Cuvântul Libertății, ianuarie 2013 (Anul 25, nr. 7039-7062)

2013-01-19 / nr. 7052

6 / cuvântul libertății _______ sâmbătă, 19 ianuarie 2013 Pagină realizată de COSMIN STAICUsport Fotbal je, rltnjle wminla Favorita principală a Cupei Africii 2013, programată in Africa de Sud, este Coasta de Fildeș A 29-a ediție a Cupei Africii începe astăzi în Africa de Sud, țara care a găzduit mondialul de acum 3 ani fiind aleasă din cauză că Libia a renunțat la organizarea competiției după răsturnarea regimului Ghaddafi. Marile absențe sunt Camerunul (4 titluri), Egiptul (7 titluri) și Senegalul, astfel încât favoritele au rămas Coasta de Fildeș, Ghana, Nigeria, deși campioana entitre este Zambia, încoronată anul trecut în Gabon. Mali și Algeria se numără printre participante, deși situația internă este una zbuciumată. Se joacă pe ritm de vuvuzele de astăzi până pe 10 februarie pe 5 stadioane ce au găzduit CM 2010: Johannesburg, Port Elizabeth, Durban, Nelspruit, Rustenburg. Mascota competiției a fost aleasă un jucător îmbrăcat în tricou galben-verde și cu cap de hipopotam „Takuma”. Liga I va fi reprezentată de: Fernando Varela de la FC Vaslui (Capul Verde), Paul Koulibaly de la Dinamo și Narcisse Bambarra de la Concordia Chiajna (ambii de la Burkina Faso). Primele meciuri ale competiției, din grupa A, sunt programate sâmbătă: Africa de Sud - Capul Verde (ora 18) și Angola - Maroc (ora 21). Duminică se vor disputa două jocuri din grupa B: Ghana - Congo (ora 17), Mali - Niger (ora 20). Meciurile vor fi transmise în direct de postul Eurosport. GRUPA „ Angola - Antilopele”. Cea mai bună performanță: sfert-finalistă; Culori: roșu și negru; Vedetă: Manucho (Valladolid); Antrenor: Gustavo Ferrin (Uruguay). Echipa de bază: Lama - Marco Airosa, Dani Massunguna, Miguel, Zuela-Djalma, Dede, Gilberto - Djalma, Manucho, Mateus, Capul Verde - Rechinii Albaștri”. Cea mai bună performanță se află la prima participare. Culori: albastru, alb și roșu. Vedetă: Ryan Mendes (Lille). Antrenor: Lucio Antunes. Echipa de bază: Fock - Nando, Varela, Carlitos, Nivaldo - Babanco, Marco Soares, Ronny - Mendes, Nhuck, Fortes, Maroc - „Leii din Atlas”. Cea mai bună performanță: campioană în 1976. Culoare: roșu; Vedetă: Younes Belhanda (Montpellier); Antrenor: Rachid Taoussi. Echipa de bază: Lamyaghir - El Kaoutari, Benatia, Kantari, Bergdidi-Barrada, Belhanda, Belghazouani - El Hamdaoui, El Arabi, Amrabat, Africa de Sud - „Bafana Bafajia”; Cea mai bună performanță: câștigătoare în 1996; Culori: verde și auriu; Vedetă: Katlego Mphela (Mamelodi Sundowns); Antrenor: Gordon Igesund. Echipa de bază: Khune - Gaxa, Masilela, Khumalo, Ngcongca - Dikgacoi, Mahlangu, Letsholongane, Tsabalala - Mphela, Parker. GRUPA B RD Congo ,J Leoparzii”. Cea mai bună performanță: campioană în 1968 și 1974. Culori: albastru și roșu. Vedetă: Dieumer cu Mbokani (Anderlecht); Antrenor: Claude Le Roy (Franța). Echipa de bază: P. Mandanda- Issama, Mabiala, Mongongo, Kasusula-Makiadi, Matumona, Mulumbu - Kumbela, Mbokani, Lua Lua, Ghana ,„telele negre”. Cea mai bună performanță: campioană în 1963, 1965,1978 și 1982. Culoare: alb. Vedetă: Kwadwo Asamoah (Juventus); Antrenor: James Kwesi Appiah. Echipa de bază: Larsen - Paintsil, Mensah, Worsah, Boye - Wakaso, Badu, D. Boateng, K. Asamoah - Gyan, Boakye, Mali - „ Vulturii”. Cea mai bună performanță: finalistă. Culori: galben, roșu și verde. Vedetă: Seydou Keita (Dalian Aermin); Antrenor: Patrice Carteron (Franța). Echipa de bază: S. Diakite - A. Coulibaly, O. Coulibaly, Tamboura, F. Diawara - A. Traore, M. Diaba, S. Keita, M. Sissoko - M. Maiga, C. Diabate, Niger - „Gazelele”. Cea mai bună performanță: nu a trecut de grupe la prima participare, anul trecut. Culoare: alb. Vedetă: Moussa