Cuvântul Libertății, ianuarie 2013 (Anul 25, nr. 7039-7062)

2013-01-14 / nr. 7047

luni, 14 ianuarie 2013 COMENTARIU externe Stare de urgență sanitară la Nework, unde epidemia de gripă a afectat peste 19.000 de persoane Guvernatorul statului New York a decretat stare de urgență sanitara sâmbătă,,din cauza unei epidemii de gripă care a afectat peste 19.000 de persoane în stat și a autorizat farmaciștii să vaccineze inclusiv bebelușii și copiii. Această inițiativă a guvernatorului Andrew Cuomo (foto) are loc în timp ce o epidemie s-a răspândit în toată țară și ar putea dura mai multte săptămâni. Cel puțin 28.747 de cazuri de gripă au fost înregistrate în Statele Unite în această iarnă, iar 20 de copii au murit din cauza acestei boli, potrivit Centrului federal pentru controlul și prevenirea bolilor (CDC). Cu toate acestea, cifrele sunt mult mai ridicate, deoarece mulți bolnavi nu merg la medic, în speranța limitării extinderii unui virus potențial mortal, guvernatorul Cuomo a apreciat că este foarte important să se suspende, în următoarele 30 de zile, reglementarea care autorizează farmaciștii newyorkezi să vaccineze împotriva gripei doar pacienții cu vârste de peste 18 ani. „Ne confruntăm cu cea mai gravă epidemie de gripă din 2009, cel puțin, iar virusul este activ în tot statul New York, cu cazuri înregistrate în 57 de comitate și cinci cartiere din orașul New York”, a declarat Cuomo întrun comunicat, explicând de ce a decretat stare de urgență. El le cere, de asemenea, locuitorilor care nu s-au vaccinat să facă acest lucru „imediat”, insistând asupra faptului că „încă nu este prea târziu”. El le-a cerut persoanelor care intră periodic în contact cu copiii mici să se vaccineze, deoarece riscurile sunt mai mari pentru copiii mai mici de doi ani. Persoanele cu vârste peste 50 de ani, femeile însărcinate și pacienții slăbiți de boli cronice sau cu deficit imunitar sunt, de asemenea, în pericol. Președintele Venezuelei nu este în comă, susține fratele acestuia Președintele venezuelean, Hugo Chavez, care primește îngrijiri în Cuba pentru cancer, reacționează bine la tratament și nu este în comă, așa cum afimă informațiile care circulă pe rețelele de socializare, a declarat într-un comunicat publicat sâmbătă Adan Chavez, fratele președintelui, care este guvernatorul statului Barinas. El a calificat drept „total false” informațiile potrivit cărora „președintele este în comă și familia ar discuta despre o pretinsă deconectare de la aparatele care îl mențin în viață”, asumă comunicatul. Președintele „continuă să reacționeze bine la tratament și progresează în fiecare zi în recuperare”, a declarat fratele său, întors vineri în țară din Cuba. Chavez este, potrivit fratelui, „în stare staționară” în ceea ce privește insuficiența respiratorie care i s-a declanșat după cea de-a patra intervenție chirurgicală pentru cancer, iar informațiile privind coma sa „fac parte din războiul dus de o opoziție necrofilă” și de presa „care difuzează zvonuri false pentru a propaga haos și neliniște”. Reales președinte în octombrie, pentru un al treilea mandat, Hugo Chavez nu a putut depune jurământul la 10 ianuarie, dar puterea legislativă și puterea judiciară i-au confirmat statutul de șef al statului în funcție. Atentat asupra consulului Italiei la Benghazi Consulul Italiei la Benghazi (estul Libiei) a scăpat sâmbătă dintr-un atentat, după ce focuri de armă au fost trase asupra mașinii sale blindate, a anunțat agenția de presă italiană Ansa, citând surse de securitate locale. Consulul Guido De Sanctis circula cu mașina sa în Benghazi când au fost trase focuri de armă, însă nimeni nu a fost rănit conform Ansa. „Sunt bine”, a declarat acesta la scurt timp după atentat pentru Ansa. Consulul se îndrepta spre casă după muncă atunci când mai multe gloanțe, care fuseseră trase dintr-o altă mașină către diplomat și șoferul său, au lovit mașina blindată, a indicat această agenție. Acest atentat survine la patru luni după atacul realizat de islamiști asupra consulatului american de la Benghazi, în cursul căruia ambasadorul Chris Stevens și alți trei americani au fost uciși. Italia, fostă putere colonială, avea o relație strânsă cu președintele libian, Muammar Gaddafi, înaintea revoltei și intervenției militare occidentale care au provocat înlăturarea și moartea acestuia. Italia este principalul