Cuvântul Liber, septembrie 2015 (Anul 27, nr. 168-189)

2015-09-17 / nr. 180

CUVÂNT JOI, 17 SEPTEMBRIE 2015 Colţul spiritual Măicuţa Domnului, rugătoarea noastră Un preot povestea într-una din scrisorile sale, o călătorie cu trenul. Recita în taină rugăciunile. Avea ca semn o iconiţă tip carte poştală care o înfăţişa pe Preasfânta Fecioară Maria. Lângă el, un pasager, om cu o ţinută simplă, a fixat cu privirea iconiţa părintelui şi apoi făcându-şi curaj, a întrebat: - Cine este persoana din poză? Cu siguranţă e soţia ta. - Nu am soţie, s-a grăbit să răspundă preotul. - Atunci, poate sora ta mai mică? - Nu, nu este sora mea. - Atunci cine e în această poză? - Mama mea, i-a răspuns preotul. - Mama? Să ştii că nu prea semeni cu ea. Aceste cuvinte l-au pus pe gânduri pe preot. Şi-a dat seama că sufletul său prea puţin se asemănă cu Aceea, pe care o numeşte Mamă, şi pe care ar trebui să o urmeze. Părintele GHEORGHE ŞINCAN, paroh la Târgu-Mureş Din volumul „DUMNEZEU AUDE TĂCERILE NOASTRE”, un curs de apariţie la Editura „Vatra Veche” din Târgu-Mureş. CINE SUNT FRAŢII MEI Fiii lui Iosif erau departe de al simpatiza pe lisus şi lucrarea Lui. Veştile care ajungeau la ei cu privire la viaţa şi lucrarea Lui îi umpleau de uimire şi nelinişte. Cu puţin timp înainte de lucrul acesta lisus făcuse a doua minune de vindecare a unui demonizat, orb şi mut, iar fariseii repetaseră acuzaţia: „Cu ajutorul domnului dracilor scoate El dracii!" (Matei, capitolul nr. 9, versetul nr. 34). Numai prin Duhul Sfânt lucrează Dumnezeu în inimă. Când Duhul cel sfânt este respins definitiv, Dumnezeu nu mai poate face nimic. Dovada puterii şi a harului său i-a umplut de mânie, Iisus a zis: „în ziua judecăţii, oamenii vor da socoteală de orice cuvânt nefolositor pe care îl vor fi rostit. Căci din cuvintele tale vei fi osândit. Duhul necurat, când a ieşit din om, umbla prin locuri fără apă, căutând odihnă, şi n-o găseşte. Atunci zice: „Mă voi întoarce în casa mea" şi, când vine în ea, o găseşte goală, măturată şi împodobită. Atunci se duce şi ia cu el alte şapte duhuri, mai rele decât el, intră în casă şi locuiesc acolo. în timp ce Iisus îi învăţa încă pe oameni, ucenicii i-au adus vestea că mama şi fraţii Lui erau afară şi doreau să-l vadă. El ştia ce este în inima lor şi i-a răspuns celui ce îi adusese ştirea aceasta: „Cine este mama Mea şi care sunt fraţii Mei?" Apoi şi-a întins mâna spre ucenici şi a zis: „Iată mama şi fraţii Mei! Căci oricine face voia tatălui Meu care este în ceruri, acela îmi este frate, soră şi mamă." Era o familie unde îi plăcea să meargăfamilia lui Lazăr, a Măriei şi a Martei, deoarece, în atmosfera credinţei şi a iubirii, inima Lui găsea odihnă. Adesea, El îşi putea găsi liniştea numai când se afla singur, în comuniune cu Tatăl Său ceresc, în legile date lui Israel, este o frumoasă ilustraţie cu privire la legăturile dintre Hristos şi poporul Lui. Când un evreu era silit, din cauza sărăciei, să se despartă de moştenirea lui şi să se vândă chiar pe sine ca rob, datoria de a-l răscumpăra pe el şi averea lui îi revenea celei mai apropiate rude (Leveticul, capitolul nr. 25, versetul nr. 25, versetul nr. 47-49, Rut capitolul nr. 2, versetul nr. 20). El a devenit ruda noastră pentru a ne putea mântui. „Nu te teme, căci Eu te izbăvesc, te chem pe nume, eşti al Meu", zice El. De aceea, pentru că ai preţ în ochii Mei, pentru că eşti preţuit şi te iubesc, dau oameni pentru tine şi popoare pentru viaţa ta" (Isaia, capitolul nr. 43, versetul nr. 1, versetul nr. 4). Hristos iubeşte fiinţele cereşti care înconjoară tronul său, dar cum poate fi măsurată iubirea cea mare cu care ne-a iubit pe noi? Noi nu putem s-o înţelegem, dar putem şti din experienţă că e adevărată. Iar dacă păstrăm legătura de rudenie cu El, cu câtă iubire vom privi la aceia care sunt fraţii şi surorile