Cuvântul Libertății, ianuarie 2013 (Anul 25, nr. 7039-7062)

2013-01-17 / nr. 7050

6 / cuvântul libertății sport Selecționata convocată de Pițurcă pentru turneul din Spania are o medie de vârstă în jurul a 23 de ani Selecționerul României, Victor Pițurcă, a stabilit lotul de 23 de jucători legitimați la cluburi din țară (cu excepția celor de la Steaua), convocați pentru stagiul de pregătire de la Estepona (Spania), din perioada 27 ianuarie - 7 februarie. Majoritatea jucătorilor au sub 23 de ani, „veteranii” lotului fiind dinamoviștii Dragoș Grigore și Luchin și clujeanul Sepsi, care au 26 de ani. De altfel, de la Dinamo și Astra sunt chemați cei mai mulți jucători, câte 5, printre care și foștii fotbaliști ai Științei, Lung, Găman și Bărboianu. Viitorul Constanța propune și ea 4 jucători pentru această selecționată divizionară. Pandurii dă 3 mijlocași la lot, iar FC Vaslui alți 2. Câte un jucător a fost selecționat de la CFR Cluj, Petrolul, Oțelul și FC Brașov. Lotul complet: Portari - Silviu Lung jr. (Astra, 23 de ani), Alexandru Buzbuchi (Viitorul Constanța, 19) și Cristian Bălgrădean (Dinamo, 23). Fundași: Alexandru Mățel (Astra, 23), Constantin Nica (19), Dragoș Grigore (26), Srgian Luchin (26) - toți de la Dinamo, Valerică Găman (23), Ștefan Bărboianu (24) - ambii Astra, Mihai Bălașa (Viitorul, 18) și László Sepsi (CFR Cuj, 26); Mijlocași - Ionuț Neagu (Oțelul Galați, 23), Mihai Răduț (22), Dan Nistor (24), Alexandru Maxim (22) - toți de la Pandurii, Alexandru Mateiu (FC Brașov, 23), Liviu Antal (23), Nicolae Stanciu (19) - ambii FC Vaslui și Aurelian Chițu (Viitorul, 22). Atacanți - Constantin Budescu (Astra, 24), Gheorghe Grozav (Petrolul Ploiești, 22), Marius Alexe (Dinamo, 22) și Denis Alibec (Viitorul, 22). După meciul amical contra selecționatei divizionare a Poloniei, de la Malaga, de pe 2 februarie (21:45), mai mulți dintre jucători vor pleca înapoi la cluburi sau, dacă vor fi convocați, vor trece la naționala noastră de tineret Under 21, care, pe 6 februarie va disputa la Tiraspol un meci amical contra reprezentativei simi Infuzie de tineri tricolori Pagină realizată de COSMIN STAICU lare a Republicii Moldova. Pe 4 se vor completa lotul în vederea februarie, la Estepona vor sosi stradului amical contra Australiei, de nierii și jucătorii de la Steaua, care pe 6 februarie, de la ora 21. Mircea Sandu: „Olguța Vasilescu și-a făcut campanie politică în instanță” Mircea Sandu, președintele FRF, a vorbit ieri, la întâlnirea cu AJF-urile, despre litigiul cu Universitatea Craiova. „In «cazul Craiova» realitatea e ca instanțele românești au dat o decizie politică, pentru că așa a ajuns situația în România,justiția să fie politizată. Olguța Vasilescu și-a făcut campanie politică în instanță, a venit cu sularul Craiovei la Tribunal, s-a creat o presiune anormală, iar acea judecătoare a dat o hotărâre ilegală. Craiova era în stare de neprogramare la momentul deciziei Comitetului Executiv. Dacă FRF mai aștepta două săptămâni și lăsa în pace Craiova, rămânea fără toți jucătorii care aveau cereri la Comisii pentru a deveni liberi”, a spus Mircea Sandu. Șeful Federației a continuat: „Așa cum Robu de la Timișoara (Nicolae Robu, primarul Timișoarei, n.r.) a trimis o delegație la Federație pentru a încerca să găsim o soluție în legătură cu situația de la Poli, așa putea să procedeze și Craiova. Intenția Federației n-a fost niciodată să distrugă Universitatea, am trimis atunci două scrisori Craiovei să-și retragă acțiunile în justiție, sigur puteau merge în civil cu litigiul cu Pițurcă, aveau tot dreptul”. joi, 17 ianuarie 2013 Baschetbaliștii, show de promovare cu elevii Formația masculină de baschet SCM „U” Craiova împrună cu antrenorul Andelico Mandic și managerul Marius Toma a