Cuvântul Libertății, septembrie 2017 (Anul 29, nr. 8435-8460)

2017-09-16 / nr. 8448

2 / cuvântul libertății Mircea Ionescu Quintus a murit la vârsta de 100 de ani Seniorul liberal Mircea Ionescu Quintus, fost președinte al PNL, s-a stins din viață ieri, la vârsta de 100 de ani. A fost absolvent al Liceului “Sfinții Petru și Pavel” din Ploiești (1927-1934), licențiat al Facultății de Drept din București (1938) și considerat un reper în ceea ce privește activitatea politică. A imprimat o linie liberală clară PNL și a rămas fidel acestui partid. A fost membru al Asociației Foștilor Deținuți Politici din România, veteran de război, decorat în 1942 cu Ordinul “Coroana României” cu spade și panglici de Virtute Militară. Anul trecut, a fost sărbătorit la Ploiești, în prezența a peste 2.000 de liberali și a conducerii centrale a partidului, reprezentată de copreședinții Alina Gorghiu și Vasile Blaga. Quintus, care a fost primit în sală cu aplauze, a susținut un discurs în cadrul căruia le-a mulțumit, printre alții, celor doi medici care iau salvat viața cu mai mulți ani în urmă, și a punctat ca va “sfârși” în PNL. “O viață întreagă am stat în acest partid și aici (în PNL- n.r.) am să sfârșesc când Dumnezeu și când medicii m-or abandona”, a declarat președintele de onoare al partidului. Și președintele Klaus Iohannis l-a decorat în luna martie 2017 pe Mircea Ionescu Quintus la împlinirea vârstei de 100 de ani, iar în data de 15 mai, șeful statului a semnat decretul privind înaintarea în grad de general-maior (în retragere)cu două stele a fostului președinte al PNL Mircea Ionescu- Quintus. Iohannis a primit anunțul morții președintelui de onoare al PNL cu „profundă durere și tristețe”, afirmând că, deși călătoria lui Quintus s-a încheiat, moștenirea sa politică va supraviețui. „Ne-am despărțit astăzi de un adevărat senior al politicii românești, domnul Mircea Ionescu-Quintus, în ciuda secolului zbuciumat pe care l-a traversat, a rămas mereu fidel crezului liberal, cu care sa identificat și pe care l-a servit fără încetare. Domnului Quintus îi datorăm multe lucruri bune din viața noastră publică, dar mai ales contribuția la revigorarea unei doctrine democratice în anii ’90 și la dezvoltarea unei culturi a dialogului, civismului și integrității actului politic”, se arată în mesajul lui Klaus Iohannis. Președintele României evocă și personalitatea echilibrată a liderului liberal. ”Așa a fost domnul Quintus și așa ne vom aduce aminte de Domnia sa, un om de stat demn și responsabil, senin, cu spirit moderat și profund devotat țării sale. Călătoria seculară a domnului Quintus se încheie aici, însă moștenirea sa politică va rămâne pentru noi o profesiune de credinți Dumnezeu să-l odihnească!”, se arată în mesajul președintelui Klaus Iohannis. Președintele României a transmis familiei Ionescu-Quintus o scrisoare de condoleanțe. EDITOR S.C. EDPRESS COM S.R.L. Redacția și administrația: 200733 Craiova, str. Nicolăescu Plopșor nr. 2 A, TEL/FAX 0251/41.41.41. 41.24.57. Număr de înmatriculare la Registrul Comerțului: 116/1410/2005; ISSN 1220-9538 SISTEM DE MANAGEMENT AL CALITĂȚII SR EN ISO 9001:2012 CERTIFICAT NR. 406/C/2012 Societate cu capital integral privat Cod fiscal: R0 17758027 Email. roediataxEmail.cTtpress.ro __________Internet www.colpress.ro__________ REDACTOR-ȘEF ___________MIRCEA CANTĂR___________ Prim-redactor-șef adjunct: ____________MAGDA BRATU____________ Redactor-șef adjunct: __________MARGA BULUGEAN__________ DEPARTAMENTE: Actualitate: Laura Motiiliche, Radu Iliceanu, Valentin Ceaușescu Eveniment Carmen Zuican Economie : Politică: Marga Bulugean Educație: Casi Patru Cultură: Magda Bratu Sport: Cosmin Staicu Fotoreporter: Tibi Bologic Secretariat: 0251.412.457 Publicitate: 0251.412.552 Redacția: 0251.412.613 Responsabilitate juridică pentru conținutul articolului aparține autorului. De asemenea, in cazul unor agenți de presă și personalitate, responsabilitatea juridică le aparține. sâmbătă, 16 septembrie 2017 —-------------actualitate Caporalul Mădălin Stoica a decedat, ieri, în urma unui atac asupra unei patrule românești care executa o misiune în regiunea Kandahar din Afganistan, a anunțat Ministerul Apărării Naționale (MApN). Alți doi militari români sunt răniți, fiind în stare stabilă, după o coliziune