Cuvântul Libertății, septembrie 2017 (Anul 29, nr. 8435-8460)

2017-09-18 / nr. 8449

Arp de GABRIEL Uhr-UN BRATU-MIB La Craiova s-a deschis, ieri, cea de-a V-a ediție a Festivalului Mondial de Poezie „Mihai Eminescu”, organizat de Academia Internațională „Mihai Eminescu”, în parteneriat cu Primăria și Consiliul Local Municipal Craiova, Consiliul Județean Dolj și Biblioteca Județeană „Alexandru și Aristia Aman”. Festivalul se va desfășura până pe data de 20 septembrie, ediția din acest an fiind dedicată împlinirii a 2.000 de ani de la moartea lui Publius Ovidius Naso, la Tomis, între cele 11 premii decernate, ieri, la Muzeul de Artă Craiova, în cadrul acestui eveniment, s-au regăsit Premiul pentru Interpretarea și Promovarea Muzicii Populare Românești - acordat profesorului și interpretului Ioan Bocșa, și Premiul pentru Excelență în Diplomație-care a ajuns la Cristian Diaconescu, de două ori ministru de Externe al României și ministru al Justiției. Deschiderea celei de-a V- a ediții a Festivalului Mondial de Poezie „Mihai Eminescu” a avut loc în prezența a 50 de poeți din 45 de țări, dar și a unor mari personalități culturale precum soprana Mariana Nicolesco, căreia i-a fost acordat un premiu special. f^ttra/n/ Mondial */«'/V " Mihai Hnuntra h"Jitian ta ^ ■ - septembrie 21 RttmdniJkmiova.  După cât vin a băut, Popescu a zis că trebuie să bea câteva cisterne cu apă, ca să poată face și el un șpriț. Preambul la o aniversare! Cum la 27 octombrie a.c., în ședință festivă a Senatului Universității din Craiova, se vor celebra 70 de ani de la înființarea acestei citadele a învățământului superior din Oltenia, prevăzută prin Legea 138/25 aprilie 1947, marcarea printrun jubileu a 65 de ani de la înființarea Grădinii Botanice, se circumscrie adecvat evantaiului de manifestări academice avute în vedere, constituind un preambul salutar. Articolul 12 din legea menționată prevedea înființarea următoarelor facultăți: Medicină umană, Medicină veterinară, Științe economice comerciale și cooperatiste, Agronomie, actualitate ? »HSIUHU Razii de amploare iwr Școlile din mediul rural se lupuă cu sărăcia și abandonul Peste două treimi din unitățile de învățământ din mediul rural se confruntă cu cel puțin un factor de risc educațional, cum ar fi rezultate slabe la evaluarea națională, risc de abandon școlar, rate ridicate de absenteism și repetenție, și cu unul sau mai mulți factori de risc socio-educaționali, cum ar fi elevi proveniți din familii dezavantajate economic sau spații și dotări materiale insuficiente. Spre exemplu, abandonul școlar este prezent în 40% din unitățile de învățământ din mediul rural, actualitate / 3 O nouă serie de ateliere de creație la Teatrul „Codri"