Cuvîntul Libertății, ianuarie 2000 (Anul 12, nr. 3001-3028)

2000-01-21 / nr. 3018

8/Vineri, 21 ianuarie 2000 CUVÎNTUL LIBERTĂȚII Ieri, azi, mîinec SPORT> Craiovenii la loturile lenei l-a preferat pe Mara în locul lui Claudiu Niculescu 4 * Florin Bătrînu și Florin Prunea au fost convocați pentru turneul din Cipru Ieri a avut loc la sediul FRF întrunirea Comitetului Executiv care, printre altele, a aprobat lotul pe care selecționerul Emerich Jenei îl va deplasa în Cipru. De pe lista anunțată de selecționer cu ceva timp în urmă au dispărut printre alții și craiovenii Stoican și Claudiu Niculescu, în locul ultimului fiind preferați jucători ca Mara sau Niculae. Federația Română de Fotbal a cheltuit 75.000 de dolari pentru deplasarea echipei naționale de fotbal a României, la turneul de pregătire de la Larnaca (Cipru), programat în perioada 1-6 februarie, a declarat, ieri, în cadrul unei conferințe de presă, președintele FRF, Mircea Sandu. Acesta a precizat că deplasarea reprezentativei României în Cipru se va realiza cu o săptămînă înainte de începerea turneului, la solicitarea antrenorului Emeric Jenei, care a dorit să beneficieze de o perioadă de pregătire înaintea partidelor cu celelalte echipe participante la turneu. Jenei a precizat că la Campionatele Europene vor face deplasarea 23 de fotbaliști și că intenționează să includă în lotul pentru Euro 2000 și jucători tineri, care să se obișnuiască cu atmosfera marilor competiții. “Am obsevat că, de obicei, în cadrul unui turneu final evoluează cel mult 18 fotbaliști și cred că este important pentru tineri să fie alături de marii jucători la un campionat european”, a spus lenei. Antrenorul echipei naționale a convocat, marți, de la ora 18.00, la sediul FRF, următorii 20 de jucători: -portari: Bogdan Lobonț (Rapid București), Florin Prunea (“U”Craiova); -fundași: Florentin Dumitru (Astra Ploiești), Cornel Buta (Dinamo București), Valentin Năstase (Dinamo București), Florin Bătrînu (Universitatea Craiova), Dorel Mutică (Rapid București), Iulian Crivac (Rapid București), Mugur Bolohan (Rapid București); -mijlocași: Florentin Petre (Dinamo București), Ovidiu Sabău (Rapid București), Ionuț Lupescu (Dinamo București), Cătălin Hîldan (Dinamo București), Laurențiu Roșu (Steaua București), Pompiliu Stoica (Astra Ploiești), Narcis Răducan (Rapid București), Marius Măldărășan (Rapid București); -atacanți: Adrian Mihalcea (Dinamo București), Bogdan Mara (FC Argeș), Marius Niculae (Dinamo București). Lotul național va decola, marți, la ora 21.25, spre Sarnaca, în primele două zile Emeric Jenei va conduce cîte două antrenamente pe zi, iar pe 28 ianuarie reprezentativa României va susține un meci de verificare cu un adversar care va fi stabilit ulterior. In următoarele patru zile, fotbaliștii români vor efectua cinci antrenamente, pe 2 februarie este programată partida cu echipa Letoniei, iar pe 4 februarie va avea loc meciul cu învingătoarea întîlnirii Slovacia- Georgia. Selecționata condusă de Emeric Jenei va mai disputa două partide, pe 6 și pe 8 februarie, urmînd ca sosirea în țară să aibă loc pe 9 februarie la ora 6.30. LUCIAN CAZAN «I f 1 - .. ■ [UNK] [UNK] [UNK] , ^ ■ M 9 Prestațiile din tur ale lui Niculescu nu au fost destul de convingătoare pentru