Cuvântul Libertății, ianuarie 2013 (Anul 25, nr. 7039-7062)

2013-01-07 / nr. 7041

luni, 7 ianuarie 2013 sp :•Art cuvântul libertății / 15 Pagină realizată de MARIUS CÎRSTOV A spus „pas invitajiei! Mourinho va lipsi de la gala de decernare a Balonului de Aur Portughezul este nominalizat pentru titlul de cel mai bun antrenor al anului 2012 Tehnicianul celor de la Real Madrid, Jose Mourinho, a declarat că nu va participa la gala de decernare a Balonului de Aur, ce va avea loc, astăzi, la Zurich, deoarece trebuie să pregătească un meci din Cupa Spaniei, cu Celta Vigo (n.r. 1-2 în tur), programat la două zile după eveniment, a notat AFP. “Nu voi merge la gală. Avem un meci de Cupă important, miercuri, trebuie să muncesc”, a spus Mourinho, sâmbătă, într-o conferință de presă. Trei jucători se află în cursa pentru obținerea Balonului de Aur 2012: Lionel Messi și Andres Iniesta, ambii de la FC Barcelona, respectiv Cristiano Ronaldo de la Real Madrid. Jose Mourinho este nominalizat pentru titlul de cel mai bun antrenor al anului 2012, alături de selecționerul Spaniei, Vicente Del Bosque, și de fostul tehnician al Barcelonei, Josep Guardiola. Petrescu a scăpat de omul-problemă! Misimovici, vândut tocmai în China Dan Petrescu a primit o veste excelentă la începutul noului an de la conducătorii lui Dinamo Moscova. Rușii au reușit să scape de jucătorul care i-a dat mari bătăi de cap tehnicianului român în prima parte a sezonului. Bosniacul Zvjezdan Misimovici (30 de ani) a fost vândut la echipa chineză Guizhou Renhe, al cărei tricou îl va îmbrăca pentru următoarele trei stagiuni. Tranzacția s-a efectuat în schimbul a 3,5 milioane de euro. Mijlocașul nu s-a aflat la primul conflict cu un tehnician român, în urmă cu doi ani, Misimovici, atunci la Galatasaray Istanbul, a fost tras pe linie moartă de Gheorghe Hagi, fiind nevoit să părăsească echipa și să semneze cu Dinamo Moscova. Victimă a unui incident rasist, Boateng este tentat să părăsească Italia Nedoritul eveniment petrecut, joi, în timpul meciului amical dintre Pro Patria și AC Milan, când ghanezul Kevin Prince Boateng a fost insultat cu lozinci rasiste, ceea ce a făcut ca “rossonerii” să se retragă de pe teren în minutul 26, se poate răsfrânge inclusiv asupra clubului lombard. Mijlocașul de 25 de ani a mărturisit pentru Bild că își dorește să plece din Italia, unde nu se mai simte în siguranță din cauza manifestărilor rasiste, astfel că “diavolii” pot pierde neprevăzut poate cel mai bun fotbalist al sezonului trecut: “Săptămâna viitoare mă voi întâlni cu impresarul meu, Roger Wittman, și voi pune situația la punct. Nu sunt sigur că este bine să mai rămân în Italia”, a spus, sâmbătă, Boateng. După Pato, vândut la Corinthians, Milan este pe punctul de a se despărți în această iarnă de alți trei jucători, din cauza problemelor financiare. Robinho este dorit de Santos, Abate e cerut la Zenit de Spalletti, iar Boa are o ofertă de la Bayern München. Ar putea fi cea mai tare mutare din acest „mercato ”. Villa, ofertat de Arsenal Primul transfer notabil al anului a fost cel al brazilianului Lucas Moura (20 de ani) de la Sao Paulo la PSG pentru 43 de milioane de euro. Foarte active sunt însă echipele din Anglia. La Chelsea au venit Demba Ba și Wallace, Benitez cedându-l pe Daniel Sturridge la Liverpool. Arsenal l-a împrumutat pe Marouane Chamakh la West Ham, dar ar putea fi protagonista celei mai tari mutări din această lună. Conform celor de la Daily Mail, Arsene Wenger l-a contactat pe David Villa pentru a-i face o ofertă! Chiar dacă îi place mult campionatul Spaniei, David Villa simte că nu mai face parte din planurile de viitor ale catalanilor și vrea să dea curs unei oferte din Premier League, pe lista echipelor care îl doresc aflându-se și Chelsea. Barcelona cere 20 de milioane de euro pentru jucător, iar suma nu reprezintă o problemă pentru Arsene Wenger, care are la dispoziție aproape 70 de milioane pentru transferuri. 