Cuvântul Liber, octombrie 2015 (Anul 27, nr. 190-212)

2015-10-10 / nr. 197

SÂMBĂTA, 10, LUNI, 12 OCTOMBRIE 2015 • ANUL XXVII, NR. 107 (P.65) • 12 PAGINI, 1,50 LEI. EDITORIAL, O LEGE UITATĂ SUB PREȘUL PRIMARILOR După ce Legea Camerelor agricole a fost uitată prin sertarele Ministerului Agriculturii, o altă lege importantă pentru cetățenii României, pentru cei care, direct sau indirect, au de-a face cu agricultura, a fost uitată sub preșul primarilor. Este vorba de Legea 165/2013 privind măsurile pentru finalizarea procesului de restituire, în natură sau prin echivalent, a imobilelor preluate în mod abuziv în perioada regimului comunist în România, publicată în Monitorul Oficial, Partea I nr. 278, din 17 mai 2013, cu HG 401/2013 pentru aprobarea Normelor de aplicare a Legii nr.165/2013. Având în vedere că la 1 ianuarie 2016 expiră termenul de soluţionare a cererilor, ne facem datoria de a informa cetăţenii judeţului Mureş cărora nu li s-a rezolvat în totalitate dreptul de restituire asupra proprietăţii, imobile, terenuri agricole şi forestiere, despre posibilitatea de a solicita comisiilor locale să li se facă dreptate. Dispoziţiile Legii 165/2015 se aplică cererilor formulate şi depuse, în termen legal, la entităţile învestite de lege, nesoluţionate până la data intrării în vigoare a prezentei legi, cauzelor în materia restituirii imobilelor preluate abuziv, aflate pe rolul instanțelor, precum şi a cauzelor aflate pe rolul Curţii Europene a Drepturilor Omului suspendate în temeiul Hotărârii-pilot din 12 octombrie 2010, pronunţată în Cauza Maria Atanasiu şi alţii împotriva României, la data intrării în vigoare a prezentei legi. Potrivit legii 165/2013, în termen de 30 de zile ir „ . . VASILE BOTA (Continuare in pag. a 5-a) V__________________II__________________/ Traian Băsescu revine în viaţa politică! „Dacă nu pot lăsa moştenire un PDL, voi lăsa o moştenire populară!". Este mărturisirea fostului preşedinte Traian Băsescu, care, vinerea trecută, conform sursei Machiavelli.ro, a anunţat, într-o conferinţă de presă, că s-a înscris în Partidul Mişcarea Populară (PMP), precizând: „Cel mai important motiv pentru revenirea mea în viaţa politică este apărarea mandatelor mele prezidenţiale". Oare despre ce „apărare" a mandatelor sale poate fi vorba? Despre tăierea, împreună cu sluga lui credincioasă, fostul premier Emil Boc, a pensiilor şi a salariilor românilor? încât trebuie să-i dăm dreptate acelui coleg de breaslă care, la auzul declaraţiilor lui „Zeus", se întreba, într-o totală dezamăgire a acestui prezent: „Ce ţară e asta, în care parlamentarii măcelăresc legile, pentru a-şi organiza raptul naţional?". Ştiind că Traian Băsescu merge cu visul şi cu gândul, ca membru al PMP, spre Parlament, pentru a beneficia de o viitoare imunitate, când va veni o oră a socotelilor, acelaşi coleg de breaslă se mai întreabă: „Ce ţară e asta în care cetăţenii trimit, în cunoştinţă de cauză, hoţi în Parlamentul României?". LAZĂR LĂDARIU Secvenţa Tărâm de iubire,Cuvântul... Preluând din inefabilul acordurilor autumnale de culoare şi emoţie, Radio România Târgu-Mureş va transmite, în direct, joi, 15 octombrie, începând cu ora 17.00, emisiunea Tărâm de iubire, Cuvântul, cu participrea unor prestigioase nume din viaţa culturală a judeţelor Mureş şi Covasna, între care scriitorii Lazăr Lădariu, Nicolae