Cuvântul Libertății, noiembrie 2016 (Anul 28, nr. 8191-8215)

2016-11-22 / nr. 8209

2 / cuvântul libertății Număr semniicativ de suspiciuni de trafic de minori în orfelinate Ministrul Muncii, Dragoș Pîslaru, a declarat, ieri, că au fost controlate peste 130 de centre de plasament la nivel național, în special acelea unde exista suspiciunea că minorii sunt exploatați sexual, iar cei care conduceau aceste centre erau deja trimiși în judecată. „Am stabilit un protocol instituțional cu DIICOT, ANPDCA, corpul de control al ministerului, ANPIS și cu Agenția de Combatere a Traficului de Persoane și am făcut convenția ca în locurile unde există suspiciuni în domeniul penal să existe o informare reciprocă și o preemțiune a controalelor tematice specifice. Au fost efectuate controale la 132 de instituții care ofereau servicii de ocrotire a minorilor și pot să vă spun că au fost o serie de cazuri care sunt instrumentate în instanță, o serie întreagă de cazuri care se investighează și au fost o serie de alte proceduri care au dus la îmbunătățirea serviciilor”, a declarat ministrul. Pîslaru a mai spus că nu poate da momentan un număr exact al celor inculpați și nici nu poate spune concret în câte cazuri s-au confirmat suspiciunile de exploatare sexuală a minorilor aflați în centre de plasament. Conform statisticilor, în anul 2015,316 minori (276 fete și 40 băieți) din România au căzut victime ale traficului de persoane, dintr-un total de 880 de persoane abuzate. 280 sunt adolescenți cu vârste între 14 și 17 ani. Guvernul va lansa programul „Prima Cameră" pentru copiii instituționalizați Ministrul Muncii, Dragoș Pîslaru, a anunțat, ieri, că de mai multe luni se lucrează la elaborarea unui program de sprijinire a tinerilor care au crescut în centre de plasament, astfel încât, pe o perioadă de doi ani, statul să suporte pentru aceștia costurile chiriei și întreținerii unei locuințe. “Aici este vorba de a găsi o soluție, un pachet de soluții pentru tinerii care ies din sistemul instituționalizat; în prezent, statul are grijă de acești copii până la 18 ani, sau până la 26 de ani dacă merg la studii, apoi își ia mâna de pe acei copii și îi lasă într-o zonă lipsită de sprijin, fără pregătire pentru viața în societatea contemporană. De câteva luni lucrăm cu Ministerul Fondurilor Europene, pentru că finanțarea va fi integral de acolo, la proiectul „Prima Cameră”. Avem componenta de locuire, care înseamnă să suportăm cheltuielile cu plata chiriei și întreținerii, la nivelul pieței, pe o perioadă de doi ani”, a declarat ministrul. EDITOR S.C. EDPRESS COM S.R.L. Redacția și administrația: 200733 Craiova, str. Nicolăescu Plopșor nr. 2 A, TEOFAX 0251/41.41.41. 41.24.57. Număr de înmatriculare la Registrul Comerțului: 116/1410/2005; ISSN 1220-9538 SISTEM DE MANAGEMENT AL CAUTAJII SR EN ISO 90012012 CERTIFICAT NR. 406/C/2012 Societate cu capital integral privat. Cod fiscal: R017758027 Email: mediafax-mail.colpress.ro __________Internet: www.culdress.ro__________ REDACTOR-ȘEF ____________MIRCEA CANTĂR____________ Prim-redactor-șef adjunct: _____________MAGDA BRATU_____________ Redactor șef adjunct: ___________MARGA BULUGEAN___________ DEPARTAMENTE: Actualitate: Laura Motache, Radu Iliceanu, Valentin Ceaușescu Eveniment: Carmen Zuican Economie f Politică: Marga Sulugean Educație: Cristi Pătru Culturi: Magda Bratu Sport Marius Cîrstor Cosmin Staicu Fotoreporter Tibi Bologic Secretariat: 0251.412.457 Publicitate: 0251.412.552 Redacția: 0251.412.613 Responsabiate jundar pentru conțuAul articolului aparține autorului. De asemenea, în cazul unor agenți de presă și personaltăți căare responsabilitatea juridică le aparține actualitate mărfi, 22 noiembrie 2016 Ministrul Sănătății: Corupția generează rezistență la antibiotice! Ministerul Sănătății a lansat, ieri, campania de