Cuvântul Libertății, mai 2016 (Anul 28, nr. 8038-8061)

2016-05-30 / nr. 8060

2 / cuvântul libertății Valeriu Zgonea vrea o comisie parlamentară pentru “planul de fără" și "strategia anticorupție" Președintele Camerei Deputaților, Valeriu Zgonea, a propus, sâmbătă, înființarea unei noi comisii parlamentare care să discutate planul de țară și o serie de strategii, afirmând că a transmis o scrisoare liderilor grupurilor politice și președinților partidelor parlamentare. “Eu am trimis liderilor grupurilor politice parlamentare, președinților de partide parlamentare o scrisoare deschisă cu o propunere de o nouă Comisie comună a celor două Camere în care să discutăm despre un plan de țară și o strategie”, a declarat Zgonea, care a participat sâmbătă, la un eveniment organizat de Camera Deputaților, în care cursanți ai mai multor licee din București au fost invitați în plenul Parlamentului pentru a simula o dezbatere parlamentară. Valeriu Zgonea a afirmat că liderii politici au nevoie de un cadru conturat în care să discute strategia națională anticorupție și alte strategii ’’Trebuie să avem un cadru bine conturat în care președinții de partide, cu liderii grupurilor parlamentare se întâlnesc și dezbat: strategia națională anticorupție, strategia națională pentru dezvoltare durabilă, un proiect de țară, implementarea anumitor planuri de acțiune pe care le avem, planul național pentru reformă, planul național pentru competitivitate, convergență. Poate mulți dintre politicieni nu le cunosc, dar le aprobă Guvernul. Noi trebui să învățăm să colaborăm cu Guvernul și cu președinția și cu celelalte instituții ale statului. Este o schimbare de abordare să mergem și noi pe principiul pe care îl vedem în Parlamentele puternice din Marea Britanie, Germanie, Norvegia”, a spus Zgonea. Comisia ar urma să funcționeze până în anul 2020 și să fie formată din președinții celor două Camere, liderii grupurilor politice parlamentare și președinții de partide. După alegerile locale din 5 iunie, liderii PSD au anunțat că vor relua procedura de revocare a lui Valeriu Zgonea din funcția de președinte al Camerei Deputaților. EDITOR: S.C. EDPRESS COM S.R.L. Redacta și administrația: 200733 Crama, str. Nicolaescu Propșor nr. 22A: TEL/FAX 0251/41.41.41. 41.24.57. Număr de mohaim la Regikul Comerțului: 116/1410/2005; ISSN 1220-9538 SISTEM DE MANAGEMENT AL CALITĂȚII SR EN ISO 9001:2012 CERTFCAT NR. 406/C/2012 Societate cu captar integral privat Codfecat R0 17758027 EmatmedateflmatLevkness.ro ________wmetaHLatesa________ REDACTOR-ȘEF: MIRCEA CANTAR Prim-redactor-sef adjunct: MAGDA BRATU Redactor-șef adjunct: MARGA BULUGEAN DEPARTAMENTE: Actualitate: Laura Moțache, Radu Sceanu Eveniment Carmen Zuican Economie / Politică: Marga Bulugean Culturi: Magda Bratu Sport Marius Cristor, Cosmin Staicu Fotoreporter Tibi Bologh Secretariat: 0251.412.457 Publicitate: 0251.412.552 Redacta: 0251.412.613 Responsariate (undea pentru conține artcolu aparține autoril. De asemenea, in cazul unor agenți de presă și personaltăț citate, responsabitatea juridică le aparține. luni, 30 mai 2016 actualitate Alegerile locale 2016. Mai puțin de o săptămână! MIRCEA CANTĂR ——— Doar câteva zile de campanie electorală și acelea adumbrite de scandalul Hexi Pharma, mult mai incitant, cu o mai bună audiență, și se merge la vot pentru desemnarea aleșilor locali: președinte de consiliu județean, consilieri județeni, primari și consilieri locali. Lipsa de bannere, mashuri, nu și de întruniri, “strădania” marginalizării evenimentului, nu au conferit confidențialitate campaniei electorale, dar nici nu i-au augmentat importanța. Dimpotrivă. Liderii din teritoriu ai fiecărei formațiuni politice - PSD, PNL, ALDE, UNPR - au bătut, cu