Cuvântul Libertății, septembrie 2013 (Anul 25, nr. 7239-7263)

2013-09-17 / nr. 7252

2 / cuvântul lîbertătii actualitate VALUTA Cursul pieței valutare din 17 septembrie 2013 anunțat de BNR 1 EURO....................’.4,4551 ..........44551 . 1 dolar SUA.........’........3.3367......33367 1 liră sterlină......................5.3160.....................53160 1 . AUR (preț în lei).......141,0620.....1410620 Un „infractor” strigă pe propria-i televiziune sa iau mâna de pe Justiție Președintele Traian Băsescu a declarat, ieri, că un „ inculpat”, un infractor " strigă pe propria-i televizune, cerăndu-i să ia mâna de pe Justiție, el arătând că acesta răspândește astfel ideea că Justiția e subordonată unui om, fiind un exemplu de autodistrugere a imaginii României. .. Vedeam un inculpat care pe propria-i televiziune strigă prin clipuri: «Domnule Băsescu, ia mâna de pe Justiție!». Și el este un infractor, dar răspândește prin televizuni in mass-media ideea că Justiția țării e subordonată unui om. Și cum să ne creadă atunci cei din afara noastră, chiar publicul românesc, că instituțiile statului legate de Justiție funcționează? ", a spus Băsescu, cu referire la președintele fondator al PC, Dan Voiculescu, și la trustul Intact, pe care îl deține familia sa, precizând că a dat astfel un exemplu despre cum România își autodistruge imaginea. Bănicioiu. Vom crește numărul orelor de sportiv școli Miniș Uni Tineretului și Sportului. Nicolae Bănicioiu, a declarat ieri, la deschiderea anului școlar, că va exista o creștere a numărului orelor de sport în școli și licee. „Au fost discuții at Ministerul Educației pentru o modificare a curriculei de învățământ și cred că putem spune că lucrurile merg iarăși în direcția bună, încă de la începutul acestui an școlar, de la clasa zero la a IV-a, sunt patru ore de educație fizică și mișcare, cum o numim, și, evident, la toate ciclurile vor fi creșteri. Pentru ciclul gimnazial și cel liceal, până în 2016 cred că vom ajunge la patru ore pe tot ansamblul până la terminarea liceului", a declarat pentru Agerpres ministrul Bănicioiu. EDITOR: S.C. EDPRESS COM S.R.L. Redacția și administrația: 209733 Craiova, str. Nicolăescu Plopșor nr. 22A, • TEL/FAX 0251/41.4141. 41.24.57. Număr de înmatriculare la Registrul Comerțului: 116/M10/2005; ISSN 1220-9538 " . SISTEM DE MANAGEMENT AL" CALITĂȚII SR EN ISO 9001:2012 CERTIFICAT NR. 406/C/2012 Societate cu capital integral privat Code scal: R0 17758027 Email: redactia@cvlpress.ro ___________Internet: www.cvlpress.ro__________ REDACTOR-ȘEF: MIRCEA CANȚĂR Prim-redactor-șef adjunct: MAGDA BRATU Redactor-șef adjunct: MARGA BULUGEAN ? DEPARTAMENTE: Actualitate: Laura Motirliche, Radu Iliceanu, Alina Drăghici Eveniment Catmen Zuican Economie / Politică: Marga Burugean Cultură: Magda Bratu Sport: Marius Cîrstor, Cosmin Staicu Fotoreporter Tibi Bologh Secretariat: 0251.412457 Publicitate: 0251.412.552 Redacția: 0251.412.613 * Sub-redacție Calafat: " Cristian Rudăreanu: 0767.464.894 mdareanucristian@yahoo.com Sub-redactie Bechet: Florina Rădoi: 0760.678.582 radoiflorina@yahoo.com Responsabilitatea juridică pentru conținutul articolului aparține autorului. De asemenea, în cazul unor agenții de presă și personalități citate, responsabilitatea juridică le aparține. mari, 17 septembrie 2013 Un număr de 30 de senatori de la toate formațiunile parlamentare, cu excepția UDMR - respectiv PP-DD, PNL, PC, PSD și PDL - au sesizat Curtea Constituțională a României (CCR) cu privire la neconstituționalitatea proiectului de lege de modificare a OUG 155/2001 privind câinii comunitari, act normativ adoptat săptămâna trecută de Camera Deputaților, arătând, printre altele, că acesta diferă mult față de forma adoptată în Senat. Sesizarea