Cuvântul Libertății, martie 2016 (Anul 28, nr. 7985-8011)

2016-03-05 / nr. 7989

sâmbătă, 5 martie 2016 SCtll SlítSJC cuvântul libertății / 5 AlegerlJa Colegiul Medicilor Dolj Aproape 3.000 de medici sunt chemați la urne pe 6 și 7 martie a.c. pentru a vota componența Consiliului Județean al CMR Dolj. Pentru funcția de consilier șiau depus candidatura 49 de medici, în situația în care în turul întâi nu se vor prezenta două treimi din numărul total de alegători cu drept de vot se va organiza turul al doilea în zilele de 13-14 martie a.c., între orele 8.00-20.00. Alegerile pentru consiliului județean al CMR Dolj se desfășoară la sediul Colegiului Medicilor, situat în strada „Corneliu Coposu” nr. 107 - Craiova, prin vot direct, secret și liber exprimat de membrii colegiului județean. Dreptul de vot, precum și dreptul de a fi ales în organele de conducere le au numai medicii membri ai Colegiului Medicilor din România. Dreptul de a alege și de a fi ales se poate exercita numai în cadrul colegiului al cărui membru este medicul respectiv. Cum se votează Alegerile se vor desfășura între orele 8.00-20.00. Cu o oră înaintea începerii votării, președintele comisiei electorale locale, în prezența celorlalți membri, verifică urnele, existența listelor electorale, a buletinelor de vot și, după închiderea urnelor, le sigilează aplicând ștampila secției comisiei electorale locale peste semnătura sa, a secretarului și a încă unui membru al comisiei. Fiecare medic cu drept de vot, după ce se legitimează și semnează în lista de votare, primește de la membrii comisiei electorale locale un buletin de vot pe care se va aplica ștampila comisiei electorale de către președinte sau secretar. Medicii membri ai colegiului respectiv care nu se regăsesc pe listele de votare vor fi înscriși de președintele comisiei sau de secretarul acesteia în listele de votare suplimentare, menționânduse toate datele de identificare din buletinul/cartea de identitate sau pașaport, precum și locul de muncă rezultat din prezentarea legitimației de serviciu sau orice alt act doveditor. Alegătorii vor vota separat, astfel încât să se asigure exprimarea secretă a votului. Votarea se va face prin aplicarea ștampilei „Votat” în dreptul numelui candidatului pentru care se dorește exprimarea votului. La desfășurarea alegerilor (atât pentru turul întâi, cât și pentru turul,doi) pot participa observatori locali, naționali sau străini acreditați, în prealabil, cu cel puțin 3 zile înaintea datei alegerilor, de către comisia electorală locală sau centrală. Numărul maxim de observatori va fi stabilit de către consiliul local astfel încât buna desfășurare a alegerilor să nu fie perturbată. Observatorii pot participa, la cerere, și la procesul de numărare a voturilor. Atribuirea mandatelor se va face în ordinea descrescătoare a numărului de voturi Numărătoarea voturilor începe imediat după încheierea procesului de votare. Odată ce urna a fost desigilată, nu se poate întrerupe numărătoarea voturilor până la finalizarea acesteia și întocmirea procesului-verbal. După închiderea votării, în prezența celorlalți membri ai comisiei electorale și, după caz, a celorlalte persoane care au dreptul să asiste la votare, președintele comisiei procedează la inventarierea și sigilarea buletinelor de vot rămase neîntrebuințate, întocmind în acest sens un proces-verbal, și numai după aceea are loc deschiderea urnelor. Sunt declarate nule buletinele de vot care nu poartă pe prima față ștampila comisiei electorale locale; au altă formă sau alt model decât cele aprobate; nu sunt complete; sunt albe (pe care nu s-a exprimat votul); au aplicată ștampila „Votat” pe un număr mai mare de candidați decât numărul mandatelor pentru care se candidează. Voturile care au una sau mai multe exprimări