cu un autovehicul capcană. „Trei militari din Batalionul 280 Infanterie Protecția Forței din Focșani au fost răniți vineri, 15 septembrie, în Afganistan, în jurul orei 10.00, ora României, în timpul unei misiuni în zona de responsabilitate. Militarilor li s-a acordat primul ajutor la fața locului, după care au fost evacuați la cel mai apropiat spital militar”, a precizat ministerul Apărării într-un comunicat remis MEDIAFAX. Militarii se aflau într-un convoi de patru autovehicule MRAP(Mine-Resistant Ambush Protected), în regiunea Kandahar, când un autovehicul capcană (VBIED - Vehicle-Rome Improvised Explosive Device) a intrat în blindatul lor, mai arată MApN. Militarii focșăneni au fost introduși în teatrul de operații din Afganistan în luna august. Procurorii fac verificări, în urma sesizării MApN Parchetul de pe lângă înalta Curte de Casație și Justiție (PICCJ) a deschis dosar penal, după decesul caporalului Mădălin Stoica. Dosarul de urmărire penală a fost deschis în urma unei sesizări din partea MApN, „în urma sesizării Secției Parchetelor Militare din cadrul Parchetului de pe lângă înalta Curte de Casație și Justiție de către Ministerul Apărării Naționale în legătură cu incidentul produs în cursul zilei de astăzi, 15 septembrie 2017, în Afganistan, s-a constituit un dosar penal la cheful militar competent”, informează PICCJ, un comunicat de presă, transmis ieri. Caporalul Mădălin Stoica era căsătorit și avea un copil Caporalul Mădălin Stoica, de 41 de ani, era căsătorit și avea un copil. Se afla la prima misiune în teatrele de operații și era angajat al M.Ap.N. din anul 2002. în același atac cu mașină capcană asupra patrulei au fost răniți caporalul Ionel Buzea și fruntașul Ionel Toma. Ministrul Apărării Naționale, Mihai Fifor, a semnat ordinul de avansare la gradul de sublocotenent post-mortem a lui Mădălin Stoica și a Președintelui României propunerea de a-i Ordinul Național ’’Steaua României” în grad Cavaler, pentru militari, cu însemn de război. Luni, 18 septembrie, vor fi organizate în unitățile militare din țară și din teatrele de operații ceremonii de comemorare a militarului căzut la datorie. * * * în anul 2017, Armata României participă la misiunea NATO Resolute Support din Afganistan cu peste 620 de militari, alți aproximativ 300 fiind desfășurați în operații sub comandă/mandat NATO, UE, ONU și OSCE în alte regiuni. în timpul misiunilor externe, 28 de militari și-au pierdut viața și alți peste 180 au fost răniți. Situația de securitate în TO Afganistan se menține instabilă, cele mai multe incidente înregistrându-se în provinciile din estul și sudul Afganistanului. Forțele NATO care asigură securitatea bazelor militare și a centrelor importante ale țării rămân ținte permanente ale unor posibile atacuri ale insurgenților. România continuă să își mențină angajamentele în Teatrul de operații Afganistan, efortul principal rămâne concentrat pe asigurarea protecției forței în Baza Militară Kandahar, concomitent cu participarea la instruirea, consilierea și asistența forțelor de securitate afgane din comandamentele regionale Nord și Sud. Un militar roman a murit în Afganistan după un atac cu autovehicul capcană Anunțul ministrului Transporturilor despre Autostrada București-Brașov. O vom construi cu sprijinul Băncii Mondiale Autostrada București-Brașov este prioritară pentru infrastructura rutieră din România, a declarat, ieri, ministrul Transporturilor, Răzván Cuc, în cadrul discuțiilor cu autoritățile locale din zonele care urmează să fie tranzitate de aceasta. Ministrul le-a spus reprezentanților autorităților locale din județele Prahova și Brașov că joi a avut deja o primă întâlnire cu reprezentanții Băncii Mondiale pe această temă. „Așa cum bine știți, decizia la nivel guvernamental este să construim Autostrada București-Brașov cu sprijinul Băncii Mondiale. Putem spune că acest proiect se numără printre prioritățile absolute de infrastructură rutieră, așa că insist să îl tratați și dumneavoastră cu cea mai mare seriozitate”, a menționat ministrul. Răzvan Cuc a mai precizat că acest proiect major de infrastructură va aduce beneficii inclusiv comunităților din zonele tranzitate. El a ținut să sublinieze, în acest context, importanța sprijinului oferit de autoritățile locale din zonele tranzitate