către CCR este semnată, printre alții, de Haralambie Vochițoiu (lider grup PP-DD) , Tudor Barbu (lider grup PC), Dumitru Pelican (PC) și Cristiana Anghel (PC), Călin Popescu Tăriceanu (PNL) și Ioan Ghișe (PNL), Cătălin Croitoru (PSD), Ovidiu Marius Isăilă (PDL). Curtea Constituțională va lua în discuție în 25 septembrie sesizarea, care a fost transmisă sâmbătă seara instituției. în document se arată, printre altele, că „forma în care actul normativ a fost adoptată diferă fundamental, atât în ceea ce privește concepția, cât și în ceea ce privește conținutul, de cea adoptată de Senatul României la data de 12.03.2013. Printr-un Raport comun din 10.09.2013 al Comisiei pentru administrație publică, amenajarea teritoriului și echilibru ecologic și al Comisiei juridice, de disciplină și imunități a Camerei Deputaților (comunicat chiar în ziua adoptării legii în plenul Camerei), sunt aduse modificări de esență legii, existând diferențe semnificative între prevederile art.4, 7 și 11 etc. în cazul celor două forme adoptate de Camere: sunt stabilite termene de revendicare, respectiv adopție a câinilor fară stăpân mult mai scurte, sunt stabilite condiții mult mai drastice de eutanasiere, este exclusă posibilitatea retumării câinilor fără stăpân, sunt excluse organizațiile neguvernamentale într-o etapă importantă și sensibilă a programului de gestionare a câinilor fără stăpân (eutanasia) etc”. Proiectul de lege privind câinii fără stăpân a fost adoptat marți, 10 septembrie a.c., de Camera Deputaților, cu 266 de voturi „pentru”, 23 „împotrivă” și 20 de abțineri. Actul normativ, susținut de majoritatea deputaților din întreg spectrul politic, prevede prelungirea de la 7 la 14 zile lucrătoare a termenului în care un câine din adăpost poate fi revendicat sau adoptat. După cele 14 zile, autoritatea locală poate decide eutanasierea câinilor sau prelungirea șederii lor în adăpost, cu condiția să aibă resurse financiare pentru întreținerea padocurilor. marți, 17 septembrie • max. 26 ° C ■ min. 9X | înnorat Abia votat, proiectul de lege privind maidanezii a și fost atacat la CCR Băsescu. România este percepută mai rău în afara țării decât este ea în realitate Președintele Traian Băsescu a declarat, ieri, la Forumul European pentru Diplomație Publică, că România este ‘ percepută mai rău în afara țării’ decât este ea în realitate. „Am convingerea că România este percepută mai rău decât este ea în realitate. Realitățile românești sunt mai bune decât descrierea pe care o avem în opinia publică europeană când vine vorba de România. De exemplu, azi România e o țară echilibrată macroeconomic, care are șanse de creștere economică dacă atrage fonduri europene mai mari decât ar putea realiza multe alte țări. România e o țară care are o istorie pentru care merită respectată. România e o țară extrem de frumoasă. România e o țară cu oameni care în general sunt civilizați și educați iar despre noi se știu în UE lucruri mult mai rele și mult mai puțin importante”, a spus Băsescu. Șefl statului a precizat că imaginea externă a României este afectată din pricina faptului că românii „denigrează” instituțiile care „își fac treaba” și prin faptul că în dezbaterea publică, dar și în cea parlamentară, ajung legi neconstituționale, el dând ca exemplu proiectul legislativ privind Roșia Montană. „Noi ne denigrăm propriile instituții de dimineața până seara și nu o fac oameni neinstruiți, ci oameni cu responsabilități uriașe. Vedem cum suntem supărați că o instituție ca DNA •sau completele de judecată anchetează, judecă, condamnă și atunci spunem persoana X este cea care a pus să mi se facă un dosar, când de fapt pur și simplu instituții ale statului își fac treaba. Dacă noi propagăm asta, cum să ne creadă