Cuvântul Libertății, martie 2015 (Anul 27, nr. 7683-7708)

2015-03-26 / nr. 7704

2 / cuvântul libertății Darius Vâlcov poate fi arestat. Cererea DNA de încuviințare a reținerii și arestării acȚitiată de Senat Cererea DNA privind încuviințarea reținerii și arestării preventive în cazul lui Darius Vâlcov a fost aprobată de Senat, fiind înregistrate, potrivit unor surse parlamentare, 97 de voturi “pentru ”. Conform surselor citate, la cererea DNA privind încuviințarea reținerii și arestării preventive în cazul lui Darius Vâlcov au fost înregistrate 97 de voturi “pentru”, 48 “împotrivă" și cinci abțineri. Alți 18 senatori nu au fost prezenți la vot. Votul a fost secret, cu bile. Diplomatul Hans G. Klemm, nominalizat în funcția de ambasador al SUA în România Președintele american, Barack Obama, l-a nominalizat marți pe Hans G. Klemm în funcția de ambasador în România, arată un comunicat publicat pe site-ul Casei Albe. Hans G. Klemm, un diplomat de carieră, este consilier al subsecretarului pentru Management la Departamentul de Stat, o funcție pe care o deține din ianuarie 2015. Anterior, în perioada 2012-2015, el a fost principalul asistent al secretarului în Biroul pentru Resurse Umane al departamentului, iar înainte de această funcție a ocupat postul de coordonator pentru Statul de Drept și Respectarea Legii la ambasada din Kabul, în Afganistan (2010-2012). EDITOR: S.C. EDPRESS COM S.R.L. Redacția și administrația: 200733 Craiova, str. Nicolăescu Plopșor nr. 22A: TEL/FAX 0251/41.41.41. 41.24.57. Număr de înmatriculare la Registrul Comerțului: 116/1410/2005; ISSN 1220-9538 SISTEM DE MANAGEMENT AL CALITĂȚII SR EN ISO 9001:2012 CERTIFICAT NR. 406/02012 Societate cu capital integral privat. Cod fiscal: R0 17758027 Email: redactia@cylpress.ro _________Internet: www cylpress.ro_________ REDACTOR-ȘEF: ___________MIRCEA CANTĂR__________ Prim-redactor-șef adjunct: __________MAGDA BRATA__________ Redactor-șef adjunct: _________MARGA BULUGEAN________ DEPARTAMENTE: Actualitate: Laura Mourtiche, Radu Iliceanu Eveniment Carmen Zuican Economie : Politică: Marga Bulugean Cultură: Magda Bratu Sport: Marius Cîrstov, Cosmin Staicu Fotoreporter: Tepologic Secretariat: 0251.412.457 Publicitate: 0X1.412.552 Redacția: 0X1.412.613 Sub-redacție Calafat: Cristian Rudăreanu: 0767.464.894 rudareanu cristian@yahoo.com Sub-redacție Bechet: Florina Rădoi: 0760.678.582 radoiflorina@yahoo.com ResponsaOitatea juridică pentru conținutul articolului aparține autorului. De asemenea, în cazul unor agenții de presă și personalități citate, responsabilitatea juridică le aparține. actualitate joi, 26 martie 2015 IMMUL GEORGE POPESCU Există neîndoielnic un spectacol dizgrațios pe care mass-media se întrec în a nu le oferi, zi de zi și ceas de ceas, cu o abia disimulată plăcere, o întrecere la nivel național, de speța „Daciadelor” de altădată, că de „Cântări ale României” nici nu poate fi vorba. Țara pare a traversa, la trap, unul dintre cele mai penibile momente ale perioadei post-decembriste, comparabile, în consecințe, cu mineriadele, dar în aparență - și numai în aparență - cu o semnificație opusă. Spun în aparență, fiindcă, la o judecată ceva mai „rece” și, eventual, un pic mai rațională, cruciada procurorilor alimentată la foc continuu în zăngănitul cătușelor și zumzetul nu mai puțin insidios al instrumentelor „mediatice” au, pe loc dar mai ales în timp, aceeași expunere în afară a condiției precare a unei Țări și a unei societăți incapabile să se normalizeze. Ca în întunecații ani de după ultimul război, când „armate” de procurori, cei drept selectați aleatoriu de prin fabrici și de prin atelierele proletare, descindeau prin casele oamenilor, la ordin și pe denunțuri, „curățind” poporul de „dușmani”, într-un alt context și în alte circumstanțe tot de o vânătoare pare a fi vorba și în aceste zile. Pentru a fi bine înțeles, nu am în vedere nicio clipă să pun la îndoială faptele de corupție și ticăloșiile săvârșite într-o veselie fără precedent în acești douăzeci și cinci de ani de libertate și de democrație. Nici nu era nevoie de cine știe ce investigații - juridice, polițienești etc. - spre a ridica vălul ipocrit sub care Țara gemea sub o jefuire aproape fără precedent în toată istoria sa. Ruinele sunt încă la vedere, drumurile, străzile, ogoarele, edificiile de patrimoniu, vechi ori ale vechiului regim comunist, dar toate bunuri ale națiunii ne iscodesc, interogativ, de prin toate părțile și de prin toate ungherele. Scadența unei judecăți trebuia să sosească. E dificil, dar nu și cu totul întâmplător, că n-a sosit mai devreme, încă