Cuvântul Libertății, august 2005 (Anul 17, nr. 4801-4827)

2005-08-26 / nr. 4823

Oana Ban a devenit cetățean de onoare Primarul Emil Boc i-a înmânat gimnastei Oana Ban "Diploma de Cetățean de Onoare” al municipiului Cluj-Napoca, un premiu de 100 de milioane de lei vechi și o medalie a orașului. “Oana Ban a ajuns în vârful podiumului de la Atena, unde a dus numele Clujului câștigând aurul la Olimpiadă. Noi, ca și comunitate, suntem alături de sportivii clujeni și le ținem pumnii la competiții”, a afirmat Boc. După ce i-a mulțumit lui Emil Boc, Oana Ban ia dăruit o colecție de CD-uri cu concursurile la care a participat, un album cu poze din competiții, precum și o cravată imprimată cu chipul ei! Pe 31 mai a.c., Consiliul Local Cluj- Napoca a decis acordarea titlului de cetățean de onoare al municipiului. Raliul Harghitei a fost amânat Raliul Harghitei, a șasea etapă a Campionatului Național de Raliuri, care ar fi trebuit să se desfășoare în zilele de 2 și 3 septembrie, a fost amânat pentru perioada 4-5 noiembrie, din cauza inundațiilor din județ. Potrivit datelor furnizate de autoritățile locale, zece persoane și-au pierdut viața în urma inundațiilor din ultimele 24 de ore, după ce au fost luate de viituri și s-au înecat, iar alte șase sunt date dispărute. Tyson a fost în România Fostul campion mondial la categoria grea, Mike Tyson, a sosit în România, la bordul unui iaht care a ancorat în portul Tomis din Constanța. Tyson s-a plimbat timp de două ore în zona veche a orașului Constanța, fiind însoțit de o româncă, Mihaela Călin. Pugilistul american a vizitat Arhiepiscopia Tomisului și Geamia, s-a fotografiat cu turiștii și a dat autografe. Promotorul Eduard Irimia a declarat că l-a invitat pe fostul campion mondial să asiste la un concurs de selecție pentru circuitul Local Kombat, organizat la Mamaia, în această perioadă. Tyson călătorește la bordul iahtului “Summer Wind” de mai multe săptămâni, el trecând prin Franța, Italia și Turcia (a fost prezent la Marele Premiu de F1 de la Istanbul), o posibilă destinație viitoare fiind Odessa (Ucraina). Misiunea cea mai grea o va avea Sabău, care îl va înfrunta pe favoritul nr. 7, americanul Andrei Agassi. Victor Hănescu îl va avea ca adversar pe spaniolul Albert Montanes, iar Andrei Pavel pe un US Open se apropie Trei jucători români, Victor Hănescu, Andrei Pavel și Răzvan Sabău, vor fi prezenți pe tabloul principal la turneul de tenis US Open, al patrulea și ultimul Mare Șlem al anului, care va debuta luni, la Flushing Meadows, jucător din calificări. Hănescu (aflat la a doua participare la US Open) l-a mai întâlnit de două ori pe Montanes, scorul fiind egal, în 2001, la Freudenstadt, ibericul s-a impus cu 6-0,6-3 în finala turneului challenger, iar anul acesta, la Sopot (Bulgaria), Hănescu a câștigat în trei seturi, 7-6,5-7,6-3. Răzvan Sabău va participa în premieră la turneul de la Flushing Meadows și nu l-a mai întâlnit până acum pe Cele mai importante meciuri din primul tur al competiției, cu premii totale ce ar putea depăși 20,6 milioane dolari (câștigătorii turneelor de simplu vor fi recompensați cu câte 1,1 milioane dolari): Carlos Moya (Spania nr. 31) - Michaël Llodra (Franța) Paradom Srichaphan (Thailanda) ■ Younes El Aynaoui (Maroc) Lleyton Hewitt (Australia/ nr. 3) - Albert Costa (Spania) Jose Acasuso (Argentina) • Luis Horna (Peru) David Ferrer (Spania/ nr. 17) - Agustin Calleri (Argentina) Tim Henman (Marea Britanie/ nr. 12) ■ Fernando Verdasco (Spania) Li Na (China) • Lindsay Davenport (SUA/ nr. 2) Turul III Victor Hănescu (România) - Nicolas Massu (Chile, nr. 7) 6-4,6-4 Juan Ignacio Chela (Argentina) - Fabrice Santoro (Franța) 6-4,6-1 Tommy Robredo (Spania) - Stefan Koubek (Austria) 6-2,6-2 Feliciano Lopez (Spania) - Vincent Spadea (USA) 6-7, 6-3,6-4 Fernando Verdasco (Spania) Fernando Gonzalez (Chile) 6-7,7-5,7-6 Agassi. Andrei Pavel este jucătorul cu cea mai mare experiență, având 8 participări la turneul american, de două ori (2000,2004) reușind să atingă optimile de finală. La ediția din acest an, Hănescu se află pe aceeași parte a tabloului cu principalul favorit, Roger Federer Elvețianul îl va întâlni în primul tur pe cehul Jan Minar, iar în turul secund pe învingătorul dintre francezul Fabrice Santoro și austriacul Jurgen Melzer. în turul III, Federer ar putea juca împotriva lui Hănescu, în cazul în care ar trece de Montanes și de belgianul Olivier Rochus (nr. 27), care va evolua în turul inaugural cu un tenismen din calificări. Dacă va trece de prima fază, Andrei Pavel îl va întâlni în turul II pe câștigătorul dintre spaniolul Juan Carlos Ferrero (nr. 20) și un jucător din calificări. In această fază, Florin Mergea a pierdut în chiar primul tur, în fața ecuadorianului Giovanni Lapentti (5-7, 6-3, 6-4), dar Edina Gallovits continuă cursa. In partida inaugurală, Gallovits a dispus de chinezoaica Meng Yuan cu 6-3,1- 6,6-4 și o va înfrunta pe jucătoarea maghiară Kyra Nagy (6-2,4- 6,5-0 și abandon al slovacei Henrieta Nagyova). FLAVIU DINCĂ Guillermo Coria (Argentina/ nr. 8 - Felix Mantilla (Spania) Robin Soderling (Suedia) - Juan Ignacio Chela (Argentina) Filippo Volandri (Italia) - Feliciano Lopez (Spania/nr. 26) Richard Gasquet (Franța/ nr. 13) - Alberto Martin (Spania) Mardy Fish (SUA) ■ Ivo Karlovic (Croația) Thomas Johansson (Suedia/ nr. 14) • Mariano Zabaleta (Argentina) Bobby Reynolds (SUA) - Rafael Nadal (Spania/ nr. 2) Maria Șarapova (Rusia/ nr. 1)__________________-_____________Eleni Daniilidou (Grecia) Nadia Petrova (Rusia/ nr. 9)___________________-_______________Eva Bimerova (Cehia) Francesca Schiavone (Italia/ nr. 25) ■ Jelena Kostanic (Croația) Justine Henin-Hardenne (Belgia/ nr. 7) ■ Zuzana Ondraskova (Cehia) Jelena Jankovic (Serbia-Muntenegru/ nr. 17)________■____________Denisa Chladkova (Cehia) Anastasia Mîskina (Rusia/ nr. 13) - TamarineTanasugarn (Thailanda) Tathiana Garbin (Italia)_______________________II________Elena Lihovțeva (Rusia/ nr. 19) Roberta Vinci (Italia) - Amélie Mauresmo (Franța/ nr. 3) Conchita Martinez (Spania)___________________-________Patty Schnyder (Elveția/ nr. 11) Ana Smașnova (Israel)______________________I_______________Vera Ducevina (Rusia) Armstrong ar putea pierde 5 milioane de dolari Avocatul francez Thibault de Montbrial a anunțat că informațiile publicate de L’Equipe, potrivit cărora Lance Armstrong ar fi folosit eritropoetină în timpul Turului Franței din 1999, vor fi utilizate în litigiul dintre rutierul american și o firmă de asigurări. Thibault, avocatul firmei americane de asigurări LCA Promotions, a precizat că aceste informații vor constitui probe în cadrul dosarului pe care compania îl întocmește în vederea rezolvării litigiului cu rutierul american. Motivul litigiului îl constituie refuzul firmei de asigurări de a-i plăti sportivului o primă de 5 milioane de dolari, care i-a fost promisă în cazul în care Armstrong ar fi reușit să câștige de patru ori consecutiv Turul Franței, începând cu anul 2001. Firma SCA refuză să plătească invocând suspiciunile de dopaj existente la adresa lui Armstrong, în urma publicării cărții “L.A. Confidentiel”, scrisă de jurnaliștii David Walsh și Pierre