Cuvântul Libertății, iunie 2018 (Anul 30, nr. 8652-8674)

2018-06-28 / nr. 8673

Deținătoarea Cupei EHF își va disputa un loc în grupele Champions League cu Jagodina, Podravka și Muratpasa Ieri, la Viena. Federația Europeană de Handbal a programat tragerea la sorți a grupelor preliminare pentru Champions League, iar în urne s-a aflat și deținătoarea Cupei EHF și vicecampioana României, SCM Craiova. Formația din Bănie a fost cap de serie și a ieșit chiar prima din urne, fiind repartizată în grupa a II-a, una destul de complicată, alături de Podravka Koprivnica (Croația), Muratpasa Belediyesi (Turcia) și ZORK Jagodina (Serbia). Grupa se va disputa pe sistem eliminatoriu, împerecherea fiind stabilită dinainte, 1-4 și 2-3. Astfel, SCM Craiova va întâlni campioana Serbiei, ZORK Jagodina, cea care a căpătat și prima opțiune pentru a organiza acest turneu al grupei a II-a de calificare. Dacă va trece de ZORK Jagodina, SCM Craiova va întâlni întâlni, în finala grupei preliminare, învingătoarea dintre Podravka Koprivnica și Muratpasa, pentru accederea în grupele Champions League. în turul preliminar se află opt echipe, care vor disputa un turneu de calificare, împărțite în două grupe de patru echipe. Câștigătoarea fiecărei grupe se va califica în grupele Ligii Campionilor, iar învinsele vor continua în Cupa EHF. Meciurile se vor disputa în perioada 7-9 septembrie. In grupa I sunt programate meciurile: BBM Bietigheim (Germania) - Amara Bera Bera San Sebastian (Spania) și MSK Perla Lublin (Polonia) - Jomi Salemno (Italia), învingătoarele întâlninduse pentru obținerea unui loc în grupele competiției. Burcea: „Trebuie să reușim accederea în premieră în grupe!" Despre tragerea la sorți, antrenorul Craiovei, Bogdan Burcea, a comentat: „Școala sârbească de handbal nu mai are nevoie de nicio prezentare. Toate echipele vor dori să se califice în grupele Ligii Campionilor. Ne așteaptă un meci greu cu Jagodina și trebuie să ne pregătim foarte bine, să strângem informații despre adversari și să reușim accederea în premieră în grupele Ligii Campionilor.” Anul trecut, Jagodina a participat în Cupa Challenge, fiind eliminată în optimi de formația turcă Zagnosspor. Jagodina este însă cea mai slab cotată echipă din grupă, cel mai important atu al ei fiind statutul de organizatoare a turneului. Podravka Vegeta Koprivnica, cea mai celebră echi din Croația, este cea mai redutabilă adversară a Ciovei, chiar dacă nu mai este la nivelul de acum câțiva ani, când participau grupele Champions League sau de cel din anii 90 când acolo au evoluat și jucătoare importante din România, precum: Mariana Târcă, Vali Cozma, cu care Podravka a și câștigat Champions League, în 1996, în finala cu Hypo Viena. Anul trecut, Podravka a fost eliminată din turul preliminar al Cupei EHF de Viborg, echipa care a ajuns în semifinalele competiției, iar anterior participase în grupa preliminară a Champions League, învingând-o pe Kastamonu, formație de SCM Craiova a dispus greu apoi, în semifinalele Cupei EHF. Totuși, în finala pentru intrarea în grupele Champions League, Podravka a pierdut drastic, scor 42-14, în în fața lui Vipers Kristiansand, echipa învinsă de SCM Craiova în finala Cupei EHF. Formația turcă Muratpașa Belediyesi, din Antalya, este campioana Turciei, depășind-o în campioant pe Kastamonu, cunoștința de anul trecut a Craiovei. Anul trecut, Muratpașa a fost eliminată din turul preliminar al Cupei EHF de Randers, formația învinsă apoi de două ori în grupe de SCM Craiova. Anul viitor, vicecampioana României va juca direct in grupe în urma punctajului strâns anul trecut în competițiile europene de SCM Craiova și CSM București, coeficientul României a crescut, iar de la anul Liga Florilor va avea dreptul să trimită și vicecampioana în grupele Champions League, fără a fi nevoie astfel de un turneu preliminar, cum este cazul Craiovei anul acesta; în condițiile în care CSM București va câștiga încă o dată titlul, așa cum este firesc, lupta pentru locul secund va fi și mai acerbă decât anul acesta. Astfel, clubul SCM Craiova a anunțat că a semnat un contract cu portarul Bianca