Cuvântul Libertății, septembrie 2017 (Anul 29, nr. 8435-8460)

2017-09-21 / nr. 8452

J WWW.CVLPRESS.ro / MEDIAFAX@MAIL.CVLPRESS.RO Aruncată în brațele unei toamne care își arată, în aceste zile, tot ce are mai frumos, localitatea Rastul Nou respiră viață. Se trăiește în ritmul zilelor cu soare blând, cu noi și noi culori adăugate frunzelor, cu dulceața strugurilor care se strâng acum de prin vii, semn că oamenii își văd de treburile lor și au prins drag de acest loc. Cum se întâmplă peste tot, la mijlocul lui septembrie, în școala încă neterminată, care mai miroase și acum a ciment proaspăt, a sunat clopoțelul. Băncile sunt pline de prichindei care descifrează tainele învățăturii și care sunt așa de mici încât nici nu au apucat să vadă Dunărevărsată peste sat, catastrofa inimaginabilă râmând doar o tragedie trăită de părinții lor, traumatizați, cu răni greu vindecabile. Pentru ei, lumea începe și se leagă doar de acest sat, Rastul Nou. OFF-uri de GABRIEL BRATU-MIB - La birourile astea cu impozitele, dacă ar fi cap, Popescule, n-ar mai fi coadă. Catalonia. Se mai pot repara, greșelile? Socialiștii spanioli, aflați în opoziție, care au susținut, prin neparticiparea la vot, instalarea actualului guvern condus de Mariano Rajoy, se poziționează acum în conciliatori. Intre Catalonia și restul Spaniei. „Pentru noi, soluția este dialogul, negocierea, și un acord care să prevadă reînoirea pactului constitutional din 1978”, a afirmat, ieri, secretarul general al PS catalan, Miguel Iceta. Cum s-a ajuns, în actualul punct critic, trebuie însă reamintit. Fiindcă s-a porjmc&am. drum, presărat ptrijrorii Q Ț Cele mai importante voci ale literaturii lumii din acest moment, în vizită la Consiliul județean Dolj Nouă sirieni și o călăuză bulgară prinși de polițiștii de frontieră doljeni încercând să intre ilegal în țară Polițiștii de frontieră doljeni, din cadrul Sectorului Poliției de Frontieră Piscu Vechi, au depistat nouă cetățeni sirieni, cu vârste cuprinse între 10 și 62 de ani, care au încercat să intre ilegal în țară, ajutați de un cetățean bulgar, în vârstă de 40 de ani, care i-a trecut fluviul Dunărea cu o ambarcațiune cu motor. Cei nouă, care au declarat că plătiseră unui cetățean de origine arabă suma de 8.000 de dolari de persoană pentru a-i ajuta să ajungă în Germania, bulgarul care le era călăuză. eveniment / 4 cultură / „Toți la teatru!” în noua stagiune artistică a Naționalului craiovean