Cuvântul Libertății, iulie 2003 (Anul 15, nr. 4161-4187)

2003-07-29 / nr. 4185

CUVÂNTUL LIBERTĂȚII Natatie - CM Barcelona y Cîșlaru - medalie de bronz la 400 m mixt înotătoarea româncă Beatrice Nicoleta Cîșlaru a cucerit, duminică seară, medalia de bronz în proba de 400 m mixt din cadrul Campionatelor Mondiale de la Barcelona. Cîșlaru, care a fost cronometrată cu timpul de patru minute, 41 de secunde și 86 de sutimi, a fost devansată de ucraineanca Jana Kloșkova (4:36.74) și de unguroaica Eva Risztov (4:37.39). în clasamentul pe medalii, România s-a clasat pe locul 22, cu două medalii de bronz obținute de Beatrice Nicoleta Cîșlaru și Dragoș Coman. Atletism - Reuniunea de la Pyrgos Gușet, învingător în proba de aruncare a greutății Atletul Gheorghe Gușet a câștigat, duminică seară, proba de aruncare a greutății din cadrul reuniunii de la Pyrgos, cu o performanță de 20,03 m. Gușet l-a devansat pe slovenul Mira Vodovnik (19,60 m) și pe rusul Pavel Sofia (18,83 m). Alina Cucerzan s-a impus în proba de 1.500 m, cu timpul de patru minute, cinci secunde și 82 de sutimi, fiind urmată de rusoaica Olga Komiagina (4:08.17). în proba de 3.000 m obstacole. Cristina Casandra s-a clasat pe primul loc, cu timpul de nouă minute, 43 de secunde și 99 de sutimi. Atleta Mariana Solomon a ocupat locul trei în proba de triplu salt, cu o săritură de 14,04 m, fiind devansată de rusoaica Elena Oleinikova (14,70 m) și de italianca Simona La Mantia (14,09 m). Tenis Hănescu - Cozia, în primul tur la Sopot Tenismanul Victor Hănescu îl va întâlni pe argentinianul Guillermo Coria, cap de serie numărul 3, în primul tur al turneului de la Sopot, dotat cu premii în valoare totală de 500.000 de euro. Dacă va trece de Coria, proaspăt câștigător la Kitzbuhel, Hănescu va juca cu învingătorul dintre belgianul Christophe Rochus și argentinianul Federico Brow- JoÉe. Tot în turneul de la Sopot, Adrian Voinea îl va întâlni, în runda inaugurală, pe francezul Olivier Mutis, cap de serie numărul 8. Dacă va trece de Mutis, Voinea va juca cu învingătorul dintre germanul Marc- Kevin Gollner și elvețianul MikChel Kratochvil. Tenismanul Răzvan Sabău îl va întâlni pe rusul Mihail Elgin, în primul tur al challangerului de la St.Petersburg, dotat cu premii în valoare totală de 25.000 de dolari. Dacă va trece de Elgin, Sabău va juca cu învingătorul dintre suedezul Marcus Sarstrand și finlandezul Timo Nieminen, cap de serie numărul 6. în proba de dublu, perechea Răzvan Sabău/Lukasz Kubot (România/Polonia) va juca, în runda inaugurală, cu cuplul rus Vadim Devletșin/Nikolai Mișin, beneficiari ai unui wild-card, în primul tur al challangerului de la Trani, dotat cu premii în valoare totală de 25.000 de euro. Florin Mergea, beneficiar al unui wild-card, îl va întâlni pe argentinianul Mariano Delfino, cap de serie numărul 2. Dacă va trece de Delfino, Mergea va juca cu învingătorul dintre francezii Jerome Haehnel și Edouard Roger-Wasselin. Andy Roddick a câștigat turneul de la Indianapolis Tenismanul american Andy Roddick, cap de serie numărul unu, a câștigat, duminică, turneul de la Indianapolis, dotat cu * premii în valoare totală de 600.000 de dolari. Roddick l-a învins, în finală, cu scorul de 7-6 (7/2), 6-4, pe thailandezul Paradorna Srichaphan, cap de serie numărul 2. Proba de dublu a fost câștigată de perechea Mario Ancici/Andy Ram (Croația/Israel), care a învins, în finală, cu scorul de 2-6, 7-6 (7/3), 7-5, cuplul american Diego Ayala/Robby Ginepri. Kim Clijsters câștigătorul turneului de la Stanford Jucătoarea belgiană de tenis Kim Clijsters, cap de serie numărul 2, a câștigat, duminică, turneul de la Stanford, dotat cu premii în valoare totală de 635.000 de dolari. Clijsters a învins-o, în finală, cu scorul de 4-6, 6-4, 6-2, pe americanca Jennifer Capriati, cap de serie numărul 3. Proba de dublu a fost câștigată de perechea Cara 1 Black/Lisa Raymond (Zimbabwe/SUA), cap de serie numărul unu, care a învins, în finală, cu scorul de 7-6 (7/5), 6-1, cuplul Yoon Jeong-ho/Francesca Schiavone (Coreea de Sud/Italia). Carlos Moya a cucerit titlul la Umag Tenismanul spaniol Carlos Moya, cap de serie numărul unu, a câștigat, duminică, turneul de la Umag, dotat cu premii în valoare totală de 400.000 de euro. Moya l-a învins, în finală, cu scorul de 6-4, 3-6, 7-5, pe italianul Filippo Volandri, cap de serie numărul 7. Proba de dublu a fost câștigată de perechea spaniolă Alex Lopez Moron/Rafael Nadal, care a învins, în finală, cu scorul de 6-1, 6-3, perechea Todd Perry/Thomas Shimada (Australia/ Japonia), cap de serie numărul 4. SPORT Cupa României - turul II “Militarii” întâlnesc Severnav Mâine, de la ora 17.30, în cadrul Cupei României. Armata Craiova va întâlni în deplasare Severnav, echipă pe care elevii lui Florin Oprea nici nu admit să nu o învingă. Reluate pe data de 30 iu nie, antrenamentele divizionarei C Armata Craiova sunt sus ținute la foc continuu, în afara ședințelor de pregătire de zi cu zi, până la momentul actual elevii lui Florin Oprea au susținut și câteva partide de verificare, toate fără probleme, cea mai răsunătoare victorie înregistrând-o în urmă cu aproape două săptămâni, 5-1 cu CFR Craiova. Pentru “militari”, puținul timp rămas până la demararea noii ediții de campionat va fi ocupat atât cu cantonamentul ce va fi efectuat începând de săptămâna viitoare, cât și cu jocurile din Cupa României. Astfel, în ceea ce privește competiția considerată ca fiind cea mai “curată”, Armata Craiova va întâlni mâine, de la ora 17.30, echipa mehedințeană Severnav, ce activează tot în cel de-al treilea eșalon fotbalistic al țării. Cu toate că se va desfășura în deplasare, “roșgalbenii” au numai gânduri de victorie, de aceeași părere fiind ieri chiar și președintele Nicolae Marincel (foto), care ținea să declare: “Știm că nu ne va fi ușor, ținând cont de faptul că evoluăm în deplasare, însă noi mergem să ne impunem. Avem nevoie de astfel de victorii, care nu au decât să ne ridice moralul în privința viitorului sezon competițional”. Un vesitean la “centru” la Ieri, prin intermediul Internetului, Comisia Centrală a Arbitrilor a făcut cunoscute brigăzile ce vor avea de împărțit dreptatea în turul II al Cupei României. Astfel, întâlnirea dintre formațiile Severnav și Armata Craiova îl va avea la “centru” pe Cosmin Corocan, un tânăr cavaler al fluierului provenit din Reșița. Totodată, la duelul dintre Chimia Craiova și Școala de Fotbal “Gică Popescu” Calafat, ce se va desfășura pe stadionul “Combinat”, a fost delegat craioveanul Eduard Constantinescu. Cantonament la Rânca sau Bâlta Așa cum aminteam câteva rânduri mai sus, de săptămâna viitoare divizionara C Armata Craiova se va afla într-o perioadă de pregătire centralizată. După