Cuvântul Libertății, ianuarie 2013 (Anul 25, nr. 7039-7062)

2013-01-21 / nr. 7053

16 / cuvântul libertății sp:*:rt Pase scurte, pase lungi Pep, uber alles? Guardiola a ales până a cules. Și când a cules, a surprins. Nu doar fiindcă Bayern era o variantă mai puțin mediatizată, ci și prin prisma unei chimii greu de anticipat între el și clubul bavarez. Va fi destul de greu pentru Pep să-și continue seria magică, nu doar la München, ci oriunde. Nu din cauză că nu ar fi mare antrenor, dar pentru că așteptările sunt uriașe. După ce a revoluționat practic fotbalul cu o echipă monumentală a Barcelonei, pentru tânărul antrenor ar putea fi catalogat drept eșec sau semieșec orice ratare de trofeu sau chiar câștigarea unor titluri fără un joc măcar apropiat de tiki-taka, însăși fosta sa echipă i-a mai ridicat puțin ștacheta în acest sezon, în care Pep s-a odihnit, a reflectat, și-a luat timp berechet să-și aleagă banca. Barca post-Guardiola e la fel de spectaculoasă și chiar mai eficientă. Nu înseamnă că el nu a avut o contribuție importantă, chiar se plia perfect pe proiectul catalano-olandez inspirat de Cruyff, la care a participat și pe care a început să și-l însușească de când era jucător. Doar că Barcelona a arătat deja că există uiki-taka și după Guardiola, acum e rândul lui să demonstreze ce înseamnă fără Barca, în Catalunia natală avea toate atuurile: înțelegea spiritul, proiectul, limba, avea o echipă formidabilă, care își luase avânt din timpul lui Rijkaard, și bineînțeles, îl avea pe Messi. La München nu se poate pune problema unei mari diferențe de valoare a lotului. Ca și Barca, Bayern este un colos și a avut mereu echipă puternică. Este interesant și ce vor bavarezii. L-au adus să implementeze Barcei? Din lotul actual, pot fi incluși la secțiunea tiki-taka jucători precum Lahm, Dante, Alaba, Riberg și Robben. Cu indulgență Kroos, Muller sau Schweinsteiger, deși e greu să li se reprime abordarea nemțească, mai brută, mai pragmatică. Deocamdată, în Bundesliga un stil apropiat de Barcelona are mai degrabă Borussia Dortmund. Dacă Barca este echipa care te macină cu posesia, te învârte până amețești, îți confiscă mingea până îți piere cheful să alergi după ea și apoi o împinge în plasă după ce ajunge cât mai aproape de linia porții. Bayern a fost dintotdeauna echipa-tavălug, care nu are timp să te ademenească, să te adoarmă. La München nu e timp de romantism, din start toți vor să-ți dea gol prin orice procedeu, de la orice distanță și știi că nu se vor opri până se termină meciul. Nu cred însă că șefii lui Bayern vor ca tehnicianul catalan să imprime neapărat un nou stil echipei, deoarece riscul este mare și implică toate pârghiile enumerate mai sus în cazul Barcelonei. Nici experiența nu este un atu, fiindcă Pep a antrenat doar Barcelona. Mai degrabă Bayern vrea să dea o lovitură de imagine, își ia un antrenor cu nume, cu charismă, care să se ridice cu adevărat la înălțimea unui club de asemenea calibru. A încercat și cu van Gaal, un alt ex-antrenor al Barcei cu școala olandeză la bază, însă acesta nu avea diplomația și nici parcă anvergura lui Pep. Pe de altă parte, Heynckes e de-al casei, dar pare o ciorbă reîncălzită și parcă e invizibil, deși cu el Bayern e aproape campioană de la jumătatea sezonului. Bayern propune practic o alternativă la Mourinho. Guardiola nu a confirmat ca portughezul, însă pare singurul challanger al său. Și are nevoie măcar de un „tun” cu altă echipă, așa cum „Ze” și-a ticsit CV-ul cu performanțe la Porto, Chelsea, Inter și Real. Cei doi s-au întânit în Inter-Barcelona și Real-Barcelona, iar Pep a fost singurul care-și păstrase banca. Bayern l-a bătut deja pe Mourinho, anul trecut, așa că Guardiola poate miza și pe atuul moral pe care îl posedă deja noua sa echipă. Deocamdată, Guardiola a câștigat un meci cu Mourinho: are un salariu brut de 17 milioane de euro pe an la Bayern. te Foștii alb-albaștri, împărțiți prin lume Foștii jucători ai Universității Craiova nu sunt în cele mai bune perioade ale carierei lor. Cu excepția tripletei de la Astra Ploiești, Lung-Găman-Bărboianu, convocată și la națională de Victor Pițurcă, restul ex-craiovenilor sunt în căutare de formă sau echipe. Astfel, după o jumătate de sezon nereușită în Ungaria, la Győr, Mihai Dina a negociat cu CS Turnu Severin, care nu i-a satisfăcut pretențiile, așa încât atacantul de 27 de ani a ajuns la AFC Poli Timișoara, formație care luptă pentru promovare în seria a 2-a a ligii secunde. „Orașul m-a convins, fiindcă aici fotbalul este iubit și cred că suporterii vor veni lângă echipă dacă vom avea rezultate. Nu este un pas în spate pentru mine, pentru că știu că vom promova”, a declarat Dina, care a semnat pe un an și jumătate și va purta la echipa lui Vali Velcea tricoul cu numărul 10. Un alt fost jucător al Științei, Ovidiu Dănănae, a fost și