îndârjire, drumurile județului, și încă nu și-au încheiat misiunea, spre a-și susține candidații proprii, mai ales acolo unde se anunță mari confruntări. Și, nu în puține locuri, se întâmplă așa ceva. S-a spus, nu fără temei, că primarii în funcție au neîndoielnic un mare avantaj, dar surprize vor fi, ca de altfel, pe cale de consecință, și la alegerile parlamentare, și multe depind de participarea la vot. Sunt lucruri știute, pe care nu le mai reiterăm. La alegerile locale oamenii votează oameni. Votul într-un singur tur, destul de contestat, deși s-a convenit politic asupra lui, dar nu mai reluăm discuția, forțează votul pozitiv adresat persoanei și nu formațiunii politice, excluzând orice “combinație”, permisibilă la votul în două tururi. Care ar trebuie să rămână regula. Miza alegerilor locale este considerabilă. Pe lângă faptul că sunt desemnate structurile administrației publice locale, votul de acum reprezintă un semnal foarte clar pentru rezultatul de la alegerile parlamentare. Fără un număr cât mai mare de primării câștigate - bătălia politică are în vedere colectivitățile din teritoriu, slabe nădejdi la alegerile parlamentare. S-a spus mereu, de-a lungul timpului, că la alegerile locale contează preponderent conturul candidatului, programul acestuia, când deține așa ceva, și mai ales formațiunea politică care îl susține, în principiu așa stau lucrurile, dar sunt și excepții, mai ales când candidatul are credibilitate, virtuți morale, bune intenții, capacitatea de a avea în suflet colectivitatea. Ion Prioteasa, de pildă, a fost ales, în mod uninominal, pentru structura sa umană, în două rânduri, președinte al Consiliului Județean, dincolo de partid și doctrină. Există, în general, un pesimism de circumstanță care se face resimțit, pe motivul că exercițiul democratic, în condițiile materialului uman existent, nu a adus ordinea și prosperitatea peste tot. “Elitele” scoase în față, prin alegeri, s-au dovedit în multe locuri, nu generalizări, neinspirate, dacă nu indecise, fără un azimut clar. Departe de Europa. Până la urmă referirea vizează îndeosebi comunele doljene, un candidat destoinic este acela care poate oferi argumente concrete la a fi o investiție de încredere. Multe comune și-au redus populația, sensibil, de la alegerile precedente, prin emigrație, și datele demografice rămân îngrijorătoare, dependența celor rămași acasă fiind doar de resursele agricole și restrânsele facilități urbane. Aspectul merită avut în vedere. Alegerile locale din 5 iunie a.c. constituie un moment de referință în viața fiecărei localități. Bine ar fi ca peste tot să prevaleze votul pozitiv adresat unei persoane sau alteia și nicidecum alegerea răului cel mic. Prințul Charles se întâlnește astăzi cu președintele Klaus Iohannis Președintele Klaus Iohannis se întâlnește astăzi, la Palatul Cotroceni, cu Alteța Sa Regală, Prințul Charles de Wales, a anunțat, ieri, Administrația Prezidențală. întrevederea are loc la ora 15.40, potrivit sursei citate. Președintele Iohannis nu este la prima întâlnire cu Prințul Charles, care vizitează destul de des România. în mai, anul trecut, președintele spunea despre Prințul Charles că este “un om care prețuiește România și care ne promovează locurile transilvane oriunde merge în lume”. “Mi-a făcut plăcere să mă întâlnesc cu el, mă bucur că ne reprezintă și că vorbește despre România ca despre o parte a sufletului său”, a scris Iohannis pe Facebook. Tot atunci, potrivit unui comunicat de presă, Prințul de Wales a mulțumit României pentru contribuția în teatrele de operații și în combaterea terorismului internațional, ambele părți exprimând îngrijorarea pentru evoluțiile din vecinătatea estică a României și în special din Ucraina. în finalul