Cuvântul Libertății, octombrie 2017 (Anul 29, nr. 8461-8486)

2017-10-19 / nr. 8476

2 / cuvântul libertății Tăriceanu: Legea pensiilor va fi amânată pentru anul viitor Președintele Senatului, Călin Popescu Tăriceanu, a anunțat ieri, după ședința coaliției de guvernare, că Legea pensiilor va fi amânată pentru anul viitor, precizând că această decizie s-a luat “cu grijă”. „Am să vă spun ceea ce știu de la Ministerul Muncii. Legea este extrem de complicată, de stufoasă, și măsurile care trebuiesc avute în vedere sunt de o amplitudine fără precedent. Adică sunt milioane de dosare care trebuiesc analizate pentru a evalua impactul acestei legi”, a susținut el. Actorul Victor Rebengiuc a devenit Cavaler al Ordinului Steaua României Actorul Victor Rebengiuc a fost decorat cu Ordinul Steaua României în rang de Cavaler de către președintele Klaus Iohannis, într-o ceremonie care a avut loc, ieri, la Palatul Cotroceni, cei prezenți ținând și un moment de reculegere în memoria actriței Olga Tudorache. ”Un semn de apreciere pentru reperul de profesionalism și civism pe care îl reprezentați, pe scenă și în afara ei, vă confer Ordinul Național «Steaua României» în grad de Cavaler. Ați dovedit, în numeroase rânduri, că vedeți și că apărați - mai clar și mai bine ca mulți alții - valorile pe care construim parcursul european al țării noastre”, a spus președintele Iohannis, după înmânarea decorației. EDITOR: S.C. EDPRESS COM S.R.L. Redacția și administrația: 200733 Craiova, str. Nicolăescu Plopșor nr. 2 A, TEL/FAX 0251/41,41.41. 41.24.57. Număr de înmatriculare la Registrul Comerțului: 116/1410/2005; ISSN 1220-9538 SISTEM DE MANAGEMENT AL CALITĂȚII SR EN ISO 9001:2012 CERTIFICAT NR. 406/C/2012 Societate cu capital integral privat Cod fiscal: R0 17758027 Emai: mediataxiamail.cvlrress.ro __________Internet www.cvlpress.ro__________ REDACTOR-ȘEF ____________MIRCEA CANTAR___________ Prim-redactor-șef adjunct. _____________MAGDA BRATA____________ Redactor-șef adjunct: __________MARGA BULUGEAN__________ DEPARTAMENTE: Actualitate: Laura Moțirache, Radu Iliceanu Eveniment: Carmen Zuican Economie / Politică: Marga Bulugean Educație: Crisi Pătu Cultură: Magda Bratu Sport: Cosmin Statal Fotoreporter: Tibi Bologic Secretariat: 0251.412.457 Publicitate: 0251.412.552 Redacția: 0251.412.613 Responsabilitate juridică pentru conținutul articolului aparține autorului. De asemenea, in cazul unor agenții de presă și personalități citate, responsabilitatea juridică le aparține. actualitate joi, 19 octombrie 2017 Mai mult de trei ore a durat discursul inaugural, de fapt raportul de activitate al Partidului Comunist Chinez (PCC) pentru perioada 2012-2017, prezentat de secretarul general al partidului, președintele Chinei, Xi Jinping, în prima zi al celui de-al 19-lea Congres al PCC, în fața a 2.800 de delegați și peste 3.000 de jurnaliști, acreditați, din 134 de țări, prezenți în Marea Sală a Poporului din Beijing. Raportul de țară, fiindcă asta a fost de fapt prezentarea exhaustivă făcută de liderul chinez, în fața asistenței, a avut ample referiri la toate palierele societății chineze - economie, sănătate, educație, cultură, drepturile omului și minorități, teritorialitate și armată, combaterea corupției, relațiile internaționale, rolul Chinei în actualul context global. Anturat de cei doi predecesori ai săi, la sosire, Jiang Zemin și Hu Jintao, în aplauzele entuziasmate ale delegațiilor reunite în imensa sală, Xi Jinping a promis ,,o nouă eră a socialismului chinez” în cursul căreia țara sa va deveni puternică și modernă.Pentru numeroșii observatori și sinologi, noua eră care se deschide simbolic, prin realegerea lui Xi Jinping în fruntea marelui partid chinez, pentru încă cinci ani, are deja ținte precise, posibil de atins doar prin unitatea și solidaritatea celor 89.447 milioane membri de partid, fără de care nu este posibil proiectul de reîntinerire a Chinei și realizarea Visului chinezesc (sursa: Radio China Internațional, blog Dan Tomozei). Apelul la comuniștii chinezi de a lupta neabătut împotriva a tot ceea ce ar putea amenința autoritatea partidului de guvernare a fost unul ferm. Comentat, cu variabilă obiectivitate, în presa europeană - slabe referiri la numeroși dizidenți și avocați arestați, supravegherea ONG-urilor, cenzura internetului, raportul prezentat de Xi Jinping a stăruit cu fermitate pe menținerea modelului ..o țară, două sisteme”, existența unei singure Chine, prin protejarea statutului actual atribuit Hong Kong-ului și Macao. Xi Jinping a apărat strict integritatea teritoriului chinez, afirmând: ..China s-a opus ferm intedependenței Taiwanului, în ultimele cinci decenii și pe viitor orice activitate separatistă trebuie combătută”. Beijingul consideră că Taiwanul - care de facto este independent - face parte din teritoriul său. Relațiile sunt momentan tensionate, îndeosebi după alegerea președintelui Tsai Ing-Wen, în 2016, guvernul de la Taipei, reafirmând, ieri, că 23 milioane locuitori ai insulei au dreptul absolut de a decide asupra viitorului lor. Reiterată a fost ideea privind sporirea vigilenței, la nivelul instituțiilor statului, printr-o campanie exigentă