fost prezentă ieri la prânz la sala „Voința” pentru o acțiune de promovare a baschetului în rândul școlarilor. Drăgușin și compania au jucat cu și pentru elevii Colegiului „Frații Buzești”, aceștia nescăpând prilejul de a se fotografia și a lua autografe de la echipa de frunte a Băniei din această perioadă, „li încurajăm pe toți copiii să facă sport în primul rând, fiindcă este important pentru sănătatea lor, și dacă au vreo înclinație către baschet, cu ambiție și muncă pot ajunge să evolueze la un anumit nivel”, a declarat Ionuț Drăgușin, pivotul de 2,21 metri care a fost în prim-planul unor faze care au distrat publicul. Campionatul Mondial de handbal Spania 2013 Croația, net superioară Ungariei Derby-urile zilei de marți la mondialul de handbal au revenit Sloveniei, Islandei și Croației. Deși polonezii au condus la pauză cu 3 goluri în meciul disputat la Zaragoza, slovenii au avut un debut de repriză secundă excelent, cu un „tun” de 5-0, care avea să rezolve jocul în favoarea lor, în special datorită prestației lui Jure Dolenec și Borat Mackoviec, care au marcat câte 8 goluri. La Madrid, Croația, din nou cu Cupic în formă (8 goluri) a spulberat t f naționala Ungariei. L-a pierdut între timp pe Ivano Balic, naționala de la Adriatică a avut un meci mai facil decât în finala mică de la Jocurile Olimpice, menținând o diferență confortabilă de la început. Croația își va disputa primul loc în grupă cu naționala gazdă, Spania, care a reușit cea mai mare diferență de scor de la mondiale, 40 de goluri față de Australia. Paradele portarului Gustafsson, cele 9 goluri ale lui Sigursson și apărarea agresivă la golgheterul macedonean Lazarov au fost decisive în victoria Islandei de la Sevilla. Atracțiile zilei de astăzi sunt jocurile Spania - Ungaria și Slovenia- Serbia, ambele transmise în direct de Dolcesport. Deși a fost vizitată de Messi în cantonament, naționala Argentinei are șanse mici să prindă optimile competiției, „Gauchos” trebuind să învingă Franța sau Tunisia, iar Brazilia să piardă cu Muntenegru. Grupa A Rezultate: Tunisia - Muntenegru 27-25, Germania - Argentina 31-27, Franța-Brazilia 27-22. Meciurile Brazilia-Tunisia, Germania-Muntenegru, Argentina - Franța s-au jucat aseară. Mâine: Argentina - Tunisia (17), Franța - Germania (1915, Dolcesport), Muntenegru - Brazilia (21-45). Clasament: 1. Franța 6p, 2. Germania 4p, 3. Tunisia 4p, 4. Brazilia 2p, 5. Argentina 2p, 6. Muntenegru 6p. Grupa B Rezultate: Qatar - Rusia 22-29, Macedonia - Islanda 19-23, Danemarca - Chile 43-24. Meciurile Macedonia - Rusia, Chile - Qatar, Islanda- Danemarca s-au jucat aseară. Mâine: Rusia-Chile (16.45), Islanda - Qatar (19), Danemarca - Macedonia (21.15, Dolcesport). Clasament: 1. Danemarca 6p, 2. Islanda 4p, 3. Rusia 4p, 4. Macedonia 4p, 5. Qatar Op, 6. Chile Op. Grupa C Rezultate: Coreea de Sud - Belarus 20-26, Serbia - Arabia Saudită 30-20, Slovenia - Polonia 25-24. Astăzi: Slovenia - Belarus (16.45, Dolcesport), Arabia Saudită - Coreea de Sud(19), Polonia - Serbia (21.15, Dolcesport). 19 ianuarie: Belarus - Arabia Saudită (16.45), Polonia - Coreea de Sud (19), Serbia-Slovenia(21.15, Dolcesport). Clasament: 1. Serbia 6p, 2. Slovenia 6p, 3. Polonia 4p, 4. Belarus 2p, 5. Coreea de Sud Op, 6. Arabia Saudită Op. Grupa D Rezultate: Algeria-Egipt 24-24, Spania-Australia 51-11, Croația- Ungaria 30-21. Astăzi: Australia-Algeria (17.45), Ungaria - Spania (ora 20, Dolcesport), Croația - Egipt (22.15), 19 ianuarie: Egipt - Australia (17.45), Spania-Croația (20. Dolcesport), Ungaria-Algeria(22.15). Clasament: 1. Spania Op, 2. Croația Op, 3. Ungaria lp, 4. Egipt lp, 5. Algeria lp, 6. Australia Op. Primele patru echipe din fiecare grupă se vor califica în optimile de finală, programate pe 20 și 21 ianuarie.