Tomina Cormenț, înn vârstă de 21 de ani, originară din Filiași, care a evoluat la Alba Sebeș, Măgura Cisnădie. Germania, auf Wiedersehen! Campioana mondială nu s-a calificat în optimi, terminând pe ultimul loc grupa F, după ce a fost învinsă de Coreea de Sud Clasamentul grupei G: 1. Anglia Op (8-2), 2. Belgia Op (8-2), 3. Tunisia Op (3-7), 4. Panama Op (1-9). Clasamentul grupei H: 1. Senegal 4p (4-3), 2. Japonia 4p (4-3), 3. Columbia 3p (4-2), 4. Polonia 6p (1-5). Clasamentul final al grupei C: 1. Franța 7p (2-0), 2. Danemarca 5p (2-1), 3. Peru 3p (2-2), 4. Australia 1p (2-5) Clasametul final al grupei D: 1. Croația 9p (7-1), 2. Argentina 4p (3-5), 3. Nigeria 3p (3-4), 4. Islanda 1p (2-5). Clasamentul final al grupei F: 1. Suedia 6p (5-2), 2. Mexic 6p (3-4), 3. Coreea de Sud 3p (3-3), 4. Germania 3p (2-4). Optimi de finală Franța - Argentina, 30 iunie, ora 17, la Kazan, Uruguay - Portugalia, 30 iunie, ora 21, la Soci. Spania - Rusia, 1 iulie, ora 17, la Moscova. Croația - Danemarca, 1 iulie, ora 21, la Novgorod. Campioana mondială, Germania, a fost eliminată de la Mondiale după faza grupelor, după ce a pierdut neverosimil meciul cu Coreea de Sud, 0-2, goluri marcate în prelungiri de Kim Young Gwon (90+3) și Heung Ming Son (90+6). Prima reușită fusese anulată inițial, pentru ofsaid, dar a fost validată de VAR, constatându-se că mingea a ajuns la marcatorul coreean de la Kroos. Al doilea gol a fost marcat în poarta părăsită de Neuer, plecat în atac. Nemților, care au jucat mult mai slab decât în primele două jocuri, le era suficientă o victorie cu 1-0, în condițiile în care Mexic a fost înfrântă de Suedia, scor 3-0, goluri: Augustinsson (50), Grankvist ( 62- penalty) și Edson Alvarez (74 - autogol). Suedia câștigă grupa și merge în optimi alături de Mexic, în timp ce nemții termină pe ultimul loc. Argentina, caificare dramatică Argentina s-a calificat dramatic în optimile Cupei Mondiale din Rusia, câștigând cu 2-1 contra Nigeriei, după un gol marcat în minutul 86 de fundașul stânga al lui Man United, Rojo, cu o reluare din voleu cu dreptul, la centrarea lui Mercado. Messi deschisese scorul în prima repriză, după o fază senzațională, preluare din alergare, continuare cu stângul și șut cu dreptul in colțul lung. Genul de fază pentru care tot Mapamondul și-l dorește în continuare pe Messi la Mondial. Nu neapărat și pe restul coechipierilor, care, cu excepția lui Ever Banega, au fost ridicoli, în frunte cu Mascherano, care le-a și prilejuit egalarea nigerienilor. Africanii nu reușeau să-și creeze vreo ocazie, dar „refeciio”, penibil pe tot parcursul jocului, și-a luat în brațe un adversar în careu la un corner, iar Moses a marcat din penalty-ul acordat. Și selecționerul Sampaoli a ținut să demonstreze că este doar un clovn pe margine și i-a ținut pe bancă pe Dybala și Lo Celso, iar Aguero a intrat abia pe final, mizând în schimb pe Meza și Pavon, de-a dreptul inutili. Argentina a beneficiat și de fairplay-ul croaților, care au învins cu 2-1 Islanda, chiar dacă Dalie a schimbat aproape întreaga formulă de bază, echipa sa fiind deja calificată, în cazul în care Islanda câștiga, era în optimi. Franța și Danemarca s-au calificat „de mână” în optimile Cupei Mondiale, după un 0-0 grotesc în meciul direct din grupă, deși, după succesul celor de la Peru contra Australiei, nu era nevoie de această remiză strategică. Senegal, Columbia sau Japonia în optimi? Din ultimele două grupe care-și încheie meciurile la Mondialul din Rusia se cunosc trei echipe eliminate: Polonia, Tunisia și Panama, și două echipe calificate: Anglia și Belgia. Cele două se vor întâlni astăzi, de la ora 21 (TVR 1 și TVR HD), la Kaliningrad. Dacă vor termina la egalitate, se va decide câștigătoarea grupei pe criteriul fairplay. La Saransk, tot de la ora 21 (TVR 2), se întâlnesc Tunisia și Panama. în schimb, în grupa H, situația cea mai favorabilă o are Japonia, care întâlnește o echipă care nu mai are șanse la calificare, Polonia, de la ora 17, la Volgograd (TVR 2), dar se poate califica și dacă pierde meciul, în cazul în care Senegal bate Columbia, la Samara (TVR 1 și TVR HD).