Cuvântul Libertății, august 2005 (Anul 17, nr. 4801-4827)

2005-08-12 / nr. 4811

Munteanu: “Mereu, numărul 8 a fost ales pentru controlul doping” Antrenorul Dorinei Munteanu a declarat, ieri, că peste tot pe unde a jucat, numărul 8 a fost ales, prin tragere la sorți, pentru controlul antidoping, așa cum s-au întâmplat și după manșa tur a finalei Cupei UEFA Intertoto cu RC Lens, scor 1-1. “Am ghinion. Și în Germania, și la națională, și la CFR tot numărul 8 iese la tragerea la sorți. A trebuit să beau trei litri și jumătate de apă pentru a putea efectua controlul antidoping”, a spus Munteanu. întrebat de ce a ales să bea apă și nu bere, Munteanu a răspuns: “Puteam să beau bere fără alcool. Dacă bei cu alcool după un meci ești gata, așa că am preferat să beau apă". Contra, coechipier cu Craioveanu Jucătorul Cosmin Contra a semnat, ieri, un contract pe un sezon cu gruparea Getafe, el fiind împrumutat de Atletico Madrid la echipa la care evoluează și atacantul Gheorghe Craioveanu. Contra, care a fost convocat de selecționerul Victor Pițurcă în vederea partidei pe care România o va disputa, miercuri, la Constanța, împotriva selecționatei Andorrei, în preliminariile CM 2006, se va pune la dispoziția tehnicianului echipei Getafe, Bernd Schuster, după ce va fi prezentat oficial. în turul sezonului 2004/ 2005, Contra a fost împrumutat în Anglia la West Bromwich Albion, iar în retur a evoluat pentru Poli Timișoara, club la care a mai fost legitimat până în 1996, când s-a transferat la Dinamo București. Universitatea se prezintă înaintea partidei de sâmbătă, cu FCM Târgoviște. Universitatea Craiova își va prezenta oficial, în fața suporterilor, lotul cu care va evolua în noul sezon. Meciul amical dintre gruparea craioveană și FCM Târgoviște va începe la ora 20.30. Inițial, confruntarea dintre cele două combatante fusese programată să înceapă cu o jumătate de oră mai devreme. Trapattoni în audiență la Papa Tehnicianul echipei VfB Stuttgart, Giovanni Trapattoni, a anunțat, ieri, că îl va întâlni pe Papa Benedict al XVI-lea pe 17 august, în perioada Zilelor Mondiale ale Tineretului, la Köln. “Am primit o invitație și intenționez să o onorez: ne vom antrena dimineața, iar apoi, după-amiaza, voi lua trenul spre Köln. Această audiență la Papa Benedict al XVI-lea mă bucură: este genul de eveniment care nu se uită toată viața”, a spus tehnicianul în vârstă de 66 de ani. Trapattoni l-a întâlnit anterior, în două rânduri, și pe Papa Ioan Paul allI-lea. M Finanțatorul Științei a fixat prețuri astronomice pentru abonamentele necesare vizionării meciurilor din Divizia B ale trupei pregătite de Ovidiu Stingă. Cu toate că, în primă instanță, anunță că intrarea la peluzele stadionului ulon Oblemenco” se va face gratis, încă de pe acum se preconizează ca accesul să se facă pe baza unui bilet ce va costa 20.000 lei. Cu toate că pentru Universitatea Craiova se anunță momente critice în Divizia B, patronul Adrian Mititelu tratează suporterii ca și când echipa ar juca cel puțin în Liga Campionilor. La doar câteva zile după eșecul de proporții cu Dunărea Giurgiu, originarul din Bouveni siluiește fără nici cea mai mică jenă adevărații fani ai Științei. Mai precis, patronul grupării craiovene s-a gândit ca intrarea pe stadionul „Ion Oblemenco” să se facă contra cost, prețurile abonamentelor atingând o valoare care ar surprinde până și cluburile din Divizia A. Astfel, la tribuna vipurilor un abonament va costa 1.000 de euro, în timp ce la sectoarele B și C prețurile vor ajunge la 500 de euro. Și cei care vor alege să stea în sectorul C vor fi obligați să scoată bani din buzunare, nici mai mult, nici mai puțin de 2 milioane de lei. Dacă actualul patron al Științei miza pe suporteri, înainte de a se încrede în echipă, este cam greu de crezut că mulți fani ai Științei se vor îngrămădi la stadionul “Ion Oblemenco”, atâta timp cât valoarea tichetelor de intrare va atinge prețuri care depășesc până și pe cele