investitor străin în industria energetică libiană. Aceasta a încercat în ultimele luni să stabilească relații bune cu noile autorități. Cehia: în turul doi al prezidențialelor, doi proeuropeni Turul doi al alegerilor prezidențiale din Cehia va opune pe fostul prim-ministru de stânga, Milos Zeman (24,21% din voturi), și actualul șef al diplomației de la Praga, Karel Schwarzenberg (23,40%), sosiți în frunte, sâmbătă, 12 ianuarie a.c., după primul tur. Aceste prime alegeri prin vot universal direct au beneficiat de o participare de 61,31%, pe fondul recesiunii economice și a unei rate a șomajului de 9,4%. „Ca și în Franța, duelul prezidențial va opune stânga și dreapta” a constatat Milos Zeman, într-o scurtă declarație. Ambii candidați rămași în cursă sunt proeuropeni. Zeman (68 de ani) este un partizan al economiei sociale de piață și o figură simbolică a „revoluției de catifea” din 1989, alături de Haclav Havel și președintele în exercițiu, Vaclav Klaus. în ultimii zece ani a stat departe de politică. „Milos Zeman va fi un mare adversar, dar el reprezintă trecutul”, a subliniat Schwarzenberg, în vârstă de 73 de ani. Centristul Jean Fischer, șeful Guvernului provizoriu în 2009-2010, considerat favorit pentru turul doi, a sosit al treilea (16,35%), pe locurile următoare sosind vicepreședintele partidului socialdemocrat (CSSD), Jiri Dienstbier (16,12%), și Vladimir Franz, compozitor și pictor nonconformist, cu fața și corpul complet tatuate (6,84%). Marele perdant al primului tur este vicepreședintele Senatului, Premysl Sobotka (2,46%), reprezentant al partidului de dreapta eurosceptic ODS, al premierului Petr Necas. Milos Zeman Karel Schwarzenberg cuvântul libertății li STIRI Italia a comemorat un an de la naufragiul Costa Concordia Mai multe ceremonii au fost organizate ieri pe insula Giglio, din regiunea Toscana (centrunord), pentru comemorarea unui an de la naufragiul pachebotului , Costa Concordia, evenimente la care au participat familiile celor 132 de victime și numeroși supraviețuitori. Ceremoniile de comemorare au inclus o slujbă religioasa și mai multe concerte. La ora locală 21:45 (22:45 ora României), la care a avut loc accidentul, întreaga insulă a păstrat un minut de reculegere, apoi au sunat sirenele tuturor ambarcațiunilor din port. Nava de croazieră Costa Concordia, la bordul căreia se aflau 4.229 de persoane, din care 3.200 de pasageri din 60 de țări, a eșuat acum un an, în noaptea de 13 ianuarie 2012, în apropiere de mica insulă Giglio, după ce s-a lovit de o stâncă, la aproximativ 300t de metri de țărm. Naufragiul s-a soldat cu 32 de morți, iar cadavrele a două persoane nu au fost încă descoperite. Egipt. Justiția decide un nou proces pentru Mubara. Curtea egipteană de Casație a decis ieri organizarea unui nou proces pentru fostul președinte, Hosni Mubarak, și ministrul său de Interne, Habib el-Adli, condamnați în luna iunie la închisoare pe viață pentru reprimarea revoltei din 2011, transmite AFP. Curtea, care a luat această decizie după câteva minute de deliberare, a hotărât să accepte apelurile depuse de acuzați și să organizeze noi procese pentru Mubarak,ministrul său de Interne, cei doi fii ai președintelui, Alaa și Gamal, și șase oficiali ai serviciilor de securitate. Anunțul Curții a fost întâmpinat cu urale și,, Trăiască I Justiția!’’ de susținătorii fostului președinte. Hosni Mubarak a fost condamnat pe 2 iunie la închisoare pe viață, ca și ministrul său de Interne, pentru moartea unui mare număr de manifestanți în timpul revoltei din 2011. Pakistan. Atentat soldat ’l cu moartea a 14 soldați O bombă amplasată pe marginea drumului a ucis ieri 14 , soldați pakistanezi și a rănit alți 21 în regiunea de graniță Taziristanul de Nord, la granița cu Afganistanul, au anunțat oficiali ai serviciilor de informații, transmit AP și Reuters. Explozia a avut loc pe o șosea aflată la aproximativ 50 de kilometri sud de capitala provinciei, Miranshah. Oficiali militari pakistanezi au confirmat atacul, dar au anunțat că au fost uciși patru soldați și au fost răniți alți 11. Regiunea Waziristanul de Nord este un subiect sensibil al relațiilor dintre SUA și Pakistan. Washingtonul a făcut în mod repetat presiuni asupra Islamabardului în vederea lansării unei operațiuni în această regiune, dar până acum Pakistanul a refuzat lansarea unei astfel de operațiuni. ȘTIRI