Cuvântul Libertății, ianuarie 2013 (Anul 25, nr. 7039-7062)

2013-01-18 / nr. 7051

sport 20 / cuvântul libertății Echipele masculine de volei și de baschet evoluează duminică la Polivalentă Drăgușin: „Nimeni nu mai câștigă la Craiova” Declarat jucătorul etapei trecute în Liga Națională, pivotul SCM-ului are gânduri mari cu echipa din Bănie Cuplajul programat duminică seara în Sala Polivalentă a fost prefațat ieri de reprezentanți ai echipelor SCM „U” Craiova de baschet și de volei. Baschetbaliștii vor întâlni de la ora 19 echipa CSȘ Giurgiu, în fața căreia au pierdut în tur la 10 puncte. Managerul formației de baschet, Marius Toma, a ținut să precizeze că partida cu CSS Giurgiu nu va fi una facilă: „Ne așteaptă un meci greu cu Giurgiu, nu este dinainte câștigat. Trebuie să ne agățăm de fiecare punct, fiindcă întâlnim o formație arțăgoasă, care știe o singură schemă și se axează pe cei 6 jucători americani”, în schimb, jucătorii s-au declarat mult mai relaxați și mai optimiști, precizând că nu iau în calcul decât victoria. „Nu contează cum o facem, putem să câștigăm și la un punct, dar trebuie neapărat să învingem, fiindcă Giurgiu este pe locul 12, dar a pierdut multe meciuri la limită”, a spus Radu Dzambic, coordonatorul SCM-ului, „îi respectăm pe cei de la Giurgiu, dar nu ne e frică și cred că vom câștiga, dar depinde și maniera. La Craiova se câștigă foarte greu și cred că nimeni nu va mai câștiga aici, nu trebuie să ne facem atâtea probleme. Trebuie să jucăm mai bine de la meci la meci, pentru a prinde o formă foarte bună pe finalul sezonului regulat, în tur nu ne cunoșteam, nu se realizase chimia între noi, dar între timp ne-am omogenizat”, a declarat Ionuț Drăgușin. După performanța de la Pitești, unde a reușit un „double-double” și a stabilit un nou record de capace în Liga Națională, pivotul Științei a fost declarat MVP-ul etapei a 17-a și evident a fost inclus în echipa rundei, fiind singurul jucător român într-un „dream team” cu Pascu: „Eșecul de Zalău ne trezește la realitate" Voleibaliștii vor deschide cuplajul sportiv de duminică cu meciul împotriva formației CSM Agronomia București (locul 8 în Divizia A1), de la ora 17. Antrenorul Dănuț Pascu a vorbit și despre eșecul din deplasare în sala campioanei Remat Zalău, cât și despre meciul de duminică: „Nu am reușit un meci atât de bun la Zalău, așa cum ne așteptam, a fost prima înfrângere cu 3-0 din acest campionat, îmi place să văd partea plină a paharului, poate această înfrângere ne trezește puțin la realitate pentru că poziția secundă punea destul de multă presiune pe noi. CSM București este echipă luptătoare, arțăgoasă, care are în componență jucători de valoare, o echipă care a obținut rezultate foarte bune în prima parte a campionatului, chiar dacă poziția din clasament nu o recomandă”. Ultimul transfer al echipei din Bănie, internaționalul Dan Borota, a spus că a părăsit liderul, Tomis Constanța, pentru a putea evolua într-o atmosferă precum cea din Polivalenta craioveană. „Vreau să joc titular, dar locul acolo trebuie câștigat. Deocamdată băieții care au evoluat până acum și-au făcut treaba foarte bine. Deși am plecat de la echipa de pe primul loc, îmi pare bine că am venit aici, la Craiova, și sper să mă încadrez cât mai bine în colectiv, mai ales că pe mulți dintre băieți îi cunosc. Am luat în calcul și faptul că aici e o sală nouă și lumea vine la meciuri”, a spus Dan Borota. Biletele la meciurile de duminică s-au pus în vânzare la casele de la Sala Polivalentă, prețul fiind de 5 lei pentru ambele jocuri, iar copiii sub 14 ani intră gratis, străinii: Ceskovic de la BC Mureș, Bosniak de la CSM București, Nikolov de la Mobitelco Cluj și Markovic de la Farul. Pagină realizată de COSMIN STAICU Tricolorii, poziția 33 în lume Echipa națională de fotbal a României s-a clasat în luna ianuarie 2013 pe locul 33, în clasamentul FIFA, după ce în urmă cu un an ocupa locul 55. Din grupa pentru calificarea la Cupa Mondială 2014, Olanda rămâne în top 10, pe poziția a opta, în timp ce Ungaria ne devansează cu o poziție. După parcursul slab din grupa noastră, Turcia a căzut pe 40. Estonia se află pe locul 83, iar Andorra pe 203. Echipa națională a Poloniei, pe care o întâlnim într-un meci amical pe 2 februarie se află pe 56 (în coborâre cu un loc), iar Australia, adversara din amicalul de pe 6 februarie, se află pe 36. Pe primele 10locuri se află în ordine: Spania, Germania, Argentina, Italia, Columbia, Anglia, Portuga lia, Olanda, Rusia și Croația. Franța se află pe poziția a 17-a. Brazilia ocupă locul 18. vineri, 18 ianuarie 2013 Stelea, locul 97 între portarii ultimilor 25 de ani Bogdan Stelea ocupă locul 97 în clasamentul celor mai buni portari din perioada 1987-2012, dat publicității, ieris de Federația Internațională de Istorie și Statistică a Fotbalului (IFFHS). Stelea, cu 10 puncte, se află la egalitate cu Andreas Isaksson (Suedia), Carlo Cudicini (Italia), Christopher Woods (Anglia), Doni (Brazilia), Fernando Alvez (Uruguay), Ivan Pellizzoli (Italia), Jacques Longo’o (Camerun), Nery Alberto Pompido (Argentina), Oscar Perez Rojas (Mexic) și Vincent Enyeama (Nigeria). Primul loc al clasamentului este ocupat de Gianluigi Buffon (Italia - 245 de puncte), urmat de Iker Casillas (Spania - 233 puncte) și Edwin van der Sar (Olanda - 201 puncte). Poziția a patra a revenit danezului Peter Schmeichel, cu 179 de puncte, urmat pe cinci de cehul Petr Cech (172 puncte) și pe șase de germanul Oliver Kahn (162 puncte). Paraguayanul Jose Luis Felix Chilavert este pe locul șapte, cu 146 de puncte. Poziția a opta este ocupată la egalitate de italianul Walter Zenga și spaniolul Andoni Zubizarreta, ambii cu câte 132 de puncte. Topul primilor zece este închis de brazilianul Claudio Taffarel (130 puncte). Campionatul Mondial de handbal Spania 2013 Brazilia surprinde: Danemarca defilează Naționala Braziliei este deja una dintre surprizele mondialului iberic, calificându-se în optimi înaintea ultimului meci din grupă. După ce a creat probleme Franței în meciul de debut, „băieții de pe Copacabana” au reușit două victorii importante contra Argentinei și Tunisiei, aceasta din urmă venind după succesul cu Germania. Brazilienii își pot asigura chiar locul al treilea dacă înving „lanterna roșie”, Muntenegru, astăzi. Tot în grupa A, Franța și Germania vor juca derby-ul pentru prima poziție în grupă, în timp ce Tunisia va trebui să nu piardă în fața Argentinei pentru a prinde ultimul loc către optimi, în grupa B. Rusia a fost în avantaj pe tot parcursul jocului cu Macedonia, chiar și cu 6 goluri, dar a fost egalată cu 15 secunde înainte de final. Kiril Lazarov a marcat de 10 ori pentru selecționata lui Lundovski și a urcat pe primul loc în topul golgheterilor. Cele două formații s-au calificat în optimi, însă grupa a fost câștigată de Danemarca, campioana europeană neavând nici o emoție în derby-ul nordic cu Islanda. Lindberg, Hanssen și Eggert au marcat câte 7 goluri pentru trupa lui Ulrik Wilbek. „Le promitem islandezilor că vom juca la victorie și în ultimul meci, cu Macedonia, chiar dacă nu contează în clasament pentru noi”, a declarat tehnicianul danez, islandezii și macedonenii încercând să evite campioana olimpică Franța în optimi. Viitoarea gazdă a mondialului, Qatar, a reușit prima victorie la actuala ediție, chiar una categorică în fața statului Chile și poate spera la optimi dacă ar învinge Belarusul în ultima rundă. Sahbi Aziza a marcat de 8 ori, exact diferența la care au câștigat asiaticii. Grupa A Rezultate: Brazilia - Tunisia 27-22, Germania - Muntenegru 29-21, Argentina - Franța 23-35. Astăzi: Argentina - Tunisia (17), Franța - Germania (19.15, Dolcesport), Muntenegru - Brazilia (21.45). Clasament: 1. Franța 8p. 2. Gemmania 6p, 3. Brazilia 4p, 4. Tunisia 4p, 35. Argentina 2p, 6. Muntenegru 6p. Grupați •.V Rezultate: Macedonia - Rusia 29-29, Chile - Qatar 23-31, Islanda - Danemarca 28-36. Astăzi: Rusia - Chile (16.45), Islanda - Qatar (19), Danemarca - Macedonia (21.15, Dolcesport). Clasament: 1. Danemarca 8p, 2. Rusia 5p, 3. Macedonia 5p, 4. Islanda 4p, 5. Qatar 2p, 6. Chile Op. Grația C Meciurile: Slovenia-Belarus, Arabia Saudită- Coreea de Sud, Polonia - Serbia s-au jucat aseară. Mâine: Belarus -Arabia Saudită (16.45), Polonia-Coreea de Sud (19), Serbia-Slovenia (21.15, Dolcesport). Clasament: 1. Serbia Op, 2. Slovenia Op, 3. Polonia 4p, 4. Belarus 2p, 5. Coreea de Sud Op, 6. Arabia Saudită Op. Grupa 1. Meciurile: Australia-Algeria, Ungaria - Spania, Croația - Egipt s-au jucat aseară. Mâine: Egipt - Australia (17.45), Spania - Croația (20. Dolcesport). Ungaria-Algeria (22,15). Clasament: 1. Spania 6p, 2. Croația 6p, 3. Ungaria 4p, 4. Egipt 1p, 5. Algeria 1p, 6. Australia 6p. Primele patru echipe din fiecare grupă se vor califica în optimile de finală, programate pe 20 și 21 ianuarie.