Cuvântul Libertății, decembrie 2012 (Anul 24, nr. 7018-7038)

2012-12-18 / nr. 7031

/ cuvântul libertății marți, 18 decembrie 2012 ESCHET MALIGA NATIONALA _ _________ Ultimul joc din acest an pe teren propriu SCM se ia la trântă cu Gaz Metan Mediaș învingătoare runda trecută în fier-ul vicecampioanei Mobitelco. SCM U Craiova va susține în această seară, la Polivalentă, începând cu ora 20:00, ultimul meci din acest an pe teren propriu, adversară fiindu-i CS Gaz Metan Mediaș. Partida îi găsește pe băieții pregătiți de Andelko Mandici pe un meritoriu loc 3, cu 22 de puncte din 13 meciuri (9 victorii, 4 înfrângeri), în timp ce Gaz Metan se află cinci poziții mai jos, cu 20 de puncte (7 victorii, 6 înfrângeri). Ardelenii vin în Bănie după două eșecuri consecutive, 66-89 cu ucrainenii de la Khimik în FIBA Eurochallenge (marțea trecută) și 68-75 cu CSU Ploiești, sâmbătă, în campionat. Craiovenii n-au pierdut decât un meci în acest sezon acasă, cu aceeași CSU Ploiești! De cealaltă parte, Gazul are patru victorii din șapte jocuri pe teren străin. Runda viitoare (a 15-a), care încheie turul, SCM U Craiova va avea o deplasare teribilă în 22 decembrie, la Oradea, unde va înfrunta liderul CS Municipal. Iată și celelalte meciuri ale rundei cu numărul 14: Farul Constanța (14p) - Csíkszereda Miercurea Ciuc (15p), CS Municipal București (21 p) - Dinamo București (13p), CSS Giurgiu (18p)-BC Timișoara (21 p), U Mobiteleco (21p)-CS Municipal Oradea (25p), BC Mureș (22p)-Atlassib Sibiu (20p), BC Timba Timișoara (17p) - CSU Ploiești (21 p — un joc mai puțin), CS Energia Rovinari (20p) -BCMU Pitești (19p). Pagină realizată de MARIUS CÎRSTOV tete CFR Cluj k tthiâțiMit isMif pt In Pinto CFR a bifat prima mutare a iernii, fundașul Ivo Pinto (22 de ani) a fost cumpărat definitiv de la FC Porto. în vară, portughezul fusese împrumutat gratis pentru un sezon, însă CFR avea clauză că îl poate cumpăra pentru un milion de euro. A activat-o, iar Pinto e legat acum de gruparea de pe Someș până în iunie 2016. Campioana speră să dea lovitura cu fundașul lusitan, pe care îl cotează, după sezonul excelent din toamnă, la 3,5 milioane de euro. Pinto e monitorizat deja de formații din Serie A. Lusitanul spune și el că s-a acomodat perfect în Gruia. “Mă simt bine la Cluj, iar anul 2012 a fost excelent. Am ajuns în primăvara europeană, am bătut la Manchester ... Ne dorim ca anul viitor să batem tot în retur și să ne apropiem de Steaua (n.r. distanța e de 15 puncte). Nu sunt campioni, mai sunt meciuri de jucat, se pot întâmpla multe”, a spus Pinto, care își petrece sărbătorile în țara natală. “Am nevoie de odihnă, fiindcă a fost o toamnă istovitoare, îmi voi petrece sărbătorile alături de familie și prieteni”, a condus internaționalul de tineret portughez. Președintele Mureșan a anunțat primele plecări Tot în ceea ce o privește pe CFR, din cauza lotului numeros, din Ardeal vor pleca mai mulți jucători în această iarnă. Iuliu Mureșan i-a anunțat deja: “Vor pleca jucătorii care nu prea au evoluat la echipă, Adolfo și Lignani, dar și Nicoară, Liviu Ganea și Nuno Diogo”, a spus președintele clujenilor la emisiunea Fotbal look. Altfel, la CFR ar putea reveni brazilianul Weldon, în prezent la Changchun Yatai, echipa chineză la care este împrumutat. Aceștia trebuie să-l cumpere definitiv până pe 31 decembrie, altfel jucătorul va juca din nou pentru CFR. “Weldon poate veni înapoi dacă nu activează clauza. Este un atacant valoros, nu prea au fost în România de valoarea lui. Ne-ar ajuta”, a mai completat Mureșan. Herea, "blocat” de Copos Rapid este în insolvență, dar George Copos nu vrea să renunțe la unul dintre cei mai bine plătiți jucători din Giulești, Ovidiu Herea (27 de ani). Motivul este simplu: în cazul în care mijlocașul plătit cu 210.000 de euro pe sezon va pleca liber de contract, Copos trebuie să-i achite 500.000 de euro lui Constantin Iacov, fostul patron al lui FC Național. Astfel, Horea este dispus să renunțe la toate restanțele financiare pe care giuleștenii le au față de el doar să rămână liber. Fotbalistul a fost chemat o singură dată la discuții, unde i s-a transmis că echipa are nevoie de serviciile sale și nu va fi lăsat să plece până în vară. De asemenea, șefii clubului l-au anunțat pe Glauber Berti că nu vor să-i rezilieze contractul și că speră să-l convingă să rămână până la finalul campionatului. Fundașul brazilian are contract cu Rapid până în vară și are mai multe oferte de la echipe din străinătate, printre care și una din prima ligă din Cipru. Naționala Under-17, dublă de pregătire contra Turciei Echipa națională Under-17 a României va juca două meciuri amicale cu Turcia, a anunțat, ieri, site-ul oficial al Federației Române de Fotbal. Primul meci va avea loc astăzi, de la ora 13.30, la Mersin, iar al doilea se va disputa joi, de la aceeași oră, la Adana. Selecționerul Nicolae Ungureanu a convocat următorii 18 jucători: Cătălin Cabuz (Voința Sibiu), Octavian Vâlceanu (Sportul Studențesc) - portari; Cătălin Tomiște, Răzvan Marin, Andrei Ludușan (toți Academia Hagi), Robert Moglan, Alexandru Tudorie (ambii Oțelul Galați), Radu Andrei (Dinamo București), Radu Crișan (Petrolul Ploiești), Cosmin Mihai, Alexandru Biță, Raul Pațurcă, Ionuț Baniță, George Mareș (toți Sportul Studențesc), George Tudoran (Viitorul Constanța), Silviu Balaure (Politehnica Timișoara), George Pușcaș (FC Bihor) și Alexandru Cioablă (Școala Gică Popescu) - jucători de câmp.