Cuvântul Libertății, aprilie 2013 (Anul 25, nr. 7113-7138)

2013-04-08 / nr. 7119

2 / cuvântul libertății ...44211 ....52123 VALUTA Cursul pieței valutare din 8 aprilie 2013 anunțat de BNR 1 EURO......................4.4211 1 liră sterlină................5.2123....... Premierul 2013 este anul în care trebuie sa gestionez pacea Anul 2013 este cel în care Guvernul trebuie să gestioneze pacea și să se concentreze pe celelalte probleme ale țării, a afirmat premierul Victor Ponta sâmbătă seara, la Antena 3, potrivit Agerpres. „Anul trecut a fost un an de război total și războiul ăsta a produs foarte mult rău țării, până la urmă. E adevărat că a avut efecte pozitive, am scăpat de guvernul Boc și guvernul Ungureanu, nu mai sunt Anastase și Blaga președinți (n.r. - Roberta Anastase și Vasile Blaga, foștii președinți ai Camerei Deputaților și Senatului (...). Pe de altă parte, 2013 este anul în care trebuie să gestionez pacea. Să o țin tot într-un război până la anul, la alegerile prezidențiale? Eu nu cred că e o idee bună pentru România”, a declarat Ponta. Ministrul Finanțelor anunță taxe mai mici de la 1 ianuarie 2014 1 ianuarie 2014 ne va aduce fie o impozitare mai mică a forței de muncă, fie o revenire la o taxă pe valoare adăugată (TVA) de 19%, cu 5% sub nivelul actual. Declarația a fost făcută ieri, în exclusivitate la Realitatea TV, de către vicepremierul Daniel Chiroiu, ministrul Finanțelor, la emisiunea „Perspectiva”. „Anul acesta nu va crește nici un impozit, nici o taxă, nici o contribuție. Din 1 ianuarie 2014 vrem să adoptăm scăderea TVA de la 24% la 19% sau a CAS cu 5%. Sunt adeptul ca începând cu 1 ianuarie 2014 să reducem ori TVA ori CAS. Nu se pot implementa ambele. Ori una, ori alta. Cealaltă peste un an ”, a declarat Daniel Chițoiu. EDITOR: S.C. CUVÂNTUL PRESS 2012 SRL Redacția și administrația: 200733 Craiova, str. Nicolăescu Plopșor nr. 22A: TEL/FAX 0251/41.41.41. 41.24.57. Număr de înmatriculare la Registrul Comerțului: 116/1229/06.08.2012; ISSN 1220-9538 SISTEM DE MANAGEMENT AL CALITĂȚII SR EN ISO 9001:2012 CERTIFICAT NR. 406/C/2012 Societate cu capital integral privat Cod fiscal: RO 30516403 Email: REDACTOR-ȘEF: MIRCEA CANȚĂR Prim-redactor-șef adjunct: MAGDA BRATU Redactor-șef adjunct: MARGA BULUGEAN DEPARTAMENTE: Actualitate: Laura Motirliche, Radu Iliceanu, Alina Drăghici Eveniment Carmen Zuican Politică: Marin Turcitu Economie: Marga Bulugean Cultură: Magda Bratu Sport: Marius Cristor, Cosmin Staicu Fotoreporter: Tibi Bologh Secretariat: 0251.412.457 Publicitate: 0251.412.552 Redacția: 0251.412.613 Sub-redacție Calafat: Cristian Rudăreanu: 0767.464.894 rudareanucristian@yahoo.com Sub-redactie Bechet: Florina Rădoi: 0760.678.582 radoiflorina@yahoo.com Responsabilitatea juridică pentru conținutul articolului aparține autorului. De asemenea, in cazul unor agenți de presă și personaități citate, responsabilitatea juridică le aparține. actualitate 1 dolar SUA.................3,4215......34215 1 g AUR (preț în lei).....170,7624....1707624 luni, 8 aprilie - max. 7 CC« min. 2 ° C r1 „ „ ploaie Ponta: Nu poți da cu flir partenerilor europeni, apoi să te plângi de Schengen și de fonduri Laura Codruța Kovesi are o imagine foarte bună în fața partenerilor europeni, iar România nu poate să le dea acestora „cu flir”, dar să se plângă de fonduri UE sau Schengen, a precizat premierul Victor Ponta sâmbătă seara, la Antena 3, anunțând că va lua și alte decizii care vor fi controversate și criticate, precum în cazul gazelor de șist. Laura Kovesi a fost propusă pentru funcția de procuror-șef al Direcției Naționale Anticorupție (DNA) de către premier, în calitate de ministru interimar al Justiției. „Partenerii noștri europeni nu o văd ca pe omul lui Băsescu. Să renunțăm la teoria asta totuși, un pic copilărească, cum că ne plecăm (n.r. în fața partenerilor europeni). Nu ne obligă nimeni să ne plecăm, putem să facem ce vrem, dar atunci haideți să nu ne mai plângem că nu suntem tratați la egalitate, că nu suntem primiți în Schengen, că nu avem mai multe fonduri europene. Dacă nu ne interesează Europa și îi dăm cu flit... noi ce vrem, hai să-i dăm cu flit și după aceea să primim doar avantaje ? Nu putem să primim. Când intri într-un club în care oamenii îți spun că trebuie să fii la costum, cu cravată sau în rochie, poți să te duci în blugi, dar te dau oamenii afară. Nu poți să fii și înăuntru și în afară. Dacă facem niște propuneri de persoane cunoscute și care au credibilitate în fața partenerilor europeni, propaganda de un an și ceva că vine USL și oprește dosarele de corupție a încetat și ăsta e un câștig enorm pentru Guvernul USL și pentru România”, a spus Ponta. Premierul a precizat însă, ulterior, că nu există vreo garanție că România va intra în Schengen ca urmare a propunerii lui Kovesi pentru DNA și nici nu a legat problema fondurilor europene denumirea lui Kovesi la DNA. El a explicat din nou că propunerile sale pentru procurori au vizat asigurarea stabilității la Ministerul Public, eliminarea monopolului lui Daniel Morar și Monica Macovei, precum și distrugerea credibilității celor care susțineau că USL va desemna la conducerea DNA o persoană care va opri verificarea dosarelor de corupție. „Uneori trebuie să te faci frate și cu dracul, problema este dacă puntea aia se duce în direcția bună pentru toată lumea. Eu acum sunt convins că ce am făcut va avea efecte pozitive nu pentru Băsescu, și nici măcar pentru mine, care în mod sigur o să plătesc ca imagine, ci pentru toți oamenii”, a spus Ponta. întrebat dacă numirea Laurei Codruța Kovesi în fruntea DNA este o garanție pentru Traian Băsescu că nu se atinge nimeni de dosarele lui sau că va avea aceeași imunitate. Victor Ponta a răspuns că șeful statului nu are nici un dosar la DNA și că „domnul Băsescu are imunitate pe perioada mandatului, atât”. Rugat să comenteze propria declarație din 26 noiembrie anul trecut, când afirma că nu își dorește să îl laude președintele Traian Băsescu, deoarece acest lucru ar însemna că este ca el, că atât timp cât îl vede pe acesta că îl jignește înseamnă că USL își face datoria și că, dacă ar face ca Igaș și Udrea, Băsescu l-ar lăuda, premierul a spus că atunci era „campanie electorală” și că factorii de decizie trebuie să colaboreze. „Era campanie electorală, dacă scoateți toate declarațiile... păi și domnul Băsescu a zis că nu mă va pune niciodată prim-ministru. Nu m-a pus o dată, m-a pus de două ori prim-ministru”, a spus Ponta, adăugând că nu se dezice de acele declarații și că nu s-a schimbat nimic, în sensul în care nu are o relație personală cu Băsescu. „(...) Nu am o relație personală cu domnul Băsescu și probabil că nu voi avea niciodată”, a afirmat premierul, punctând că nu are încredere în președintele țării. „Nu, n-am încredere în continuare în domnul Băsescu și cred că nici domnia sa n-are încredere în mine. E un sentiment reciproc”, a spus Ponta. Dragnea, despre conducerea viitoarei regiuni Oltenia: „Vestea proastă e că avem prea mulți oameni buni” Vicepremierul Liviu Dragnea a declarat sâmbătă, la Slatina, unde a participat la conferința de alegeri a PSD Olt, că viitoarele regiuni vor fi create pe criterii funcționale, care să le asigure și resurse, aceste regiuni urmând să poată realiza proiecte mari de dezvoltare, dar și proiecte de interes local, transmite Agerpres. „Regiunile le facem pe criterii funcționale. Regiunea odată făcută, să aibă acolo tot ce trebuie, toate resursele. Banii trebuie să plece de la București la nivel regional, iar guvernul să se ocupe de politicile publice naționale, nu să stea ministrul să dea cu bidineaua într-o școală sau