Cuvântul Libertății, aprilie 2018 (Anul 30, nr. 8607-8625)

2018-04-20 / nr. 8619

2 I cuvântul libertății tMBBWMmmBBBSG&ȘS fJ ".MUM vineri, 20 aprilie 2018 actualitate in s qesii După cartea lui Michael Wolf „Foc și furie”, apărută la începutul anului, despre actualul președinte Donald Trump și anturajul său de la Casa Albă cu mare succes în librării au urmat memoriile ex-directorului FBI, James Comey, sub titlul „A higher loialty, truth, lies and leadership”. Necruțătoare. Un adevărat best-seller. Care va apărea, dacă nu a și apărut, și în Hexagon. Locatarul de la Casa Albă este etichetat, fără menajamente, drept „mafiot, mincinos, germanofob, moralmente inapt a conduce SUA” ș.a.m.d. în același timp, invitat la posturile de televiziune, James Comey își continuă meciul personal cu Donald Trump, acesta la rândul său agrementându-i timpul liber, pe Twitter, cu mesaje belicoase, ca de pildă calificarea „de cel mai slab director FBI din istorie”. Până la un punct ar fi de înțeles duelul, dar deja linia roșie pare depășită. Ce urmărește, totuși, James Comey, dincolo de propria răzbunare, pentru demiterea sa, nu este altceva decât menținerea dușmanului său într-o stare de baricadare nervoasă și corodarea continuă a credibilității. Fostul numărul unu al FBI admite că a contribuit la înfrângerea lui Hillary Clinton, după ce în iulie 2016, într-o conferință de presă, calificase comportamentul acesteia ca „extrem de neglijent”, în funcția de secretar de stat, prin folosirea unui server confidențial pentru mesajele sale. Dacă nu ar fi deschis ancheta, în opinia sa. ..Hillary Clinton ar fi devenit un președinte ilegitim”. Anunțul făcut cu 11 zile înainte de alegeri a avut însă efectul unei bombe. Pentru ca FBI să declare ulterior că nu a identificat nicio confidență în mesaje. Dar toată tabăra pro-Clinton crede și acum că demersul lui James Comey a costat-o în alegeri. Unii îl consideră intrigant și poate au dreptate. Cu toate acestea, James Comey lansează o dezbatere, incitantă, în spațiul public, pe etica politică. Potrivit unui sondaj publicat de „Washington Post-ABC News”, popularitatea președintelui a crescut de la 36% în ianuarie la 40%. De luat în seamă, în luna noiembrie, anul acesta, sunt prevăzute alegeri legislative pentru reînnoirea Camerei Reprezentanților și Senatului cu o treime. De regulă, un partid aflat la putere, pierde în general locuri la alegerile de la mijlocul de mandat. 43 de aleși republicani, cifră record, au anunțat deja că nu doresc să-și reînnoiască mandatul, între aceștia, liderii republican de la Cameră, Paul Ryan, ceea ce constituie o surpriză. Deprimantă. Din tabăra democrată doar 19 aleși au anunțat că nu doresc un alt mandat. Pentru a avea majoritatea la Camera Reprezentanților, dominată din 2011 de republicani, democrații au nevoie de 24 de noi mandate. La Senat, în schimb, democrații ar trebui să-și conserve mandatele deținute și să obțină încă două, din câmpul advers. James Comey are propria strategie de lupta. El știe să valorifice abuzurile de putere ale politicienilor, băncilor, antreprizelor, producătorilor, starurilor de cinema. Dacă își propune, de pe acum, o viitoare candidatură, pentru alegerile prezidențiale este doar o supoziție, în mod cert însă prepară ceva. Și o face profesionist. mmmmammm*. Se pregătește James Comey pentru viitoarele alegeri prezidențiale! MIRCEA CANTAR Conform reprezentanților Inspectoratului de Poliție Județean (ÎPJ) Dolj, polițiștii din Calafat au stabilit că incidentul s-a petrecut pe 16 aprilie a.c., seara, minorul EDITOR, în vârstă de 13 ani fiind agresat fără nici un motiv de trei tineri de etnie romă, pe o stradă din apropierea Gării, iar până în momentul apariției filmulețului pe Internet nu fusese depusă plângere. Cel mai probabil victima nici nu le spusese părinților ce a pățit. în imaginile filmate de tinerii de etnie romă se vede cum îl lovesc, pe rând, pe copil, trag de el și se distrează pe seama lui, până când acesta reușește, într-un final, să fugă. Postat pe Facebook miercuri seară, filmulețul a adunat sute de mii de vizualizări, cele mai multe comentarii solicitând autorităților să ia măsuri față de agresori. Polițiștii au luat legătura cu părinții tânărului lovit, care, ieri, au formulat și plângere, iar ieri dupăamiază i-au audiat și pe agresori, și ei minori sub 16 ani, în prezența reprezentanților legali. Numai că nu poate fi dispusă nici o măsură față de aceștia, întrucât, conform legislației în vigoare, mai întâi trebuie supuși unei expertize medico-legale pentru a se stabili dacă au avut discernământ în momentul comiterii faptelor. „ Cei trei agresori sunt toți minori. Aceștia