Cuvîntul Libertății, iulie 1996 (Anul 8, nr. 1761-1791)

1996-07-06 / nr. 1766-1767

Ura singur gind Toată suflarea fotbalistică scoțiană a trăit cu speranța că naționala Scoției va umili trufașa Anglie la Euro ’96. Din păcate pentru ei, “cimpoierii” nu și-au realizat planul cu toate că au fost foarte aproape de asta. McAllister le-a năruit speranțele atunci cînd a ratat o lovitură de la 11 m și aripile scoțiene s-au retezat brusc. Scoția a prezentat o formație asemănătoare cu cea engleză, dar selecționerul Graig Brown nu a avut la dispoziție fotbaliști de calibrul lui Seaman, Gascoigne, McManaman sau Shearer. Cu un desen tehnic vechi de cînd lumea, ușor de contracarat, insularii au reușit să acumuleze patru puncte, tot cît olandezii, dar numărul prea mic de goluri marcate i-a trimis acasă. Preocupați prea mult de partida cu Anglia, scoțienii au trecut pe lângă o mare performanță, eliminarea lor fiind semnată de golul olandezului Kluivert, în poarta lui Seaman. Egală cu ea însăși, Scoția nu a impresionat, dar nici nu a dezamăgit. Adeptă a liniei de mijloc, Scoția a călcat cu pași egali și de data aceasta pe ea și nimeni nu a avut ce să-i reproșeze. Patru puncte la un turneu final sunt o zestre cu care nu ai de ce te rușina. NICU DOLEA I fi'Vst Intre ceasul cu cuarț și clepsidră Portughezul Artur Jorge, licențiat în filozofie, dorea ca echipa pe care a pregătit-o să acționeze pe terenurile engleze precum cele mai performante ceasuri executate de elvețieni. Din nefericire, pentru el lucrurile nu au stat deloc așa. Naționala elvețiană a început bine competiția, reușind să țină în șah echipa țării gazdă în jocul inaugural. Dar, după aceea, a început declinul. Două înfrîngeri fără gol marcat, ritm de clepsidră uzată și plecarea în Țara Cantoanelor după ultimul loc în grupă. Transplantul gîndit de federația elvețiană, care încredințat echipa națională unuia portughez, a eșuat lamentabil. Fenomenul de respingere a fost evident de la început. Obișnuit să aibă la dispoziție artiști ai balonului, Jorge s-a văzut pus în imposibilitatea de a crea un sistem de joc favorabil “ceasornicarilor”. Dacă sistemul defensiv și-a făcut, cît de cît, datoria, în atac neajunsurile au fost mari. Turkyilmaz s-a zbătut mult, dar fără reușite prea mari, el fiind mai mereu izolat între fundașii adverși. Doar fundașul Vega și mijlocașul Sforza s-au detașat într-un lot omogen în mediocritate. Departe de forma care le-a permis în America să umilească naționala României, elvețienii au părăsit competiția cam în aceeași situație cu elevii lui Iordănescu. Punctul obținut cu Anglia și emoțiile create lui Jerry Vanables la jocul de deschidere fiind singurele bucurii pentru o formație care se anunța ca un obstacol serios în calea Olandei si Angliei. NICU DOLEA a firul ierbii • Fabrizio Ravanelli (Juventus Torino) a semnat un contract pe patru ani, pentru 12 milioane de dolari, cu clubul englez Middlesbrough. • Din sezonul viitor, suedezul Joachim Bjorklund va juca la Glasgow Rangers. Fostul său club, Vicenza, va primi 3 milioane de dolari. • FIFA va organiza în decembrie 1997, în Arabia Saudită, Cupa Confederației, la a cărei primă ediție vor participa: țara gazdă, Germania (campioana europeană), Uruguay (campioana Americii de Sud), Mexic (învingătoare în Cupa Concacas), Africa de Sud (campioana Africii), Brazilia (campioana mondială), învingătoarea din Cupa Oceaniei (în finală se vor întîlni Australia și Tahiti) și învingătoarea din Cupa Asiei, care se va disputa în decembrie 1996, tot în Arabia Saudită. Cele opt echipe vor fi împărțite în două grupe de cîte patru, primele două clasate urmînd să dispute semifinalele, apoi, învingătoarele, finala. • La sfârșitul sezonului, Maradona se va despărți de Boca Juniors și va pleca în Japonia. Numele clubului nu a fost făcut cunoscut, dar se știe că argentinianul va primi 20 de milioane de dolari pentru doi ani. • Portarul lusitan Vifor Baia (F.C. Porto) vă evolua în următorii 8 ani la FC Barcelona, a anunțat postul de televiziune spaniol TVE. Aceeași sursă precizează că sosirea internaționalului portughez va implica renunțarea la goalkeeper-ul german Andreas Koepke (Eintracht Frankfurt), care ar mai avea un contract semnat cu VfB Stuttgart . Noul selecționer englez, Glenn Hoddle, dorește ca postul de director tehnic al echipei naționale de tineret a Angliei să fie deținut de francezul Arsene Wenger, care ar avea și atribuții de secund la prima reprezentativă. Hoddle a declarat: “Nu mă gîndesc să antrenez naționala Angliei fără ajutorul lui Arsene Wenger”. Salariul anual propus lui Wenger de Federația Engleză este de 140.000 de dolari. Hoddle l-a avut ca “profesor” pe francez, cînd juca la Dl. Marseille. (D.B.) RĂDUCIOIU la West Ham Situația vîrfului de atac al naționalei s-a clarificat. Răducioiu va juca la West Ham United, unde va fi coleg cu Ilie Dumitrescu. Fostul său club, Espanol Barcelona, a primit pentru cedarea jucătorului român 3,6 milioane de dolari. Pentru West Ham United suma reprezintă un record. (D.B.) ----------------------------------------------------------------------------------jTm finn îM Br----------------------------------------------------------------------------------a F.C. "Universitatea" Constructorul * Stadion “Central”, ora 11, programat pentru astăzi un nou joc Craiova. La antrenamentul de în ultimele zile. Profitînd de etapa liberă pe care amical. De la ora 11, pe “Central”, vineri dimineața a fost prezent și . Arbitri. Silviu Bogdan o are în Cupa UEFA Intertoto, elevii lui Cîrțu vor primi replica Gabi Popescu, care lipsise, din Bogdan Preoțescu și Silviu “Universitatea” Craiova și a divizionarei C, Constructorul motive personale, de la pregătire, Buzărnescu. N.D. Cupa UEFA Intertoto în etapa a treia a competiției, F.C. “Universitatea” are zi liberă. în grupa a 9-a, din care face parte echipa olteană) se desfășoară un joc foarte important pentru cîștigarea grupei: Spartak Trnava - Karlsruhe S.C. Slovacii conduc în clasament și, în cazul unui succes, devin principalii favoriți la cîștigarea grupei. Prin prisma valorii lotului, echipa germană pornește cu prima șansă și nu trebuie să omitem faptul că cele șase puncte adunate de Spartak au fost obținute în dispută cu formații modeste - Daugava și Cukaricki. De altfel, tot astăzi se întîlnesc și cele două echipe enumerate mai sus, într-un derby al codașelor, pe stadionul “Steaua Roșie” din Belgrad. Sîmbăta viitoare, pe “Central”, sosește Spartak și întîlnirea se anunță de pe acum extrem de atractivă. Tot astăzi, în cadrul grupei a 12-a, Dinamo București întîlnește în deplasare pe Guingamp (Franța), formație la care evoluează Gică Mihali. NICU DOLEA “Cupa 18 Iulie” în etapa a treia a “Cupei 8 Iulie” la fotbal, competiție organizată de Inspectoratul de Poliție Dolj, s-au