noastre în Domnul! Nu ar trebui să ne grăbim să recunoaştem pretenţiile rudeniei noastre dumnezeieşti? Fiind adoptaţi în familia lui Dumnezeu, nu ar trebui să-l onorăm pe Tatăl nostru şi rudenia noastră? AUREL VÂGA 17 SEPTEMBRIE 2015 r — —"\ I Zile trecute: 260 | Zile rămase: 105 Soarele răsare la: 6.56 Soarele apune la: 19.23 Ortodox: Sf. Mc. Sofia şi fiicele ei Pistis, Elpis şi Aga pis Greco-catolic: Sf. Mc. Sofia şi fiicele ei Pistis, Elpis şi Aga pis | Romano-catolc: Sf. Robert Bellarmin Zodia, Fecioară (23 august-21 septembrie) Berbec, încrederea în forţele proprii şi spiritul de iniţiativă vă ajută în tot ce faceţi. După-amiază vă ocupaţi de problemele partenerului de viaţă. Taur. O rudă mai în vârstă vă ajută cu bani şi vă redă încrederea în forţele proprii. După-amiază vă schimbaţi planurile în legătură cu o călătorie. Gemeni. Din cauza ideilor mai neobişnuite pe care le aveţi azi, relaţiile cu prietenii pot avea de suferit. Ţineţi seama şi de părerile celorlalţi! Rac. Demaraţi o activitate originală, cu care veţi avea succes. Vă recomandăm să fiţi consecvent şi să acceptaţi ajutorul unui prieten. Leu. Aveţi idei originale, care vă aduc câştiguri financiare. Vă recomandăm să vă consultaţi cu partenerul de viaţă. Evitaţi orice fel de speculaţii! Fecioară. Aveţi o zi bună pentru contracte, asocieri şi investiţii financiare. Sunteţi convingător, iar relaţiile cu cei din jur sunt foarte bune. Balanţă. Puteţi obţine cu uşurinţă câştiguri financiare. Vă recomandăm să nu începeţi mai multe treburi simultan. Vă sfătuim să nu neglijaţi odihnă. Scorpion. Reuşiţi să îi transmiteţi partenerului de viaţă entuziasmul care vă caracterizează şi, împreună, faceţi planuri ambiţioase, pe termen lung. Săgetător. Persoana iubită este nemulţumită pentru că vă dedicaţi prea mult studiului. Satisfacţiile intelectuale vă determină să nu ţineţi cont de părerile celor din jur. Capricorn. Dimineaţa sunteţi plin de energie şi îi mobilizaţi pe cei din jur. Este o zi bună pentru activităţi profesionale. Vărsător. La serviciu, reuşiţi să puneţi în practică idei originale, însă vă recomandăm să nu vă aşteptaţi la aprecieri din partea colegilor. Peşti. Sunteţi într-o formă intelectuală bună, care vă influenţează favorabil relaţiile cu cei din jur. Este o zi bună pentru întâlniri cu prietenii. HOROSCOP ) Filă de calendar 2000 - A decedat Dem Rădulescu, actor român. 1973 - în România este înființat Cenaclul Flacăra, condus vreme de 12 ani de Adrian Păunescu. 1953 - Are loc prima separare cu succes a unor siamezi. 1919 - La Cluj se înfiinţează Conservatorul de Muzică şi Artă Dramatică. 1910 - Are loc primul zbor peste Alpi. 1881 - S-a născut George Bacovia, poet român. 1665 - A decedat Filip al IV-lea al Spaniei. 1630 - Este fondat orașul Boston din Massachusetts. Cugetarea zilei: „Nu îmi voi irosi zilele încercând să trăiesc cât mai mult." (Ian Fleming) 1 0 ■ » « * * * * » Cabinet medical DR. MERCEA CĂLIN -medic primar chirurgie generală și oncologică, urologie CLUJ-NAPOCA ASIGURA DIAGNOSTIC MEDICAL COMPUTERIZAT ELECTROSOMATOGRAMA-DDFAO TRIDIMENSIONAl ce Înseamnă electrosomatograma? Este cea mai notă și revolSuti«tail metodă die Investigare JpWî a stare de sanitate. ELECTROSOMATOGRAMA * poate im acum şi înTâgaMiwHfi ace, ori radiaţii, ori şi înghiţi substanţe de contrast siguranţă pentru tine şi ombik ta de la cel mal mie jpM la cd mai vâmnic) şi asat doar la 2 minute şi cu maximum de confort! Bdad acosta mveafostiecţii: * Montaţii complete despre ara felicţionaa fiecare organ în parte; *informaţii despre corpne ce cuprind: aparat respirator, sistemul nem*, asemul tdboto, aparaud odao-vascular, aparatul digestiv, aparatul ttro*poal etc; ♦ înformaţii preţioase aim ar fi la ce tip de boli moştenite esti un nu predispus, ca si poţi preveni din timp efectele. • controale