Maazou (Etoile du Sahel); Antrenor: Gemot Rohr (Germania). Echipa de bază: K. Daouda - Kader, Mohamed, Dankwa, Soumaila - N’Gounou, Boubacar, Bonnes, Garba-Maazou, Kamilou. Procesul lui Mititelu cu FRF se reia peste doi ani în urmă cu un an și jumătate, Universitatea Craiova a fost dezafiliată, iar Adrian Mititelu a decis să dea în judecată Federația Română de Fotbal. Curtea de Apel a decis că excluderea a fost abuzivă, în vara anului trecut. Numai că FRF nu a acceptat această decizie și a făcut recurs, iar primul termen se va judeca peste aproape doi ani, mai exact pe 10 decembrie 2014. FRF a oferit în vara trecută două locuri în Liga a II-a Craiovei, putând fi înscrisă atât de Primărie sau de Mititelu o echipă cu numele Universitatea Craiova, însă nici Lia Olguța Vasilescu, nici fostul finanțator al Științei nu au dat curs invitației.: GRUPA „ Burkina Faso - Armăsarii”; Cea mai bună performanță: locul 4; Culoare: verde; Vedetă: Jonathan Pitroipa (Rennes); Antrenor: Paul Put (Belgia). Echipa de bază: D. Diakite - Rouamba, B. Kone, P. Koulibaly, Panandetiguiri - Sanou, D. Kone, Kabore, Pitroipa - Dagano, A. Traore, Etiopia - Antilopele Walya” sau ,I Leii negri”; Cea mai bună performanță: campioană în 1962; Culori: galben cu dungi verzi; Vedetă: Yusuf Saleh (Syrianska); Antrenor: Sewnet Bishaw. Echipa de bază: Banda-Debebe, Butako, Hailu, Bogaie - Zenabu, Gobena, Saleh, Bebele - Girma, Kebede, Nigeria - „Super-Vulturii”; Cea mai bună performanță: campioană în 1980 și 1994. Culoare: verde. Vedetă: Obi Mikel (Chelsea); Antrenor: Stephen Keshi. Echipa de bază: Enyeama-Echiejile, Ambrose, Yobo, Mba - Obiorah, Obi Mikel, Moses, Musa - Emenike, Uche, Zambia - „Gloanțele de cupru”; Cea mai bună performanță: campioană, anul trecut. Culori: portocaliu, verde; Vedetă: Emmanuel Mayuka (Southampton); Antrenor: Herve Renard (Franța). Echipa de bază: Mweene - Musonda, Lunzu, Kasonde, Mbola - Kalaba, F. Katongo, Lungu - C. Katongo, Mayuka, J. Mulenga. GRUPA D Algeria — „Vulpile deșertului”; Cea mai bună performanță: campioană în 1990. Culoare: alb. Vedetă: Sofiane Feghouli (Valencia); Antrenor: Vahid Halilhodzic (Bosnia). Echipa de bază: M’Bolhi - Haliche, Mesbah, Medjani, Bentaiba-Bezzaz, Bouazza, Lacen, Boudebouz- Feghouli, Soudani, Coasta de Fildeș - „Elefanții”; Cea mai bună performanță: campioană în 1992; Culori: portocaliu, alb. Vedetă: Didier Drogba (Shanghai Shanshua); Antrenor: Sabri Lamouchi (Franța). Echipa de bază: Barry - Eboue, K. Toure, Tiene, Boka - Ya Konan, Zokora, Y. Toure - Drogba, Gervinho, Kalou, Togo - „ Vrăbiile Hawks”; Cea mai bună performanță: faza grupelor. Culoare: galben; Vedetă: Emmanuel Adebayor (Tottenham); Antrenor: Didier Six (Franța). Echipa de bază: Agassa - Akakpo, Nibombe, Mamah, Akoriko - Romao, Salifou, Gakpe, Amenou - Adebayor, Boukari, Tunisia - „Vulturii din Cartagina”; Cea mai bună performanță: campioană în 2004; Culori: alb, roșu; Vedetă: Issam Jemaa (Kuwait SC); Antrenor: Sami Trabelsi. Echipa de bază: Mathlouthi - Boussaidi, Abdennour, Chammam, Chihri - Msakni, Darragi, Ben Yahia, Dhaouadi - Khelifa, Jemaa. Meciurile echipelor craiovene în acest week-end: Sâmbătă, ora 20: Baschet feminin, Liga Națională, etapa a 17-a, Daizio Timișoara (locul 10) - SCM „U” Craiova (locul 7). Duminică, ora 17, Sala Polivalentă, Volei masculin, Divizia A1, etapa a 13-a, SCM „U” Craiova (locul 3) - CSM București (locul 8). Duminică, ora 19, Sala Polivalentă, Baschet masculin, Liga Națională, etapa a 18-a, SCM „U” Craiova (locul 6) - CSȘ Giurgiu (locul 12). Aseară, în Divizia AI de volei feminin s-a disputat jocul Unic Piatra Neamț - SCM „U” Craiova. Intrarea pentru ambele meciuri din Sala Polivalentă costă 5 lei, copiii sub 14 având acces gratuit.