Emerich lenei Numirea antrenorului Marian Bondrea la conducerea tehnică a divizionarei B Electro Bere a atras spre echipa craioveană o serie de jucători cu experiență. Se află, deja, la pregătiri Cristi Albeanu și Narcis Mohora, iar azi va sosi și Ștefan Stoica, care nu s a înțeles cu reșițenii unde intenționa să se legitimeze. Acum problema cea mai grea este găsirea resurselor financiare pentru achiziționarea celor trei jucători. Dacă conducătorii clubului vor reuși să-i păstreze la Craiova, atunci forța echipei va crește considerabil, ei aducînd într-un lot tînăr un plus de experiență și valoare. NICU DOLEA Mexic - România (selecționata divizionară) 3-1 Selecționata Mexicului a învins, la Monterrei, într-o partidă amicală, cu scorul de 3-1 (2-1), reprezentativa divizionară a României. Golul selecționatei României a fost înscris de Dăscălescu, în minutul 5, iar pentru Mexic au marcat Pardo ’21, Mendez ’34 și Abandis ’48. Antrenorul divizionarei “tricolore” Mircea Lucescu a folosit următorii jucători: Lobonț (’46 R.Lucescu) - Bolohan (’66 Raț), M.Rednic, Mutică, Stanciu, Crivac - Sabău (’69 Mărgăritescu), Măldărășanu (’52 D.Chiriță), Schumacher (’36 N.Răducan) - M.Dăscălescu (’55 Bălan) și S.Radu. Antrenorul mexicanilor, Manuel Lapuente, a trimis în teren următoarea formație: Campos (’46 Perez) - Suarez, Ramirez, Mendez (’63 Almaguer), Davino Pardo, Villa (’63 Hierro), Hernandez (’74 Rodriguez), Zepeda (’66 Mora) - Abandis, Blanco. Reprezentativa României va reveni în țară, vineri seară, pe Aeroportul Internațional Otopeni. Inter il vrea pe Robbie Keane Responsabilii echipei italiene Inter Milano au confirmat faptul că sunt interesați de achiziționarea jucătorului formației engleze Coventry City, irlandezul Robbie Keane. Responsabilii clubului milanez au exclus posibilitatea achiziționării lui Keane înainte de data de 31 ianuarie, cînd se încheie perioada de transferări. Un oficial din cadrul clubului Inter Milano a declarat că fotbalistul irlandez este un jucător valoros, adăugind că achiziționarea lui nu va fi posibilă însă înainte de luna iunie. Meci amical. Petrolul FC Argeș 1-1 Petrolul Ploiești a terminat la egalitate, scor 1-1 (1-0) (1-1) (0- 0) (0-0), partida amicală disputată, ieri, pe stadionul “Caraimanu” din Bușteni, în compania lui FC Argeș. Partida s-a disputat pe durata a patru reprize a cîte 30 de minute. La sfîrșitul primei reprize, Petrolul a condus cu scorul de 1-0, prin golul marcat de Irimescu, în minutul 23. In repriza secundă FC Argeș a egalat prin Bratu, în minutul 48. în primele 60 de minute, antrenorul formației prahovene, Virgil Dridea, a folosit următorii jucători: M.Ilie - Oancea, Pîrvu, O.Grigore, Onuț, Irimescu - Todoran, M. Roșu, Crăciun - Orlando și Costescu. De partea cealaltă, tehnicianul lui FC Argeș, Mihai Zamfir, a trimis în teren următoarea formație: Coman - M.Diță, Gîlmencea, M.Radu, Bogoi, Danciu - Șomcherechi, Bălașa, A.Chiriță - Bilașco și Bratu. în ultimele două reprize cei doi tehnicieni ai celor două formații au folosit următorii jucători: Petrolul: Fl.Grigore - Gh.Matei, Diaconu, Stan, Oancia, D. Bucur - S.Tudor, Costache, Pancovici, V.Voinea - A. Toader. Pentru Petrolul au mai evoluat Toporan, Nuță, J.Stoica, Șeler și Cr.Neagu. FC Argeș: Tene - Pîrlog, Mogoșanu, N.Diță, Stroe, Comaci - P. Codrea, Feraru, Nedelea - Mara și Neaga. Pentru echipa piteșteană au mai jucat Stanciu, Dică, Coblari și Ciobanu. n n n si nn n m n n i n inSBBiBflnn Ștefan Grigorie și Mirel Rădoi la naționala de tineret Turneul pe care reprezentativa de tineret a României îl va efectua, în perioada 30 ianuarie- 10 februarie, la Adana (Turcia), va costa Federația Română de Fotbal (FRF) suma de 23 de mii de dolari, a declarat, ieri, în cadrul unei conferințe de presă președintele FRF, Mircea Sandu. “FRF are o excelentă colaborare cu Federația Turcă de Fotbal și de aceea s-a decis ca să se efectueze acest sejur la Adana. Federația Română de Fotbal va plăti doar transportul și diurna delegației, restul cheltuielilor fiind suportate de turci”, a spus Sandu. Antrenorul selecționatei de tineret a României, Ion Moldovan, a declarat că obiectivul impus de FRF formației pe care o conduce este calificarea la turneul final al Campionatului European din anul 2002, adăugind că turneul pe care echipa de tineret îl va efectua în Turcia face parte dintrun program de selecție. Reprezentativa de tineret a României va disputa, pe data de 9 februarie, la Adana, o partidă de verificare în compania selecționatei similare a Turciei (under 21). Formația de tineret a României va mai întîlni, pe data de 2 februarie, o selecționată a regiunii Adana. Ion Moldovan a spus că, în afara celor două partide deja perfectate, reprezentativa de tineret a României ar putea să mai dispute încă două meciuri amicale. Reprezentativa de tineret a Turciei (under 21) s-a calificat pentru turneul final al Campionatului European, competiție care se va desfășura, în perioada 26 mai-4 iunie, în Slovacia. Comitetul Executiv al FRF a validat, ieri, numele jucătorilor din lotul reprezentativei de tineret a României care vor face deplasarea în Turcia. “Din cei 23 de jucători pe care i-am propus Comitetului Executiv al FRF, doar 20 vor face deplasarea la Adana. Cel tîrziu marți, voi cunoaște numele celor trei jucători la care voi renunța, dar sigur pe această listă se află un portar”, a spus Moldovan. Antrenorul echipei de tineret a adăugat că, inițial, îl selecționase, în locul craioveanului Ștefan Grigorie, pe dinamovistul Marius Niculae, dar a trebuit să renunțe la acest fotbalist, deoarece va face parte din lotul selecționatei de seniori a României care, în perioada 25 ianuarie-9 februarie, va efectua un turneu de pregătire în Cipru. Cei 23 de jucători nominalizați de Ion Moldovan pentru turneul din Turcia sunt următorii: Emilian Dolha (Olimpia Satu Mare), Daniel Coman (FC Argeș Dacia Pitești), Adrian Pascal (Corvinul Hunedoara) - portari, George Ogăraru, Florin Maxim (ambii Steaua București), Florin Nohai (Ceahlăul Piatra Neamț), Dan Alexa (Rocar București), Mirel Rădoi (Extensiv Craiova), Sorin Ghionea (Oțelul Galați), Florin Ciurlea (FCM Bacău), Aurel Pătrașcu (Sportul Studențesc) - fundași, Paul Codrea (FC Argeș Dacia Pitești), Adrian Olah (FC Național București), Tiberiu Ghioane, Răzvan Raț (ambii Rapid București), Florin Cernat (Dinamo București), Vlăduț Munteanu (FCM Bacău) - mijlocași: Marius Nemțeanu (Ceahlăul Piatra Neamț), Ștefan Grigorie (Universitatea Craiova), Adrian Neaga (FC Argeș Dacia