Cuvântul Libertății, martie 2016 (Anul 28, nr. 7985-8011)

2016-03-26 / nr. 8007

2 / cuvântul libertății UNPR își alege noul lider, după ce DNA i-a scos din joc pe președinții Oprea și Onțanu Liderii UNPR se reunesc astăzi în cadrul Conferinței Naționale a partidului pentru a-și alege noul lider. Pentru această funcție și-au depus candidaturile deputatul Valeriu Steriu, senatorul Ioan Iovescu și senatorul Iulian Cristache. Cele mai mari șanse le are Valeriu Steriu, cel recomandat de fostul lider Gabriel Oprea să-i asigure succesiunea. "Pentru viitorul președinte al partidului, opțiunea mea este Valeriu Steriu, un om al cărui profesionalism este recunoscut de toate partidele și un lider cu potențial deosebit”, spunea Gabriel Oprea, în scrisoarea prin care și-a anunțat demisia din fruntea UNPR La Conferința Națională vor participa aproximativ 500 de delegați, care, pe lângă alegerea noului lider al UNPR, vor analiza și traseul politic al partidului în campania electorală pentru alegerile locale. Conferința Națională a UNPR vine în contextul în care DNA a scos din joc cei mai importanți lideri ai partidului: Gabriel Oprea și Neculai Onțanu. Cei doi asigurau conducerea partidului și erau considerați principalele motoare ale UNPR „Nu avem nicio veste de foarte multă vreme de la Ministerul Justiției” Inspectorul-șef al Inspecției Judiciare, judecătorul Lucian Netejaiu, a declarat la prezentarea raportului de activitate pe anul 2015 că instituția a cerut suplimentarea schemei de personal însă nu s-a primit un răspuns de la Ministerul Justiției. „Am cerut suplimentarea cu 10 posturi de inspectori judiciari și opt posturi privind alte categorii de personal însă, din nefericire, nu avem nicio veste de foarte multă vreme de la Ministerul Justiției”, a declarat Lucian Netejaiu la prezentarea raportului de activitate. De asemenea, acesta a precizat pe parcursul anului 2015 au fost efectuate 119 cercetări disciplinare iar la finalizarea acestora au fost exercitate acțiuni disciplinare în 51 de cazuri. Totodată, în 2015 s-au efectuat șase controale, două de inspectorii judecători și patru de procurori, inspecția verificând „eficiența managerială și modul de îndeplinire a atribuțiilor ce decurg din legi și regulamente pentru asigurarea bunei funcționări a instanțelor și parchetelor, precum și a calității corespunzătoare a serviciului la 18 instanțe și 13 parchete”, se arată în raportul instituției. EDITOR: S.C. EDPRESS COM S.R.L. Redacția și administrația: 200733 Craiova, str. Nicolăescu Plopșor nr. 22A, TEL/FAX 0251/41.41.41. 41.24.57. Număr de înmatriculare la Registrul Comerțului: 116/1410/2005; ISSN 1220-9538 SISTEM DE MANAGEMENT AL CALITĂȚII SR EN ISO 9001:2012 CERTIFICAT NR. 406/C/2012 Societate cu capital integral privat. Cod fiscal: R0 17758027 Email: mediafax@mail.colpress.ro ___________Internet: www.gyfrress.rg__________ REDACTOR-ȘEF: ___________MIRCEA CANTĂR___________ Prim-redactor-șef adjunct: ____________MAGDA BRATA____________ Redactor-șef adjunct: __________MARGA BULUGEAN________ DEPARTAMENTE: Actualitate: Laura Moțimiche, Radu Iliceanu Eveniment Carmen Zuicai Economie / Politică: Marga Bulugean Cultură: Magda Bratu Sport: Marius Cîrstov, Cosmin Staicu Fotoreporter: Tibi Bologic Secretariat: 0251.412.457 Publicitate: 0251.412.552 Redacția: 0251.412.613 Sub-redacție Calafat: Cristian Rudăreanu: 0767.464.894 rudareanucristian@yahoo.com Sub-redacție Bechet: Florina Rădoi: 0760.678.582 radoifiorina@yahoo.com Responsabilitatea juridică pentru conținutul articolului aparține autorului De asemenea, "in cazul unor agenți de presă și personaități citate, responsabilitatea juridică te aparține sâmbătă, 26 martie 2016 actualitate Daniel Horodniceanu, procurorul șef al DIICOT, a declarat că există suspiciuni de finanțare a terorismului în România, anunțând că a fost reînființat Biroul de Terorism în cadrul DIICOT. „Există suspiciuni de finanțare de terorism inclusiv în România”, a declarat ieri procurorulșef al DIICOT, la Cercul Militar Național, unde a participat la prezentarea raportului de activitate pe anul 2015 al Inspecției Judiciare. “DIICOT a reînființat Biroul pentru Terorism în cadrul Serviciului de Terorism preexistent și a participat în