Cuvântul Libertății, septembrie 2018 (Anul 30, nr. 8727-8747)

2018-09-17 / nr. 8738

2 / cuvântul libertății actualitate luni, 17 septembrie 2018 Cel letal treilea summit al Inițiativei celor 3 mări, găzduit de București, astăzi și mâine, are ca invitați 9 șefi de stat și 2 președinți de parlamente naționale, desfășurându-se sub înaltul patronaj al președintelui Klaus Iohannis. Paleta discuțiilor este largă, centrată fiind pe realizarea unor progrese privind creșterea inter conectivității în regiune, în domeniile energiei, transporturilor și cel digital, mai clar dezvoltarea economică a statelor din regiunea Europei Centrale și de Est, stimularea competivității economiilor statelor participante. Vizată este, în egală măsură, creșterea convergenței reale, între statele membre.E și implicit întărirea coeziunii între acestea, pentru a permite continuarea politicilor de integrare europeană, ca bază a relansării proiectului european, în marja summitului de la Romexpo va avea loc și prima ediție a Forumului de afaceri al Inițiativei celor 3 mări, co-organizat de Administrația Prezidențială și Camera de Comerț și Industrie a României în cooperare cu Consiliul Atlantic al SIA și Școala națională de studii politice și administrative. Inițiativa celor 3 mări este o platformă politică flexibilă, reunind 12 state membre ale IE, situate între Marea Baltică, Adriatică și Marea Neagră - adică Austria, Bulgaria, Croația, Cehia, Estonia, Ungaria, Lituania, Letonia, Polonia, România, Slovacia și Slovenia. Anterioarele două summituri ale Inițiativei s-au ținut la Dubrovnik în 2016 și Varșovia în 2017. Evenimentul în sine este unul de referință pentru agenda Guvernului și Administrației Prezidențiale de la București. Și fostul consilier prezidențial pe probleme de securitate națională, Iulian Fota, a declarat că prezența lui Jean Claude Juncker prilejuiește dialogul atât de necesar pe chestiunile legate exclusiv de summit, dar și pe chestiuni de interes direct al României, pentru o relație cât mai bună, coerentă, de încredere reciprocă, fertilă, cu Bruxelles-ul. Este o șansă imensă a Bucureștiului de a se afirma din punct de vedere diplomatic. Așa cum a mai făcut-o în atâtea și atâtea rânduri. Implicarea Guvernului și a Administrației Prezidențiale în organizarea evenimentului poate sugera un potențial creativ imens, din păcate insuficient valorificat din varii motive. Bucureștiul are posibilitatea de a transmite un semnal pozitiv de încredere deplină privind preluarea mandatului semestrial, la președinția rotativă a Uniunii Europene, anunțând capacitatea de a aborda pe o singură voce toate temele majore europene de securitate și politică externă. Alăturând țări membre UE și reprezentanți ai SIA, conectând totodată, cu tact, Turcia la acest eveniment, Bucureștiul probează, încă o dată, certe calități de negociere dacă nu și rafinament diplomatic. Prezența lui Jean Claude Juncker la București este un fapt salutar, mai ales că summitul se desfășoară în parametrii exclusivi pro-UE. într-un context european destul de neclar, cel de-al treilea summit al Inițiativei celor trei mări poate transmite un mesaj tonic și, de ce nu, așteptat, la Bruxelles. Vor fi prezente personalități europene de anvergură, și, neîndoielnic, Bucureștiul are o șansă imensă de a fi privit altfel. MSMMMSM afHi I Jean Claude Juncker, astăzi și mâine, la București! ■ MIRCEA CANTAR EDITOR: S.C. EDPRESS COM S.R.L. Redacția și administrația: 200733 Craiova str. Nicolaescu Propșor nr. 2 A TEL/FAX 0251/41.41.41. 