informare „Nu antibiotice la-ntâmplare”, pentru a limita tratamentele cu antibiotice care pot produce mutații ale bacteriilor, acestea devenind mult mai greu de combătut. „Lansăm această campanie pentru că este important ceea ce face fiecare dintre noi: încercăm să ne adresăm astfel mai multor categorii, medicilor, pacienților, producătorilor, încercăm să îi facem pe toți să înțeleagă că pentru a conserva eficiența antibioticelor acestea trebuie utilizate doar atunci când sunt necesare. Utilizate atunci când nu este nevoie de ele nu au cum să aibă eficiența dorită, dar au riscuri foarte mari. Selectează germenii rezistenți și favorizează apariția infecțiilor cu clostridium dificille”, a declarat ministrul Sănătății. Vlad Voiculescu a mai precizat că, în prezent, peste 600.000 de români apelează în fiecare zi la tratamente cu antibiotice, deși mulți dintre aceștia fie nu au nevoie de ele, fie medicii care le prescriu nu cunosc foarte bine protocoalele medicale. „Corupția generează rezistență la antibiotice în societățile unde există corupție regulile sunt încălcate, nu sunt respectate ghiduri și protocoale terapeutice, eliberarea medicamentelor se face fără prescripție, nu se respectă măsurile de izolare a pacienților infectați cu germeni multirezistenți. Prescriptorii recomandă antibiotice inutile fie din lipsa informațiilor medicale actualizate, fie din vina pacientului sau a familiei care insistă pentru un anumit tratament, fie datorită persuasiunii companiilor farma, fie din teama de a fi culpabil dacă nu le prescriu. Dacă nu se iau măsuri energice, estimările arată că până în anul 2050, în toată lumea se vor înregistra 10 milioane de decese produse de infecții cu germeni rezistenți”, a explicat Voiculescu. Campania de informare „Nu antibiotice lantâmplare” va consta în difuzarea unui clip de conștientizare a efectului pe care îl pot avea tratamentele necorespunzătoare și în distribuirea a 50.000 de cutii asemănătoare cu cele de medicamente, dar care conțin sfaturi și recomandări privind consumul de antibiotice. 25.000 de cutii vor fi distribuite pe stradă, în opt mari orașe din România, cu ajutorul studenților de la facultățile de medicină și farmacie, 13.000 vor ajunge la medicii prescriptori din spitale și ambulatorii și 12.000 la medicii de familie. Această campanie are și sprijinul Asociației Colectiv, care a asigurat tipărirea celor 50.000 de cutii. Programul “Rabla” va fi suplimentat cu peste 3.500 de tichete. Termenul de înscriere, prelungit Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor a decis suplimentarea Programului “Rabla Clasic” 2016 cu peste 3.500 de noi note de înscriere destinate exclusiv persoanelor fizice, aceasta fiind cea de-a succesul istoric pe care l-a întetreia suplimentare a programului gistrat, anul acesta, programul din acest an. „Această nouă supliMABLA. Cumulând bugetul inițial mentare, în valoare de aproxima al Programului și suplimentările din tip 23 de milioane de lei, confirmă iulie și octombrie, ne așteptăm să depășim 25.000 de beneficiari, până la sfârșitul anului. Interesul față de Programul RABLA continuă să fie foarte ridicat și mă bucur că am reușit să identificăm resursele pentru a înlocui și mai multe mașini vechi cu autovehicule noi, mai puțin poluante”, a transmis Cristiana Pașca Palmer, ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor. Notele de înscriere vor putea fi introduse de producătorii validați începând cu data de 23 noiembrie, ora 12.00, iar facturile aferente acestora vor fi emise numai începând cu data de 9 decembrie 2016, potrivit unui comunicat de presă al Ministerului Mediului, remis,ieri, MEDIAFAX. De asemenea, a fost prelungită data până la care proprietarii persoane fizice și juridice se pot înscrie la producători, și anume până cel târziu la data de 10 decembrie 