Ballester. “Problema juridică este următoarea: Dacă SCA ar fi avut cunoștință de existența unor indicii privind posibilitatea unei fraude sportive în jurul carierei lui Armstrong, firma nu ar mai fi încheiat un astfel de contract. Informațiile publicate de L’Equipe ne vor ajuta, mai ales că ele datează din 1999”, a explicat Thibault de Montbrial, care reprezintă interesele companiei de asigurări în Franța și în Europa. “După victoria din 2004 în Turul Franței, firma de asigurări și-a spus că Armstrong a atins un nivel de performanță care, statistic, este prea frumos ca să fie și onest și a început să ancheteze serios partea ascunsă a carierei lui Armstrong”, a concus avocatul francez. i începe și „Onoarea” Programul turului. Seria I Etapa I (duminică, 28 august) Recolta II Urzicuța - Recolta Cioroiași Avântul Izvoare - Viitorul Intorsura Etapa a ll-a (duminică, 4 septembrie) Viitorul Intorsura - Recolta II Urzicuța Recolta Cioroiași - Avântul Izvoare Etapa a lll-a (duminică, 11 septembrie ) Recolta Cioroiași - Viitorul Intorsura Recolta II Urzicuța - Avântul Izvoare Seria a II-a Voința Raznic - Voința Sfîrcea__________ Știința Secu - Progresul Coțofenii din Față Jiul Mihăița - Rapid Poimelcu___________ Asociația Județeană de Fotbal a stabilit, ieri, programul competițional pentru categoria “Onoare”. Seria I va debuta duminică, 28 august, și se va încheia pe 13 noiembrie. Seria a ll-a va începe la aceeași dată, dar epilogul va fi 30 octombrie. Așa cum am anunțat în ziarul nostru, prima grupă va avea patru echipe și se va juca în sistem tur-retur (de două ori), iar a doua va avea șase formații și va fi numai tur-retur. i, Vineri, 26 august 2005 înfrângere dulce La Campionatul European de handbal pentru junioare sub 17 ani, din Austria, selecționata Danemarcei a învins România cu scorul de 26-22 (14-13), dar jucătoarele pregătite de Gavril Cozma și Constantin Tofan vor evolua, totuși, în semifinale. Prima repriză a fost echilibrată, iar scandinavele au intrat la pauză în avantaj, 14-13. Primele minute ale părții secunde au fost decisive, danezele distanțându-se la 18-13, diferență care nu a mai putut fi remontată până în final. Cele mai bune marcatoare de la învingătoare au fost Mie Augustesen, Amalie Grav Sorensen, Lina Bask (câte 4 goluri), în timp ce Cristina Neagu a înscris cele mai multe goluri în favoarea României (9). Principala jucătoare a formației noastre a fost Patricia Maria Vizitiu. în celălalt joc al grupei, Ungaria a dispus de Slovacia cu 34-28. In clasamentul Grupei a ll-a semifinale, Danemarca a ocupat primul loc, cu 6 puncte, urmată de România, cu 4, Ungaria, 2, și Slovacia, 0 p. în semifinale, România va întâlni echipa clasată pe prima poziție în Grupa 1 semifinală, Franța. Aceasta a dispus în ultimul meci de naționala similară a Sloveniei cu 44 la 21. întâlnirea “tricolorilor” are loc astăzi, de la ora 19. Eurosport ora 14:15 Fotbal Cupa UEFA-tragerea la sorți a turului I Eurosport ora 14:30 Motociclism Campionatul Mondial - Marele Premiu al Cehiei (calificări la clasa 125 cmc) Eurosport ora 15:00 Motociclism Campionatul Mondial - Marele Premiu al Cehiei (calificări la clasa GP) Eurosport ora 16:15 Caiac-canoe Campionatele Mondiale de la Zagreb (Croația) TV Sport ora 20:00 Fotbal: Universitatea Craiova - FC Caracal din etapa a ll-a a Diviziei B - seria a ll-a ianla TV ora 20:00 Fotbal: Farul Constanța " Jiul Petroșani din etapa a IV-a a Diviziei A Eurosport ora 20:00 Tenis Turneul feminin de la New Haven (SUA) - semifinale TVR 1 ora 21:35 Fotbal: FC Liverpool - CSKA Moscova Supercupa Europei