Cuvântul Libertății, octombrie 2010 (Anul 22, nr. 6365-6390)

2010-10-23 / nr. 6384

sâmbătă 23, duminică 24 octombrie 2010 • 20 pagini • 0,80 lei Anul XXI, Nr. 6384 DJ 561 Segarcea - Cârna - cadou administrativ pentru “Zilele Craiovei Un șofer băut a lovit un pieton și a fugit eveniment / pag. 4 administrație / pag. 3 economie / pag. 7 Primul muzeu de arta ecleziala, amenajat la Craiova cu finanțare europeană Cultura pag. 9 „Bun venit și vânzare bună!” - cu aceste cuvinte au fost întâmpinați, ieri, la Craiova, cei peste o sută de meșteri populari care au transformat, din nou, esplanada Teatrului Național „Marin Sorescu” într-o uriașă expoziție de forme și expresii tradiționale! Vase de ceramică, diverse obiecte din lemn, piele și metal, costume populare, împletituri din răchită, instrumente muzicale, dar și turtă dulce, produse apicole, vin fiert și preparate tradiționale din carne aduse din Mărginimea Sibiului pe toate le găsiți, în aceste zile, la Târgul Meșterilor Populari, ajuns la cea de-a XXXIII-a ediție. Ca „bonus” aveți demonstrațiile „pe viu” ale câtorva dintre participanți ori posibilitatea de a degusta bunătățile. Vă însoțesc la târguieli vremea bună a lui Brumărel, dar și acordurile ansamblurilor folclorice venite din mai multe comune ale Doljului. Reprezentanții instituțiilor organizatoare ale manifestării - Consiliul Județean Dolj, Muzeul Olteniei, Centrul Culturii Tradiționale Dolj și Primăria Craiova - au ciocnit, ieri, o ceșcuță de țuică în cinstea invitaților, iar mâine îi vor răsplăti cu premii pe cei mai iscusiți dintre ei. OFF-uri de GABRIEL BRATU-MIR - Popeasca și scurtează fustele ca să lungească privirile bărbaților. Gala Premiilor „Scrisul Românesc” Academicieni, profesori universitari, scriitori, critici și istorici literari, directori și redactori de reviste culturale din țară au luat parte, ieri, la programul manifestărilor culturalștiințifice organizat, în cadrul Zilelor scrtiterei, de Editura Li 4évit £ y £ Sensul Romanesc”. V . cu Iturg-/] 8 — .'S! Concert folcloric de excepție, în Craiovița Nouă Craiovenii au avut parte, ieri-seară, de un concert folcloric, susținut ca-n zilele bune, când nu cunoșteam criza, cu belșug de voie bună, cultură /II —