de viitoarea Autostradă București-Brașov. „Primăriile ale căror teritorii administrative vor fi tranzitate de această Autostradă trebuie să fie capabile sa pună la dispoziție toate planurile parcelare actualizate. Ideal ar fi ca toți proprietarii din aceste zone sa aibă definitivate planurile cadastrale, iar acolo unde acestea nu există mizăm pe implicarea primăriilor. Ținând cont de experiența pe care o avem cu alte proiecte, vă pot spune că un punct fierbinte este cel al autorizațiilor de construcție, acordate de primării pe coridorul rezervat, în mod normal, un astfel de coridor, odată rezervat, nu ar mai trebui grevat de nicio altă construcție, edificată după finalizarea studiului de fezabilitate”, a mai spus ministrul Transporturilor. El a cerut și Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) să ia toate măsurile pentru buna derulare a acestui proiect și a atras atenția că așteaptă o implicare permanentă a specialiștilor de la CNAIR: „Sunt decis să supraveghez personal și permanent evoluția proiectului și le-am spus și celor de la CNAIR că Autostrada Ploiești-Brașov este la fel de importantă ca Sibiu-Pitești. Ca atare, am nevoie de implicarea lor 24 de ore din 24, la fel cum am nevoie de tot suportul primarilor din zona pe unde va trece Autostrada”, a mai spus ministrul. La întâlnirea desfășurată la Ministerul Transporturilor au participat primari din Județele Prahova și Brașov, dar și președintele Consiliului Județean Prahova, Bogdan Toader. Pentru întregul traseu al Autostrăzii București-Brașov există un studiu de fezabilitate elaborat în anul 2006 și un Acord de Mediu eliberat în anul 2007. Autostrada București-Brașov va avea o lungime totală de 173 de kilometri. O parte din acest sector, între Râșnov și Cristian, a fost deja licitată și urmează să fie încheiat contractul pentru proiectare și execuție. Din întreaga Autostradă București-Brașov este deja construită secțiunea București- Ploiești, se arată într-un comunicat al Ministerului Transporturilor. OUG privind pensiile speciale a intrat, ieri, în vigoare Ordonanța de urgență care a limitat posibilitățile de majorare a pensiilor speciale doar cu rata inflației a intrat în vigoare de ieri, actul normativ determinând înmulțirea cererilor de pensionare înainte de intrarea în vigoare. Guvernul României a adoptat, pe 4 august, o ordonanță de urgență care stabilește că pensiile de serviciu nu se vor mai majora, anual, prin raportare la creșterile salariale, ci doar în funcție de coeficientul de inflație, așa cum se procedează, în prezent, în cazul pensiilor reglementate de Legea 263/2010. Actul normativ prevedea, de asemenea, că valoarea netă a pensiei de serviciu nu va mai putea depăși media soldelor/salariilor nete cuprinse în baza de calcul a pensiei. în schimb, niciuna dintre pensiile de serviciu aflate în plată nu va fi micșorată ca urmare a adoptării ordonanței de urgență, transmitea Ministerul Muncii printr-un comunicat de presă. De asemenea, instituția anunța că baza de calcul nu este modificată și nu intervin schimbări nici în ceea ce privește vârsta și vechimea avute în vedere la data depunerii cererii de pensionare. Actul normativ reglementează pensiile personalului MAI, al MApN, al serviciilor de informații, cel aeronautic civil navigant profesionist, al Corpului Diplomatic și Consular, al Curții de Conturi, cel auxiliar din instanțe și parchete, al funcționarilor parlamentari, dar și al membrilor Senatului României și Camerei Deputaților. Pensiile magistraților nu sunt incluse pe motiv că acestea au făcut obiectul a două decizii ale Curții Constituționale a României. Ordonanța de urgență a intrat în vigoare din 15 septembrie. “Recomandarea este, totuși, aceea ca personalul din categoriile amintite să rămână în activitate, în condițiile în care Legea 153/2017 prevedemi creșteri salariale considerabile pentru următorii ani, care vor genera, implicit, pensii mai mari”, transmitea ministerul. Recomandarea Ministerului Muncii survenea după ce se intensificaseră solicitările de ieșire la pensie, îndeosebi din sistemul de siguranță națională. Modificarea regimului pensiilor speciale a fost determinată de cuantumul pensiilor speciale care au crescut și mai mult odată cu creșterile salariale decise pentru angajații sectorului public.