grupul de lucru pentru modificarea legii 535 pentru prevenirea și combaterea terorismului. Una dintre propunerile noastre a fost introducerea ca infracțiune a accesului în mod repetat a site-urilor cu caracter jihadist. Celelalte infracțiuni sunt constituirea unui grup infracțional specializat pentru infracțiunea de terorism și pedepsirea unor infracțiuni privind luptătorii străini, pentru că nu aveam un text de infracțiune iar România este parte la semnarea convenției împotriva terorismului a Consiliului Europei din 2005 devenind parte în 2007. A semnat și protocol adițional cred ca acum două săptămâni”, a mai precizat procurorul șef al DIICOT. Biroul pentru Terorism va fi format din doi procurori, acesta fiind reînființat după o pauză de doi ani. Ordinul de înființare a fost trimis la Ministerul Justiției iar ulterior va ajunge la CSM pentru a fi avizat. „România este parte a Europei și trebuie să fim pregătiți tot timpul pentru ceea ce e mai rău. Uitați-vă nu mai devreme de zilele trecute ce sa întâmplat la Bruxelles, ce s-a întâmplat anul trecut în Franța și așa mai departe. Ne vom pregăti chiar dacă la noi la momentul acesta suntem la nivelul pe care l-a precizat și directorul Serviciului Român de Informații”, albastru precaut, a mai declarat Daniel Horodniceanu. DNA menționează, în referatul prin care cere încuviințarea arestării deputatului Sebastian Ghiță, că Victor Ponta i-ar oferit o funcție de conducere procurorului Liviu Tudose, magistratul fiind în prezent arestat preventiv pentru că i-ar fi furnizat informații dintr-un dosar lui Sebastian Ghiță. Procurorii redau în document o declarație dată la începutul lunii martie de procurorul Liviu Tudose, în care acesta susține că “în primăvara anului 2014, împreună cu Ghiță Sebastian Aurelian a mers la Victor Ponta, ocazie cu care premierul i-a oferit o funcție de conducere, respectiv director Departamentului pentru Luptă Antifraudă sau o funcție de execuție în cadrul ONPCSB, propunere cu care acesta, în principiu, a fost de acord, dar care nu a mai fost materializată”, se arată în referatul Direcției Naționale Anticorupție. Informația a fost confirmată și de unul dintre martorii din dosar, susțin procurorii, potrivit căruia “în cursul anilor 2013-2014, în timp ce Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Ploiești instrumenta dosarul, pentru a-l recompensa pentru sprijinul informativ acordat, Ghiță Sebastian i-a facilitat lui Tudose Liviu o întâlnire cu premierul Victor Ponta, care a avut loc în București, prilej cu care procurorului i s-a oferit funcția de șef al Departamentului pentru Luptă Antifraudă” acesta precizând și că “pentru a justifica desele întâlniri pe care le are cu procurorul general Tudose Liviu, Ghiță Sebastian i-a propus acestuia să devină nașul de cununie al unui apropiat de-al său, lucru care s-a și materializat în cursul lunii august 2013, la eveniment fiind prezent și Victor Ponta care a stat la masă cu procurorul general”, se precizează în documente. Potrivit declarației date de Liviu Tudose, începând cu toamna anului 2013, parlamentarul Sebastian Ghiță a început să îl viziteze tot mai des ,solicitându-i, în mod insistent, „să-l salvez pe moșu” referindu-se la Mircea Cosma întrucât pe măsură ce avansau cercetările în respectiva cauză, era previzibil că se va ajunge la Mircea Cosma, la acel moment fiind de notorietate faptul că societățile agreate plăteau șefului Consiliului Județean Prahova comisioane pentru acordarea lucrărilor”, arată procurorii. Un alt martor îl descrie pe Sebastian Ghiță ca fiind “persoana care hotărăște promovarea, numirea definitivă sau temporară a unor persoane agreate de acesta în funcții de conducere din cadrul unor instituții descentralizate”, mai scrie în document. Procurorii își motivează cererea de ridicare a imunității susținând că acesta s-a folosit de “încrederea acordată prezumat de statul român în exercitarea cu onestitate și cinste a unei înalte demnități publice cum este cea de parlamentar - ales al cetățenilor români” și “a săvârșit mai multe infracțiuni, dovedindu-și astfel disprețul fățiș față de legi, față de colectivitatea reprezentată în Parlament și cetățenii care l-au ales, față de instituțiile statului” arată