profilactice, prevenţia şi depistarea precoce a cancerului (onco-profilaxia). * consultaţii de expert (second-opinion) potire cazurile deja tratate la alta parte. Diagnosticul se obţine pe foc, detaliat pe fiecare oton, parametrii biochimici, fosferaa alcalini, unghiceridei, LDL episerol, enosamt, sideremie, echilibrul acido-bazic, nivelul hormonal, aris oxidativ,nivel energetic global iar tratamentul se bazează atât pe mediaţia dopată du şi pe terapii naturiste sau, după an, şi intentări. Investigaţia este lcuit de medicul specialist. MJmCE4COM Medic primar chirurg* generală tiaumlepta, umbpe CLUJ-NAPOCA TEL0724-240259,0741 029271 E-mailidtoctof jmereea «raboo-coi», www.elecvosonatograpu-sanatate.ro | PICURI DE ÎNŢELEPCIUNE V * ___/ Ştiinţă şi... Religie „Oricine care contemplează ochiul unei muşte, mecanica degetului omenesc, camuflajul unei molii sau structura oricărei materii din varietăţile în aranjamentul protonilor şi electronilor şi susţine apoi că totul apare la întâmplare, datorită unui accident orb, acea persoană crede într-un miracol cu mult mai uluitor decât orice se găseşte în Biblie. Să priveşti omul, cu talentele şi aspiraţiile lui, cu conştiinţa de sine însuşi şi despre univers, cu emoţiile şi cu morala lui, cu însuşirea de a concepe o idee atât de mare ca aceea de DUMNEZEU, să priveşti această creatură ca fiind doar o formă de viaţă cu ceva superioară altora pe scara evoluţiei, înseamnă să creezi întrebări mai profunde decât acelea răspunse în felul acesta." David Raphael Klein (1908-1993), (Din articolul „Is There a Substitute for God"), genetician şi oftamolog elveţian. A absolvit Universitatea din Basel, iar mai târziu îl găsim asistent ştiinţific la profesorul Franceschetti la clinica de oftamologie. A fost profesor titular şi s-a retras cu titlul de profesor emerit. După pensionare a lucrat în calitate de consultant în genetici umane la Geneva. A avut contribuţii însemnate în sindromul Waedenburg. *** „ Legea lui Hristos şi exemplul său ne-au arătat că Dumnezeu este Tatăl şi noi suntem copiii săi, o societate în care dragostea guvernează peste toate". Sir William Bragg, fizician și chimist englez, laureat NOBEL în Fizică în 1915 (pentru studiile asupra structurii cristalelor cu raze X). S-a născut cu o pasiune surprinzătoare pentru matematică. A studiat matematica la Facultatea de Matematică a Universităţii din Cambridge, după care s-a înscris la departamentul de fizică, din cadrul aceleiaşi universităţi. Studiul efectuat asupra radiaţiilor alfa, beta şi gama şi descoperirea faptului că, atât radiaţiile gama, cât şi radiaţile X se comportă ca nişte particule i-au adus titlul de membru al Royal Society. Premiul Nobel pentru Fizică a fost împărţit cu fiul său William Lawrence.A devenit membru şi ulterior preşedinte al Royal Society. A fost decorat cu titlul de Comandor al Imperiului Britanic, iar mai târziu Cavaler şi director al insituţiei mai sus amintite. „Cele mai bune informaţii pe care le avem cu referire la originea universului, sunt exact acelea pe care le-aş fi predicat dacă nu aş avut la îndemână Biblia, incluzând cărţile lui Moise şi psalmii. Este evident că planul universului este al unei creaţii divine”. Arno Penzias (1933 -) fizician american, astronom de radio, (Declaraţie din „New York Times", 12 martie 1978), laureat NOBEL în Fizică în anul 1978 (pentru descoperirea microundelor cosmice de fond, care a ajutat la stabilirea Bing Bang - teoria cosmologiei). A studiat la Universitatea Columbia şi City College of New York. A fost implicat în cercetările ştiinţifice de la această universitate, timp în care a fost distins şi cu un doctorat. A fost ales membru al Academiei Americane de Arte şi Ştiinţe, primit Premiul de Excelenţă al Centrului Internaţional din New York. „1001 CUGETĂRI” Preot ortodox român, ILIE BUCUR SARMASANUL