Cuvântul Liber, octombrie 2018 (Anul 30, nr. 187-208)

2018-10-20 / nr. 201

ir Târgu-Mureş Viceprimarul Makkai aduce medicina orientală coreeană în oraş! La iniţiativa Spitalului Internaţional Nasaret din Incheon, Coreea de Sud, Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă (SCJU) Târgu-Mureş va putea experimenta modul de îmbinare a celor două metode de abordare a bolilor, cea tradiţională coreeană şi cea modernă, practicate de cea mai mare instituţie de sănătate din această ţară. Oferta făcută de partea coreeană a fost prezentată de către conducerea Spitalului Internaţional Nasaret din Incheon delegaţiei Primăriei Târgu-Mureş, condusă de viceprimarul Grigore Makkai, care a efectuat o vizită în Coreea de Sud. „Am avut posibilitatea să facem o vizită la Spitalul Internaţional Nasaret, cel mai mare spital din Coreea de Sud, în care se îmbină cele două metode de abordare a bolilor, metoda tradiţională coreeană şi metoda modernă, prin care se naşte o nouă ramură medicală. Am avut plăcerea să stăm de vorbă cu fondatorul Spitalului Internaţional Nasaret, care, după ce ne-a prezentat cele peste 20 de departamente ale spitalului, a vorbit despre legăturile internaţionale ale spitalului. Pe parcursul discuţiilor ni s-a spus: Dacă doriţi, vă putem ajuta să realizaţi aceste lucruri şi la Târgu-Mureş, adică (sursa - agerpres.ro) (Continuare în pag. a 3-a) SÂMBĂTĂ, 20, LUNI, 22 OC n»IBRIE 2018 • AMlXQt NR.201 GA 15)» 12 l»UJ\l. 2IJX v_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________g ------------------------------##a i f« A ia i, ■ . Duşmani ai liniştii 9 9 şi ordinii publice sau Beţia libertăţii 9 9 Este atâta nelinişte şi ură în rândul cetăţenilor, încât te întrebi de multe ori: de ce a fost necesară „revoluţia" din România, cu atât de multe victime nevinovate? Avem libertate! Din păcate nu prea ştim ce să facem cu ea, iar beţia libertăţii ne provoacă o nelinişte şi frică pentru ziua de mâine. Mulţi români şi-au luat lumea în cap şi au plecat în ţări străine, unde, oricât de mult s-ar strădui să se integreze în noile societăţi, străini vor rămâne toată viaţa. Poate copiii lor, născuţi, crescuţi şi educaţi acolo, nu vor cunoaşte niciodată dorul după meleagurile natale. Una din cauzele dispariţiei liniştii şi ordinii publice din România o reprezintă calitatea clasei politice, indiferent în ce partid este înregimentată. Politicienii noştri au devenit iubitori de sine, aroganţi, trufaşi, neloiali, nerecunoscători faţă de cei care i-au ales, trădători de neam, orgolioşi, iubitori de măriri şi plăceri lumeşti, şi nicidecum iubitori de neam şi ţară. Să analizăm puţin doar tagma politică din judeţul nostru. Cum a ajuns un individ, de multe ori fără prea multă cultură, şcolit pe grăbite, îşi schimbă nevasta cu una mai tânără, îşi schimbă casa, maşina, îşi face prieteni în lumea „bună", îi plac călătoriile în străinătate, dacă se poate pe bani publici. Se spune că la fel este situaţia în toată lumea, că în toate statele există bogaţi şi săraci. Mai mult, Programul Alimentar Mondial precizează că într-o lume în care producem hrană suficientă pentru toţi locuitorii planetei, 1 din 9 oameni merg la culcare flămânzi în fiecare seară, că 1 din 3 oameni de pe planetă suferă de o formă de malnutriţie. Se mai spune că în fiecare an, aproximativ trei milioane de copii mor de foame. La noi încă nu se moare de foame, ci din cauza birocraţiei, a bolilor provocate de stres, supărare, singurătate, de nepăsarea autorităţilor statului faţă de cei mulţi şi săraci, de cei care nu au bani să se trateze în străinătate. Veţi spune că vrem fapte, nu poveşti. Mergeţi într-o dimineaţă la Policlinica nr. 1 din Spitalul Judeţean de Urgenţă din Târgu-Mureş şi vă convingeţi de starea de sănătate a naţiei. Mergeţi la orice clinică particulară şi veţi vedea acelaşi spectacol, al aşteptării, de data aceasta pe bani. Se spune că sănătatea cu nimic nu se poate plăti! Medicii şi personalul medical din România nu-ţi cer bani pentru tratamente, dar nici nu-i refuză când îi strecori în buzunar. VASILE BOTA (Continuare în pag. a 3-a) La 1 Decembrie, Târgumureşenii vor avea parte de un program multicultural de 12 ore Un proiect ambiţios, lansat de prefectul judeţului, dl Mircea Duşa, are în vedere organizarea la Târgu-Mureş a unor activităţi unitare, coordonate şi coerente, care să se ridice la înălţimea evenimentului ce urmează a fi marcat la 1 Decembrie. „Doresc ca anul acesta activităţile să aibă o notă aparte, având în vedere că se împlinesc 100 de ani de la Marea Unire şi sunt convins că, împreună cu instituţiile deconcentrate, cu Primăria municipiului Târgu- Mureş şi Consiliul Judeţean, vom face în aşa fel încât să marcăm acest mare eveniment din istoria României aşa cum se cuvine, iar locuitorii municipiului şi ai judeţului să simtă că participă la un eveniment cu totul deosebit", a declarat prefectul joi, în cadrul unei şedinţe legate de derularea acţiunilor dedicate sărbătoririi Centenarului Marii Uniri. La întâlnire au participat reprezentanţi ai structurilor Ministerului Apărării Naţionale, Ministerului Afacerilor Interne, ai Consiliului Judeţean şi ai Primăriei Târgu- Mureş, ai Asociaţiei Veteranilor de Război, ai Inspectoratului Şcolar Judeţean şi ai Catedrei de Pregătire Medico-Militară Târgu-Mureş, directori ai instituţiilor de cultură reprezentative şi reprezentanţi ai Bisericii. „Va fi cel mai complex program din ultimii ani şi, practic, târgumureşenii vor avea parte de un program multicultural de peste 12 ore, de la parada militară şi parada portului popular, până la concerte în centrul oraşului şi la Teatrul Naţional, cărora li se alătură programele speciale pregătite de toate instituţiile de cultură, care vor avea, la 1 Decembrie, porţile deschise pentru public", informează Biroul de presă al Instituţiei Prefectului - Judeţul Mureş. (I.S.) wmrfmml 1 AAAAAm Bibliotecă Județeană tabîk -Mi ■' :$ Foto: IOSIF TRIF în cadrul manifestărilor prilejuite de împlinirea a 35 de ani de activitate a Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Târgu-Mureş, ieri a avut loc, la Sala Mică a Palatului Culturii, decernarea diplomelor aniversare.