să aprobe o alimentare cu apă”, a argumentat Dragnea. Acesta a menționat că, deși județele sunt structuri bine organizate, care cunosc foarte bine problemele, necesitățile fiecărei comunități și localități, sunt prea mici, în primul rând ca suprafață, dar și din perspectiva puterii economice, pentru a putea genera fiecare în parte proiecte foarte mari, de tipul autostrăzilor sau altor investiții majore, și de aceea e nevoie de crearea regiunilor. Potrivit lui Dragnea, regionalizarea va fi făcută odată cu descentralizarea, pentru că regiunile și județele au nevoie și de resurse. Descentralizarea va însemna trecerea direcțiilor și instituțiilor județene care depind acum de ministere în subordinea consiliilor județene. Regiunile ar urma să fie conduse de un președinte de regiune, a afirmat vicepremierul, care a mai spus că pentru Oltenia în funcția de președinte de regiune vede „mulți oameni”. „Mai bine să-i spunem președinte de regiune, eu cu guvernator am o mare problemă, vreau ca România sa rămână stat național unitar și guvernator implică guvernare regională. Și vreau să ne ferim de asta, pentru că nu vreau să croim un sistem care peste 10, 20, 30 de ani să producă alte efecte și să ne blesteme generațiile următoare, în funcția de președinte al regiunii (n.r. - viitoarea regiune care va cuprinde județele din Oltenia) eu văd mulți oameni, dar e devreme să spun nume. Vestea bună e că avem soluție pentru această regiune, vestea proastă e că avem prea mulți oameni buni în această regiune. Eu știu pe cine mi-aș dori să fie, dar să facem regiunile și...”, a mai declarat Liviu Dragnea. luni, 8 aprilie 2013 Liderul PDL Dolj, Marian Jean Marinescu, ales vicepreședinte al partidului Anca Boagiu, Liviu Negoiță, Dorin Florea și Andreea Paul au fost aleși, sîmbătă, la Consiliul Național de Coordonare al PDL, prim-vicepreședinți ai partidului, iar Gheorghe Flutur a recâștigat postul de secretar general. Democrat-liberalii și-au ales apoi cei 16 vicepreședinți ai partidului, dintre care 8 regionali, printre aceștia aflându-se Raluca Turcan, Roberta Anastase, Radu F. Alexandru, Ioan Oltean, Cezar Preda, Sulfina Barbu, Alexandru Nazare, Alin Tișe, Gheorghe Ștefan, Cristina Dobre, Alin Popoviciu, Marialn Jean Mlarinescu, Bogdan Cantaragiu, Romeo Raicu și Ioan Bălan. Majoritatea candidaților care au susținut moțiunea Elenei Udrea la Convenția Națională din 23 martie nu au obținut voturi suficiente pentru a fi aleși vicepreședinți, printre aceștia aflându-se Theodor Paleologu, Gheorghe Udriște, Vasile Gherasim, Tinel Gheorghe, Florin Popescu, Florin Geantă și Mihaela Stoica. Rusia va efectua, începând de azi, zboruri de supraveghere în spațiul aerian al României Inspectori militari ruși vor efectua zboruri de supraveghere în spațiul aerian al României și Ungariei, în cadrul Tratatului internațional Open Sky, începând de ieri și până pe 13 aprilie, a anunțat Ministerul rus al Apărării, relatează RIA Novosti în pagina electronică. Experți ruși vor efectua aceste misiuni de inspectare la bordul unui avion de tip Antonov-30B (Clank), a precizat ministerul într-un comunicat. Avionul va decola de pe Aeroportul Otopeni din București, iar în Ungaria de la baza aeriană Kecskemet, în cursul zborurilor, specialiști ruși și străini vor monitoriza operațiunea de supraveghere cu echipament de la bordul avionul, conform tratatului. Tratatul Open Sky, care a intrat în vigoare la 1 ianuarie 2002, stabilește un regim neînarmat al unor zboruri de observare a teritoriilor celor 34 de state membre, cu scopul promovării deschiderii și transparenței forțelor și activităților lor militare. Ministerul rus al Apărării a mai anunțat că inspectori americani efectuează zboruri de inspecție în spațiul aerian al Rusiei, în paralel, în aceeași perioadă, în baza aceluiași tratat.