Pitești), Cristian Tudor (Gloria Bistrița), Claudiu Drăgan (Dinamo București) și Cristian Tomozei (FC Național București) - atacanți. Convocarea celor 20 de jucători va avea loc, pe data de 30 ianuarie, la ora 11.00, la sediul FRF, prilej cu care antrenorul Ion Moldovan va susține, de la ora 12.00, o conferință de presă. Decolarea spre Istanbul va avea loc în aceeași zi, la ora 17.00, de pe Aeroportul Internațional Otopeni, urmînd ca sosirea la Adana să aibă loc la ora 23.00. Primul antrenament al echipei de tineret “tricolore” va avea loc, pe data de 31 ianuarie, de la ora 11.00, urmînd ca, în aceeași zi, de la ora 17.00, să aibă loc al doilea antrenament. Selecționata de tineret a României va efectua antrenamente și în zilele de 1 februarie (de la ora 10.30), 3 februarie (17.00), 4 februarie (10.30, 16.30), 5 februarie (10.30, 16.30), 6 februarie (10.30), 7 februarie (10.30, 16.30) și 8 februarie (11.00). Delegația română se va întoarce în țară pe data de 10 februarie în jurul orei 11.00. * Cei doi fotbaliști activează la "U" Craiova, respectiv FC Extensiv Victorie Jos-verde sub Tîmpa Metrom Brașov - FC Extensiv 0-1 (0-1) * A marcat: Rotariu '30 * Ferentz Popescu, accidentat în continuare, și tînărul Ailenei nu au evoluat în această partidă * Amicalul cu Steaua - contramandat ca și cel cu Oltul Sf. Gheorghe. FC Extensiv a disputat ieri dimineață de la ora 11:00 un meci amical cu divizionara B Metrom Brașov formație pe care a reușit să o învingă la limită chiar sub Tîmpa. Meciul a fost dominat în mare parte de olteni, care au avut multe momente bune de joc, de-a lungul celor 90 de minute. Au mai existat și unele sincope, în mare sunt mulțumit de jocul echipei, chiar dacă mai avem multe lucruri de pus la punct”, ne spunea ieri, antrenorul Sorin Cîrțu. Golul craiovean, reușit de veteranul Iosif Rotariu, a venit în urma unei combinații a acestuia cu Mugurel Gușatu. La această partidă, Cîrțu a folosit următorul “ 11 ” de bază: Mare - Mierlă, Mirea, Zanfir, Ghiță - Laczko, M. Rădoi, Rotariu, D. Rădoi - Gușatu, Fabian. Au mai jucat: Zdrîncă și Stoianov-portari, Biță, Paraschiv, Lola, Ristea, Pane, Sima, Nițu, Badea, Lepădatu, Murgan, Ghindeanu, Barbu, Mateiță - jucători de cîmp. Nu a fost folosit Ailenei și Fr. Popescu, acesta din urmă fiind în continuare accidentat și aflînduse sub directa îngrijire a doctorului Stamatescu. Aruncînd o privire asupra echipei introduse încă din primul minut de principalul Sorin Cîrțu se observă “rocada” Mirea Mieilă, care vor face probabil schimb de posturi în returul de campionat. Dacă încredințarea postului de fundaș stînga lui Gabriel Ghiță era previzibilă, mutarea curajoasă se constituie în trecerea tînărului Mirel Rădoi, 18 ani, ca mijlocaș la închidere în fața lui Zanfir și lîngă Rotariu, acest lucru constituindu-se pentru el într-un mediu propice performanței. Imediat după întîlnirea de la Brașov, roș-verzii s-au întors cu autocarul la Sf. Gheorghe. Amicalul de ieri după-amiază cu formația Oltul din localitate a fost anulat. Același lucru s-ar putea întîmpla și cu disputa programată contra Stelei ce urma să aibă loc chiar la Fórban. Din cauza ninsorii și a viscolului, terenul de la locul de cantonament al militarilor este impracticabil, neputîndu-se interveni pentru