Cuvântul Libertății, iulie 2003 (Anul 15, nr. 4161-4187)

2003-07-25 / nr. 4182

16 Vineri, 25 iulie 2003 S Astăzi, de la ora 2030 Universitatea Craiova - Steaua București | — — — — — — — — — — — — — — — — — — —! IFORMAȚII PROBABILE: Universitatea: Guso - Daouda, Papură, Moți - Miclea, 1 Bundea, Stoianof, Pleșan, Stancu - Morgan, Borbély. Ant Itrenor: Sorin Cîrțu. Steaua: Tudor - Dumitru, Răchită, Rădoi, P. Stoica - Paraschiv, Falemi, Aliuță, Boștină - Răducanu, Diniță. Antrenor: Victor Pițurcă. Cristescu a fost numit director sportiv încă de la sfârșitul ediției de campionat. Silvian Cristescu a părăsit gruparea din “Parcul Romanescu”, fiind dorit de Sorin Cîrțu la Universitatea. Plecat în cantonament cu lotul de seniori la Poiana Brașov, Cristescu a fost nevoit să uite pentru totdeauna de cariera de fotbalist datorită unor probleme grave de sănătate. De la venirea sa la Universitatea, Sorin Cîrțu l-a dorit pe Cristescu aproape de echipă, dacă acesta nu a putut evolua sub culorile “alb-albastre” ca jucător, ieri conducerea clubului i-a oferit postul de director sportiv, rămas liber după dispariția lui Petre Deselnicu. CONSTANTIN RADU Seria meciurilor amicale dintre Universitatea și Steaua, inaugurată în pauza dintre turul și returul campionatului precedent, va continua astăzi, de la ora 20.30, cu o altă “etapă”. Prietenia cunoscută dintre tehnicienii celor două formații, Sorin Cîrțu, respectiv Victor Pițurcă, a fost factorul decisiv în aranjarea acestor dispute, neobișnuite în anii trecuți, în special din cauza rivalității dintre cele două cluburi, dar și obiceiului care spune că formațiile “tari" ale unui campionat nu joacă niciodată meciri amicale, nefiind cunoscute întâlniri gen Steaua - Dinamo, Roma - Juventus sau Real - “Barca” în afara sezonului competițional. Anul acesta, “alb-albaștrii” au dat piept cu gruparea din Ghencea de 3 ori, două dintre partide încheindu-se cu scor alb, în returul campionatului, una oficială, iar cealaltă cu caracter amical, ambele disputate pe stadionul “Steaua”. Prima confruntare din 2003 a avut loc însă la Craiova, “roș-albaștrii” impunându-se cu 2-1, după ce Universitatea a condus cu 1-0. Lotul Stelei va ajunge astăzi în Bănie, fiind lipsit de prezența lui Eugen Trică, aflat în dizgrația lui Victor Pițurcă după “amicalul” pierdut la Atena, cu AEK, scor 0-3. Cum jocul de astăzi este unul de verificare, ambele conduceri tehnice au convenit să efectueze un număr nelimitat de schimbări, pentru a putea observa majoritatea jucătorilor din lot. COSMIN STAICU 5 “Universitatea B” a învins Vânju Mare Pe stadionul „Municipal“ din Drobeta Turnu Severin, echipa a doua a Universității Craiova a întâlnit, miercuri seara, divizionara B, Building Vânju Mare. Acest amical, la care au asistat 1.500 de spectatori, a fost câștigat de elevii lui Sorin Cîrțu cu scorul de 4-1 (3-0). Golurile formației craiovene au fost marcate de Stoianof (’28), Bratu (’29), Cl. Tudor (’40) și Moți (’59), în timp ce gazdele au înscris golul de onoare în minutul 85, din penalti, Urai apărând o lovitură de pedeapsă, în minutul 75. La divizionara B au jucat și foștii reșițeni Zimmerman și Hamath, aflați în probe la Universitatea în vara aceasta: Building: Zimmerman -Gădăleanu, Dită, Vodiță, Panduru - Băltărețu, Florea, Ghiță, L. Popescu - Burlan, Ciochină. Au mai jucat: Poenaru, Hamath, Popa, Universitatea: Urai - Laczko, Moțl (’60, A. Nicolae), V. Stancu - Bratu, Lazarovici,Stoianof (’61 Bădoiu), Cl. Tudor (’67 Nedelcu), Preda - Bengondo (’66 Dănănae), McBreen (’65 Oprea). Antrenor: Sorin Cîrțu. PORT CUVÂNTUL LIBERTĂȚII FC____ va evolua sub numele FC Petrolul Ploiești Gruparea FC Petrolul Astra, rezultată în urma fuzionării cluburilor Petrolul și Astra, va evolua în campionatul Diviziei A 2003-2004 sub numele de FC Petrolul Ploiești. Conducerea clubului s-a reunit, miercuri seară, și a decis ca numele echipei să fie FC Petrolul Ploiești, urmând ca această formație să dispute meciurile pe stadionul Astra. Președintele Consiliului de Administrație este Florin Bercea, iar Petre Buduru ocupă funcția de director general executiv. Organigrama