Cuvântul Libertății, martie 2014 (Anul 26, nr. 7385-7410)

2014-03-26 / nr. 7406

2 / cuvântul libertății VALUTA ■n Cursul pieței valutare din 26 martie 2014 anunțat de BNR 1 EURO.....................4,4693 1 liră sterlină...................5,3393...... Comisia de la Veneția. Proiectul de revizuire a Constituției necesita îmbunătățiri în puncte cheie Comisia de la Veneția a decis că proiectul de revizuire a Constituției necesită îmbunătățiri în puncte-cheie, printre acestea numărându-se opțiunea clară pentru o formă de guvernământ și clarificarea competențelor premierului și președintelui. De asemenea, comisia consideră necesară eficientizarea procedurilor legislative, astfel încât să fie redusă la minimum necesitatea ordonanțelor de guvern. îmbunătățirea bazei legale pentru ca CSM să-și poată îndeplini sarcina de garant al independenței magistraților este o altă propunere a Comisiei, care își exprimă speranța că, în etapele viitoare ale procesului de revizuire, vor fi sporite eforturile pentru implicarea tuturor părților interesate. „O cooperare constructivă între majoritate și opoziție și o amplă dezbatere publică sunt cerințe preliminare importante pentru reușita procesului de revizuire și pentru legitimitatea viitorului text al Constituției”, se arată în răspunsul Comisiei după analiza proiectului de revizuire a legii fundamentale. ..44693 1 dolar SUA.................3,2351......32351 ..533931g AUR (preț în lei).......136,7684 1367684 Ministerul Educației a publicat 5 noi teste de matematică pentru clasa a VIII-a Ministerul Educației a publicat cinci teste suplimentare pentru pregătirea elevilor de clasa a VIII-a, la matematică, decizia fiind luată la solicitarea elevilor, părinților și profesorilor, după analizarea rezultatelor obținute la simulare. „Testele sunt disponibile începând cu data de 25 martie și au fost elaborate de către Centrul Național de Evaluare și Examinare (CNEE). Acestea sunt în conformitate cu modelele de subiecte publicate încă din luna octombrie 2013 pe website-ul dedicat”, a precizat ieri Ministerul Educației, într-un comunicat de presă. EDITOR: S.C. EDPRESS COM S.R.L. Redacta și administrația: 200733 Craiova, str. Nicolăescu Plopșor nr. 22A, TEOFAX 0251/41.41.41. 41.24.57. Număr de înmatriculare la Registrul Comerțului: 116/1410/2005; ISSN 1220-9538 SISTEM DE MANAGEMENT AL CALITĂȚII SR EN ISO 9001:2012 CERTIFICAT NR. 406/C/2012 Societate cu capital integral privat Cod fiscal: R0 17758027 Email: redactia@cvipress.ro _________Internetwww.cvipress.ro__________ REDACTOR-ȘEF: MIRCEA CANȚĂR Prim-redactor-șef adjunct: MAGDA BRATU Redactor-șef adjunct: MARGA BULUGEAN DEPARTAMENTE: Actualitate: Laura Moțîrliche, Radu Iliceanu, Alina Drăghici Eveniment Carmen Zuican Economie / Politică: Marga Burugean Cultură: Magda Bratu Sport: Marius Cîrstor, Cosmin Staicu Fotoreporter: Tibi Bologh Secretariat: 0251.412.457 Publicitate: 0251.412.552 Redacția: 0251.412.613 Sub-redacție Calafat: Cristian Rudăreanu: 0767.464.894 rudareanu cristian@yahoo.com Sub-redactie Bechet: Florina Rădoi: 0760.678.582 radoiflorina@yahoo.com Responsabilitatea juridică pentru conținutul articolului aparține autorului. De asemenea, in cazul unor agenți de presă și personalități citate, responsabilitatea juridică le aparține. actualitate Premierul Victor Ponta și-a exprimat ieri, în cadrul unei dezbateri privind fondurile europene, speranța că la exercițiul financiar european 2014-2020 este ultima dată când România este „nedreptățită la nivel european”, subliniind că suma alocată țării noastre pentru acest exercițiu bugetar înseamnă „foarte puțini bani”. „Să fim pregătiți să folosim banii, fară însă a ne crea iluzii legate de cât de mulți bani are România pentru 2014-2020. Are foarte puțini. 