ale formațiilor de pe prima scenă fotbalistică a țării. Sub protecția anonimatului, un oficial al clubului oltean avea să declare ieri: „La oficială, normal că cine stă acolo își va permite să plătească. Sectorul VIP va fi utilat modern, cu canapele, plus că va exista un bufet suedez. Cât despre suporteri, care au cam multe pretenții în ultima vreme, pot spune că"15.000 de locuri le sunt de ajuns pe arena „Ion Oblemenco”, la peluze înțelegând că nu vor exista tichete de intrare”. Dacă Adrian Mitielu nici nu a început bine campionatul și a fixat prețuri incredibile pentru cel de-al doilea eșalon, e cam greu de crezut că intrarea la peluze nu va fi contra cost, încă de pe acum preconizându-se ca un bilet să coste cel puțin 20.000 lei. Crăciunescu a primit ultimatum După ce tânărul fundaș George Feleagă a fost găsit vinovat și exclus din lotul Universității Craiova, ca urmare a eșecului cu divizionara B, Dunărea Giurgiu, un alt fotbalist din tabăra „alb-albastră” se va „bucura” de aceeași tratație din partea lui Ovidiu Strigă, este vorba de Cătălin Crăciunescu. Fostul component al divizionarei A, Pandurii Târgu Jiu, a gafat inexplicabil în meciul de la Giurgiu, motiv pentru care tânărul tehnician a ales ca ieri să-l sancționeze financiar, iar în cazul în care va recidiva, decizia la Vizitiu, în vizită la Craiova După ce Apetrei și Funtea s-au înțeles cu Știința, la antrenamentele Universității Craiova de marți s-a aflat un alt jucător al Jiului Petroșani, Dacian Vizitiu. Dacă acesta va corespunde rigorilor lui Ovidiu Stîngă, acesta va semna un acord pe trei ani cu gruparea craioveană. Vizitiu are 19 ani și este fundaș dreapta, evoluând pe un post cu probleme la Știința. Din lipsă de variante este posibil ca tehnicianul Ovidiu Stîngă să-l păstreze în lot pe fostul jucător al Jiului Petroșani, merge până la extreme, fiind postat chiar ca fotbalistul să fie exclus din lotul Universității. Tot ieri, Ovidiu Stîngă i-a prezentat lui Adrian Mititelu o listă cu „oile negre” ale echipei, printre care se mai află: Dorel Stoica, Alexandru Pițurcă, Velcovici și Dina. Adrian Scarlatache s-a făcut “pandur” Sosit cu doar câteva săptămâni în urmă la Pandurii, Adrian Scarlatache se arată încântat de felul cum a fost primit la Târgu Jiu. Deși aparține de drept clubului Dinamo București, actualul jucător al formației gorjene declară că se simte oltean în acest moment. Fundașul grupării de pe Jiu speră să facă un meci cât mai bun, duminică, împotriva fostei sale echipe. Adrian Scarlatache crede că debutul său în divizia A, a fost unul reușit, antrenorul Emil Săndoi având încredere destul de mare în el. Cu toate că Pandurii au pierdut în runda precedentă, cu Farul, fundașul grupării din Târgu Jiu este de părere că echipa sa merita un cu totul alt deznodământ. “Având în vedere că am doar 18 ani, cred că a fost un debut reușit. Părerea mea este că meritam mai mult, am jucat mai bine ca Farul. Probabil, neșansa a făcut să pierdem. Sunt un jucător polivalent. Am jucat multe posturi, dar Săndoi m-a băgat pe flancul drept și cred că o să dau cel mai bun randament. A fost prima etapă, a fost un debut cu trac, dar de acum încolo sper să fie mai bine”, avea să declare tânărul jucător. “Cred că spectatorii m-au plăcut, chiar dacă am venit de la Dinamo, iar aici Dinamo am înțeles că nu este prea iubită. Spectatorii m-au primit destul de bine. Nu pot să-mi reproșez nimic, într-adevăr au fost anumite faze în care s-a greșit, dar eu cred că am făcut un joc destul de bun având în vedere că este primul în Divizia A”, a mai spus Scarlatache. Vrea să bată Dinamo Format la Dinamo București și adus la prima echipă chiar de către Ioan Andone, actualul apărător al Pandurilor declară că personal are o mare ambiție de a face un meci mare cu fosta sa echipă. “Dinamo este clubul la care am jucat. Cred că, pentru mine, mai mult decât pentru fiecare jucător din echipă, înseamnă foarte mult să învingem. Va fi foarte greu, dar