Cuvântul Libertății, decembrie 2012 (Anul 24, nr. 7018-7038)

2012-12-03 / nr. 7018

2 / cuvântul libertății actualitate Cursul pieței valutare 1 EURO.......................4.5118....... 1 liră sterlină.........................5.5863................... VALUTA din 3 decembrie 2012 anunțat de BNR ..45118 . 1 dolar SUA..................3.4905......34905 55863 I 1g AUR (preț în lei)........195,3930.......1953930 Ponta: USL nu a trimis oameni să îl fluiere pe Băsescu Premierul Victor Ponta a dat asigurări că USL nu a trimis oameni care să îl fluiere pe președintele Traian Băsescu la parada de ’decembrie de la Arcul de Triumf și că nu. nu s-a simțit jignit pentru faptul ca șeful statului nu l-a salutat la această manifestare, explicând că inițitiva trebuia să îi aparțină acestuia. El a subliniat că nu a discutat cu șeful statului cu ocazia acestei ceremonii deoarece, în calitate de prim-ministru, a stat alături de miniștri și șefii Parlamentului, iar președintele nu a considerat necesar să îi salute. Ponta a ținut să precizeze că el a salutat inclusiv pe judecătorul Curții Constituționale Aspazia Cojocaru, chiar dacă nu a fost de acord cu deciziile sale în cazul referendumului de demitere a președintelui. „Nu puteam pleca noi toți să ne ducem la președinte, nu puteam fugi după el. Dacă considera necesar, trecea și ne întindea mâna”, a spus Ponta sâmbătă seara, la RTV. Propunerea de premier, prezentată pe 12 sau 13 decembrie Prim-ministrul Victor Ponta a declarat sâmbătă seara, la un post de televiziune, că, pe 12 sau 13 decembrie, va merge împreună cu copreședintele USL Crin Antonescu la Palatul Cotroceni, la consultări, cu propunerea pentru postul de premier. „Eu pot să vă asigur că, împreună cu Crin Antonescu, vom merge pe 12 sau pe 13 decembrie la Cotroceni, la consultări, cu propunerea de prim-ministru, așa cum spune în Constituție. Nu e nici o problemă din acest punct de vedere ”, a afirmat Victor Ponta în cadrul unei intervenții într-o emisiune TV. EDITOR: S.C. CUVÂNTUL PRESS 2012 SRL Redacția și administrația: 200733 Craiova, str. Nicolăescu Plopșor nr. 22A: TEL/FAX 0251/41.41.41. 41.24.57. Număr de înmatriculare la Registrul Comerțului: 116/1229/06.08.2012; ISSN 1220-9538 SISTEM DE MANAGEMENT AL CALITĂȚII SR EN ISO 9001:2012 CERTIFICAT NR. 406/C/2012 Societate cu capital integral privat. Cod fiscal: RO 30516403 Email: redactia@cvlpress.ro __________Internet: www.cvlpress.rQ__________ REDACTOR-ȘEF: MIRCEA CANTĂR Prim-redactor-șef adjunct: MAGDA BRATU Redactor-șef adjunct: MARGA BULUGEAN DEPARTAMENTE: Actualitate: Laura Moțîrliche, Radu Iliceanu, Alina Drăghici Eveniment: Carmen Zuican Politică: Marin Turcitu Economie: Marga Bulugean Cultură: Magda Bratu Sport: Marius Cîrstov, Cosmin Staicu Fotoreporter: Tibi Bologh Secretariat: 0251.412.457 Publicitate: 0251.412.552 Redacția: 0251.412.613 Responsabilitatea juridică pentru conținutul articolului aparține autorului. De asemenea, in cazul unor agenții de presă și personalități citate, responsabilitatea juridică le aparține. luni, 3 decembrie 2012 Președintele a fost huiduit de Ziua Națională, copiii politicienilor au asistat la manifestări da la tribuna oficiali Peste 1 militari și tehnică militară aparținând Ministerului Apărârii Naționale, Ministerului Administrației și Internelor, SRI și Serviciului de Protecție și Pază au Part c*Pat’ saT Mbaltă, la parada militară organizata cu paz,a Zilei Naționale, în piața Arcului de rmm^ din București, în prezența unei audienți impresionante - circa 20.000 de persoane - piața 2 devenit locul unui spectacol de sunet și culoare gri care nu au