finală urmează să fie stabilită la începutul săptămânii viitoare. FC Petrolul Ploiești va evolua în sezonul 2003-2004 al Diviziei A după programul competițional stabilit pentru Astra Chivu, titular în partida cu LASK Linz Fundașul român Cristian Chivu a fost titular în partida amicală pe care echipa sa, AS Roma, a câștigat-o, la Linz, cu scorul de 1-0 (0-0), în fața formației locale LASK, din liga a doua austriacă. Intern român a fost tot antrenorul Fabio Io pe întreaga întâlnirii. Unicul gol meciului a fost mat de Francesco Totti, minutul 50, din penalti. Capello a folosit următoarea formulă de echipă: Zotti - Zebina (79 Cufre), Chivu, Samuel (’46 Dellas), Candela - Tommasi (79 Bombardi ni),Guigou (72 Ajk Lima - Totti ('59 D’Agostino) - Montella (’46 Del' Í MILIARD lei i<; I ( ( I * i -4 -A 1.-4 amical al italien avea loc, mai fenberg, îmi pei engleze Fulham. Abonează-te acum și poți câștiga ....,...........................;........;... . ■ J I 3 J t w ■ iAsaltii nil ti raiul i > rom ■si cu iîoîțelal ii ell. m\ I I I I I I I I I I M I I I I I I I I I I I I Rada spre Dinamo ? Fundașul Universității Craiova, Ionuț Rada, a părăsit, ieri, Bănia cu direcția București, lipsind de la programul de pregătire al “albalbaștrilor”. Se pare că singura explicație oferită de Rada a fost că pleacă în Capitală pentru a purta o discuție cu Gică Popescu, cel care deține jumătate din drepturile de transfer ale jucătorului, cealaltă jumătate fiind cumpărată în toamnă, de clubul Universitatea, de la Gigi Nețoiu. Plecarea sa inopinantă spre București ar putea avea legătură cu dezlegările în alb deținute de Gigi Nețoiu, el având nevoie și de semnătura jucătorilor pentru ca dezlegările să poată fi valorificate. Rada trebuia să negocieze cu oficialii clubului Universitatea prelungirea contractului care expira peste un an și se pare că primele propuneri venite din partea oficialilor craioveni nu l-au mulțumit pe deplin. Gabi Balint a demisionat de la Poli AEK Gabi Balint a anunțat, miercuri seară, că renunță la funcția de antrenor principal al echipei Politehnica AEK Timișoara. “îmi pare rău că nu am luat această decizie mai devreme. Aici vor urma scandaluri și situația se va înrăutăți”, a afirmat Balint, după meciul amical pe care echipa sa l-a pierdut, cu scorul de 0-1 (0-1), în fața divizionarei C, Telecom Arad. Jucătorii echipei Poli AEK au evoluat cu banderole albe pe braț, în semn de protest față de situația creată la gruparea timișoreană, în urma conflictului dintre președintele Consiliului de Administrație al clubului, Anton Doboș, și Iosif Armaș. Viorel Vișan este noul antrenor Președintele Consiliului de Administrație al FC Politehnica AEK Timișoara, Anton Doboș, l-a numit, ieri, pe Viorel Vișan în funcția de antrenor principal al echipei timișorene. Fost fotbalist al formației Poli Timișoara, Viorel Vișan este antrenorul cu care, în sezonul 2002-2003, echipa de tineret Poli AEK a cucerit titlul de campioană națională. Vișan va fi ajutat de antrenorul secund Adrian Stoicov și de antrenorul portarilor, Dumitru Stîngaciu. Jucătorii formației Poli AEK au intrat din nou în cantonament, acesta urmând să ia sfârșit sâmbătă, o dată cu meciul amical pe care echipa timișoreană îl va susține în compania formației sârbe Obilic Belgrad. Partida este programată de la ora 18, pe stadionul “Dan Păltinișanu”. Iu rutmul, temuri fii1 In iiif După plecarea lui Gabriel Tantasaray și a lui Kiriță la Samsunspor linia defensivă a “alb-roșilor” s-a cam subțiat, pentru postul de stoper rămânând doar Burcă, lodi și Vătavu, antrenorul Ioan Andone având huș central. Și cum transferul lui, are slabe șanse de înfăptuire, Rada ar fi cea mai potrivită soluție pentru defensiva dinamovistă, mai ales că Andone și-a exprimat în multe rânduri preferi pentru jucătorul crescut la Școala de Fotbal “Gică Popescu" și care s-a afirmat la Universitatea. Rada face parte din “tripleta” defensivă concepută de Sorin Cîrțu încă din sezonul trecut: Daouda- Papură-Rada, cei trei ajungând la un grad de omogenitate care poate oferi o siguranță deosebită echipei craiovene.1Ifc Ifc. 1