nu îl cunoșteau pe băiatul pe care l-au agresat. Polițiștii au deschis un dosar penal și continuă cercetările sub aspectul comiterii infracțiunii de lovire sau alte violențe ”, ne-a declarat inspector principal Cosmin Grădinaru, purtătorul de cuvânt al IPJ Dolj. CARMEN ZUICAN Dosar penal dupa ce un filmulet cu un copil din Calafat agresat de alți trei minori a fost postat pe Internet Polițiștii din Calafat s-au sesizat din oficiu și au deschis un dosar penal pentru lovire sau alte violențe, după ce un filmuleț cu un copil de 13 ani, din Calafat (recent mutat în oraș din județul Hunedoara), care este agresat de alți trei minori (de etnie romă), a fost postat, miercuri seară, pe Facebook. Imaginile, în care se vede cum copilul este lovit repetat de agresorii care se distrează pe seama lui, au stârnit furie pe rețeaua de socializare, dar au adunat și sute de mii de vizualizări. Abia ieri dupăamiază, târziu, oamenii au decis să nu mai distribuie filmulețul, pentru că acest lucru nu face bine nimănui. S.C. EDPRESS COM S.R.L. Redacția și administrația: 200733 Craiova, str. Nicolăescu Plopșor nr. 2 A, TEOFAX 0251/41.41.41. 41.24.57. Număr de înmatriculare la Registrul Comerțului: J16M10/2005; ISSN 1220-9538 SISTEM DE MANAGEMENT AL CALITĂȚII SR EN ISO 9001:2012 CERTIFICAT NR. 406/C/2012 Societate cu capital integral privat. Cod fiscal: R0 17758027 Email: mediafax@mail.cvtpress.ro . __________Internet: www.cvtpress.ro_________ REDACTOR-ȘEF: MARGA BULUGEAN Prim-redactor-șef adjunct: MAGDA BRATU Director: MIRCEA CANȚĂR DEPARTAMENTE: Actualitate: Laura Motiriiche, Radu Iliceanu Eveniment Carmen Zuican Economie/Politică: Marga Burugean Educație: Cristi Patru Cultură: Magda Bratu Sport: Cosmin Staicu Fotoreporter Tip Bologic Secretariat 0251.412.457 Publicitate: 0251.412.552 Redacția: 0251.412.613 Responsabitate juridică pentru cardul artixlui aparține autorul De asemenea, in ca al unor agenți de presă și personalăți cilaie, responsabtatea juridică le aparține. Atenție la înțepăturile de căpușe! Boala Lyme poate provoca paralizie Odată cu încălzirea vremii, medicii din cadrul Direcției de Sănătate Publică Dolj avertizează asupra pericolului pe care îl reprezintă înțepăturile de căpușe. în urmă cu șase ani, acestea au dat mari bătăi de cap specialiștilor după ce mai mulți doljeni au ajuns la spital în stare destul de gravă, diagnosticați cu boala Lyme. în județul Dolj, în anul 2010 a fost diagnosticat un singur caz de boala Lyme, la un copil în vârstă de 6 ani, din Craiova, înțepat de căpușe în luna septembrie, diagnosticat, internat și tratat în Spitalul de Boli Infecțioase în noiembrie. în anul 2011 au fost suspectate opt persoane, dar diagnosticate două cazuri de boala Lyme. A fost vorba de un copil în vârstă de 5 ani, din Dioști, înțepat de căpușe în martie 2011, diagnosticat, internat și tratat în Spitalul de Boli Infecțioase în aprilie 2011 și la o persoană în vârstă de 52 ani, din Craiova, înțepată de căpușe în iunie 2011, diagnosticată, internată și tratată în Spitalul de Boli Infecțioase în august 2011. în următorul au fost diagnosticate două cazuri de boala Lyme: la o persoană în vârstă de 54 ani, din Craiova, diagnosticată, internată și tratată în Spitalul de Boli Infecțioase în luna iunie, și la o persoană în vârstă de 33 ani, din Craiova, diagnosticată, internată și tratată în Spitalul de Boli Infecțioase în iulie, în ultimii cinci ani (2013, 2014, 2015, 2016, 2017), în județul Dolj nu au fost diagnosticate cazuri de boala Lyme. în caz de înțepătură, vizita la medic este obligatorie Specialiștii îi avertizează pe craioveni ca în momentul în care prezintă semnele unei mușcături de căpușe să se prezinte imediat la medicul de familie pentru a primi îngrijirile necesare. Chiar dacă nu orice mușcătură de căpușă presupune contactarea bolii Lyme, cadrele medicale le recomandă doljenilor să fie prevăzători, pentru că, netratată, afecțiunea se poate agrava. Sfatul este ca în maximum 48 de ore de la înțepătură pacientul să se prezinte la doctor întrucât, depistată mai repede, boala poate fi vindecată mai ușor. In schimb, diagnosticată târziu, afecțiunea poate aduce complicații, iar tratamentul este lung și neplăcut. Dacă pe piele sunt descoperite căpușe, este foarte important, conform sfatului medicilor, ca pacientul să nu încerce să le scoată singur, deoarece, de foarte multe ori, rămân părți din corpul acestora mult mai dificil de extras apoi. Pacientul trebuie să se prezinte de urgență la medic sau la serviciul de gardă, acolo unde se va îndepărta căpușa, se va dezinfecta zona și se va recomanda tratamentul profilactic. RADU ILICEANU «V, c ■?, V ' *+' /*"■