Cuvântul Libertății, septembrie 2019 (Anul 31, nr. 8971-8991)

2019-09-12 / nr. 8979

joi, 12 septembrie 2019 administrație cuvântul libertății / 3 Un consilier local solicită de aproape un an accesul gratuit al copiilor cu vârste de până la 14 ani la competițiile care se desfășoară în Sala Polivalentă. Adriana Ungureanu (PNL) spune că autoritățile ar trebui să se preocupe mai mult de modul în care copii fac sport și să le ofere niște condiții mai bune. Pornind de la un proiect de hotărâre, aflat pe ordinea de zi, care prevede o colaborare pe linie sportivă a Sport Club Municipal Craiova cu cluburile sportive școlare, alesul local PNL, Adriana Ungureanu, le-a reamintit reprezentanților municipalității căcut o solicitare și, deși a promit promisiuni că se va rezolva, nici după un an nu a fost dusă la îndeplinire. Concret, alesul liberal a cerut, tot la o ședință de CL, ca spectatorii cu vârste de până la 14 ani să aibă accesul gratuit în tribunele de la Sala Polivalentă pentru a putea urmări competițiile care se desfășoară acolo. „Sunt foarte supărată, domnule primar, că ați promis că vor intra la Sala Polivalentă copii până la 14 ani, gratuit. Nici până azi, de un an și o lună, nu ați făcut acest lucru. Ați făcut acest protocol de colaborare, dar nu îi lăsăm la polivalență să vadă nici un fel de joc decât cu bani”, a spus consilierul PNL. Copiii nu vin din lipsa banilor pentru bilete în sprijinul acestei propuneri, consilierul aduce factorul bani. Adriana Ungureanu spune că sunt mulți părinți care nu au bani pentru a-și trimite copiii să urmărească meciurile, deși aceștia și-ar dori să vină să vadă un meci de handbal, volei sau baschet. „Vă rog de un an de zile să luați atitudine și nu ați făcut nimic. Vă rog încă o dată să le dați voie copiilor de până la 14 ani să intre gratis în Sala Polivalentă”, a insistat consilierul PNL, încă o dată. Ca și în dățile trecute, Adriana Ungureanu, care merge frecvent la Sala Polivalentă pentru a urmări competițiile, spune că tribunele sunt oricum aproape goale acolo și că acești copiii ar face galerie și s-ar bucura, la rândul lor, de spectacolul care se oferă pe teren, dar, din păcate, pentru foarte puțini suporteri. Genoiu a cerut sancțiuni Primarul Craiovei, Mihail Genoiu, a răspuns, și de această dată, cu promptitudine și a cerut chiar să se aplice sancțiuni celor care nu au dus la îndeplinire această solicitare. Chiar în ședința de CL, de joia trecută, edilulșef al Craiovei a făcut o solicitare expresă către consiliul de administrație pentru a sancționa conducerea Sălii Polivalentă, aflată în administrarea RAADPNL Craiova. „Cer consiliului de administrație să sancționeze conducerea Sălii Polivalente pentru faptul că nu au dus, nici până la această oră, la îndeplinire ceea ce le-am solicitat. Ca să vedeți că nu de la mine a plecat”, s-a scuzat Mihail Genoiu. Și data trecută, când consilierul Ungureanu a făcut propunerea, primarul Craiovei, și el sportiv de performanță, a fost de acord ca toți spectatori cu vârste de până la 14 ani să intre gratuit la competiții și a promis că acest lucru va fi dus la îndeplinire întocmai cum a fost propus, numai că nu s-a întâmplat așa. Stadionul de atletism, o investiție așteptată Pe de altă parte, reprezentantul municipalității crede că se fac multe lucruri pentru a-i încuraja pe copii să facă sport în Craiova. „Sportul este într-o cădere totală în toată țara. Performanțele care se fac, la această oră, se fac individual, pentru că sportul în școli a căzut la cel mai jos nivel. Accesibilitatea copiilor în bazele sportive a fost restricționată din ce în ce mai mult, iar orele de sport, practic, au dispărut din școli. Eu nu pot să fac prea mari intervenții la nivel național, dar cel puțin la nivel local, ceea ce am făcut în ultima perioadă sunt lucruri care vor relansa sportul în Craiova”. Mihail Genoiu a dat ca exemplu stadionul de atletism „la care vor avea acces copiii care sunt dornici să facă acest sport și este un sport de masă care nu necesită mulți bani și orice copil poate să devină fan al acestui sport și să-l practice”. Bazinul de înot de la „Carol I”, aproape gata Un alt obiectiv sportiv în care autoritățile își pun speranțele este și bazinul de înot de la Colegiul Național „Carol I”. Investiția mai are puțin și va fi dată în folosință, spun autoritățile, și va deveni un loc în care copiii vor începe să vină pentru a învăța să înoate, acolo fiind angajat un instructor de înot care le va preda primele lecții. „Vrem să-i facem un regulament în așa fel ca toate școlile să poată să aibă acces la acest bazin. Toate școlile care își fac o clasă de înot sau pot să-și trimită acolo să fie selectate talentele din cel sport. Problema este că toate școlile din oraș trebuie să înțeleagă că baza sportivă a școlii - sălile și terenul de sport - sunt ale tuturor copiilor”, a subliniat primarul Craiovei, Mihail Genoiu. Când va fi reda în folosință, bazinul de înot ca singurul din Craiova de acest ge Pagină realizată de LAURA MOȚÎRLICHE Genoiu a cerut sancțiuni la Sala Polivalenta