Cuvântul Libertății, ianuarie 2013 (Anul 25, nr. 7039-7062)

2013-01-04 / nr. 7039

vineri, 4 ianuarie 2013 COMENTARIU externe Italia, Monti și Berlusconi se atacă înaintea legislativelor Șeful Guvernului italian demisionar, Mano Monti (foto), l-a atacat miercuri, pe teme etice, pe predecesorul său, Silvio Berlusconi, care a replicat imediat, etichetându-și rivalul ca „lipsit de credibilitate”. „Berlusconi a utilizat contra mea arme nepotrivite, precum valorile familiale. Acest lucru vorbește de la sine”, a declarat Mario Monti întrun interviu pentru radioul public, RAI, referindu-se și la numeroasele escapade sexuale ale lui „Il Cavalliere”. „Cred că valorile etice sunt fundamentale și ele trebuie apărate. Detest persoanele care utilizează valorile etice, deși nu le respectă cotidian, ca arme împotriva adversarilor”, a mai spus el, adăugând că a fost membru al partidului lui Silvio Berlusconi. Acesta din urmă se va prezenta pentru a șasea oară la alegerile parlamentare din 24 și 25 februarie a.c., după cum a afirmat la 31 decembrie 2012, culegând „multe elogii” (din partea Bisericii) pentru intervențiile pe teme etice, în timp ce programul lui Mario Monti nu consacră nici un cuvânt acestei teme importante pentru Biserică. Mario Monti, care a anunțat intenția sa de a fi în capul unei liste a partidelor centriste, s-a arătat surprins de declarațiile contradictorii ale lui „Il Cavalliere”, pe care îl suspectează de confuzii logice. Nu cu mult timp în urmă, Berlusconi i-a oferit lui Monti să conducă centru-dreapta, apoi a spus că guvernul acestuia a fost un dezastru. Silvio Berlusconi a mai spus despre Monti că n-a avut nici un fel de credibilitate în ochii italienilor, fiind un profesor de Economie neangajat politic, dar care a fost pus în capul unui guvern de tehnocrați, în noiembrie 2011, lăsând să se înțeleagă că Germania a jucat un rol de luat în seamă; în fine, Berlusconi va conduce coaliția de centru-dreapta, dar asta nu înseamnă că, în caz de victorie a partidului său, el va deveni „în mod necesar” președintele Consiliului de miniștri. Acest lucru îl vor decide partidele și președintele republicii, care va desemna viitorul prim-ministru, a mai spus el. Magnatul media a criticat „agravarea situației economice” sub Guvernul Monti, după ce anterior constatase că „lumina de la capătul tunelului este mai aproape ca înainte”. „Și eu sunt mult mai optimist ca înainte că tunelul nu se va prăbuși asupra noastră”, a spus Monti. Acesta a produs o reducere a sarcinii fiscale, în timp ce rivalul său Berlusconi s-a angajat să suprime taxa funciară, reintrodusă de succesorul său, denunțând „climatul de teroare” practicat, potrivit lui, de agenția de colectare a impozitelor în Italia. Tratatul fiscal în vigoare la 1 Tratatul privind stabilitatea, coordonarea și guvernanța în cadrul Uniunii economice și monetare, cunoscut și sub numele de „pactul fiscal”, a intrat în vigoare la 1 ianuarie 2013, după ratificarea sa de către Finlanda. Scopul tratatului este de a întări disciplina fiscală în zona euro, prin așa-numită „regulă a echilibrului bugetar” sau „regula de aur” și printr-un mecanism de corecție automat. Pentru ca tratatul fiscal să intre în vigoare, acesta trebuia ratificat de 12 state membre. Condiția a fost îndeplinită după ce Finlanda a depus instrumentele de ratificare la 21 decembrie 2012, informează un comunicat de pe site-ul Consiliului UE. Pactul fiscal a fost semnat la 2 martie 2012, de 25 de state al UE a intrat ianuarie 2013 membre UE, mai puțin Cehia și Marea Britanie. Acesta stipulează că bugetele naționale ale statelor care au aderat trebuie să fie echilibrate sau excedentare. Scopul se consideră a fi îndeplinit dacă deficitul lor structural anual nu depășește 0,5% din PIB. Statele membre vor trebui să încorporeze prevederile privind disciplina