Cuvântul Libertății, ianuarie 2006 (Anul 18, nr. 4942-4965)

2006-01-14 / nr. 4951

Primăria a împărțit sărăcia cu cetățenii Un buget mai mic cu 800 miliarde de lei a fost întors pe toate fețele în fața craiovenilor, chemați de autoritățile locale să vină cu idei la împărțirea sărăciei. Profitând de prezența primilor trei oameni care conduc orașul, cetățenii au abordat invitația municipalității în maniera personală și au solicitat pe rând ba un bec în stâlpul de lângă gard, ba o alee asfaltată și apă mai curată. Pensionarii, prezenți în număr mare, au încercat să-și asigure viitorul și au pus în fruntea listei speranța unor cimitire’care să respire... viață! Elevii doljeni, testați pentru topul internațional Paginagi al învățământului 4 Frumoasele care au cucerit inima Pragăi se numește Tereza Maxova, dar pentru cehi este Maria Tereza. împreună cu alte trei top modele, ea a înființat o fundație care vine în ajutorul copiilor abandonați. Cu toate că este considerată una dintre cele mai frumoase persoane din lume, Tereza nu și-a pierdut nici sensibilitatea feminină, nici simțul datoriei. Pentru ea, gloria înseamnă responsabilitate: în țara ei, Cehia - care are cel mai mare număr de copii abandonați raportat la numărul locuitorilor, 16.000, în 200 de orfelinate - Tereza a devenit pe cea mai seducătoare și M generoasă dădacă. PiBC 1. W ContraPunct ! Viața lui Năstase povestită de el însuși „De Năstasă, nici că-mi pasă, de Nichită nici atâtă...”, iată veselul refren din Creangă caremi vine în minte când văd prin ce telenovelă trece Adrian Năstase, cândva cel mai puternic bărbat al țării, ajuns azi, grație unei înfrângeri administrate de Băsescu, dar și arghirofiliei care- i macină, în postura de a explica de ce nu este corupt. Un Năstase care trece prin toate furcile caudine și stările cameleonului, în încercarea de a explica de unde are banii pe care îi întoarce cu lopata, un Năstase tot mai puțin credibil inclusiv pentru partidul în care ocupă o funcție din care va trebui, poate, în scurt timp, să-și dea demisia, un Năstase care a trecut fără nici un spasm de la Marx la Coca-Cola și nu mai trebuie să justifice de ce, deși uneori scrie cărți pentru „fraierii" care mai cred în „scripturi”. Tăcerea jenată a lui Ion Iliescu este grăitoare, declarațiile șovăielnice ale lui Geoană, în ciuda faptului că știe ce a mâncat pisica, înseși autojustificările sale patetice conduc la ideea că trucul cu mătușa a fost una dintre cele mai proaste idei ale lui Năstase, după aceea de a măcelări cu Țiriac mistreți cu puțin timp înainte de campania electorală. Sau poate de a candida? Când îl auzim pe Geoană, recent întors din SUA, spunând „m-am săturat de crizele din partid”, putem înțelege ce vrem, dar corect ar trebui să interpretăm: “m-am săturat de Năstase și de capacitatea lui de a atrage oprobii asupra partidului meu, m-am săturat ca Năstase să fie perceput drept liderul partidului, dar nu paratrăsnetul acestuia și atunci toate fulgerele care vin din toate părțile se sparg în capul meu”. L-am văzut pe Geoană cu o mină care încerca să ascundă furtuna interioară, nemaiavând chef să gireze moral un tovarăș de partid care i se crede constant superior și care deabia așteaptă revanșa internă și externă. Sigur, se poate spune și că Năstase este,,vânat” de cei pe care-i vâna acum câțiva ani; în politica națională, vânătoarea și vindicta sunt la mare preț și este tocmai timpul când „capul unui mare corupt” trebuie să cadă. Trebuie să fie cineva dat ca exemplu și s-ar putea ca Năstase să fie „alesul”, că tot îi place lul să joace rolul ăsta. Jocul de domino este abia la început. Totul este posibil în România, inclusiv măsluirea unei averi sau murdărirea unei biografii. Dacă este ceva (sau vânătorul vânat) periculos cu românii care vor adera la Europa, este tocmai caracterul lor pezevenghi care merge de la pișicherlâcuri până la crimă în încercarea de a eluda legile și de a obține profit din te mirice. Din păcate, pentru el însuși și pentru profilul stângii pe care o reprezintă, Năstase a devenit tot mai mult tipul fanariotului de spiță nouă care crește într-un an cât alții în zece, un fel de Dinu Păturică scăpat de supravegherea lui Ion Iliescu și care abia așteaptă revanșa. Numai că în acest moment el este vânătorul vânat de fosta sa pradă, unul dintre visele cele mai urâte ale unui vânător de meserie, un coșmar dintre acelea care te fac să te scoli în miezul nopții cu dinții clănțănindu-ți în gură și cu