înregistrat următoarele rezultate: • Segarcea - Craiova 3-1 • Filiași - Calafat 1-4 Marșul triumfal al echipei din Calafat spre cîștigarea trofeului continuă fără sincope. curii Bmö-Banc”... _lf__ ELITA _ _ _ _ ELITA ^ «i încheiat 1 • Fluier final în cele două eșaloane ale fotbalului județean. Voința Beleni, echipa care n-a îngenunchiat nici măcar în fața Luceafărului, și Chimia Craiova vor juca, de la toamnă, sîmbăta, deci în divizia C. • Au retrogradat, pe parcurs, din Elită, Progresul Teasc, Voința II Leu, din cauza neprezentărilor și Recolta Seaca de Cîmp, Recolta Cerăt la sfîrșitul campionatului. • Neprezentările au fost... prezente și în această etapă și, am putea spune, într-un număr destul de mare. • Comisia de disciplină a șomat, avînd de judecat un singur caz: Aurel Berceanu (Recolta Urzicuța), care a găsit de cuviință, la sfîrșitul meciului, că trebuie să-i dea arbitrului o palmă. Pentru acest gest, necugetatul a primit 4 etape suspendate și 25.000 lei amendă. • Contestația de substituire depusă de Recolta Urzicuța a adus acestei echipe victoria la masa verde după ce, la sfîrșitul meciului, fusese consemnat rezultatul de egalitate. 4-4. • Florea Clasament Seria 1 30 13 4 13 55-60 43 30 13 2 15 64-64 41 30 11 4 15 54-64 37 30 11 3 16 53-75 36 30 10 5 15 70-67 35 30 11 1 18 49-54 34 30 11 2 17 67-88 33 30 10 1 19 44-102 31 30 93 18 54-106 30 30 92 19 55-81 29 * Echipă penalizată cu 2 puncte. REZULTATE. Seria I: Avîntul Bîrca - IUG Craiova 1-1; Vulturii Padea - Gloria Țuglui 6-5; Recolta Cerăt - Deznățuiul Giurgița 3-0 (neprezentare); Progresul Ciupercenii Vechi - Recolta Seaca de Cîmp 3-0 (neprezentare); Emga Siliștea Crucii - Inter Dunăreni 3-0 (neprezentare); Recolta Urzicuța - Dunărea Bistreț 3-0 (contestație); Avîntul Giubega - Aripile Craiova 3-1; Luceafărul Ghidici - Voința Beleni 2-2; Neacșu, jucătorul echipei Deznățuiul Giurgița, cel care îi promisese arbitrului, în etapa precedentă, că-i reține carnetul de conducere (așa era scris, negru pe alb, în foaie) a negat toate acuzațiile ce i s-au adus în raportul de arbitraj. Faptul că deasupra semnăturii delegatului în acest act oficial era scris: “Nu e real”, ne-a făcut să solicităm părerea observatorului Florea Marcel: “Jucătorul în cauză a făcut un sprint de cîțiva zeci de metri pentru a-i reproșa arbitrului lovitura de pedeapsă acordată. L-a “pregătit” un pic, alergîndu-l, fără să-l lovească și fără să-l înjure. Nu l-am auzit rostind amenințarea cu permisul de conducere!” Oricum, cele două părți implicate (arbitrul și jucătorul) au relatat diferit faptele, demonstrînd că sunt de o sinceritate lăudabilă. • Performerele categoriei Onoare sînt Vînătoril Desa, Jiul Gîngiova, Unirea Tîmburești și ELPRECONI Craiova, care au făcut pasul spre... Elită. Clasament Seria a II-a II-a: Torentul Secui - Avîntul Pielești 3-1 Protan Malu Mare - Fulgerul Mîrșani 2-1; Victoria Zănoaga - AEC Ișalnița 2-2; Unirea Amărăști - Victoria Bratovoiești 5-2; SCCF Manus Gioroc - Rapid Golești 3-1; Energo SEM Preajba - Mecanică Filiași 6-2. LAURENTIU MITRE 1. VOINȚA BELCIN 2. Aripile Craiova 3. IUG Craiova 4. Luceafărul Ghidici ■ 5. Avîntul Bîrca 6. Inter Dunăreni 7. Avîntul Giubega 8. Deznățuiul Giurgița 9. Vulturii Padea 10. Recolta Urzicuța 11. Gloria Țuglui 12. Progresul Ciupercenii V. 13. Dunărea Bistrețu 14. Emga Siliștea Crucii 15. Recolta Seaca de Cîmp 16. Recolta Cerăt 30 24 