21 de miliarde de euro în șapte ani pe o matematică simplă înseamnă 3 miliarde de euro. Gândiți-vă la necesitățile României în toate domeniile. Sper ca de data aceasta să fie ultima dată când România a fost nedreptățită la nivel european”, a afirmat premierul. El a precizat însă că nu face această afirmație ca un reproș, deoarece acest lucru nu ar mai folosi la nimic acum, dar este „o atenționare” că nu vor putea fi rezolvate toate problemele României cu fondurile europene alocate în perioada 2014-2020. Pe de altă parte, Ponta a dat exemple de state care au primit alocări mai mari raportat la populație. „România a primit în această alocare 21 de miliarde la o populație oficială de 21 de milioane, deci, cam 1.000 de euro pentru fiecare locuitor. (...) Cehia a primit la 10 milioane de locuitori 20 miliarde euro. Ungaria, 20 de miliarde, cât România, cu o populație la jumătate. Portugalia— 19,6 miliarde, la o populație la jumătate. (...) Polonia, cu care tot ne comparăm, are 72,7 miliarde, deci aproape de patru ori. Până și Croația, care a intrat după noi, are o sumă dublă raportată la numărul de locuitori decât România”, a arătat Ponta. Șeful Executivului a spus că din suma totală alocată pe partea de infrastructură România a primit aproximativ 5,7 miliarde euro și a explicat că din acești bani nu pot fi rezolvate toate problemele sectorului. De asemenea, el a arătat că pentru zona de mediu au fost alocate 3 miliarde de euro, în condițiile în care solicitarea Ministerului Mediului „ca priorități și necesități absolute” a fost de 14 miliarde de euro. Pentru crearea de locuri de muncă și dezvoltarea Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă au fost alocate, potrivit lui Victor Ponta, 1,2 miliarde de euro, iar pentru asistență socială pentru persoanele defavorizate și programele de integrare a romilor, 1 miliard de euro. Totodată, Ponta a menționat că, în ceea ce privește educația, a fost alocat 1 miliard de euro pentru formarea profesorilor și 350 de milioane de euro pentru infrastructură. Aproximativ 800 milioane de euro au fost repartizați pentru capacitate administrativă locală și asistență tehnică, în timp ce aceeași sumă va merge către IMM-uri și parcuri tehnologice. “ miercuri, 26 martie - max. 17 ° C - min. 6 ° C înnorat Ponta, despre alocările pentru 2014-2020: Spei ti tie ultima dată când suites nedreptățit la chei european Chinezii încep analizele tehnice pentru trenul de mare viteză spre Constanța și inelul CFR București Vicepremierul Liviu Dragnea, aflat în China, a semnat cu vicepreședintele Comisiei Naționale pentru Reformă și Dezvoltare a acestei țări un memorandum pentru începerea analizelor tehnice premergătoare liniei feroviare de mare viteză spre Constanța, via București, și modernizării inelului feroviar București. Analizele tehnice vor fi efectuate gratuit de către partea chineză. Documentul nu face vreo referire la modernizarea căii ferate care leagă nordul și sudul României. Luni, vicepremierul l-a rugat pe omologul său chinez, Zhang Gaoli, în timpul întâlnirii pe care au avut-o, să intervină la Comisie pentru urgentarea semnării acordului de construcție a liniei feroviare de mare viteză spre Constanța, precum și de modernizare a altor rețele feroviare, respectiv cea care leagă nordul și sudul României, mai exact granița cu Republica Moldova, de granița cu Bulgaria, la Ruse. Totodată, Liviu Dragnea a anunțat ieri că negocierile cu partea chineză pentru construcția unei noi termocentrale la Rovinari sunt foarte avansate, reprezentanții