2016. Nota de înscriere este valabilă maximum 120 de zile de la emiterii, însă fără a se depăși data de 15 decembrie 2016, iar data-limită pentru depunerea ultimei cereri de decontare din cadrul Programului este 15 decembrie 2016. în plus, a fost introdusă posibilitatea prelungirii, până la data de 31 martie 2017, a valabilității contractelor de finanțare nerambursabilă încheiate de către producătorii validați cu Administrația Fondului pentru Mediu. Președintele PSD, Liviu Dragnea. Dacă ALDE câștigă alegerile, dorința lui Tăriceanu să devină premier va fi îndreptățită Președintele PSD, Liviu Dragnea, a declarat că intenția lui Călin Popescu Tăriceanu de a deveni premier este „îndreptățită” doar dacă ALDE câștigă alegerile parlamentare din 11 decembrie, precizând însă că PSD nu va intra la guvernare dacă nu propune și premierul, căruia i-a făcut portretul robot. „Dacă ALDE câștigă alegerile, mi se pare o dorință îndreptățită a dlui Tăriceanu. Noi pe principiul ăsta mergem cine câștigă alegerile, în mod firesc, trebuie să propună funcția de prim-ministru, pentru că are cea mai mare legitimitate de la poporul român”, a reacționat Liviu Dragnea, într-o emisiune România TV. Liderul PSD a mai spus că anunțul ALDE, privind nominalizarea lui Călin Popescu Tăriceanu pentru un mandat de premier, nu încurcă planurile social-democraților. „Noi ne facem campanii separate. Noi avem programul nostru, pe care îl prezentăm. ALDE are o campanie separată. Au ales să-și anunțe intenția dlui Tăriceanu pentru a fi un posibil viitor prim-ministru. Nu ne ajută, nici nu ne deranjează. Noi ne ducem campania în continuare”, a adăugat Dragnea. Președintele PSD a reafirmat faptul că social-democrații nu vor intra într-o majoritate parlamentară dacă nu vor desemna premierul, căruia i-a făcut și un portret robot. „PSD nu intră într-o majoritate guvernamentală decât dacă va câștiga alegerile, decât dacă premierul va fi nominalizat, propus de PSD. PSD nu va intra într-un guvern în care să nu aibă premierul, pentru că pe noi ne interesează foarte mult ca ceea ce am spus oamenilor să se și împlinească. Programul nostru de guvernare poate fi aplicat de mâine. Și garanția că va fi pus în aplicare acel program va fi un premier de la PSD, cu autoritate, care a lucrat și care știe programul de guvernare, care să-și facă o echipă guvernamentală împreună cu aliații și în patru ani România să devină tot ceea ce ne dorim cu toții”, a mai arătat Liviu Dragnea. Călin Popescu Tăriceanu este propunerea de premier cu care ALDE va merge la negocierile de după alegerile parlamentare din 11 decembrie, au stabilit duminică liderii partidului, el afirmând că partidele trebuie să arate liderii care vor conduce destinele românilor. „Din discuțiile pe care le-am avut cu colegii în interiorul partidului, dar și din interacțiunea pe care aceștia au avut-o în această perioadă cu electoratul a rezultat necesitatea ca partidul nostru, ALDE, să aibă un candidat desemnat pentru funcția de prim-ministru după alegerile parlamentare din 11 decembrie. Din analizele, care nu au fost foarte profunde, pe care le-am avut în interiorul partidului, din propunerile pe care le-au înaintat colegii astăzi a rezultat faptul că candidatul nostru cu care vom merge la negocieri să fie Călin Popescu Tăriceanu”, a anunțat copreședintele ALDE, Daniel Constantin. La rândul său, Călin Popescu Tăriceanu a spus că, în ultima perioadă, a fost întrebat de oameni ”de ce nu mai candidează” pentru funcția de premier. „Sigur că nu poți candida pentru o astfel de funcție, dar fiecare partid , cred că în mod obligatoriu, trebuie să arate cetățenilor care sunt liderii care vor conduce, în cazul în care ne vor da votul, destinele lor. Aceasta e situația în care ne-am găsit și am decis să luăm o decizie”, a declarant Călin Popescu Tăriceanu.