bugetară și mecanismul automat de corecție în legislația națională, preferabil chiar în Constituție, în termen de un an de la intrarea în vigoare a tratatului fiscal, în acest caz de la 1 ianuarie 2014. Tratatul fiscal a fost ratificat de Senatul României, forul decizional în acest caz, la 21 mai, fiind promulgat de președintele Traian Băsescu la 13 iunie. Presa sud-coreeană sugerează că soția lui Kim Jong-un ar fi născut Presa sud-coreeană scria seri despre soția numărului unu nordcoreean, Kim Jong-un, Ri Sol-ju, sugerând, pe baza unor imagini difuzate de televiziunea oficială a regimului comunist, că ar fi născut. Presupusa sarcină a lui Ri Sol-ju a fost dezvăluită la 17 decembrie, în cursul unei ceremonii în onoarea tatălui soțului ei, Kim Jong-il, decedat în urmă cu un an. Ri Sol-ju, a cărei existență a rămas ascunsă până în iulie 2011, a apărut purtând un „hanbok”, costumul tradițional coreean. Această rochie amplă, cu talia înaltă, abia masca pântecul, confirmând astfel zvonuri despre o sarcină, după o lungă absență publică, în septembrie și octombrie, însă imagini recente, realizate în cursul unei ceremonii de Anul Nou, au arătat-o într-un taier, fără vreun semn de sarcină. „Pântecul s-a dezumflat (...). A născut, oare, Ri Sol-ju?”, se întreba cotidianul sud-coreean Dong A Ilbo. Ri Sol-ju „pare că a născut deja”, a declarat un oficial din cadrul Guvernului de la Seul, citat de agenția de presă Yonhap. Potrivit unor informații de la serviciile secrete, citate de presa sud-coreeană. Kim Jongun și Ri Sol-ju s-au căsătorit în 2009 și au un copil. Noi acuzații cu privire la o finanțare a campaniei lui Sarkozy de către Gaddafi Omul de afaceri Ziad Takieddine (foto) a declarat în fața unui piagistrat că deține probe cu privire la finanțarea de către Libia a campaniei prezidențiale din 2007 a lui Nicolas Sarkozy, scrie cotidianul „Le Parisien” în ediția de miercuri. Intermediarul francezo-libanez, al cărui nume apare în mai multe cazuri de corupție în Franța, a declarat la 19 decembrie, în fața judecătorului de instrucție Renaud Van Ruymbeke, că ar deține probe cu privire la o finanțare de către Libia a campaniei din 2007 a fostului președinte francez de dreapta. Aceste declarații au fost calificate drept „pure fabulații” de către fostul ministru de Interne, Claude Guéant, vizat în mod direct de către intermediarul francezo-libanez. Potrivit cotidianului „Le Parisien”, Takieddine a declarat judecătorului că poate să îi „furnizeze elemente existente asupra finanțării campaniei lui Nicolas Sarkozy”, oferind asigurări că „suma acestui ajutor depășește 50 de milioane de euro, suma citată la un moment dat de către unul dintre fiii dictatorului libian” Muammar Gaddafi. El a declarat că mai multe întâlniri au avut loc înainte de alegeri între Bechir Saleh, la vremea respectivă secretar particular al lui Gaddafi, și Claude Guéant, director de Cabinet al lui Nicolas Sarkozy, în perioada în care acesta din urmă era ministru de Interne, înainte să fie ales președinte. „Toate acestea sunt pure fabulații”, a subliniat Claude Guéant pentru postul de televiziune in TELE. „Niciodată vreun libian, vreo autoritate libiană nu au alimentat (cu bani), prin intermediul meu, vreo persoană sau campania din 2007”, a spus el. „Dacă există probe, să le aducă”, a continuat Guéant. „Oricum, sunt foarte liniștit, deoarece ele nu îl pot atinge în vreun fel pe Nicolas Sarkozy sau pe cel care vă servește”, a adăugat el. Takieddine a evocat deja, la 9 mai, teza unei finanțări libiene a campaniei din 2007 a lui Sarkozy, apreciind-o ca „întrutotul credibilă”. Acuzația a fost lansată în martie 2011 de către Seif Al-Islam, fiul colonelului Muammar Gaddafi, în timp ce Franța se pregătea să intervină în Libia. Site-ul de știri online Mediapart a publicat, ulterior, la 28 aprilie, un document