noi sperăm. Am cea mai mare ambiție, să câștigăm la Dinamo. De la 16 ani, Andone m-a cooptat în echipa mare și îl cunosc foarte bine. Este un lot foarte valoros, dar putem să facem un rezultat bun, acolo. Cred că m-aș bucura foarte mult, pentru că, dacă joc la Pandurii în momentul acesta, mă consider deja oltean și sper s-o arăt și în teren”, mărturisește Adrian Scarlatache. SILVIU GHIȚĂ CONSTANTIN RADU Vineri, 12 august 2005 I CUPA UEFA -TURUL H PRELIMINAR - PRIMA MANȘĂ Rapid București - Vardar Skopje 3-0 (1-0) Au marcat: Niculae ’44, '50, Măldărășanu ’67 Pasching - Zenit Sankt-Petersburg 2-2 Dinamo București - Omonia Nicosia 3-1 (3-1) Au marcat: V. Munteanu (pen.) '12, Zicu '25, ’44 / Konnafis ’4 Kriiia Samara - Bate Borisov____________ 2-0 Banants - Dnepr Dnepropetrovsk 2-4 FC Minsk - FK Teplice_______________________1-1 Inter Zapresic - Steaua Roșie Belgrad___________1-3 OFK Belgrad - Lokomotiv Plovdiv 2-1 Nistru Otaci - Graz AK_______________ 0-2 Ashdod - Domzale ______________________2-2 Groclin Grodzisk - Dukla Banska Bystrica 4-1 Midtjylland - Torshavn_____________________ 2-1 Metalurgs Liepaja - Genk____________________2-3 Brann - Allianssi 0-0 Halmstads - Linfield FC______________________1-1 Djurgardens - Cork City_______________ 1-1 Esbjerg - Tromso__________________ 0-1 Litex Lovech - NK Rijeka_______________ 1-0 Vaduz - Beșiktaș Istanbul (M Grasshopper Zurich - Wisla Plock 1-0 Myllykosken Pallo-47 - Dundee United 0-0~ APOEL Nicosia - Maccabi Tel-Aviv 1-0 Baskimi - Maccabi Petach-Tikva 0-5 Legia Varșovia - FC Zurich___________________0-1 Rhyl - Viking Stavanger_________ (M Zeta - Sirokl Brijeg (M MSK Zilina - Austria Viena_________ 1-2 FC Copenhaga - Carmarthen Town 2-0 Publikum - Levski Sofia 1^0 Sopron - Metalurg Donețk (K3 FSV Mainz - Keflavik______^_________________2-0 ■ Sabău așteaptă eficiență în meciul cu Vaslui Antrenorul echipei Gloria Bistrița, Ioan Ovidiu Sabău (foto), a declarat, ieri, că nu așteaptă spectacol, ci eficiență în meciul cu FC Vaslui, din etapa a doua a Diviziei A. “Deocamdată ne gândim să acusumăm cât mai multe puncte. Echipa este în formare și nu se pune problema unor meciuri de spectacol. Probabil că, la un moment dat, vom oferi și spectacol publicului nostru. Deocamdată, eu cer eficiență”, a declarat Sabău, întrebat dacă pentru formația sa reprezintă un avantaj faptul că a debutat în actuala ediție de campionat cu adversare nou-promovate, Sabău a afirmat că, de regulă, aceste echipe dau dovadă de multă ambiție și dorință de a acumula puncte. “Nu cred că este un avantaj, mai degrabă invers”, a precizat tehnicianul. Referitor la declarațiile antrenorului echipei FC Vaslui, Basarab Panduru, care a afirmat că formația vasluiană va veni la Bistrița pentru a recupera punctele pierdute în prima etapă, Sabău a spus: “Fiecare antrenor își dorește ca echipa sa să câștige. Cred că este firesc așa. Pe noi nu ne sperie însă declarațiile”. Partida Gloria Bistrița - FC Vaslui, este programată să se dispute mâine, de la ora 18:00, în cadrul etapei a doua a Diviziei A. ■ Grigoraș: “Meciul cu Sportul va fi foarte dificil” Antrenorul Petre Grigoraș a declarat că meciul Farul Constanța - Sportul Studențesc, din etapa a ll-a a DA, va fi extrem de dificil. “Chiar dacă au pierdut doi jucători de bază, sunt o formație foarte bună, mai ales în deplasare, întotdeauna pe propriul teren am avut probleme cu cei de la Sportul. Dacă la ei am reușit să câștigăm, în schimb, acasă am avut probleme”, a spus Grigoraș. Partida FC Farul Sportul Studențesc va avea loc, sâmbătă, de la ora 20:30, la Constanța. Petre Grigoraș a menționat că nu sunt probleme în ceea ce privește primele de joc. “Am discutat cu Gheorghe Bosânceanu și totul este ca și rezolvat dar nu cred că acest lucru este cel important acum. Oare este foarte important dacă vom juca pe 500 sau 1000 de dolari ? în mare măsură s-au discutat și aceste aspecte și cred că totul va fi rezolvat”, a spus Grigoraș,