Cuvântul Libertății, ianuarie 2017 (Anul 29, nr. 8239-8261)

2017-01-16 / nr. 8249

t- Funcționarea la standarde moderne asigurată marilor instituții culturale și centre expoziționale europene este demult un deziderat și pentru Muzeul de Artă din Craiova. Deși a trecut, pe parcursul a aproape cinci ani, prin ample lucrări de consolidare, restaurare și reamenajare, instituția nu reușește nici păstrarea în condiții optime, nici prezentarea integrală a valorosului patrimoniu pe care îl deține, din cauza... lipsei spațiului. Este motivul pentru care Consiliul Județean Dolj a decis să îi pună la dispoziție un teren de peste 500 mp, situat în zona centrală a orașului, pe strada „Mihail Kogălniceanu”, unde urmează să fie construită o clădire cu trei nivele. Aici vor fi depozitate aproximativ 6.000 de piese de artă, va fi mutat atelierul de restaurare și investigare și vor fi organizate spații expoziționale pentru colecțiile de artă contemporană. Managerul muzeului, Emilian Ștefarță, apreciază că investiția se va ridica la cel mult 4 milioane de euro, fiind posibil ca lucrările să înceapă chiar anul acesta. de GABRIEL BRATU-MIR - Asta e cu pensiile de când lumea, Popescule, mai întâi le privești și apoi începi să plătești. Gând dreptatea e tardivi... Justiția ungară a declarat „ilegală” închiderea cotidianului de centru-stânga „Népszabadsag” (Libertatea poporului), care s-a produs la 8 octombrie 2016. Venerabila instituție de presă, creată în urmă cu 60 de ani anul revoltei maghiare înăbușită de tancurile sovietice, al raportului Hrușciov, al crizei canalului de Suez primul cotidian național care denunța sistematic corupția și autoritarismul guvernului lui Viktor Orbán (dreapta naționalist-populistă) a fost „suspendată”... Europarlamentarii își aleg viitorul președinți al Parlamentului European V\ dA^_CRAA5î 31 ianuarie a.c., termenul limita pentru subvenția sa motorină Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) informează potențialii beneficiari că, până la data de 31.01.2017 inclusiv, se depun cererile de plată a ajutorului pentru cantitățile de motorină achiziționate și utilizate în agricultură, aferente perioadei 01 octombrie - 31 decembrie 2016 (trim. IV al anului 2016). Beneficiarii pentru care a fost emis acordul prealabil de finanțare pentru anul 2016 depun cererile de solicitare a ajutorului de stat. Numărul cazurilor de pneumonie, în creștere