Cuvântul Libertății, iunie 2012 (Anul 24, nr. 6864-6888)

2012-06-26 / nr. 6884

marți, 26 iunie 2012 cuvântul libertății / 15 sprt Pagină realizată de MARIUS CÎRSTOV Tadici revine la cârma naționalei feminine de handbal Gheorghe Tadici a fost ales ieri, cu 9 voturi din 11 posibile, pe o perioadă de patru ani, la conducerea naționalei feminine de handbal. Tehnicianul echipei HC Zalău a fost numit în defavoarea Marianei Tîrcă de la Corona Brașov. Tadici a și participat la ședința Consiliului de Administrație al FRH, vorbind despre planurile sale de viitor, în timp ce Mariana Tîrcă, deși a fost anunțată, nu a fost prezentă. Gheorghe Tadici (60 de ani) a mai condus echipa națională în urmă cu câțiva ani, obținând me dalia de argint la CM din 2005, locul 4 la CM din 2007, calificând reprezentativa și la JO din 2008, la care România a ocupat locul 7. De asemenea, tot cu Tadici pe banca tehnică, naționala a ratat turneul final al CE din 2006. Noul antrenor al echipei naționale ar urma să îndeplinească mai multe cerințe, printre care: să facă o selecție obiectivă a lotului, să păstreze o atmosferă optimă în echipă, să-și planifice activitățile și să respecte cu exactitate programul și activitățile lotului, să aibă întâlniri periodice cu antrenorii de cluburi, să mențină legătura pe verticală cu antrenorii de la loturile de junioare și tineret, cu care să creeze o linie metodică de pregătire identică la toate nivelurile, dar și să tacticizeze mai mult jocul naționalei. Obiectivele impuse pentru următorii patru ani sunt de a califica echipa României la turneele finale ale CM din 2013 și 2015, CE din 2014 și 2016, plus Jocurile Olimpice din 2016. Nu s-au stabilit obiective precise de clasări la nici una dintre aceste competiții. Naționala feminină a fost condusă timp de aproape 4 ani, mai exact până în 2 iunie, de antrenorul Radu Voina, care a demisinat după ce a ratat calificarea la Jocurile Olimpice de la Londra din această vară. LIGA EUROPA - TURUL II PRELIMINAR Rapid va juca contra învingătoarei dintre MyPa și Cefa Druids Prezenți în aceste zile la un stagiu de pregătire în Austria, giuleștenii și-au aflat ieri posibilul adversar din Europa League. Elevii lui Ioan Ovidiu Sabău (foto) vor juca (19 și 26 iulie, mai întâi pe teren propriu) cu finlandezii de la MyPa sau galezii de la Cefn Druids. Dacă numele formației britanice nu spune absolut nimic, finlandezii au făcut cunoștință cu fotbalul românesc nu mai departe de 2010, când, de asemenea în preliminariile Ligii Europa, au fost eliminați de FC Timișoara. “Dubla” a fost însă una electrizantă, bănățenii fiind nevoit să revină în returul de pe “Dan Păltinișanu” de la 0-3 la 3-3 (2-1 în prima manșă). Slovacul Cisovsky a marcat golul calificării în minutul 90+3; în urma acestei întâlniri, timișorenii l-au transferat pe canadianul Ricketts, autor a trei goluri (unul în Finlanda și două în Banat). MyPa, doar locul 8 la finele campionatului finlandez, a prins acest loc de Europa League datorită clasamentului fair-play, clasament care a dat posibilitatea “țării celor 1000 de locuri” să mai înscrie o reprezentată în competiție. De cealaltă parte, Cefa Druids este doar o divizionară secundă galeză. Ea a obținut biletele pentru competiția continentală numărul doi grație disputării finalei Cupei, 0-2 cu The New Saints. Din România mai sunt calificate în Liga Europa, Steaua și Dinamo. TENIS Sorana Cîrstea, în turul secund la Wimbledon Viitoarea sa adversară, Na Li Prima româncă intrată în joc pe iarba londoneză de la Wimbledon, Sorana Cîrstea (nr. 50 WTA), a debutat cu dreptul la al treilea turneu de Grand Slam al anului, trecând, ieri, în runda inaugurală, de franțuzoaica Pauline Parmentier (nr. 70 WTA). La finele unui meci pe care l-a controlat de la un capăt la altul, sportiva originară din Târgoviște s-a impus în minimum de seturi, 6-4, 6-1. în manșa secundă, Cîrstea va avea un adversar de un alt calibru, pe jucătoarea chineză Na Li, nimeni alta decât câștigătoarea de anul trecut de la Roland Garros. Cap de serie nr. 11 la Wimbledon, asiatica a învins-o în primul tur pe Ksenia Pervak din Kazahstan, scor 6-3, 6-1. Tot ieri, dar după închiderea ediției, au evoluat alte trei românce: Monica Niculescu cu Stephanie Foretz Gacon (Franța - nr. 75 WTA), Ale xandra Cadanțu (nr. 84 WTA) cu Maria Kirilenko (Rusia - nr. 19 WTA) și Edina Gallovits (nr. 104 WTA) cu Silvia Soler Espinosa (Spania - nr. 66 WTA). S imona Halep (nr. 41 WTA) și Irina Camelia Begu (nr. 63 WTA) vor intra în luptă astăzi, ele urmând să înfrunte pe Anabel Medina Garrigues (Spania nr. 28 WTA), respectiv Romina Oprandi (Italia - nr. 87 WTA). Tot azi va intra în luptă și unicul reprezentant al României pe tabloul de simplu masculin, Adrian Ungur, care se va duela cu slovacul Lukas Lackó. EURO 2012 Are probleme la glezna dreaptă___ Schweinsteiger, în pericol să rateze semifinala cu Italia Playmaker-ul Germaniei, Bastian Schweinsteiger, a strâns din dinți și a jucat. Până acum. Admite însă că n-ar fi exclus să piardă partida pe care naționala țării sale o va susține, joi seara, în semifinalele CE contra Italiei: “Glezna dreaptă, cea operată în februarie, mă termină. Nu s-a vindecat complet, iar durerile îmi limitează mobilitatea și explozia”. în “sfertul” cu Grecia (4-2) a avut cele mai mari dificultăți: “Am greșit multe pase. E inadmisibil pentru un jucător cu pretențiile mele și, dacă selecționerul va ajunge la concluzia că reprezint un factor de risc, n-am nici o problemă să iau loc pe bancă”. “Schwerin” i-a dat bătăi de cap lui Joachim Loew încă dinaintea plecării la Euro: în finala Ligii cu Chelsea, mijlocașul lui Bayern s-a ales și cu o leziune la gambă, existând chiar riscul să rămână acasă. Loew nu și-a putut permite însă luxul de a aborda turneul final fără strategul său din teren. L-a luat în Polonia și Ucraina “șchiop” și trăiește acum cu teama că l-ar putea pierde în orice moment. 11,88 kilometri a alergat Schweinsteiger în “sfertul” cu Grecia. E cel mai tare jucător de la Euro la acest capitol, în ciuda problemelor medicale cu care se confruntă.