întâlnirii, Prințul Charles i-a adresat președintelui Klaus Iohannis invitația de a vizita Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord, invitație pe care acesta a acceptat-o. Prințul Charles a fost în Transilvania de mai multe ori în ultimii ani, în vizite private în județele Mureș, Covasna, Harghita și Brașov. De asemenea, întrevederi ale președintelui României cu Prințul Charles au avut loc, la Palatul Cotroceni, și în anii 2011, 2012 și 2014, în timpul mandatului lui Traian Băsescu. Flori Dinu, directorul general al Hexi Pharma, cercetata în arest la domiciliu Flori Dinu, directorul general al Hexi Pharma, va fi cercetată în arest la domiciliu, a decis Judecătoria Sectorului 5, aceasta fiind acuzată de 99 de infracțiuni de înșelăciune în formă continuată, 29 de infracțiuni de înșelăciune și participare improprie la zădărnicirea combaterii bolilor. Judecătoria Sectorului 5 a decis, sâmbătă, ca Flori Dinu, directorul general Hexi Pharma, să fie plasată în arest la domiciliu. Aceasta a fost reținută vineri seara, procurorii cerând arestarea ei preventivă, fiind acuzată de 99 de infracțiuni de înșelăciune în formă continuată, 29 de infracțiuni de înșelăciune și participare improprie la zădărnicirea combaterii bolilor. Decizia judecătoriei nu este definitivă însă este executorie. Potrivit procurorilor de la Parchetul de pe lângă înalta Curte de Casație și Justiție, Flori Dinu, “în calitate de director general al Hexi Pharma, având atribuții în special pe partea de vânzări desfășurată de societate, la instigarea numitului Dan Alexandru Condrea și cunoscând că produsele comercializate nu respectă specificațiile din etichete, a coordonat întreg personalul care a promovat produsele și a intermediat activitatea de negociere și încheiere de contracte de furnizare, inducând în eroare reprezentanții unităților medicale care au achiziționat produsele”, într-un comunicat de presă transmis sâmbătă. Parchetul susține că “faptele au fost comise prin utilizarea de mijloace frauduloase, reprezentate de etichetele produselor neconforme, precum și ofertele transmise unităților înșelate, direct sau prin intermediul portalului e licitatii.ro. Prejudiciul produs în patrimoniul persoanelor vătămate se cifrează la valoarea de peste 28 de milioane de lei, fiind aferent produselor constatate ca neconforme, furnizate conform contractelor încheiate în intervalul iunie 2012 - aprilie 2016 între persoana juridică suspectă și numeroase unități sanitare. Totodată probatoriul administrat în cauză până la acest moment a relevat faptul că inculpata Dinu Flori, prin activitatea sa de conducere și coordonare a departamentului de vânzări a Hexi Pharma și asigurarea vânzării către mai multe unități sanitare a unor produse neconforme, a împiedicat în intervalul menționat luarea de către persoanele vătămate a măsurilor privitoare la prevenirea și combaterea bolilor infectocontagioase, faptă ce a avut ca urmare răspândirea unor asemenea boli”. De asemenea, în cauză a fost începută urmărirea penală și față de Mihai Leva, șef de producție la Hexi Pharma, pentru complicitate la participare improprie la infracțiunea de zădărnicirea combaterii bolilor, în formă continuată acesta fiind cercetat sub control judiciar. Reprezentanții firmei au transmis, sâmbătă, un comunicat de presă în care susțin că Flori Dinu nu a dat nicio declarație procurorilor în ultimele 24 de ore, precizând că au informații “de la angajații companiei că, în cursul zilei de ieri, în urma unei anchete interne, ar fi aflat de la directorul de producție că existau, într-adevăr, rețete schimbate pentru o parte dintre produse, dar că diluația era conform normelor europene de biocizi, astfel încât produsele să fie eficiente”.