Cuvântul Libertății, octombrie 2011 (Anul 23, nr. 6666-6691)

2011-10-10 / nr. 6673

WWW.CVLPRESS.ro / MEDIAFAX@MAIL.CVLPRESS.RO luni, 10 octombrie 2011 *16 pagini • 0,80 lei Condamnări în dosarul fraudei de peste 2 milioane de euro de la BRD Craiova Reanimarea Spitalului Județean intră în renovare social / pag. 7 politică / pag. 5 Femeile socialdemocrate se implică în transformarea satului doljean în sat european Oamenii din comuna Gângiova știu de multă vreme că relația dintre primarul Dumitru Toe și socrul acestuia, Grigore Taloi, nu este una colocvială. Dumitru Țoe nu are vorbe bune despre tatăl soției sale, iar Grigore Taloi și-a acuzat în mai multe cazuri ginerele că i-a luat vreo șapte hectare de teren. Divergențele dintre cei doi au degenerat miercuri noaptea, când primarul comunei Gângiova, Dumitru Toc, i-a aplicat o corecție soclului, care a ajuns la Urgența Spitalului Segarcea. Din fericire, dacă se poate spune așa, lovitura de toporișcă nu i-a lăsat bătrânului decât o plagă deasupra unui ochi. de GABRIEL BRATU-MIR - Popescu nu se simte bine până nu-i face cuiva rău. Testele de evaluare inițială, inutile Profesorii protestează la Parlament Cadrele didactice nu sunt de acord cu testele inițiale și protestează la Parlament. în opinia majorității, acestea nu pot demonstra nivelul de pregătire întrucât nu au subiecte elaborate de Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, iar testele nu acoperă programa, prin urmare elevii nu pot fi clasificați, școlile nu pot fi ierarhizate, iar elevii, profesorii și părinții nu pot să realizeze care este nivelul real de pregătire al beneficiarilor educației raportat la competențele evaluate de examenele naționale. Testele sunt, astfel, considerate a fi inutile. învățământ / 8 actualitate 3 Gata cu debranșările încep probele la rece! * I După aproape trei luni a plouat în tot Doljul! Așteptate îndelung, chiar cu îngrijorare, precipitațiile relativ consistente, căzute sâmbătă și duminică, pe toată întinderea Doljului, au de bună seamă rostul lor, în principal pentru producătorii agricoli, aflați la momentul înființării culturilor agricole de toamnă (rapiță, orz, grâu). Cum seceta prelungită punea sub semnul hazardului, în toate zonele agricole consacrate, declanșare semănatului, în principal la grâu, cultură cerealieră predominantă în economia agrară a Doljului, precipitațiile căzute pot fi considerate o adevărată binefacere. Potrivit Centrului Meteorologic Regional Oltenia, au fost înregistrate, ieri, la ora prânzului, la stațiile pluviometrice, următoarele cantități de apă căzută: Craiova - 351/ mp, Băilești - 291/mp, Calafat - 12 1/mp, Bechet-411/mp, Negoiești-261/mp, Afumați éni -161/mp, Podari -201/mp, Breasta-201/mp, Fântânele - 141/mp și așa mai departe, într-un moment în care specialiștii susțin că ne aflăm în ceea ce ei numesc „epoca optimă”, precipitațiile căzute sunt considerate ca având o valoare imensă. Chiar și producătorii agricoli, din marile exploatări ale Doljului, care s-au încumetat să sfideze seceta prelungită, au acum motive îndreptățite de liniște deplină. Nesaturată, capacitatea de absorbție a solului, și din cauza secetei prelungite de care aminteam, prin precipitațiile căzute realizează un minimum vital pornirii în vegetație a culturilor înființate sau care urmează a fi înființate. ANA-MARIA GEBĂILĂ