41.24.57. Număr de înmatriculare la Registrul Comerțului: 116/1410/2005, ISSN 1220-9538 SISTEM DE MANAGEMENT AL CALITĂȚII SR EN ISO 9001:2012 CERTIFICAT NR. 406/C/2012 Societate cu capital integral privat. Cod fiscal: RO 17758027 Email: mediafax@maicvtpress.ro __________Internet www.cvbiess.io__________ REDACTOR-ȘEF: MARGA BULUGEAN Director: MIRCEA CANȚÂR REDACȚIA: Laura Mopdie. Marga Bubgean. Magda Bfetu. Cristi Patru Sport: Cosmin Staicu Fotoreporter: Tiu Bologh Secretariat: 0251.412.457 Publicitate: 0251.412.552 Redacția: 0251.412613 Responsabiitate juridică pentu conținuții articolul aparține autorului De asemenea, in cazul unor agenți de presă și personalități etate, responsabitatea juridică le aparține. OFF-uri de GABRIEL BRATU-MIB - Dacă o să mă însor, Popescule, îmi iau o gonflabilă, că aia nu scoate o vorbă. A început selecția la Centrul Județean de Excelență Dolj, atât pentru elevi, cât și pentru profesori Centrul Județean de Excelență Dolj își selectează, și în acest an, elevii și cadrele didactice dornice de performanță. Vor fi constituite 35 de grupe pentru elevii din clasele IV - XII, la cinci discipline: matematică, fizică (cu 12 locuri pentru clasele VII - XII, la Fizică aplicată în astronomie), Biologie, Chimie și Informatică Pregătirea elevilor se va face, în funcție de disciplină și an de studiu, în grupe de minimum opt și maximum zece copii, atât în timpul anului școlar, fară a perturba programul de învățământ, cat și în vacanțe, cu un program de șase - zece ore săptămânal Pentru evaluarea potențialului elevilor capabili de performanță, va fi constituită o comisie, prin decizia inspectorului școlar județean, din care vor face parte doi psihologi, două cadre de specialitate, inspectorul școlar sau metodistul de la fiecare disciplină. înscrierile copiilor au început pe 11 septembrie și se vor finaliza pe 20 septembrie, concursul de selecție urmând a avea loc pe 22 septembrie, cu o zi în urmă având loc repartizarea in sălile de examinare, în data de 24, se vor afișa primele rezultate, în aceeași zi se vor depune contestațiile, iar pe 26 vor fi anunțate rezultatele finale In ziua de 05 octombrie va fi cunoscută componență grupelor, iar pe 06 octombrie vor începe cursurile. Elevii care s-au calificat la fazele naționale ale Olimpiadelor organizate de către Ministerul Educației Naționale sunt exceptați de la testări, iar, ia limita a maximum cinci elevi/grupă. Comisia Județeană poate aproba și înscrierea celor care au obținut premiile I, II , 111 sau,mențiune, la fazele județene De asemenea, a început și selecția profesorilor, care se va încheia pe 5 octombrie Aceștia vor fi aleși, pe baza rezultatelor obținute, de către o comisie , numită prin decizia inspectorului general, din care fac parte inspectorul general-adjunct, inspectorul de specialitate și directorul Centrului de Excelență, pe baza portofoliului și a susținerii unui interviu. Celor selectați cu normă întreagă la Centrul de Excelență li se suspendă contractul individual de muncă la unitatea de unde vin și li se păstrează catedra pe perioada exercitării funcției la CE. CRISTI PĂTRU Un conflict adolescentin, care a degenerat, la Colegiul Tehnic de Arte și Meserii „Constantin Brâncuși” o altercație între doi colegi, în a doua zi de școală, a degenerat, pe rol fiind un dosar penal Doi tineri, in vârstă de 16 ani, elevi și clasa a X-a a Colegiului Tehnic de Arte și a țeserii „Constantin Brâncuși” din Craiova s-au luat la harță din motive greu de înțeles, se pare că la mijloc fiind încercarea de a cuceri colegele. Agresorul, boxeor la Clubul Sportiv „Voința”, și-a jignit colegul, a râs de hainele lui, care i se păreau prea moderne, și l-a lovit cu pumnul în față, producându-i mai multe leziuni la nivelul feței. Victima a ajuns la spitalul, dar lucrurile nu s-au oprit aici Victima a depus plângere, conform căreia bătăușul a venit în spital unde, sub amenințări, i-a cerut să-și retragă plângerea depusă după comiterea agresiunii. „Polițiștii efectuează cercetări sub aspectul săvârșirii infracțiunii de lovire sau alte violențe și amenințare, urmând ca, la finalizarea cercetărilor, dosarul,să fie înaintat ca propunerile corespunzătoare, unității de Parchet competente”, a precizat insp princ Cosmin Grădinaru, purtător de cuvânt al Inspectoratului de Poliție al Județului Dolj Cei doi tineri nu erau cunoscuți drept violenți. „niciunul nu ne-a făcut probleme și ne-am mirat când am auzit ce s-a întâmplat Am luat măsura disciplinară a mutării celui care a lovit in altă clasă, la care se adaugă scăderea notei la purtare'Ya menționat prof. Laurențiu Puicin, director al CTAM „Constantin Brâncuși”. CRISTI PĂTRU