Cuvântul Libertății, octombrie 2017 (Anul 29, nr. 8461-8486)

2017-10-10 / nr. 8468

Liderul celei mai puternice alianțe militare din lume, Jens Stoltenberg, secretarul general al NATO, a vizitat, ieri, Brigada Multinațională NATO Sud-Est (MNRDE) de la Craiova. Un moment istoric pentru municipiu, comparabil poate doar cu prezența în Bănie a președintelui francez Charles de Gaulle în 1968 sau cea a lui Robert McNamara, președintele Băncii Mondiale la vremea aceea, la Dăbuleni, în 1979, însoțit de președintele Klaus Iohannis, de ministrul Apărării, Mihai Fifor, și de șeful Statului Major General al Armatei, generalul Nicolae Ciucă, secretarul general al NATO a mulțumit din nou României pentru modul în care se implică în activitățile Alianței și a subliniat că NATO este o organizație puternică și unită, fapt ce se i se datorează și armatei române. La rândul său, Klaus Iohannis a arătat că angajamentul României de a găzdui Comandamentul Brigăzii Multinaționale Sud-Est dovedește preocupare și implicare din partea țării noastre pentru creșterea nivelului de securitate în întreaga regiune a Mării Negre.Tot ieri, Jens Stoltenberg a participat, la Palatul Parlamentului, în București, la deschiderea sesiunii plenare a celei de-a 63-a reuniuni a Adunării Parlamentare a NATO.  Dacă trăia, Brâncuși și-ar fi făcut o “poartă ” nouă. Mulți dintre politicienii noștri, Popescule, ar sta în fața ei Catalonia, Carles Puigdemont e obligat să facă pasul înapoi! Și Parisul și Berlinul au trimis mesaje clare, privind unitatea Spaniei. Dar și alte cancelarii europene au procedat identic. Angela Merkel a reafirmat, într-o discuție telefonică avută cu omologul spaniol Mariano Rajoy, „susținerea sa pentru unitatea Spaniei”, după cum a declarat purtătorul ei de cuvânt, Steffen Seibert. Cu toate acestea, tensiunea persistă. Și cerul Cataloniei e înnorat. actualitate / 3 actualitate 3 Craiovenii primesc căldură in apartamente pe 15 octombrie Acuzații de agresiune la Secția 3 Poliție Craiova Un craiovean de 36 de ani susține că a fost ridicat din trafic, încătușat și dus la sediul Secției 3 Poliție Craiova, unde ar fi fost bătut de polițiști, pentru că le-ar fi atras atenția că au trecut cu mașina printre pietoni. De cealaltă parte, reprezentanții Poliției doljene spun că bărbatul a refuzat să se legitimeze și a devenit recalcitrant, motiv pentru care a fost încătușat și dus la Secție, unde a fost sancțiofără să fie agresat. Holocaustul, comemorat și în Instituțiile de învățământ preuniversitar din Dolj