40 de milioane de euro i-a costat pe cei de la Barcelona transferul lui David Villa, cumpărat în 2010 de la Valencia. Torres are de ce să se teamă Demba Ba, „dublă" la debutul său la Chelsea . Transferat la mijlocul săptămânii trecute de la Newcastle, Demba Ba a reușit să impresioneze încă de la primul său meci pentru Chelsea. Titular și integralist sâmbătă, când i-a luat locul în primul 11 lui Fernando Torres, senegalezul a fost omul numărul unu al londonezilor în victoria de pe terenul lui Southampton, 5-1 în turul trei al Cupei Angliei. Scorul a fost deschis de gazde prin Rodriguez, în minutul 22. Demba Ba a egalat însă în minutul 35 și a reușit dubla în minutul 61. Pentru Chelsea au mai marcat Moses (45+2), Ivanovici (52) și Lampard (83 pen.). PRIMERA DIVISION - ETAPAAXVIII-A Zaragoza - Betis 1-2 (Titular la gazde, Cristian Săpunaru a evoluat până în minutul 74) Levante - Bilbao 3-1 Granada-Valencia 1-2 (Gabriel Torje a fost titular la învinși, aflându-se pe teren până în minutul 63) Deportivo - Malaga 1-0 Sevilla - Osasuna 1-0 Celta-Valladolid 3-1 Aseară, după închiderea ediției: Real Madrid - Sociedad, Barcelona - Espanyol, Mallorca - j Atl. Madrid. Astăzi: Rayo - Getafe. Clasament: 1. Barcelona 49p (- 1 joc), 2. Atl. Madrid 40p (-1 joc), 3. Real Madrid 33p (-1 joc), 4. Malaga 31 p, 5. Betis 31 p... 16. Mallorca 16p (- 1 joc), 17. Granada 16p, 18. Espanyol 15p (- 1 joc), 19. Deportivo 15p, 20. Osasuna 14p, SERIE A- ETAPA A XIX-A Aseară, după închiderea ediției: Napoli - Roma. Clasament: 1. Juventus 44p, 2. Lazio 39p, 3. Fiorentina 35p, 4. Inter 35p, 5. Napoli 34p (- 1 joc) - penalizată cu două puncte... 16. Bologna 18p, 17. Genoa 17p, 18. Cagliari 16p, 19. Palermo 15p, 20. Siena 18p (penalizată cu 6p). CUPA ANGLIEI - RUNDA A III-A Brighton (II) - N ewcastle 2-0 Crystal Palace (II) - Stoke 0-0 Tottenham - Coventry (III) 3-0 Wigan - Bournemouth (III) 1-1 Fulham-Blackpool (II) 1-1 Aston V. - Ipswich (II) 2-1 Man. City - Watford (II) 3-0 (Costel Pantilinton a fost integralist la gazde) Crawley (III)-Reading 1-3 Southampton - Chelsea 1-5 Queens PR - West Brom 1-1 (La oaspeți, Gabriel Tamaș a bifat toate minutele) Peterborough (II) - Norwich 0-3 Bolton (II) - Sunderland 2-2 West Ham - Man. United 2-2 Swansea - Arsenal 2-2 Aseară, după închiderea ediției: Mansfield (V) -Liverpool. Astăzi: Cheltenham (IV)-Everton (21:45, Sport.ro). Echipele subliniate au acces în faza următoare. Partidele încheiate la egalitate se vor rejuca, schimbându-se echipa gazdă. CUPA FRANȚEI - RUNDA A IV-A - 0 SINGURĂ MANȘĂ Amiens AC (IV) - Evian TG 1-1 (3-5 l.dt.) Thaon (V) - Sochaux 0-1 Monteeau HVî - Troyes 0-1 Drouais (V) - Nancy 1-5 Chauray (V) - Lorient 1 -5 Rouen (III) - Ajaccio 1-1 (3-2 l.dt.)La oaspeți, Adrian Mutu nu a fost convocat pentru această partidă) Boulogne (III) - Toulouse Plabennec (IV)-Reims Lille-Nîmes (II) Bourg P. (III) - Montpellier F.pinal (III) - Lyon Metz mil-Nice Caen (II) - St’Etienne (Accidentat, Bănel Nicoliță a lipsit din lotul vizitatorilor) Chateauroux (II) - Bordeaux 2-3 Marseille-Guingamp (II) 2-1 (pr.) Lens (II) - Rennes 2-1 Aseară, după închiderea ediției: Lucon (IV)Brest, CA Bastia (III) - Bastia , Arras (V) -Paris SG. Astăzi: Istres (II) - Valenciennes. ^Echipele subliniate au acces în faza următoare. 1 0-1 1-0 3-2 1-2 3-3 (4-2 l.d.) 2-3 2-3 Catania - Torino 0-0 Lazio - Cagliari 2-1 (La capitolini, Ștefan Radu a fost integralist) Udinese - Inter 3-0 (Cristi Chivu a lipsit din lotul oaspeților, fiind accidentat) Juventus - Sampdoria 1-2 Fiorentina - Pescara 0-2 Milan-Siena 2-1 Parma - Palermo 2-1 Chievo-Atalanta 1-0 Genoa - Bologna 2-0