DNA. Procurorul-șef adjunct al Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Ploiești, Liviu Tudose, a fost arestat, ieri, pentru o perioadă 30 de zile, alături de Constantin Ispas, fostul șef al DGA Prahova, Viorel Dosaru, fostul șef al Poliției Prahova, și de procurorul Aurelian Mihăilă. Procurorul șef al DIICOT: Există suspiciuni de finanțare a terorismului in România Referat DNA, Victor Ponta i-a oferit o funcție de conducere procurorului Liviu Tudose Sindicaliștii din Sănătate cer „demisia Ministrului Sănătății și orientarea Sănătății într-o nouă direcție, aceea a reformei adevărate” Federația Sindicală Hipocrat și Camera Federativă a Sindicatelor Medicilor din Romania (C.F.S.M.R.), care sunt în grevă japoneză de luni, cer într-o scrisoare deschisă adresată Guvernului, „demisia Ministrului Sănătății și orientarea Sănătății într-o nouă direcție, aceea a reformei adevărate”. De asemenea, reprezentanții medicilor mai cer Guvernului să gestioneze funcționarea sistemului sanitar și să stopeze umilințele la care sunt supuși medicii. „întregul corp medical din România este revoltat de faptul că opinia publica este permanent intoxicată cu mesaje care induc responsabilitatea noastră pentru lipsa de performanță a sistemului sanitar”, spun medicii în scrisoare. Mai departe, ei atrag atenția că statisticile europene clasează România pe ultimele locuri la calitatea serviciilor medicale oferite, sistemul de Sănătate fiind subfinanțat în ultimii 25 de ani. „în acest context, membrii de sindicat din Federația Sindicală Hipocrat și Camera Federativă a Sindicatelor Medicilor din Romania - C.F.S.M.R., indignați de lipsa de predictibilitate a reformei din Sănătate și de ignorarea aspectelor privind drepturile salariaților, prin încălcarea prevederilor Codului Muncii în ceea ce privește timpul de muncă și timpul de odihnă, aplicând un ordin al Ministrului Sănătății care cuprinde norme de aplicare a unei legi deja abrogate, vă solicită implicarea imediată în soluționarea revendicărilor noastre”, se arată în scrisoarea deschisă adresată Guvernului și premierului Dacian Cioloș. Mai departe, reprezentanții sindicatelor îl critică pe ministrul Patriciu Achimaș-Cadariu, acuzându-l că „nu a manifestat o formă de implicare în rezolvarea stării conflictuale, fiind mai degrabă lipsit de interes în ceea ce privește dialogul social, dezbaterea și identificarea soluțiilor atât de necesare și față de care sistemul sanitar nu mai poate funcționa. O astfel de atitudine pe care o catalogăm asumat drept iresponsabilă trebuie sancționată de dumneavoastră”, îi cer sindicaliștii premierului. Ei mai avertizează că „există premisele escaladării conflictului, riscul fiind acela ca medicii sa își înceteze activitatea spontan, situație pentru care nu ne asumăm responsabilitatea, fiind o consecință directă a lipsei de reacție a statului și a autorităților competente în a rezolva această stare de fapt. Menționăm că dorința medicilor din sindicatele membre ale celor două organizații a fost să protesteze într-o manieră radicală, prin încetarea spontană a activității medicale, iar acest fapt pare tot mai greu de gestionat chiar și de către liderii celor două formațiuni”, mai atrag atenția sindicaliștii. Medicii din Federația Sindicală „Hipocrat”, Camera Federativă a Sindicatelor Medicilor din România (CFSMR) și CNS „Cartel ALFA”, au intrat de luni în grevă japoneză cu banderolă, fiind primul protest dintr-o serie, anunțate de sindicaliști. Sindicaliștii din sănătate cer aplicarea prevederilor Legii 284/2010 privind salarizarea unitară și în sănătate, în sensul reîncadrării personalului având ca valoare de referință salariul minim brut pe economie de 1250 lei; acordarea tuturor sporurilor, calculate la salariul efectiv, precum sporul de condiții deosebite de muncă, sporul de doctorat”. De asemenea, solicitările F.S. „Hipocrat” și CFSMR vizează și “respectarea normei de muncă și a timpului de muncă și de repaus pentru toate categoriile de personal din Sănătate, prin reducerea până la eliminare a deficitului de personal. Lipsa personalului din sistemul sanitar duce la o normă de muncă efectivă mare, timpul de repaos și de refacere fiind mult mai redus decât timpul de muncă”.