și mai greu de înțeles este lungul arc de timp în care nu s-a făcut nimic, deși furtul, distrugerea, hoția, corupția în structura ei cea mai pervertită, funcționau la turație maximă, îmi amintesc cum mulți dintre „vânații” de acum - și încă și mai mulți încă ascunși sub paravane de cumetrie - ne sfidau de pe „sticla” televizoarelor, povestindu-ne, printre altele, cu șarm, ba chiar cu arțag, cum reușeau ei să se îmbogățească oricum, după studii universitare cumpărate la pachet, își susțineau „doctorate” ale căror fișe „documentate” le constituiau chiar propriile afaceri într-o economie numită subterană. Așadar, ce anume pare în neregulă în această campanie un pic bezmetică de arestări și de rețineri la... cântare întâi de toate, frenezia ce însoțește un fenomen - și un proces - care într-o normalitate însă așteptată ar trebui să tulbure, inclusiv, conștiințele cele mai curate câte vor mai supraviețui printre noi. Apoi, ura ce însoțește un șir întreg de delațiuni, îndeosebi în rândul unor analiști, jurnaliști, comentatori care, prin statut și prin tradiția, nu cea autohtonă, ci cea occidentală, ar trebui să rămână în perimetrul strict al unor puncte de vedere fără intruziuni în litera și în spiritul legilor. Moderatori de talk-show-uri înveninați întrebându-și invitații ori întrebându-se singuri de ce nu e arestat X sau Y, de ce nu i se pune cătușe nu știu cărui politician ori de ce alt politician a fost luat pe... sus. M- am întrebat nu o dată de unde vor fi preluat respectivii astfel de comportamente, absente din orice deontologie profesională din Europa și din Occidentul pe care de altfel le invocă la tot pasul. Dincolo de toate acestea, senzația că, dându-se într-«« sfârșit drumul la... dreptate și la adevăr, vom fi intrat pe un făgaș al normalității mi se pare o nouă iluzie. Cine crede că după valul de arestări într-o campanie cu zăngănit de cătușe ne vom trezi într-o societate normală, cu o nouă clasă politică pleznind de cinste și de corectitudine se înșală amarnic. Cu puțină răbdare, ar fi de ajuns să ne uităm și prin alte ogrăzi, în care, după astfel de „răsunătoare” momente, au urmat reciclări și reformări, de partide, de politicieni și de „căpușari” ai banului public, uneori de o perfidie încă și mai feroce decât înaintașii lor, încă o iluzie... Reacții internaționale după votul Senatului în cazul lui Dan Șova Ambasada Marii Britanii a precizat, ieri, după ce Senatul a respins cererea de încuviințare a arestării preventive a lui Dan Șova, că monitorizează evoluțiile din domeniul justiției, inclusiv deciziile Parlamentului în ceea ce privește imunitatea parlamentară. “Ambasada britanică monitorizează evoluțiile din domeniul justiției, inclusiv deciziile Parlamentului în ceea ce privește imunitatea parlamentară. Ultimul raport al Comisiei Europene referitor la progresele României în cadrul Mecanismului de Cooperare și Verificare (MCV) notează faptul că România a devenit mai eficientă în lupta împotriva corupției la nivel înalt. Documentul remarcă, totodată, cu îngrijorare, că Direcția Națională Anticorupție (DNA) a avut un succes limitat în a convinge Parlamentul să răspundă pozitiv cererilor sale pentru ridicarea imunității unor parlamentari, pentru a permite începerea unor investigații și aplicarea măsurilor de arest preventiv”, precizează Ambasada britanică. Ambasada SUA a precizat, ieri, la solicitarea MEDIAFAX, că imunitatea parlamentară nu trebuie folosită abuziv pentru a evita tragerea la răspundere a unor persoane și că trebuie să se permită anchetarea cazurilor de corupție și aplicarea legii. ”Nu comentăm cu privire la cazuri individuale, dar considerăm că un principiu de bază al democrației este faptul că toți oamenii sunt egali în fața legii. Imunitatea parlamentară nu trebuie folosită abuziv pentru a evita tragerea la răspundere a unor persoane”, se arată în răspunsul misiunii diplomatice, după ce Senatul a respins ridicarea imunității senatorului Dan Șova. Ambasada Olandei a precizat, ieri, tot la solicitarea MEDIAFAX, că urmărește “cu îngrijorare și cu surprindere” evoluțiile privind ridicarea imunității parlamentarilor, mai ales în contextul în care partidele politice și-au luat angajamentul de a lupta împotriva corupției. Mai multe ambasade au reacționat după ce Senatul a respins cererea DNA de încuviințare a reținerii și arestării preventive în cazul lui Dan Șova. Potrivit anunțului oficial făcut în plen în urma numărătorii voturilor, ca urmare a faptului că nu a fost întrunit votul majorității senatorilor, Senatul nu încuviințează arestarea preventivă a lui Dan Șova.