Cuvântul Libertății, august 2012 (Anul 24, nr. 6915-6940)

2012-08-29 / nr. 6938

miercuri, 29 august 2012 Atentie, El Clasico! Supercupa Spaniei își desemnează câștigătoarea Real Madrid - FC Barcelona (în tur 2-3), astăzi, ora 23:30, Digi Sport 2 “Galacticii” Realului și “extratereștrii’ Barcelonei se vor lupta în această seară pentru primul trofeu stagional, Supercupa Spaniei. Favorită, măcar teoretic, pleacă formația “blaugrana”, care pe lângă victoria din tur (3-2) a înregistrat și un start de campionat perfect (6 puncte din 6), diametral opus marii rivale, care a acumulat, neverosimil, un singur punct în două runde. Cel cu Valencia din deschiderea Primerei, pentru că, duminică, pe terenul concitadinei Getafe, n-a fost loc de mai mult, elevii lui Mourinho cedând de o manieră pur și simplu deplorabilă. Dacă nu ca scor (1-2), cu siguranță ca joc. Făcând o scurtă retrospectivă a ceea ce s-a întâmplat în tur, formația lui Tito Vilanova a condus ostilitățiile pe durata întregii reprize, însă la vestiare s-a intrat cu un scor alb. După reluare, Realul “a mușcat” prima, prin Ronaldo (55), numai că replica catalanilor a fost una fantastică: 3 1 în puțin peste 20 de minute, Pedro (56), Messi (69 pen.) și Xavi 78. Ulterior, Messi a ratat șansa să “omoare” returul, iar Di Maria, în complicitate cu goalkeeper-ul Valdes, care i-a făcut cadou o minge, au menținut viu suspansul. Echipe probabile: Real Madrid: Casillas - Arbeloa, Albiol, Ramos, Coentrao - X. Alonso, Khedira-Di Maria, Ozil, Ronaldo — Benzema. Antrenor: Jose Mourinho. FC Barcelona: Valdes - Alves, Pique, Mascherano, Puyol—Xavi, Busquets, Iniesta -Alexis Sanchez, Messi, Pedro, Fabregas. Antrenor: Tito Vilanova. Real, acord pe 5 sezoane cu Modrid! Modrilenii au parafat, luni, un contract pe 5 ani cu Luka Modrid, ei plătind englezilor de la Tottenham 35 de milioane de euro în schimbul internaționalului croat. Contra Barqei sunt însă șanse reduse ca acesta să evolueze, cel mai probabil fiind de așteptat să debuteze în week-end, cu Granada lui Torje. Răspunsul e doar la Mourinho! rt cuvântul libertății / 15 Pagină realizată de MARIUS CÎRSTOVIC Mutu, prezentat oficial la Ajaccio “Briliantul” a semnat pe 2 ani cu formația din Ligue 1 Ajuns luni seara în Corsica, unde a fost primit cu ovații de peste 300 de fani ai lui Ajaccio, Adrian Mutu a efectuat ieri vizita medicală, după care a semnat o înțelegere valabilă până la finele sezonului 2014. “Nu vin la Ajaccio ca un star. Vin umil și vreau să fiu tratat ca o persoană normală. Oamenii nu trebuie să facă diferențe între mine și ceilalți jucători”, a declarat Mutu la prezentarea oficială de aseară. Atacantul român, 33 de ani, și-a reziliat contractul cu formația italiană Cesena, la care a evoluat sezonul trecut. El va purta la Ajaccio tricoul cu numărul 12. Actualmente, la finele a trei runde scurse din Ligue 1, gruparea corsicană ocupă locul 16 al clasamentului, cu 2 puncte. Astfel, Mutu ar putea îmbrăca pentru prima dată tricoul lui Ajaccio, sâmbătă, chiar în fața propriilor fani, contra lui Evian Thonon Gallard. Daniel Niculae a înscris primul său gol pentru Kuban Venit în această vară de la Nancy, atacantul român Daniel Niculae a reușit să înscrie pentru întâia oară în tricoul lui Kuban Krasnodar, care a surclasat cu scorul de 6-2 pe Volga Nijni Novgorod, luni, pe teren propriu, într-un meci din etapa a 6-a a campionatului de fotbal al Rusiei. Trimis în teren în minutul 72, în locul lui Ibrahima Balde, “Nico” a punctat rapid (76), închizând astfel tabela de marcaj. La acest meci, alți doi jucători români au fost rezervă, rămânând însă pe bancă până la final, Gigel Bucur, la gazde, și ex-craioveanul Mihăiță Pleșan, la oaspeți. Grație acestei victorii, Kuban Krasnodar, echipă antrenată până în urmă cu 3 etape de Dan Petrescu (plecat între timp la Dinamo Moscova), a urcat până pe locul 8 al clasamentului, cu 9 puncte. Primele