el aproape de a semna cu FC Vaslui, însă a ajuns să se pregătească în Antalya cu formația AZAL din Azerbaidjan Dina va juca la Timișoara, Dănănae în Azerbaidjan (locul 7 în prima ligă). Fundașul dreapta de 27 de ani va semna un contract pe doi ani cu gruparea azeră. De asemenea, fostul căpitan și antrenor al Universității, Dorel Stoica, a refuzat oferta echipei din orașul natal, Severin, și este aproape de a-și trece în CV cea dea treia echipă din București după Steaua și Dinamo, el negociind cu Rapid. Un alt jucător aflat într-o situație critică este Dragoș Firțulescu, care la 23 de ani pare tentat să se lase de fotbal, după un alt sezon ratat. Firțullscu s-a despărțit de „U” Cluj, iar în iarna aceasta a dat probe la echipele din Serie B Grosetto și Novara, dar și în Macedonia, la Vardar Skopje. Firțulescu a fost ofertat de fostul său antrenor de la Cluj, Claudiu Niculescu, acesta pregătind acum pe Camila Măciuca, însă discuțiile nu s-au concretizat. Astfel, Gabriel Velcovici și portarul Marian Mecea au efectuat vizita medicală cu CS Turnu Severin și ar putea juca în retur pentru formația antrenată de Ionel Gane. luni, 21 ianuarie 2013 Pagină realizată de COSMIN STAICU Cupa Africii Fotbalul a vuvuzelele tăcut, au răsunat Ediția a 29-a a Cupei Africii a debutat sâmbătă la Johannesburg cu meciul dintre naționala gazdă, Africa de Sud, și o debutantă la această competiție, selecționata Capului Verde. Oaspeții, care au lăsat acasă Camerunul, au dominat jocul și au fost aproape de a produce supriza, însă ratările lui Platini și Tavares au făcut ca scorul să rămână alb în patria apartheidului. Sud-africanii au avut o posesie superioară, însă neproductivă, lăsând spectacolul în seama vuvuzelelor din tribune. Stoperul Vasluiului, Fernando Varela, a fost integralist pentru Capul Verde, în cea de-a doua partidă a grupei, Angola și Maroc au fost tot egale la zero, într-un joc disputat tot la Johannesburg. Ieri, la Port Elizabeth, pe stadionul „Nelson Mandela”, sau jucat meciurile grupei B, Ghana DR Congo și Mali - Niger, iar astăzi sunt programate jocurile grupei C: Zambia - Etiopia (ora 17) și Nigeria- Burkina Faso (ora 20), ambele fiind transmise în direct pe Eurosport. Deținătoarea trofeului, Zambia, abordează turneul în aceeași formulă în care s-a impus anul trecut și tot cu francezul Renard pe bancă, în timp ce Etiopia este o națională care revine după 31 de ani la Cupa Africii. Seara intră una dintre favoritele competiției, Nigeria, care și-a permis să renunțe pentru acest turneu la jucători precum Odemwingie, „Oba” Martins, Yakubu, Ameobi, Utaka, Etuhu, Joel Obi sau Taiwo. „Supervulturii” vor întâlni „Armăsarii” din Burkina Faso, care îl anunță titular pe fundașul de la Dinamo, Paul Koulibaly, dar și pe fostul dinamovist Djakaridja Kone. Eșecuri pentru fete la volei și la baschet Una dintre „Cenușăresele” clubului SCM „U” Craiova, echipa feminină de volei, a pierdut vineri în deplasare, meciul care a deschis etapa a 13-a a Diviziei A1, împotriva formației Unic Piatra Neamț. Fetele lui Mircea Dudaș au câștigat primul set cu 25-20 și au avut minge de a-l câștiga pe cel secund, însă după ce Ramona Postea a reușit un serviciu excelent, tot ea l-a trimis afară pe următorul, iar gazdele s-au impus apoi în prelungiri. Craiovencele nu au mai contat decât în setul 4, când au cedat tot pe final, scorul fiind Unic Piatra Neamț - SCM „U” Craiova 3-1, pe seturi 20-25, 28-26, 25-17, 27-25. „Cu excepția setului trei, am făcut un meci bun. Din păcate, nu am reușit să obținem victoria. Avem și ceva probleme de efectiv, dar acest lucru nu are importanță. Am avut posibilitatea să câștigăm. Unic a gestionat mai bine finalurile de set”, a declarat antrenorul Craiovei, Mircea Dudaș, care a folosit la Piatra Neamț jucătoarele: Aline Galan, Adriana Vâlcu, Adriana Bobi, Mihaela Ilina, Aylin Pereyra și Ioana Pristavu- libero, iar pe parcurs au mai jucat Ramona Postea, Andreea Matei și Ana Udubașa. SCM Craiova își păstrează locul 6, cu 15 puncte, iar la finalul acestei săptămâni va primi vizita liderului Știința Bacău. Nici echipa feminină de baschet nu a avut mai mult succes weekend-ul trecut, pierzând disputa din etapa a 17-a, din deplasare, cu Danzio Timișoara, scor 71-62 (20-16, 12-12, 13-17, 26-17). Antrenorul Milan Nisic a utilizat jucătoarele: Toma (9 puncte), Prija (5), Mitov (15), Nina (12), Cutaș (8), intrând pe parcurs Borș (6) și Barbu (7). De la gazde, americanca Tiffany Brown a înscris 27 de puncte. Craiovencele se află pe locul 8, ultimul care asigură prezența în play-off, cu 21 de puncte, fiind întrecute chiar de adversarele de sâmbătă. Miercuri. SCM „U” Craiova întâlnește în sala „Ion Constantinescu” echipa CSM Sportul Studențesc București. Aseară, în Sala Polivalentă s-au disputat jocurile echipelor masculine de volei și de baschet ale SCM „U” Craiova.