împotriva diverselor activități ostile țării (terorism, extremism religios, secesionism). Raportul prezentat ieri de Xi Jinping a avut ample referiri la lupta anti-corupție, amenințare pentru integritatea membrilor partidului, prin capturarea tigrilor (oficiali de rang înalt), muștelor (funcționari publici de la nivelul de bază) și vulpilor (oficiali fugiți în străinătate cu sume de bani însușite ilegal). Se vorbește de sancționarea a peste 1,3 milioane de cadre. Dinamica extraordinară a vastei campanii anti-corupție, lansată în urmă cu cinci ani, va rămâne constantă, reafirmându-se necesitatea unei discipline de fier în rândul partidului. Dominat de marxism-leninism, idei din gândirea lui Mao Zedong, teoria lui Den Xiaoping, și perspectiva dezvoltării societății socialiste cu profunde caracteristici chineze, PCC vizează un neabătut drum socialist cu specific chinez, ceea ce în opinia sinologilor înseamnă o combinație între elemente ale ideologiei comuniste și confucianism. Un melanj între capitalismul de stat și sectorul privat ținut în lesă. Numărul unu chinez se prezintă ca un anti-Gorbaciov: perestroika fără glasnost, adică reforme economice fără transparență, putere absolută și eternă a Partidului Comunist, golit de ideologie. Mai exact, o viziune asupra socialismului în culorile Chinei, pentru o nouă eră. Referitor la contactele cu restul lumii Xi Jinping a asigurat&l; țara sa se va deschide și mai mult investițiilor străine, promițând un tratament echitabil acestora. China, a doua economie a lumii, contribuie cu 30% la creșterea economiei globale și este în plin marș al dezvoltării sale multilaterale, uimind realmente prin ritmurile susținute, în modernizarea țării. Actor politic de prim rang pe scena internațională, dezvoltând o diplomație influentă, rivală celei occidentale, China — un prieten de tradiție al României — își jalonează în această săptămână viitorul imediat, sfidând toate teoriile economice ale ultimelor decenii.  China. Xi Jinping promite „o nouă arie a socialismului” ți apără autoritatea partidului — — MIRCEA CANTAR---- Ministrul Finanțelor. Protecția de buget pentru 2018 ne dă posibilitatea să ne încadrăm în 2,96% pe ESA deficit . Deficitul estimat pentru anul viitor va fi de 2,96% pe ESA, a declarat, ieri, ministrul de Finanțe, Ionuț Mișa, el respingând acuzațiile sindicaliștilor, potrivit cărora le-ar fi spus că dacă nu vor fi trecute contribuțiile la angajat, nu vor fi bani pentru aplicarea Legii salarizării. ’’Proiecția bugetară care e deja realizată pe buget, proiecția de buget ne dă posibilitatea să ne încadrăm în 2,96% deficit pe ESA. Indiscutabil că au fost prevăzute și sumele aferente Legii salarizării. Deci nu avem nicio problemă din punct de vedere al finanțării nici la nivelul Ministerul de Finanțe, nici la nivelul Guvernului de a nu avea capacitatea să finanțeze proiectele pe care le are deja în desfășurare ”, a declarat ministrul de Finanțe, Ionuț Mișa, la începutul ședinței de Guvern. El a mai spus că, în cursul zilei de miercuri, a participat la consultările cu liderii sindicatelor din Sănătate. "S-au purtat discuții legate de sumele aferente sporurilor și discuția toată a fost în jurul sporurilor acordate în Sănătate. Indiscutabil că nu am făcut nicio afirmație legată de faptul că nu sunt bani. După cum am precizat de mai multe ori, există bani pentru construcția bugetară în 2018 ”, a mai spus Ionuț Mișa. Liderul sindicatului Sanitas, Leonard Bărăscu, a declarat, miercuri, după consultările de la Guvern, că ministrul Finanțelor, Ionuț Mișa, i-a avertizat pe sindicaliști, în urmă cu zece zile, că dacă nu vor fi trecute contribuțiile de la angajator la angajat, Executivul nu va avea bani pentru aplicarea Legii salarizării. Iohannis și Poroșenko au vorbit la telefon despre Legea educației. Președintele României, invitat din nou la Kiev .Președintele României, domnul Klaus Iohannis, a avut miercuri o convorbire telefonică cu Președintele Ucrainei, domnul Petro Poroșenko, la solicitarea acestuia. Principala temă de discuție a fost Legea Educației recent adoptată în Ucraina. Președintele României a exprimat în termeni fermi nemulțumirea față de adoptarea Legii, care produce efecte negative asupra dreptului la educație în limba maternă al persoanelor aparținând minorităților din Ucraina, inclusiv cea română”, transmite Administrația Prezidențială. Klaus Iohannis a arătat că reprezentanții minorităților naționale din Ucraina și statele vecine cu care acestea sunt înrudite trebuiau consultați înainte de adoptarea legii, mai ales că articolul 7 al acesteia diminuează drepturile minorităților în ce privește asigurarea învățământului în limba maternă. Iohannis i-a solicitat lui Poroșenko ca Ucraina să respecte angajamentele asumate față de România în ce privește staddardele de respectare a drepturilor minorităților. Președinții României și Ucrainei, Klaus Iohannis și Petro Poroșenko, au discutat telefonic pe tema Legii ucrainene a educației, Klaus Iohannis transmițându-i omologului său de la Kiev că va onora invitația de vizita Ucraina ’’după remedierea corespunzătoare a problemelor provocate de actul normativ”.