Cuvântul Libertății, noiembrie 2014 (Anul 26, nr. 7588-7612)

2014-11-05 / nr. 7591

6 / cuvântul libertății actualitate miercuri, 5 noiembrie 2014 Municipiul Băilești este într-o continuă ne-a vorbit edilul municipiului, Costel Pișdezvoltare, într-o permanentă modernizare, trițiu, care și-a amintit de momentul preluă Infuzia de capital european realizată prin zii mandatului de primar, de toate obstacoproiectele implementate de administrația lo lele pe care le-a întâlnit, fiind novice în ale cală face ca Băileștiul să-și schimbe în făți administrației, și cum a reușit totuși să le sarea pe zi ce trece, să prindă viață, iar ea depășească. A făcut totodată și o proiecție menit să fie cât mai implicați în activitatea a viitorului, el a încercat să explice cum vede socială și edilitară a orașului. Despre toate dezvoltarea acestui municipiu, și ce ar dori aceste transformări, proiecte și programe de la concetățenii săi. Conducerea Agenției pentru Dezvoltare Regională Sud-Vest Oltenia a organizat la finele săptămânii trecute o vizită în municipiul Băilești unde au fost vizitate trei investiții importante. «Prin acest eveniment ne-am propus să vă prezentăm rezultatele unor investiții finanțate prin POR 2007- 2013, implementate în județul Dolj, precum și valoarea adăugată a acestora în dezvoltarea comunităților regionale și locale. La Băilești vom vizita trei proiecte reprezentative. Primul se numește „ Sistem de supraveghere urban, în municipiul Băilești, județul Dolj” și are o valoare totală de 1.305.063 lei, durata de implementare fiind de 12 luni. Cel deal doilea proiect, finalizat în 19 de luni, este „ Modernizare și extindere parcul Tineretului în municipiul Băilești, județul Dolj”, cu o valoare totală de 4.349.781 lei. Cel de-al treilea proiect, „ Modernizarea străilor, trotuarelor și înființarea de parcări auto în municipiul Băilești ”, are o valoare de 38.522.385 lei. Acesta are o perioadă de implementare mai mare, 55 de luni, a precizat Marilena Alecu, reprezentant ADRSV Oltenia. 552 de proiecte contracte prin POR Reprezentantul Agenției a mai spus că vizita de la Băilești se încadrează în șirul evenimentelor de comunicare în cadrul Programului Operațional Regional prin care se dorește să se facă cunoscut modul de implementare a acestor proiecte. „Suntem după șapte ani de la începutul implementării Programului, în situația de a prezenta un scurt bilanț al activității. Peste 552 de proiecte au fost contractate. Valoarea acestora depășește 730 de milioane de euro. Deja 349 de proiecte în valoare de peste 300 milioane de euro sunt finalizate. Acestea sunt implementate în județul Dolj”, a spus Marilena Alecu. S-a mai spus că prin vizitele întreprinse se văd rezultate frumoase, precum și impactul lor pentru comunitățile locale. „Acum suntem găzduiți de domnul primar Pistruțiu. Proiectele vizitate la Băilești sunt implementate în cadrul Planului Integrat de Dezvoltare Urbană. Partea de semnare a contractelor este spre finalizare, totuși având în vedere că a fost lansată în luna martie aceea linie de finanțare pe domeniul 3.4, ar mai fi desemnat câteva contracte pe infrastructură educațională, în cursul lunii octombrie au fost semnate 24 de contracte, cele mai multe fiind chiar pe infrastructură educațională și reabilitare termică a blocurilor”, a precizat reprezentantul ADRSV Oltenia. Se respectă termenele de execuție Primarul municipiului Băilești, Costel Pistruțiu, a recunoscut că fără aceste proiecte cu finanțare europeană prin POR, localitatea pe care o administrează nu ar fi putut să se dezvolte. „Putem să spunem și noi că Băileștiul se află pe lista ADRSV Oltenia alături de alți beneficiari ai fondurilor europene, iar dacă nu ar fi existat această posibilitate, în mod cert că nu puteam să facem mai nimic în acest oraș. Adică rămâneam la stadiul ăla dinaintea accesării fondurilor, pentru că administrația locală prin bugetul local nu putea să aducă aceste sume și să dezvolte orașul, în special pe partea de infrastructură”, a spus edilul Băileștiului. Primarul a mai deschis și subiectul legat de suprapunerea celor două proiecte, P1D și Masterplanul de Apă și Canal, și a spus că administrația locală se lovește de foarte multe obstacole, dar termenul de execuție a proiectelor va fi respectat cu sfințenie. „Suntem, ca și ceilalți colegi ai noștri, conștienți că implementare acestor proiecte trebuie să se facă la termenul stabilit. Sunt foarte multe probleme pe care le avem cel puțin noi, aici, acasă. Pentru că, de exemplu, Planul Integrat de Dezvoltare coincide și cu partea de Masterplan de Apă și Canal, unde suprapunerea aceasta creează probleme foarte mari, atât celor care implementează proiectul pe partea de mediu, cât și nouă, pe partea de dezvoltare urbană. Acum cred că trebuie să înțelegem cu toți că este de datoria noastră să monitorizăm, să analizăm și să facem lucrurile bine. Le mulțumesc celor doi colegi din echipa mea de implementare, pentru că noi, aici, în Băilești, nu avem consultanță, am fost la început și ne-am organizat la nivel de Primărie, adică am făcut o echipă puternică”. 26 de străzi modernizate Costel Pistruțiu vorbește cu mândrie și despre echipa sa de la Primărie și spune că nu au apelat la firme de consultanță pentru implementarea acestor proiecte, ci au format o echipă profesionistă la nivel de administrație locală., A fost foarte greu, nu am avut o experiență foarte mare, dar am reușit să ne ținem de condițiile și de partea de impunere a contractelor. Cred că nu există nimeni în țara asta care ar vrea facă ceva și să i se pună obstacole. Din contră. Am spus-o de mai multe ori: Programul Operațional Regional, după părerea mea, este unul din programele care a mers extraordinar de bine și sper ca, de anul viitor, Băileștiul având deja creionată strategia de dezvoltare 2014-2020, să ne finalizăm această parte integrată de dezvoltare urbană. Astfel, din 78 de străzi ale municipiului, numai 26 sunt făcute. Vă dați seamă ce se întâmplă pe partea de infrastructură subterană, după ce se finalizează aceste lucrări pe mediu. Deci trebuie neapărat ca noi la Băilești să ne luam treaba în serios și să putem să lucrăm, ca într-un viitor apropiat să fim beneficiari ai PCR. Pentru că Băileștiul are nevoie de dezvoltare, fiind unul din cele trei municipii ale județului Dolj”, a spus primarul Băileștiului. Pagină realizată de MARGA BULUGEAN Fondurile europene, salvarea Băileștiulul