60 96-29 78 30 22 35 90-43 69 30 19 4 7 81-43 61 30 15 2 13 74-61 47 30 15 1 14 67-54 46 30 14 3 13^ 79-61 45 1. CHIMIA CRAIOVA 2. REC Ișalnița 3.Unirea Amărăști 4. Victoria Bratovoiești 5. Torentul Secui 6. Mecanica Filiași 7. SCCF Gioroc 8. Victorii Celaru 9. Victoria Zănoaga 10. Fulgerul Mîrșani 11. Energo SEM Preajba 12. Avîntul Pielești 13. Rapid Golești 14. Protan Malu Mare REZULTATE. Seria 26 19 34 64-25 60 26 15 29 63-41 47 26 15 29 95-60 47 26 14 48 66-39 46 26 15 0 11 57-53 45 26 13 2 11 66-58 41 26 13 2 11 63-68 41 26 11 1 14 63-49 34 26 10 4 12 58-68 34 26 11 1 14 42-56 34 26 86 12 52-65 30 26 82 16 45-76 26 26 71 18 33-82 22 26 54 16 48-75 22 “In Spania, fotbalul e religie INTERVIUL V NOSTRU 99 cu internationalul OVIDIUS STINGĂ Aflat în Bănie, în vacanță, echipierul formației spaniole Salamanca, ex-craioveanul Ovidiu Stingă, a avut amabilitatea de a acorda, în eclusivitate, un interviu cotidianului nostru. Dialogul s-a înfiripat cu ușurință. - Cînd ia sfirșit vacanța pentru Ovidiu Stiigă? - Pe 15 iulie voi pomi spre Spania Zilele au trecut foarte repede, înconjurat de prieteni, nici nu știu cînd a zburat vremea. - Ți-au lipsit mult, în acest prim an petrecut pe pămînt iberic, prietenii din Craiova? - Enorm. Eu sunt un tip sociabil, am nevoie de un anturaj al meu în care să mă pot exprima în voie. Primele luni au fost un calvar, mai ales că nici nu jucam. Pe urmă, lucrurile s-au mai așezat. Oricum, timpul petrecut în vara asta acasă mi-a făcut foarte bine. Te-am ruga să sintetizezi diferențele dintre fotbalul jucat la noi și ce ai găsit în Spania. In Spania, fotbalul e religie. Se joacă mereu, peste tot, cu stadioanele pline. Noi am retrogradat, dar publicul a fost mereu lîngă echipă. Am vorbit, recent, la telefon cu președintele clubului și mi-a comunicat că are deja 30.000 de abonați, în condițiile în care capacitatea stadionului din Salamanca este de 25.000 de locuri. In rest, se joacă mai repede, dar efortul depus, poate o sără mire, este mai mic. Si antrenamentele sunt mai puțin dure decît în România, ce pune mare preț pe viteza de execuție. Cantonamentele sunt foarte scurte, jucătorii își poartă singuri de grijă. - Vei continua tot cu Salamanca? - Am contract cu ei pe patru ani dar, dacă se va ivi o propunere avantajoasă și pentru club, atunci s-ar putea să-mi mut domiciliul. La Salamanca mă simt foarte bine și sunt mulțumit din punct de vedere financiar. Președintele clubului, Pepe Hidalgo, ține foarte mult la mine: întrebat, la începutul campionatului, de ziariștii de la “Marca” cine va fi jucătorul numărul unu al echipei sale, dl. președinte a răspuns fără să ezite. Ovidiu Stîngă. M-am străduit să nu-1 dezamăgesc și în final m-am clasat pe locul 16 în campionatul spaniol, într-un clasament alcătuit după notele primite. Este cea mai bună clasare dintre românii care activăm în Spania. - Apropo de românii din Spania, te vezi des cu ceilalți “spanioli”? Nu foarte des, programul dens nu ne permite, dar vorbim la telefon. Eu și Craioveanu ne sunăm de cel puțin trei ori pe săptămînă. E drept, mai rar vorbesc la telefon cu Hagi, Gică Popescu și Răducioiu. Am rămas surprins cînd l-am vizitat pe Răducioiu la Barcelona și mi-a spus că nu vorbise cu Hagi și Gică Popescu de cîteva luni. Și locuiesc în același oraș. Noi, oltenii, sîntem mai prietenoși. - Despre „Universitatea”, ce ne poți spune acum, după ce ai urmărit