locuri sunt ocupate de Zenit și Terek Groznîi, ambele cu 13 puncte. Cât o privește pe Dinamo, în pofida succesului din această rundă, 3-2 în deplasare cu Lokomotiv, trupa moscovită este în continuare “lanternă roșie”, acumulând până acum doar aceste 3 puncte. Sorana Cîrstea, victorie mare în turul inaugural de la US Open Cea dintâi surpriză a ultimului turneu de Grand Slam al anului a fost consemnată de o româncă, într-un meci întrerupt de ploaie, Sorana Cîrstea (nr. 38 WTA) s-a impus, luni seara, în turul inaugural al Openului American, în fața semifinalistei de la Wimbledon 2011, Sabine Lisicki, ocupanta locului 19 în clasamentul WTA și cap de serie numărul 16, scor 4-6, 6-2, 6-2, oarecum cu stângul în meci, cu un prim serviciu pierdut, dar a reparat rapid situația pe tabelă, pe care a manevrat-o parcă după bunul plac (scor 4-2). Seria foarte bună a avut o replică și din partea Sabinei Lisicki, care a câștigat următoarele patru game-uri și, implicit, setul de debut: 6-4. O situație care i-a adus însă și mai multă răutate în joc Soranei. Prestația elevei lui Victor Ioniță a fost tot mai constantă și mai sigură, iar punctele au început să se înmulțească în dreptul ei în setul secund. De la 2-2, Cîrstea a sprintat până la 6-2, iar meciul a fost împins în prelungiri, atât din punct de vedere al scorului, cât și al vremii. Setul decisiv a fost întrerupt la 1-0 pentru Sorana, care a revenit pe teren, după aproximativ trei ore de joc, la fel de montată. Seria de cinci gameuri consecutive câștigate a fost ridicată la 7! La 0-3, Lisicki a avut câteva răbufniri de orgoliu, dar Cîrstea le-a controlat cu autoritate printrun serviciu exact, ceea ce a făcut să păstreze distanța până spre final și chiar să o mărească la ultimul schimb de mingi, 6-2. Sorana a depășit astfel ingrata situație de la ultimele două ediții, când a plecat de la US Open după primul tur, și așteaptă cu încredere următoarea confruntare cu Anna Tatishvili (Georgia, locul 73 WTA). Care pentru a ajunge aici, a trecut, cu scorul de 6-2, 6-0, de Stephanie Foretz Gacon (Franța), poziția 86 în ierarhia mondială. Târgovișteanca a intrat Halep și Gallovits merg și ele mai departe Alte două jucătoare din România au avut prestații extraordinare, luni, la New York, Simona Halep (nr. 53 WTA) și Edina Gallovits (locul 135 mondial) calificându-se și ele în turul doi. Halep a învins-o cu scorul de 7-5, 7-6 (7/5), după aproximativ două ore, pe Iveta Benesova (Cehia, nr. 63 WTA), în timp ce Gallovits a dispus de elvețianca Stefanie Voegele (Elveția, locul 134 în lume). Pentru un loc în turul trei, Halep se va lupta cu Nadia Petrova (Rusia), cap de serie numărul 19 și locul 22 WTA, care a trecut, cu scorul de 6-3, 7-6 (7/3), de Jarmila Gajdasova (Australia, locul 99 mondial), iar Gallovits cu redutabila australiancă Samantha Stosur, cap de serie numărul 7 și câștigătoarea de artist trecut a competiției de la Flushing Meadows, învigătoare în fața croatei Petra Martici, 6-1, 6-1. Cadanțu n-a contat:ingur învins de un jucător venit din calificări Din păcate, celor trei sportive calificate nu li s-a putut alătura și Alexandra Cadanțu (locul 68 WTA), ea înclinându-se fără drept de apel în fața canadiencei Aleksandra Wozniak (nr. 48 WTA), 0-6, 3-6 Același deznodământ și în cazul singurului reprezentant de pe tabloul masculin, Adrian Ungur, care a cedat în minimum de seturi în fața germanului Daniel Brands, jucător obligat să evolueze în calificări, scor 6-7 (4/7), 4-6, 6-7 (5/7). Azi-noapte au intrat în luptă și celelalte două românce, Monica Niculescu (locul 33 mondial) jucând cu Ayumi Morita (Japonia, nr. 98) și Irina Begu (nr. 96 WTA) cu daneza Caroline Wozniacki (locul 9 WTA). La dublu, perechea Horia Tecău/Robert Lindstedt (România/Suedia), cap de serie numărul 3, va întâlni în această noapte, în prima rundă, cuplul italo-argentinian Daniele Bracciali/Horacio Zeballos.