lipsit entuziasmul, uneori fluierături, " P.r?" testele, dar și oficialitățile, care s-au etalat din postura de familiști, aducându-și soțiile și „juniorii” la eveniment. Liderii USL, premierul Victor Ponta și Crin Antonescu, au ajuns împreună la paradă, în fruntea unui grup de miniștri care erau însoțiți de copii și soții. Premierul a venit ținându-i de mână pe cei doi copii ai săi, exemplul său fiind urmat și de președintele Camerei Deputaților, Valeriu Zgonea. Cei mici au beneficiat astfel de locuri în primul rând de la tribuna oficială. Premierul nu a ezitat să o ia în brațe pe fetița sa, pe parcursul defilării, pentru a-i explica amănunte legate de paradă. Și judecătorul Curții Constituționale Aspazia Cojocaru s-a numărat între oficialitățile care au fost însoțite de copii, ea fiind între puținii cu care președintele Traian Băsescu a schimbat câteva cuvinte în timpul manifestărilor: înainte de începerea festivității, un grup de câteva zeci de oameni, din imediata apropiere a Arcului de Triumf, a început să protesteze și să strige jo.„„ Băsescu”, „Rușine, rușine, rușine să fie!”,în timp ce aUi încercau să adapere scandările, cântând „La mulți ani! Cine să trăiască, România să trăiasca; Și ».Romania, România, de, de, ore, ’ In timp ce, din difuzoare, muzica miltara fost înlocuită cu o muzică liniștită, de ambianță. Protestele nu s-au potolit însă, continuând cu „Băsescu la pușcărie!” și „Marș afară, javră ordinară!” și în timpul intonării imnului național, în cel al momentului de reculegere ținut în memoria eroilor căzuți în cele două războaie mondiale și a celor căzuți la datorie în teatrele de operații din Balcanii de Vest, Irak și Afganistan. „Sunt niște agitatori. Oamenii care au venit aici strică toată parada de Ziua Națională. Ne amenință, ne dau la picioare, ne împing și nu mai scăpăm de trei ore de ei. Ne-au amenințat că ne rup coastele după...”. S-a plâns o femeie din mulțime. „(...) N-am luat nici un leu de la nimeni, am venit pentru Ziua Națională, p’La ți s’mplu. Sunt vânătă pe mână decât mă împing”, a spus altă femeie, nențj.Uimită de manifestările grupului anti-Băsescu. Cele mai aplaudate momente ale defilării au fost cele când în piață a apărut fanfara militară, spectatorii urmărind cu interes, de asemenea, survolul aeronavelor și elicopterelor militare, dar și momentele când pe sub Arcul de Triumf au trecut caii Jandarmeriei sau un câine-lup, pe nume Max, împodobit cu o băsmăluță tricoloră în jurul gâtului și aflat pe o mașină blindată a armatei. La încheierea festivităților, câteva sute de oameni au rămas la Arcul de Triumf pentru a urca gratuit pe platfoma-edificiu, în timp ce mașinile și lucrătorii de la salubritate se ocupau de curățirea zonei. 10 decembrie va fi, aproape sigur, liberă pentru studenți, să poată vota Guvernul vrea să declare ziua de luni, 10 decembrie 2012, drept zi liberă în universități, astfel încât studenții care învață în alte zone decât cele de domiciliu să aibă posibilitatea să voteze la alegerile parlamentare în localitățile lor și să poată reveni în timp util, marți, la cursuri. Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România (ANOSR) i-a transmis însă premierului Victor Ponta că așteaptă „un răspuns concret” din partea Guvernului și la solicitarea privind acordarea gratuității pe transportul în comun, în perioada 7- 10 decembrie. „Am urmărit în cursul dimineții (n.r. de sâmbătă) declarațiile premierului Victor Ponta cu privire la declararea zilei de luni, 10 decembrie, drept zi liberă în universități. Vă reamintim că ANOSR a emis în cursul săptămânii un comunicat de presă prin care solicită public Guvernului, Ministerului Educației și Ministerului Transporturilor acordarea gratuității pe mijloacele de transport în comun în perioada 7-10 decembrie (...)”, se arată într-un comunicat remis Mediafax, sâmbătă, de ANOSR. „Stroe (n.r. - Radu Stroe, ministru delegat pentru Administrație) a sunat-o pe doamna ministru (n.r. - Ecaterina Andronescu, ministrul Educației) să vadă dacă este posibil și înțeleg că ar fi posibil. Este vorba de studenții care nu stau în orașul în care este universitatea și care vor să meargă să voteze. Nu îmi doresc decât să voteze cât mai multă lume, pentru că este un vot important. Nu spun cu cine, important este să voteze”, a spus Ponta. „Transfer surpriză” în Guvern, promite premierul Premierul Victor Ponta a anunțat ieri, pe blogul său și pe contul de Facebook, o numire surpriză în Guvern. Ponta a precizat că va dezvălui numele persoanei vizate abia astăzi. „Românii trebuie să afle direct de la mine despre cine este vorba. Tocmai de aceea, am decis să vă spun încă de astăzi că săptămâna viitoare pregătim un „transfer surpriză”. De mâine ni se va alătura, la nivelul echipei din Guvern, o persoană care, sunt convins, va atrage atenția multora dintre voi”, promite premierul, care adaugă: „Despre cine este vorba și ce proiecte pregătim împreună veți afla, mâine (n.r. - astăzi), tot aici”. Ziua porților deschise la Palatul Victoria Câteva mii de persoane au vizitat sâmbătă, cu prilejul Zilei porților descrise, sediul Guvernului, decorat cu un tricolor țesut la Târgu Jiu, care acoperea aproape în întregime fațada clădirii, iar premierul Victor Ponta, alături de soție și copii, le-a prezentat vizitatorilor sala de ședințe a Cabinetului. „Sper că de acum încolo, în fiecare an, oricine va fi prim-ministru, oricine va fi președinte, oricine va fi șeful Parlamentului, de Ziua Națională să folosească această idee. E un lucru pe care ni-l redescoperim după 1989”, a spus Ponta. Premierul a venit la Guvern împreună cu cei doi copii ai săi și cu soția, europarlamentarul Daciana Sârbu, cărora le-a arătat biroul unde lucrează. Acesta a afirmat că fiul său și-ar fi dorit computerul pe zIC *1310 *n birou, dar fiica sa aștepta mai mulisă P3TM^,13 Parada de 1 Decenii. Vivitatorilor, Porta le-a arătat în sâf«4e Științe a G vemului unde anume staiecare nistru la ședințele Executivul a semnat numeroase stegulețe tricolore, oferite gratuit vizitatorilor. Lucrătorii de la Evidența Persoanelor merg în satele izolate pentru a face buletine Purtătorul de cuvânt al Ministerului Administrației și Internelor (MAI), Monica Dajboy, a declarat, ieri, că în ultima săptămână de campanie reprezentanții serviciilor de evidență a persoanelor se vor deplasa în localitățile izolate cu urne mobile și camere digitale, pentru a întocmi acte de identitate pentru cei interesați să voteze la alegerile parlamentare din 9 decembrie. „MAI, prin Direcția pentru Evidența Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date, a dispus o serie de măsuri prin care să faciliteze obținerea actelor de identitate de către persoanele care nu dețin acte valabile. începând de săptămâna viitoare, serviciile publice comunitare de evidență a persoanelor vor intensifica deplasările cu urna mobilă și aparatele digitale în localitățile aflate la distanțe mari față de sediu pentru preluarea imaginilor și a cererilor pentru obținerea documentelor de identitate”, a declarat Darbog. Oficialul MAI a mai precizat că serviciile de evidență a persoanelor vor avea program extins de lucru cu publicul, inclusiv sâmbătă și duminică, 9 decembrie, în ziua alegerilor.