cei din afară că Justiția din România este independentă*?”, a întrebat retoric președintele. Băsescu și-a exprimat convingerea că în Uniunea Europeană există țări mai corupte decât România sau în care justiția este mai temătoare în a se atinge de oamenii politici și că este important ca țara noastră să își consolideze credibilitatea. Președintele. Știu că finalul „jocului” privind Roșia Montană va fia lege respinsă de CCR Președintele Traian Băsescu a susținut aseară, într-o conferință de presă de la Palatul Cotroceni, că ceea mai bună soluție privind Roșia Montană este ca Guvernul să retragă proiectul din Parlament. Anterior șeful statului declarase la Forumul European pentru Diplomație Publică că știe că finalul ,jocului” privind Roșia Montană va consta într-o lege respinsă de Curtea Constituțională a României (CCR) în principalele prevederi. „Vorbesc de exemple la zi Roșia Montană. Știm că s-a împins în Parlament o lege neconstituțională, care nu va putea trece de Curtea Cosntituțională, în baza ei generăm o dezbatere care se va finaliza cu o lege neconstituțională. Cum să avem o imagine bună când și străinii ne știu Constituția? Știu că finalul acestui joc va fi o lege respinsă de Curtea Centituțională în principalele ei prevederi. Și atunci cum să avem o imagine bună? Mă întreb”, a spus Băsescu. în replică, premierul Victor Ponta a declarat, tot ieri, la Târgu Jiu, că șeful statului „încearcă să bage bețe în roate la un proiect pe care l-a susținut foarte mulți ani” și că „s-a trezit contra” acestui proiect când a văzut că Guvernul vrea să îl realizeze. USL a decis până la urmă să înființeze o comisie parlamentară specială pentru proiectul de la Roșia Montană, deoarece este soluția corectă în acest caz, a afirmat duminică seara premierul Victor Ponta, la ieșirea din mina de la Roșia Montană, unde a mers pentru a sta de vorbă cu minerii care s-au blocat în subteran de cinci, respectiv trei zile. Aceasta turnează a fi constituită astăzi, prin votul plenului Parlamentului, și va avea în jur de 20 de membri din toate grupurile parlamentare, în funcție de algoritmul politic.. Ne-am promis că se face comisie și aducem aici comisia, să se decidă aici”, a afirmat premierul la ieșirea din galerie. PDL nu va participa la această comisie parlamentară specială, deoarece proiectul încalcă 13 articole din Constituție, a anunțat secretarul executiv Radu Carp. Președintele Senatului și al PNL, Crin Antonescu, a declarat, ieri, că „a devenit evident” că Victor Ponta susține proiectul privind Roșia Montană, „și tocmai ceea ce eu cerusem și până la urmă cel în continuare este să facem lucrurile clare, dar in fine, asta este problema domniei sale. Mie mi-e clar”. Totodată, Antonescu a subliniat că poziția politică a PNL în privința proiectului Roșia Montană rămâne neschimbată, formațiunea va vota împotrivă. Guvernul a lansat portalul posturi.gov.ro, unde sunt anunțate posturile libere din administrație Guvernul a lansat, ieri, portalul posturi.gov.ro, unde au fost centralizate și pot fi găsite în prezent peste 250 de anunțuri privind posturile vacante din administrația publică locală și centrală din țară. Anunțurile de aici prezintă în detaliu posturile vacante, modalitatea în care solicitanții pot aplica pentru acestea și informații despre dosarul de concurs. Persoanele interesate pot efectua căutări în funcție de localitatea dorită, cât și în funcție de cuvinte-cheie, nivel de pregătire necesar pentru ocuparea poziției, angajator sau data la care au fost publicate posturile. Inițiativa reprezintă continuarea proiectului PublicJob.ro, lansat în 2012 și coordonat de către Cristian Botan (foto), în prezent consilier pentru transparență în administrația publică al premierului Ponta.