îndelungi tergiversări, diriguitorii din Valea Fetii au decis ca trupa lui Florin Oprea și Jean Maican să se deplaseze pe Cheile Sohodolului, unde, pe parcursul a nu mai puțin de 10 zile, începând de luni sau marți, vor susține cantonamentul acestei veri. Ceea ce nu s-a hotărât încă, este care dintre localitățile Rânca sau Bâlta să reprezinte stabilimentul craiovenilor. SILVIU GHIȚĂ Lance Armstrong a câștigat Turul Franței Ciclistul american al echipei US Postal, Lance Armstrong, a câștigat, duminică seară, ediția centenară a Turul Franței, cu timpul de 83 de ore, 41 de minute și 12 secunde. Armstrong a câștigat pentru a cincea oară consecutiv Turul Franței, egalând performanța spaniolului Miguel Indurain. Alți cicliști care au câștigat de cinci ori Turul Franței sunt: francezul Jacques Anquetil (1957, 1961,1962, 1963, 1964), belgianul Eddy Merckx (1969, 1970, 1971, 1972, 1974) și francezul Bernard Hinault (1978, 1979, 1981, 1982, 1985). După ceremonia de premiere, Lance Armstrong a declarat că este foarte obosit, după adjudecarea celui de-al cincilea Tur al Franței. “Este un vis. A fost cel mai dificil tur din cele cinci pe care le-am câștigat. Sunt fericit că s-a sfârșit, deoarece mă simt foarte obosit”, a spus rutierul american. Lance Armstrong a asigurat că va fi prezent la startul ediției de anul viitor a Turului Franței. “Iubesc ciclismul, îmi iubesc meseria și voi reveni în Franța pentru o a șasea victorie”, a afirmat americanul. PRIMELE ZECE LOCURI ÎN CLASAMENTUL GENERAL: 1. Lance Armstrong (SUA/US Postal) 83 : 41:12 2. Jan Ullrich (Germania/Bianchi) la 1:01 3. Alexandre Vinokurov (Kazahstan/Telekom) la 4:14 4. Tyler Hamilton (SUA/CSC) la 6:17 5. Haimar Zubeldia (Spania/Euskaltel) la 6:51 6.lban Mayo (Spania/Euskaltel) la 7:06 7.Ivan Basso (Italia/Fassa Bortolo) la 10:12 8. Christophe Moreau (Franța/Credit Agricole) la 12:28 9. Carlos Sastre (Spania/CSC) la 18:49 10. Francisco Mancebo (Spania/i.Banesto.com) la 19:15. Tricoul verde al celui mai bun sprinter i-a revenit australianului Baden Cooke de la echipa fdlieux.com. Tricoul alb cu buline roșii al celui mai bun cățărător a fost câștigat de francezul Richard Vicenque de la formația Quick Step. Tricoul alb al celui mai bun tânăr ciclist i-a revenit rusului Denis Menchov de la echipa J.Banesto.com. Ciclistul de la formația Telekom, Alexandre Vinokurov (Kazahstan) a fost desemnat cel mai combativ rutier din Turul Franței. Cea mai bună echipă a fost desemnată CSC (Danemarca). Ullrich: “N-am fost ” Rutierul german Jan Ullrich, a declarat, ieri, că, în acest an, nu a fost suficient de bine pregătit pentru a câștiga Turul Franței, dar promite că își va lua revanșa în ediția următoare a competiției. Rutierul german este dezamăgit că nu a reușit să câștige etapa de contratimp individual, de sâmbătă, după ce a căzut, bicicleta alunecându-i pe o pată de ulei de pe șosea. Sportivul echipei Bianchi a adăugat că etapele din Alpi au fost decisive în stabilirea câștigătorului Turului Franței. Ullrich consideră că, în ceea ce-l privește, cel mai mare câștig al ediției din acest an a Turului Franței este revenirea sa în topul celor mai buni rutieri. “Am revenit în vârf și asta este ceea ce îmi propusesem, în plus, concurez pentru o nouă echipă, în care știu că pot avea încredere devină", a spus câștigătorul ediiei din 1997 a Turului Franței. Rutierul