amicalul cu F.C. Argeș? - Mi-au plăcut cum au acționat o primă jumătate de oră. Echipa, dacă rămîne cîțiva ani împreună, e capabilă de performanțe frumoase. Dar e greu să-i ții acasă pe jucătorii de valoare. Mirajul unor condiții de pregătire și de viață net superioare e mare. Și încă ceva în Spania, la 3-0, te duci după adversar să-i dai “o căruță de goluri”, cum spunem noi. Asta vrea publicul de la favoriții lui și de aceea vine la stadion. “Universitatea” a luat la 3-0 brusc piciorul de pe accelerator și a început să “paseze strategic” la mijlocul terenului. In Spania 90 de minute jucătorii dau tot ce pot, indiferent de rezultatul înscris pe tabelă. Altfel, publicul se plictisește și își caută alte distracții. Un motiv pentru care stadioanele din România sunt tot mai goale poate fi această drămuire a efortului pe care spectatorii au sesizat-o și o taxează ca atare, îți mulțumim și îți dorim un an cel puțin la fel de bun ca anteriorul. NICU DOLEA Adio, nobili seniori! Sferturile de finală masculină au încununat o competiție caracterizată prin eliminări în serie ale favoriților, întrerupte de ploaie, primele meciuri din sferturi s-au soldat cu eliminarea ultimilor favoriți: Pete Sampras (cap de serie nr. 1) și Goran Ivanisevic (nr. 4). Deși a avut 7 ‘ mingi de break în setul trei, liderul ATP a trebuit să se încline în fața unui Krajicek dezlănțuit, care a reușit nu mai puțin de 29 de ași. Cît despre Goran Ivanisevic se poate spune că tot ce a luat pe mere, a dat pe pere. Mai precis, a reușit 23 de ași și 13 duble greșeli. Revelația acestui turneu, Alexandru Rădulescu a pierdut după un meci epuizant în fața americanului Mali Vali Washington. Și Tim Henman a fost eliminat, spulberînd speranțele gazdelor de a avea un reprezentant în semifinale. Sferturi de finală, masculin: Richard Krajicek (nr. 7) - Pete Sampras (nr. 1) 7-5, 7-6,6-4 Jason Stoltenberg (Australia) - Goran Ivanisevic (nr. 4, 6-3, 7-6, 6-7, 7-6 Todd Martin (nr. 13) - Tim Henman (Marea Britanie) 7-6, 7-6, 6- 4 MaliVali Washington (SUA) - Alex. Rădulescu (Germania) 6-7, 7- 6, 5-7,6-4, 6-4 La feminin, Arantxa Sanchez a reușit să oprească ascensiunea americancei McGrath, administrîndu-i un sec 6-2,6-1. în cea de-a doua semifinală, Steffi Graf (nr. 1) a învins-o pe Kimiko Date (nr. 12) cu 6-2, 2-6, 6-3. (C.N.) Agențiile de presă internaționale au anunțat că Anghel Iordănescu a acceptat o ofertă din partea campioanei Arabiei Saudite, Al Hilal. Se precizează și salariul pe care ar urma să îl primească selecționerul Iordănescu face pe misteriosul român: 25.000 de dolari lunar. Sursa acestei știri este însuși clubul a cărui echipă va fi pregătită de Iordănescu. Bate la ochi salariul destul de mic, unele voci afirmînd că “Nea Puiu” ar fi primit mult mai mult de la FRF. Oricum, Iordănescu a declarat că nimic din ce se aude nu e adevărat și că va răspunde concret tuturor întrebărilor legate de acest subiect abia pe 8 iulie, cînd și-a anunțat o conferință de presă. DRAGOȘ BUZĂRIN F.C. Caracal la Pîrîul Rece Divizionara B și-a reluat pregătirile (pe data de 1 iulie), după care, chiar a doua zi, a plecat la Pîrîul Rece, pentru un stagiu de pregătire montană. Timp de 12 zile cabana “Cheia” va fi gazda lotului de 23 de jucători pregătiți - așa cum ne-a declarat dl. Constantin Mitriță, de profesorul Emil Vlăduț, ajutat de jucătorii Ispas și Firescu. Singurii fotbaliști