Cuvântul Libertății, iunie 2009 (Anul 21, nr. 5961-5985)

2009-06-24 / nr. 5980

sport miercuri, 24 iunie 2009 16 / cuvântul libertăți LIBER DE COIUMCI SILVIU GHIȚA La câteva zile după terminarea ediției de campionat 2008/2009, atacantul Jeremie N’Jock a părăsit Universitatea Craiova, plecând la familia sa aflată în Germania. După reunirea lotului în vederea demarării antrenamentelor premergătoare noului sezon competițional, echipa de suflet a oltenilor s-a mai despărțit definitv de un jucător. Este vorba despre Robert Săceanu, ambițiosul mijlocaș în vârstă de 26 de ani fiind liber să semneze cu orice formație dorește, deja având câteva oferte atât din țară, cât și din străinătate. “Plec cu inima îndoită de la acest club cu oameni minunați. Exact acum patru ani, pe 23 iunie (n.r.-ieri) am semnat contractul cu Universitatea Craiova, iar acum plec. Regret că nu am putut face mai multe, dar poate cine știe, voi mai avea șansa să mai joc aici înainte de retragere, pentru că Universitatea Craiova va rămâne pentru totdeauna în sufletul meu. Mulțumesc lui Adrian Mititelu că m-a înțeles din prima și urez bartă foștilor mei colegi. Am ceva oferte atât de la echipe din țară, cât și din străinătate. Până la sfârșitul acestei săptămâni trebuie să iau o decizie”, a afirmat Robert Săceanu, de acum fostul mijlocaș al Universității Craiova. Pleacă în cantonament începând de astăzi, la Kaprun, “alb-albaștrii” vor efectua primul cantonament al verii, din delegația Universității Craiova făcând parte și Mihai Roman, un atacant în vârstă de numai 17 ani. Acest prim stagiu de pregătire se va desfășura până pe data de 4 iulie, urmând ca numai peste două zile “juveții” să revină în orășelul din Austria, unde au perfectat și un amical cu Lazio Roma. “Nici unul din fotbaliștii noștri care au efectuat vizita medicală în cele două zile nu a avut probleme de sănătate. Toți sunt apți și pregătiți pentru cantonamentul care va începe la Kaprun, în Austria”, a afirmat Claudiu Stamatescu, doctorul oltenilor. Ionuț Badea rămâne la F.C. Argeș Șansele ca Ionuț Badea să devină noul antrenor al Universității Craiova s-au redus considerabil, fratele patronului formației argeșene dezvăluind, ieri, că amândoi au pus deja la cale programul de pregătire al acestei veri. “Șansele ca Ionuț Badea să ajungă la Universitatea Craiova au scăzut foarte mult față de prima zi. Am vorbit cu el, am pus la punct programul de pregătire din această vară. Am hotărât să continuăm împreună, Ionuț Badea rămâne antrenorul lui F.C. Argeș!”, a declarat Ilie Penescu, fratele patronului clubului piteștean. Mai vin jucători în afară de atacantul Valentin Badea, Universitatea Craiova va mai achiziționa unul sau doi jucători în această vacanță de vară. “Eu m-am întors după un la Uni Scandal în vestiar! Ieri după-amiază, de la ora 18:30, “albalbaștrii” au susținut un ultim antrenament înaintea plecării în cantonamentul din Austria. Spre surprinderea celor prezenți, după o discuție aprinsă cu finanțatorul Adrian Mititelu, portarul Mircea Bornescu și atacantul Michael Baird au părăsit lotul Universității Craiova, ambii putând să își caute de acum înainte o echipă la care să joace pe viitor. Starea de tensiune s-a instalat și printre ceilalți “jureți”, nefiind exclus să mai asistăm, pe nepusă masă, la câteva plecări, în pole-position aflându-se Florin Costea,versitatea Craiova, am fost plecat la F.C. Caracal. îmi sunt foarte familiare toate lucrurile care se întâmplă aici, cunosc fotbaliștii foarte bine, am trăit o perioadă de trei ani alături de această echipă și pentru mine nu e nimic nou. Așteptăm numirea noului antrenor principal, asta este cel mai important. Universitatea este cea mai omogenă echipă din Liga I, acești băieți sunt împreună de aproape patru ani și, din punctul ăsta de vedere, Craiova este extrem de puternică. A venit Vali Badea, sigur o să mai vină unu sau doi fotbaliști”, a confirmat Daniel Mogoșanu, “interimarul” Științei. CUPA REGIUNILOR UEFA AMATORI DE ARGINT SILVIU GHIȚĂ Calificată pentru a doua oară consecutiv la Cupa Regiunilor, un fel de Campionat European al Amatorilor, selecționata Olteniei a făcut o figură neașteptat de frumoasă. Ocupantă a locului I într-o grupă cu reprezentantele Rusiei, Slovaciei și Croației (țarăgazdă a turneului final), reprezentativa țării noastre s-a calificat direct în finală, unde, din păcate, luni seara a pierdut la limită (Scor 1 -2) în fața spaniolilor de la Castilia & León. Golul formației pregătite de Sorin Pătrașcu a fost marcat de Mirel Adrian Sîrbu, în minutul 25 al partidei, în timp ce ibericii au punctat prin Antonio Ramirez (‘20) și José Luis Robles (‘81). La finalul întâlnirii desfășurate pe stadionul “NK Inter”, din Zapresic, deși a pierdut, selecționerul Sorin Pătrașcu s-a arătat foarte mulțumit că băieții săi au cucerit prețioasele medalii de argint. “în ciuda faptului că am pierdut această finală, sunt foarte fericit pentru că echipa mea a ajuns până aici, unde, sincer să fiu, nu credeam că vom ajunge vreodată. Spaniolii au câștigat deoarece băieții mei au căzut fizic pe finalul partidei. Nu pot decât să îmi felicit elevii, au fost minunați pe întreg parcursul turneului final din Croația, au dat dovadă de foarte mult curaj, nu trebuie decât apreciați pentru această notabilă performanță. Felicitări și ibericilor, au fost cei mai buni dintre cei buni. Nu în ultimul rând, în numele întregii delegații, țin să mulțumesc celor de la UEFA și celor din Croația pentru organizarea foarte bună pe care au avut-o pe parcursul întregii competiții. Deși nu ne va fi deloc ușor, dorim să ne calificăm și la următorul turneu final”, a afirmat Sorin Pătrașcu, selecționerul Olteniei. Lăudați de spanioli Imediat după terminarea finalei, prin vocea selecționerului Javier Yepes, spaniolii i-au lăudat pe olteni mai ales pentru dăruirea de care au dat dovadă. “Felicitări învinșilor, s-au dăruit cât au putut de mult pentru a ne învinge. Nu au reușit, însă trebuie apreciați că au ajuns să joace cu noi finala, trecând de echipe la fel de puternice ca ei, și aici mă gândesc la cele ale rușilor și slovacilor. Mi-a plăcut în mod deosebit energia de care au dat dovadă, în unele momente ale partidei au fost extraordinari, au fost chiar și peste noi. Au avut și un stil latin, mi-am adus aminte cu plăcere de Gheorghe Hagi și Marius Lăcătuș, doi fotbaliști care au îmbrăcat tricourile unor mari echipe de la noi din țară”, a afirmat Javier Yeres, secționerul Castilian León.