a mai declarat, printre altele, că este mulțumit de locul al doilea pe care a terminat anul acesta Turul Franței. “Am obținut mai mult decât am îndrăznit să sper. Locul al doilea este ca o victorie pentru mine. La anul voi ataca însă victoria finală, așa că Lance ar trebui să se pregătească și să aibă emoții”, a încheiat Jan Ullrich. SILVIU GHIȚĂ CONSTANTIN RADU pregătit ( Fotbalistul Andrius Slekys a murit într-un accident rutier Atacantul lituanian Andrius Slekys, desemnat cel mai bun marcator din campionatul intern în sezonul trecut, a decedat, duminică, în urma unui accident rutier. Oficiali ai Federației de Fotbal din Lituania au anunțat, ieri, că mașina condusă de Slekys s-a izbit de un perete, din cauze încă necunoscute. Slekys, care evolua la formația FBK Kaunas, a înscris 19 goluri în sezonul trecut, fiind desemnat cel mai bun marcator din campionat. Anul acesta, el a mai marcat alte cinci goluri. FBK Kaunas va întâlni, mâine, formația scoțiană Celtic Glasgow, în prima manșă a turului doi preliminar al Ligii Campionilor. Marți, 29 iulie 2003 1 1 Fierbinte, foarte fierbinte a mai fost vara aceasta pentru Nicu Neagoe, președintele Asociației Județene de Fotbal Dolj. Scandalul ce a durat aproape o lună, în care implicate au fost echipele craiovene Chimia și CFR, i-au produs destule grețuri președintelui de pe “Gheorghe Doja”, nici în viitorii doi ani de mandat nefiind sigur că va avea zile liniștite. Rănit în orgoliu, după bobârnacele luate fără umilință din partea unora dintre cei mai buni amici ai săi, la momentul actual Neagoe nu are altceva de făcut decât să își lingă rănile, pregătind o contraofensivă din care, cu siguranță, se va vrea să iasă biruitor. Partea cea mai interesantă constă în faptul că, în funcție de posibilități, după ce i-a sfătuit și ajutat pe atâția, președintele Nicu Neagoe pare, sau cel puțin așa vrea să creeze impresia, că este un om sihastru. Care, deocamdată prins descoperit pe partea profesională, încearcă să își încarce bateriile în sânul familiei, unde, chiar după spusele lui, se simte cel mai fericit dintre pământeni. După câteva zile de repaus, pe care nu se știe când și dacă le va lua, alături de alți posibili “aliați”, Neagoe speră să renască din propria cenușă, și astfel să pornească la un drum în care, totuși, va trebui să se dovedească foarte precaut. SILVIU GHIȚĂ Atât de singur... Amical Steaua-Modena Echipa Steaua București va susține ultimul meci amical înaintea începerii campionatului, vinerii de la ora 20.00, pe stadionul din Bulevardul Ghencea, în compania formației italiene de primă ligă Modena FC. Partida va fi condusă de o brigadă de arbitri români, intrarea spectatorilor urmând să fie liberă, cu excepția locurilor de la loje. Modena FC, care este antrenată de Alberto Malesani, a reușit, anul trecut, a cincea promovare în Serie A, unde a adunat 12 participări. Preconizatul spectacol de prezentare a lotului grupării “roș-albastre”, care ar fi trebuit să se desfășoare la finalul întâlnirii, nu va mai avea loc din cauza dificultăților tehnice întâmpinate în construirea scenei, a declarat, ieri, în cadrul unei conferințe de presă, Alexandru Lăscuț, reprezentant al departamentului de marketing al FC Steaua. Fanatik: „Tamaș a fost deocheat.. Cotidianul “Fanatik” consideră că Gabriel Tamaș a avut ghinion în meciul amical disputat de Galatasaray în Germania, cu Hertha Berlin, scorul de 1-4 (1-3), considerând că fundașul român “a fost deocheat". “Tamaș a fost deocheat. Gabriel Tamaș, care a fost apreciat pentru evoluția sa în meciul cu Vitesse Arnhem, a avut, duminică, ghinion.