înlăturarea zăpezii. LUCIAN CAZAN “VLSI ELECTRONICS” și “Cuvîntul Libertății” lansează marele concurs cu premii constînd în accesul pe Internet! Cumpărați “Cuvîntul Libertății” în fiecare zi, de luni pînă sîmbătă și trimiteți setul de taloane, numerotate de la 1 la 6, pe adresa redacției (str. Olteț nr. 8) pînă în ziua de miercuri a următoarei săptămîni, cînd are loc tragerea la sorți. Specificați pe plic “Pentru concursul Net GAMES Café Internet”. Fiecare dintre cei 7 cîștigători va beneficia de acces gratuit la Internet, timp de trei ore. Mai multe plicuri au mai multe șanse de cîștig! Net GAMES Cafa Internet Servicii INTERNET și vînzări calculatoare Adresa: strada CALEA BUCUREȘTI, BLOC ME PARTER (lîngă Universitate) REZERVĂRI CALCULATOARE LA TELEFONUL: 410.642.sumele............................................................. Prenumele.... ...................... \dresa.................................... telefon........................ -Jn Mult zgomot pentru nimic Antrenorul Emil Săndoi ne-a declarat că Universitatea dispune la Govora de condiții foarte bune. în primele ore de la sosirea în stațiune în camere temperatura a fost mai rece, motiv pentru care Cornel Papură, un tip mai meridional, s-a speriat și a cerut un calorifer de la Craiova. Hotelul “Parc” nu mai fusese încălzit de la Revelion și era firesc să fie mai răcoare în camere. Situația s-a remediat în cîteva ore și de atunci nimeni nu mai armas nimic de reproșat. Craiovenii vor pleca sîmbătă dimineața de la Govora, direct la Tr. Severin și vor reveni în stațiunea vîlceană luni după-amiază, pentru încă o săptămînă de pregătiri și jocuri amicale. Antrenamente la metru seri. Emil Săndoi a condus de dimineață un antrenament fizic în care “într-o veselie” jucătorii i-au “înghițit” o porție de 10 km de alergare prin zăpadă. După-amiază a fost ceva mai bine, pentru că a apărut și mingea. Pe stadionul din Govora s-a lucrat pe ateliere. Ușoare accidentări acuză Papură, Frăsineanu și Nicola, dar toți trei lucrează strîngînd din dinți, conștienți că este o perioadă grea, dar necesară. Tineretul “Universității se pregătește după orarul școlar. Trei promovări Cătălin Beldeanu s-a pregătit pînă acum cu echipa de tineret a Universității. Conducerea tehnică ar dori ca el să se întoarcă la divizionara B Electro Bere, pentru a juca la un nivel mai ridicat. Spre Rm.Vîlcea au fost trimiși Dina și Minoiu, jucători care au depășit vîrsta junioratului și nu pot, la ora de față, să facă față rigorilor primei divizii. La Rm.Vîlcea cei doi au o șansă în plus să se integreze, ținînd cont că, acum, antrenor acolo este Nicolae Tilihoi. Toți trei sînt jucători de perspectivă și promovarea lor la Divizia B este un pas firesc și evoluțiile lor la echipele unde au fost împrumutați vor fi monitorizate de antrenorii Universității. NICU DOLEA Antrenorul formației de tineret de la Universitatea, Nicolae Ungureanu, este obligat să-și adapteze programul de antrenament după orarul școlar. Avînd în pregătire în majoritate elevi, antrenorul oltean efectuează, zilnic, cîte două antrenamente. La mijlocul săptămînii viitoare, Nicolae Ungureanu va organiza un cantonament loca, profitînd de vacanța școlară și atunci și intensitatea antrenamentelor va fi mai mare. SSfifi ■