Băciuţ, Mariana Cristescu, Dimitrie Poptămaş, pr.dr. Gheorghe Nicolae Şincan, pr. dr. Silviu Negruţiu, prof. dr. Mioara Kozak, prof. univ. dr. Cornel Sigmirean, preşedintele Universităţii Petru Maior, medicul, cercetătorul şi scriitorul Onoriu Corfariu, istoricul dr. Vasile Dobrescu, prof. univ. dr. Anca Sin, dr. Monica Avram, criticul literar prof. dr. Mariana Cheţan, artiştii plastici Alexandra Belciug, Gheorghe Mureşan şi Vasile Mureşan, profesoarele Valerica Duicu, Codruţa Băciuţ, Letiţia Iacob şi Rozalia Truţa, prof. univ. dr. Mia Avram, istoricul dr. Mariana Ploeşteanu, dr. Vasile Habor, drd. Adrian Pogăcian, poeta Ana-Maria Crişan, poetul Mircea Dorin Istrate, prof. Simion Adam, prof. Vasile Sandor, dr. Hadrian Conţiu. Vor intra în dialog direct cu realizatorii emisiunii şi ascultătorii scriitori din Bistriţa, Cluj, Sibiu, Blaj şi Chişinău. Va participa, ca invitat special, dr. Ioan Lăcătuşu, directorul Centrului European de Studii Covasna-Hargita şi al Editurii Eurocarpatica din Sfântu Gheorghe. Emisiunea va detalia pe ideea excelenţei în cultura. Se va lansa volumul Profesioniştii noştri, dedicat scriitorului Valentin Marica la împlinirea a 65 de ani de viaţă. Vor prezenta autografe artistice studenţi ai Universităţii de Arte din Târgu-Mureş, Grupul//en/755//776 de la Palatul Copiilor din Târgu-Mureş şi Corul preoţilor din Protopopiatul Luduş. Bibliote comente deosebite alături de vârstnicii din oraş! Peste 2.600 de pensionari din Târgu-Mureş au răspuns invitaţiei municipalităţii participând la manifestarea prilejuită de sărbătorirea „Zilei Internaţionale a Persoanelor de Vârsta a Treia", care a avut loc joi, 8 octombrie a.c., la Complexul „President". „Am decalat cu o săptămână acest eveniment, deoarece, după cum bine ştiţi, acea perioadă a coincis cu organizarea manifestării artistice „Simfoniile toamnei", care a fost o reuşită, din toate punctele de vedere. Aici, ca de fiecare dată, petrec momente deosebite alături de persoanele vârstnice din oraş, cu atât mai mult cu cât evenimentul a fost organizat cu prilejul Zilei Internaţionale persoanelor de vârsta a treia. De-a lungul timpului, s-a creat o relaţie specială între primărie şi pensionarii din municipiul Târgu- Mureş, bazată pe respect şi încredere, o legătură solidă şi un dialog permanent pe care avem grijă să le întreţinem, întâlnindu-ne ori de câte ori avem ocazia, la necaz şi la bucurie. De data aceasta, ne-am întâlnit pentru a ne bucura şi a rememora împreună amintiri plăcute din viaţa fiecăruia dintre noi!”, a declarat, cu emoţie, primarul municipiului Târgu- Mureş, dr. Dorin Florea. „De fiecare dată, vă invităm cu drag, la acest eveniment pentru că dumneavoastră, părinţii şi bunicii noştri, sunteţi cei cărora trebuie să vă mulţumim pentru ceea ce suntem noi astăzi, pentru tot ce ne-aţi învăţat şi pentru tot ce ne împărtăşiţi din experienţa dumneavoastră. La mulţi ani!", a spus viceprimarul Claudiu Maior. „Ne bucură mult faptul că nici în acest an noi, pensionarii, nu am fost uitaţi. Mulţumim mult pentru tot ceea ce face Primăria Târgu- Mureş pentru noi şi transmit sănătate şi multă putere de muncă atât primarului Dorin Florea cât şi viceprimarului Claudiu Maior", a declarat doamna Székely I. BIROUL DE PRESĂ AL PRIMĂRIEI 15-18 Octombrie Magazin Samira Str. Bartók Bela nr.1 JOI vineri sâmbăta duminică ntrul,ecaret