în... tratative de transfer sunt Ioniță și Jianu, liberi de contract. (L.M.) BALCANIADA DE ATLETISM In Capitală va avea loc, în perioada 6-7 iulie 1996, Campionatele Balcanice de Atletism pentru juniori. La aceste campionate vor fi prezenți sportivi din 6 țări: Bulgaria, Turcia, Albania, Grecia, Iugoslavia și România In lotul național sînt prezente și sportive din orașul nostru, după cum urmează: Claudia Cofiță (1500 m), Ileana Brîndusoiu (disc) și Ioana Ungureanu (400 mg) de la Șc. Sp. Olimpia, respectiv Anca Safta (400 și 800 m, plat) și Maria Ungureanu (1500 m) de la CSM Craiova Atletele Anca Ciutureanu (400 mg), Angela Bîgiu și Claudia Jovan (5 km marș) vor participa la o selecție înainte de campionate. Sportivele vor fi însoțite de antrenorii: Ștefan Popescu și Mihai Nistor. Sa dorim succes și cît mai multe medalii. _____________FLORIN NEGIRO Ciclism - Turul Franței CIPOLLINI renunță, SVORADA abandonează o etapă la care italianul Mario Cipollini a renunțat din cauza unei stări febrile și în care, ciclistul ceh Jan Svorada a abandonat, resimțindu-se după o căzătură mai veche, la km 106. A lipsit, de asemenea și italianul Ivan Gotti. Primul la Besancon a fost olandezul Jeroen Blijtevens, după 6h 55’ 53", urmat de francezul Frederic Moncassin și germanul Erik Zabel. în clasamentul pe echipe conduce GAN, în cel al cățărătorilor olandezul Danny Nelissen, iar cel mai rapid ciclist al turului este, acum, Federic Moncassin. Stephane Teulot păstrează tricoul galben. Cîștigătorul etapei a șasea (Arc Lenans - Aix Ies Bains, 207 km) disputate ieri a fost: Micael Boogerd (Olanda), pe pozițiile 2 și 3 clasîndu-se: Erik Zabel (Germania) Și Laurent Jalabert (Franța). Unul din 198 JEROEN BLIJLEVENS, are 24 de ani și e la a doua participare în “Marea Buclă”. Este unul din cicliștii rapizi ai plutonului, lucru demonstrat anul trecut la Dunkerque. Nu s-a remarcat niciodată în zonele de pantă și, în consecință, pentru a se revanșa trebuie să pedaleze repede la drum întins. LAURENTIU MITRE iBRICA TeLeNiete BI STILIi SIMBATA TVR 1 - 23,55: Ciclism. Turul Franței (rez) PRO TV - 16,00: Tenis. Turneul de la Wimbledon - finala feminină (d);0,20: Sport la minut; 6,30: Lumea rugby-ului EUROSPORT - 12,00 și 1,00: Atletism IAAF Grand Prix de la Oslo (r); 14,00: Ciclism. Turul Franței, et 7 (d); 23,00: Ciclism Turul Franței (rez) FRANCE 2 - 14,50: Ciclism. Turul Franței, et 7 (d) RAI TRE -14,10: Ciclism. Turul Franței, et 7 (d); 18,35: Ciclism Turul Italiei, et. 12 (r); 19,05 și 2,00: Tenis. Turneul ATP de la Mestre, 21,00: Ciclism. Turul Franței (rez) RTS -15,45: Tenis. Turneul de la Wimbledon, finala feminină (d) SAT 1 -19,00: Fotbal magazin DUMINICĂ TVR 1 - 22,20: Duminica sportivă TVR 2 -16,45: Jocurile Olimpice de Vară - Atlanta, magazin sportiv PRO TV -16,00: Tenis. Turneul de la Wimbledon, finala masculină (d) 23,10: Tenis. Turneul de la Wimbledon, finala dublu masculin (d); 0,20: Sport la minut EUROSPORT - 16,30: Ciclism. Turul Franței, et. 8 (d); 20,30: Atletism. Concursul de la Padova, Italia (d); 23,00: Ciclism. Turul Franței (rez) FRANCE 2 - Ciclism. Turul Franței, et. 8 (d); 19,40: Stadion - magazin sportiv RAI TRE -16,30: Ciclism. Turul Franței, et. 8 (d): 19,00: Atletism. Concursul de la Padova (rez), 23,55: Duminica sportivă RTL -15,50: Tenis. Turneul de la Wimbledon, finala masculină (d) *4 ^ A ^ X -a -sv (♦ iPÖit «') i/Ar r fl v f^L.r * c5b