Cuvântul Libertății, ianuarie 2009 (Anul 21, nr. 5839-5862)

2009-01-22 / nr. 5854

16 / cuvântul libertății t sps rt SILVIU GHIȚĂ De două zile, Universitatea Craiova se află în Antalya, la Belek, acolo unde efectuează primul cantonament dinaintea returului actualei ediții de campionat. Pentru că nu a beneficiat de viză din partea autorităților din Turcia, singurul care a rămas în Cetatea Banilor a fost Julius Wobay, micuțului fotbalist din Sierra Leone fiindu-i deja dor de colegii săi, la care speră să ajungă în cele din urmă. “Poate că au o problemă turcii cu mine, însă totuși nu cred. E doar o problemă de procedură, dar sper să-mi dea viza cât mai repede, să mă pot alătura echipei. Nu știu când voi putea face asta, depinde când îmi dau viza, sper să mă alătur echipei, pentru că nu vreau să ratez perioada de pregătire. Acum mă simt foarte singur, e foarte dificil să mă antrenez singur, dar nu am de ales. Nu pot să fac altceva până nu primesc viza. Nu cred că pierd prea mult, deoarece încerc să lucrez foarte bine pentru a mă menține la un nivel bun. Cred că voi recupera, fiindcă mai am o lună până când începe campionatul. Voi fi pregătit sută la sută. Am un program pe care îl respect, încerc să lucrez pe baza acestui program impus de antrenorul Nicolo Napoli. Dimineața mă antrenez singur, iar dupăamiaza joc fotbal cu echipa a doua a Universității”, a afirmat Julius Wobay. Duminică, primul amical Aflată în cantonament în Antalya, Universitatea Craiova va susține, duminică după-amiază, primul test de verificare al anului, întocmai cerințelor tehnicianului italian Nicolo Napoli, adversarul “alb-albaștrilor” va fi unul ușor, Sportfreunde Siegen 1899, echipă din Liga a V-a germană. “Am căutat și am găsit până la urmă un adversar așa cum mi-a fost solicitat, unul ușor, de acomodare. Pentru că este primul amical al anului, antrenorul Nicolo Napoli nu dorește să își supună băieții unui test mai dur, au destul timp și de așa ceva”, a confirmat impresarul Radu Mătăsăreanu. în afară de întâlnirea de duminică, “jureții” își vor mai măsura forțele și cu FC Lucerna (27 ianuarie) și Sturm Graz (29 ianuarie). Rossini nu vine în afară de Jeremie N’Jock, Ciprian Tănasă, Pieter Merlier și Florin Șoavă, la Universitatea Craiova era vorba să ajungă în această iarnă și Fausto Rossini. Considerat un bun atacant până și de tehnicianul Nicolo Napoli, actualul component al AS Livorno nu va fi achiziționat de echipa-fanion a Olteniei, confirmarea venind și din partea finanțatorului Adrian Mititelu. “Nu are nici un sâmbure de adevăr această informație. Nu are nici unu la sută acoperire. E o știre produsă exclusiv de presă. Probabil ziarele din Italia au preluat informațiile apărute săptămâna trecută în România, iar acum se citează unii pe alții”, a declarat Adrian Mititelu, principalul finanțator al Științei. joi, 22 ianuarie 2009 Pase scurte, pase lungi MIRCEA CANTĂR Mititelu roată” de Cronicarul sportiv craiovean, Ion Jianu, are o problemă sentimentală, mai nouă, și găsește de cuviință “să-l tragă pe roată” pe finanțatorul și de fapt patronul echipei Universitatea, Adrian Mititelu, pentru afirmația acestuia “imprudentă”, conform căreia “actuala echipă este cea mai bună de la Craiova Maxima”. Cum fotbalul este manejul bășcăliei istețe, a grimaselor de băiat deștept, Ion Jianu ne comunică ierarhia sa valorică, neparalizat de prudență. Adică iubește mai întâi Craiova Maxima, apoi Craiova ‘91, sedus de isprava eventului, deși sintagma de “performanță istorică” este nefericită, și abia apoi se decide evident echidistant, și în egală măsură parcimonios, și pentru Craiova lui Adrian Mititelu. Mai ales că nici nu mai pică de-o supă caldă, de-un parastas și alte nimicuri. Ca articlier sportiv, îmbătrânit la masa presei, autorul comentariului “Oracolul de la Booreni” putea avea în vedere contextul cu totul special, politic, în primul rând, dar și economic, în care s-a realizat “performanța istorică” din 1991. Ca să nu mai vorbim de valoarea campionatului, întâmplător, dreptatea pare mai degrabă apropiată lui Adrian Mititelu decât lui Ion Jianu, fiindcă actuala echipă a Craiovei, cu mulți tineri talentați, din propria pepinieră, are o geneză particulară, deloc străină supliciului din Divizia B. Iar prestația ei în actualul campionat a atras opinii dintre cele mai favorabile, Adrian Porumboiu de la Vaslui arătându-se recent entuziasmat. “Deocamdată suntem pe locul șase (...) și afirmația finanțatorului este nepotrivită ca să nu-i spunem altfel”, cugetă Ion Jianu, pentru ca mai la vale să considere “deplasa “tras pe Ion Jianu ță” declarația lui Adrian Mititelu. Nimeni nu neagă dreptul la opinie a lui Ion Jianu, rol de indispoziție, predispus la admonestări, când are referiri la echipa Craiovei. Scrisul său aspiră la acreală normativă și morgă pedagogică. Dar fiindcă tot rămâne constant, adică sedus de Craiova 1991, cu Marcel Popescu ca președinte de club sau mai corect spus “la ronțăit”, nu era corect să amintească și aventura europeană în CCE, care s-a terminat grotesc, în fața Borussiei Dortmund, chiar în turul doi al competiției ? Care era valoarea echipei craiovene, de 0-3 pe teren propriu? Ce dorește, discret pervers, în subtext, Ion Jianu este altceva: o sancționare, din partea suporterilor, a cinismului lui Adrian Mititelu, care și-a elogiat propria echipă în hotare convenabile. Nu cred că se poate așa ceva, dar nu suntem noi avocații lui. Ca suporteri ai Craiovei am și lăudat-o în mai multe rânduri și chiar îi urmărim evoluțiile, iar susținerea financiară, în astfel de vremuri, ar îndemna, opinăm, la o reprimare a resentimentelor. E desigur un punct de vedere. Din partea unuia care a greșit și el în destule momente. Cât privește însă persiflarea sau stigmatizarea toponimiei localității Booveni, componentă a comunei Drănic, locul de naștere a lui Adrian Mititelu, Ion Jianu comite o insultă nepermisă la adresa unei comunități tefere, sat de rumâni, menționat în cartografiile din anii 1837,1845, în harta rusă din 1853. Sat locuit din cele mai vechi timpuri (Academia Română - Institutul de Cercetări Socio-Umane “C.S Nicolăescu Plopșor”-Craiova). Dar, firește, nu astfel de preocupări are cronicarul sportiv, în viață, Ion Jianu, supărat pe lume și destin. Baird - doar forță Nere făcut complet după cea de-a treia operație la genunchiul drept, Michael Baird încă nu a intrat încă programul de pregătire al Universității Craiova în cantonamentul din Antalya. Australianul a “servit” de două zile doar sala de forță, unde, alături de doctorul Claudiu Stamatescu, efectuează un program de recuperare. “Baird va avea un program separat de restul echipei. El a avut o leziune de menisc, o leziune la suprafața cartilajului articular, dar și o microfractură la nivelul colului lateral femural. Are o accidentare destul de serioasă și va merge în fiecare zi la sala de forță și la piscină pentru a se recupera”, a confirmat Claudiu Stamatescu, medicul “alb-albaștrilor”.