atribuit unui fost demnitar libian, care afirma că Tripoli a acceptat să finanțeze cu suma de „50 de milioane de euro” campania lui Nicolas Sarkozy din 2007. Sarkozy a calificat drept „infame” aceste acuzații, publicate cu o săptămână înainte de turul doi al alegerilor prezidențiale din 2012 - câștigate de către socialistul Francis Hollande - și a depus plângere împotriva Mediapart. Justiția franceză a deschis o anchetă judiciară pentru spălare de bani și corupție vizându-l pe Ziad Takieddine, după confiscarea sumei de 1,5 milioane de euro, în numerar, sumă pe care omul de afaceri o avea asupra sa la întoarcerea din Libia, pe 5 martie 2011. Această anchetă a fost încredințată unor judecători care anchetează, în plus, o eventuală finanțare ilicită a campaniei prezidențiale franceze din 1995, în care Takieddine este, de asemenea, inculpat. cuvântul libertății /II ȘTIRI ! Polițiști înarmați în toate școlile dintr-un oraș I ■ din New Jersey Elevii dintr-un mic oraș din statul New Jersey (nord-estul SUA) au reluat, miercuri, cursurile, în școli fiind prezenți polițiștii înarmați, ca urmare a masacrului ce a avut loc, luna trecută, într-o școală din Newtown (Connecticut), informează AFP. „Securitatea elevilor noștri, a personalului nostru și a clădirilor este de cea mai mare importanță pentru a oferi un mediu confortabil, care să încurajeze învățarea și reușita la școală. Și cu acest obiectiv, ca urmare a tragediei de la Newtown (Connecticut), începând de miercuri, 2 ianuarie, fiecare școală din Marlboro va avea un polițist din Marlboro, înarmat și în uniformă ", se arată într-un comunicat difuzat pe site-ul școlilor publice din acest oraș cu 40.000 de locuitori. Măsura este prezentată ca fiind temporară, respectiv trei luni, „ timp în care au loc discuții pentru a ameliora securitatea ", se arată în comunicat. 20 de copii și 6 cadre didactice și-au pierdut viața în atacul comis la 14 decembrie, în Newton, de un tânăr de 20 ani care a reușit să intre în școala Sandy Hook având asupra sa o armă semiautomată.  Starea de sănătate a lui Hugo Chavez, apreciată ca „delicată" Președintele venezuelean, Hugo Chavez, spitalizat de trei săptămâni în Cuba, se află într-o stare „stabilă” dar „delicată", a anunțat miercuri seara ginerele său, Jorge j Arreaza, ministru al Științei și Tehnologiei, într-un mesaj postat pe contul de Twitter. „Echipa medicală ne-a explicat că starea președinte lui Chavez rămâne stabilă în cadrul său delicat ”, a scris Arreaza, aflat la Havana, precizând în alt mesaj că președintele „continuă să lupte dur și transmite toată dragostea sa poporului nostru ". Venezuela stă cu sufletul la gură după ce vicepreședintele Nicolas Maduro a întrerupt, duminică, pregătirile pentru Anul Nou, anunțând la televiziune, din Cuba, agravarea stării de sănătate a lui Chavez, operat la 11 decembrie de cancer în zona pelviană. In timp ce chiar susținătorii săi aproape că au exclus posibilitatea ca Chavez să poată depune jurământul de președinte la data prevăzută, pe 10 ianuarie, rețelele sociale abundă de zvonuri care anunță moartea sa, în timp ce altele sunt pline de mesaje de solidaritate cu președintele. Președintele SUA a promulgat legea privind compromisul bugetar Președintele american, Barack Obama, a promulgat, miercuri seara, legea privind compromisul bugetar, care exclude pe termen scurt amenințarea cu o cură de austeritate forțată în SUA, a anunțat Casa Albă, informează AFP și Associated Press. Camera Reprezentanților, dominată de republicani, a votat legea cu 257 de voturi pentru la 167 de voturi contra, marți seara, la aproximativ 24 de ore după ce Senatul, dominat de democrați, o adoptase cu 89 de voturi pentru la 8 voturi, contra. Obama, care se află în vacanță în Hawaii, a semnat legea folosind un dispozitiv care îi copiază automat semnătura. ȘTIRI