mâna strânsă menghină pe cheia de la seif. Nu a fost decât un vis urât, dar dacă la ziuă prada te așteaptă să faci primul pas în sălbăticia pe care ți-a plăcut s-o controlezi cândva? NICOLAE COANDE Regionala CF Craiova Raiul cheltuirii fondurilor de la bugetul de stat Pagina 3. Delapidare cu motivație 5 Calculatoare, vase Gallé și fețe de masă “S-A FORMAT O ECHIPA DE PROFESIONIȘTI” în calitatea sa de președinte al Comitetului Județean pentru Situații de Urgență, prefectul Nicolae Giugea i-a chemat ieri, la ședință, pe toți membrii acestui organism, dar nu pentru a discuta despre inundații - așa cum se întâmplă de obicei - ci pentru a face un bilanț al activității pe anul trecut. Ținând cont că, în 2005, județul nostru a fost traversat de cinci valuri de inundații, care au afectat cam trei sferturi dintre localități, reprezentantul Guvernului în teritoriu s-a arătat mulțumit de modul în care au acționat toate instituțiile care au competențe în acest domeniu. “Oamenii au format o echipă de profesioniști și colaborează între ei. Au reușit, cu ajutorul unor sponsorizări, să-și îmbunătățească dotarea, au cumpărat în special pompe, pe care sper, însă, să nu avem ocazia să le folosim. Electrica a făcut și ea investiții importante, pentru ca, în caz de inundații ori alte fenomene meteo extreme, numărul persoanelor rămase fără curent electric să fie cât mai mic’’, a precizat Nicolae Giugea, la finalul întrunirii de bilanț. CLAUDIA VĂTUI TRASNPORTUL LOCAL, ÎMPĂRȚIT ÎNTRE RAT ȘI BACRIZ . Primăria Craiova s-a decis să nu mai scoată la licitație traseele RAT, ci să le negocieze direct atât cu Regia, cât și cu celălalt operator privat, firma Bacriz. „Legea transportului public nu ne obligă să facem licitație. Am decis să ne orientăm spre încredințarea directă a traseelor întrucât rețeaua de transport locală nu este pregătită pentru licitație”, a declarat viceprimarul Sorin Iordache. La începutul lui februarie, RAT Craiova și societatea Frații Bachz SRL își vor împărți traseele. Viceprimarul Iordache spune că transportatorul privat ar urma să preia biletele tipărite de Primărie și să treacă la eliberarea de abonamente. LAURA MOTÎRLICHE La Daewoo Automobile Craiova NEGOCIERILE ASUPRA CONTRACTULUI DE PRIVATIZARE VOR FI RELUATE Negocierile asupra contractului pentru preluarea de către stat a acțiunilor deținute de partea sud-coreeană la capitalul societății Daewoo Automobile România vor fi reluate, săptămâna viitoare, la Praga sau în Coreea de Sud, a declarat, ieri, ministrul Economiei și Comerțului, Ioan Codruț Șereș. Ministrul a mai spus că mai simplu ar fi ca negocierile să se poarte la Praga, pentru că orașul este mai aproape de România. Prețul a rămas stabilit de câteva luni, iar oficial acesta va fi anunțat doar la momentul semnării contractului. în zilele următoare se vor pune la punct și celelalte condiții ale contractului. Daewoo Motor deține un pachet de 51 la sută din acțiunile societății de la Craiova. Diferența de 49 la sută din capitalul social aparține Automobile Craiova. Guvernul a mandatat Oficiul Participator Statului și Privatizării în Industrie să negocieze preluarea acțiunilor aflate în posesia companiei sud-coreene, pentru a vinde ulterior pachetul majoritar unui investitor strategic. MARGA BULUGEAN NICKY” MANOLESCU AMBASADOR LA UNESCO (dar și șef la US în România) . Ales în 2005 ca președinte al Uniunii Scriitorilor, Nicolae Manolescu va pleca, în luna aprilie, la Paris, ca ambasador al României la UNESCO. El a declarat că va păstra și postul de șef al Uniunii, întrucât nu este atât de dificil să conduci scriitorii prin telefon: „Mă voi ocupa în continuare și de Uniune. Probabil că o dată la două luni voi veni la București”. în acest fel, boss ul de facto al Uniunii va fi Varujan Vosganian, șeful Comisiei Buget-Finanțe a Senatului. Energic, ca și șeful său pe linie scriitoricească, Varujan va putea și el să facă față dublei funcții, chiar dacă prima îi va ocupa un timp ceva mai mult. în acest fel, scriitorii se văd reprezentați prin delegație de doi oameni de cultură pentru care politica este, totuși, pe primul loc. Restul e literatură... NICOLAE COANDE ► Str. Dezrobirii nr. 45 (vis-a-vis de Vinalcool). Tel. 0351.405452. 0251.560704. 0740.022380 Mobira Prod execută în serie și la comandă mobilier pal melaminat (bucătărie, dormitor, sufragerie, etc.), canapele, colțare și fotolii, amenajări interioare și amenajări spații comerciale. Transportul și proiectarea sunt gratuite.