“ Fotbalistul a trimis mingea în propria poartă încă din minutul 3 al meciului. Tânărul jucător a fost consolat apoi de coechipierii săi”, scrie “Fanatik”, care i-a acordat lui Tamaș nota 4. Cotidianul turc menționează că Gabriel Tamaș a avut o evoluție foarte slabă. “A făcut o greșeală uriașă la începutul meciului. A continuat să greșească și după acel prim gol în poarta echipei Galatasaray. A avut mari probleme în fața atacantului echipei adverse, Marcelinho”, notează “Fanatik”. Fotbalistul român a evoluat până în minutul 46, când a fost schimbat cu Murat. Real Madrid va obține opt milioane de euro în turneul asiatic Real Madrid va obține aproximativ 8 milioane de euro în urma turneului efectuat în Asia, a anunțat Stephen Attia, un responsabil al firmei Asia Sports Development, care se ocupă de promovarea imaginii formației spaniole în cadrul acestui turneu. Real, care va primi în medie două milioane de euro pentru fiecare meci amical disputat, va întâlni, pe 2 august, la Beijing, o selecționată formată din fotbaliști chinezi, după care va juca cu selecționatele Hong Kong-ului, Japoniei și Thailandei. “Cifra exactă pentru meciul de la Beijing este de două milioane de euro”, a precizat Attia. Meciul amical dintre formația spaniolă și reprezentativa Malaysiei, programat pe 10 august, la Kuala Lumpur, a fost anulat, din cauza pretențiilor financiare prea ridicate din partea clubului spaniol. Beckham, învățat să înjure în spaniolă Jucătorul echipei Real Madrid, Roberto Carlos, a declarat că l-a învățat pe noul său coechipier, David Beckham să înjure în limba spaniolă. “L-am învățat pe David câteva cuvinte în spaniolă, dar nu pot să vi le spun, deoarece sunt trivialități. Cu toții vorbim cu el în spaniolă și se descurcă din ce în ce mai bine”, a spus Roberto Carlos. David Beckham va începe să ia lecții de spaniolă în mod oficial după ce va reveni, împreună cu Real Madrid, din turneul din Asia. Jucătorii echipei SV Hamburg, care evoluează în prima ligă din Germania, vor juca fără prime de victorie, cel puțin până în iarnă, în pauza din intersezon, din cauza datoriilor de 14,5 milioane de euro, pe care le are gruparea germană. “Situația financiară a clubului nu ne permite să menținem sistemul de prime. După pauza din iarnă, vom face o reevaluare a situației și vom vedea dacă vom putea oferi din nou prime de victorie și dacă va fi posibil să acordăm compensații financiare pentru primele neatribuite în debutul sezonului”, a declarat directorul sportiv al grupării din Hamburg, Dietmar Beiersdorfer, cotidianului local “Hamburger Abendblatt”. Căpitanul echipei, Nico Hoogma, a declarat că fotbaliștii vor accepta decizia conducerii clubului. “Bineînțeles că nu este o veste plăcută pentru jucători, dar situația actuală a grupării nu lasă loc pentru alte soluții”, a spus Hoogma. Fiecare membru al conducerii clubului german a renunțat la opt la sută din salariu pentru a putea fi acordată prima de 125.000 de euro tehnicianului austriac Kurt Jara, care a calificat echipa în Cupa UEFA, ocupând locul al patrulea în sezonul trecut din Bundesliga. Fără prime la SV Hamburg