pozitive, dar pentru celelalte nume de candidați sau o parte dintre ele nu s-a menționat nimic, vor fi considerate valabile doar pentru candidații pentru care s-a exprimat votul. Dacă în urma numărării voturilor și a verificării listelor de votare, la sfârșitul turului întâi, se constată că alegerile nu sunt valabile din cauza neîntrunirii condiției de participare de două treimi din numărul membrilor cu drept de vot, se va face mențiune despre acest lucru în procesele-verbale. Turul doi al alegerilor se consideră valabil indiferent de numărul alegătorilor care au participat la vot. Atribuirea mandatelor se va face în ordinea descrescătoare a numărului de voturi și până la ocuparea numărului legal de mandate; în caz de voturi egale, departajarea se va face prin tragere la sorți, la care pot participa și cei în cauză. Primul candidat neales ca membru devine membru supleant. Ceilalți membri supleanți vor fi stabiliți în ordinea descrescătoare a numărului de voturi. RADU ILICEANU Elevii craioveni vor învăța limba engleză cu sprijin american Astăzi, Liceul „Matei Basarab” din Craiova este gazdă importantă, invitați fiind și reprezentanți ai Ambasadei Statelor Unite ale Americii în România. Este vorba despre o lansare a unui program de învățare a limbii engleze, desfășurat de către Asociația „Dominou” din Craiova, în parteneriat cu emisarii SUA. Astăzi, de la ora 10.00, Liceul „Matei Basarab” va fi gazda unui important eveniment, destinat învățării limbii engleze. Este vorba despre Programul „English Language Program for Youth”, desfășurat, în parteneriat, de Ambasada S.U.A. la București și Asociația „Dominon” din Craiova. „Este o onoare pentru noi să avem astfel de oaspeți și vom face tot ceea ce depinde de noi să fie create condiții foarte bune. Toți copiii au nevoie de o educație adecvată, astfel încât să fie foarte bine pregătiți”, a precizat prof. Matilda Blaga, director al Liceului „Matei Basarab”. Atașatul cultural al S.U.A. la București are cuvinte de lauda Proiectul se adresează elevilor dezavantajați economic sau din alte puncte de vedere, care au rezultate școlare bune și doresc să-și perfecționeze abilitățile de comunicare în limba engleză, îmbunătățindu-și și cunoștințele despre istoria și cultura Statelor Unite și despre valorile democratice pe care le împărtășesc poporul român și cel american, „în colaborare cu Asociația „Dominon”, Ambasada S.U.A. a selectat un grup de elevi de la mai multe școli și licee din Craiova, care va participa la programul de învățare a limbii engleze. Programul se bucură de colaborarea cu două cadre didactice cu experiență în proiecte similare și cu pregătire profesională atât în România, cât și în S.U.A., iar cursurile se vor desfășura pe durata a doi ani”, se menționează în comunicatul atașatului cultural al Ambasadei S.U.A. la București, Marjorie Stern. CRISTI PĂTRU La ..astronomie”. 23 de elevi doljeni luptă pentru calificarea în etapa națională Astăzi, la Colegiul Tehnic „C.D. Nenițescu” din Craiova va avea loc faza județeană a Olimpiadei de Astronomie și Astrofizică, etapa următoare fiind organizată, așa cum am și anunțat, la Craiova. Pentru susținerea examenului de sâmbătă, 5 martie, Comisia de organizare are un număr de nouă membri, iar cea de evaluare are 11 componenți, cu toții profesori de specialitate. „Sunt subiecte naționale și sunt înscriși 23 de elevi, 12 la categoria, junior”, destinată copiilor care nu au împlinit vârsta de 15 ani până pe 2 ianuarie 2016, și ceilalți la „senior”. Deocamdată, nu se știe numărul de locuri alocat județului nostru, pentru etapa națională, urmând să fie cunoscute toate datele după centralizarea la nivel de țară”, a declarat prof. Ileana Moculescu, inspector de Fizică în cadrul Inspectoratului Școlar Județean Dolj. CRISTI PĂTRU