investitorilor urmând să vină în România în perioada imediat următoare. Construcția termocentralei Rovinari, cu un nou grup energetic de 500 MW, a fost inclusă în vara anului trecut în Planul național de investiții al Guvernului, fiind prezentat atunci că grupul China Huadian Engineering ar urma să asigure o investiție de circa un miliard de dolari. în luna noiembrie, conducerea Complexului Energetic Oltenia a încheiat cu președintele companiei China Nuadian Corporation un acord de intenție de cooperare pentru realizarea proiectului termoelectric de la Rovinari. Vicepremierul Liviu Dragnea s-a aflat, în perioada 20-26 martie, în vizită de lucru în China, el fiind și coordonatorul Comitetului interministerial pentru monitorizarea îndeplinirii angajamentelor asumate de România cu ocazia reuniunii, la București, în 26 noiembrie 2013, a șefilor de Guvern ai Republicii Populare Chineze și statelor Europei Centrale și de Est. Comitetul a fost înființat în decembrie 2013. miercuri, 26 martie 2014 Stelian Tănase, după întâlnirea cu Ponta: Am convenit asupra unui proces de restructurare a TVR Președintele-director general al TVR, Stelian Tănase, a declarat, ieri, după întâlnirea cu premierul Victor Ponta, că s-a convenit asupra unui proces de restructurare a televiziunii publice, el apreciind că trebuie refăcută organigrama pentru a face un organism competitiv și invocând modelul BBC. „Am ajuns la anumite confuzii, cu un plan de măsuri care va trebui aplicat în perioada următoare”, a spus Stelian Tănase imediat după întâlnire. Concret, el a precizat că a convenit cu Ponta asupra unui proces de restructurare, de reorganizare a TVR în baza Legii 85/2006 și și-a exprimat speranța că vor fi luate decizile necesare, în așa fel încât în 2-3 ani să se treacă la un „format BBC”, care va însemna și crearea unui structuri comune cu radioul public. Potrivit lui Tănase, „restructurarea de proporții” a TVR nu pleacă de la ideea de concediere a angajaților, ci de la ideea de a avea o nouă organigramă, care să facă eficiență TVR. în final, Stelian Tănase a mai spus că are sprijinul politic pentru a-și continua activitatea la șefia TVR. Ponta: M-am supărat pe un ministru care avea nouă semnături pe un act, în spatele semnăturii sale Premierul Victor Ponta a afirmat ieri că autoritățile fac eforturi pentru reducerea birocrației, dar se confruntă cu problema asumării responsabilității, dând ca exemplu faptul că s-a supărat pe un ministru pentru că pe un document, sub semnătura acestuia, se mai aflau alte nouă, ale unor subordonați. , Am încercat să scoatem partea de birocrație, avem însă o problemă pe care cred că o știți cu toții și e legată (...) de fuga de responabilitate. Deja în ziua de astăzi să mai găsești pe cineva care să semneze un document public este o provocare uriașă. Am constatat și m-am și supărat pe unul din membrii Cabinetului care avea în spatele semnăturii sale nouă semnături! Nouă care au semnat înainte să semneze el! Și am întrebat atunci de ce mai e ministru. Problema este că cei nouă probabil că mai au încă nouăzeci care semnează ca cei nouă să semneze, ca atunci când vine și îi ia pe undeva să meargă toți nouăzeci”, a declarat Ponta, la o conferință pe tema fondurilor europene. Prezenți la dezbatere, primarul Craiovei, Lia-Olguța Vasilescu, și primarul orașului Voluntari, Florentin Pandele, i-au spus prim-ministrului că primarii sunt considerați cei mai corupți, având sute de dosare în care sunt acuzați, și nu își permit să mai semneze fară semnăturile specialiștilor. „Nici unul nu mai semnează fără nouă semnături în spate! Trebuie să fii acoperit”, a spus primarul Craiovei.