în politica europeană. Iar în astfel de cazuri, imposibil să nu te întorci, în timp, la marile personalităţi care, prin ţinuta lor profesională, prin greutatea lor în politica statului român, prin prezenţa lor carismatică, au ocupat scaunul acela, invidiat, al ministrului __________ de Externe. Tocmai de aceea, pe domnul Cioroianu nu am să-l aşez nici eu acolo - atâta timp cât pe plaiurile noastre mioritice primează azi comanda de partid - unde, prin statura lor, au dominat un Kogălniceanu, un Alecsandri, un Tîtulescu, un Corneliu Mănescu sau un Ștefan Andrei... Cioroianu rămâne Cioroianu, un băiat LAZĂR LADARII! (Continuare în pag. a 3-a) SECVENȚA